Портал в режимі тестування та наповнення
Рекомендації від 29.04.2020 №66/19-рк/к
Опубліковано 29 квітня 2020 року о 14:43

 

 

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

ПОЛТАВСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

 

Вул. Зигіна, 1, молтава, Полтавська область, 36000, тел/факс (0532) 56-39-77

e-mail: tv.poltava@amcu.gov.ua web: http://www.amc.gov.ua/amku/control/poltava/uk/indekx

Код ЄДРПОУ 21076316

 

 

29 квітня 2020р. м. Полтава № 66/19-рк/к

ПрАТ «Фірма «Полтавпиво»

вул. Фрунзе, 160, м. Полтава, 36008

 

 

 

Про припинення дій, що містять

ознаки порушення законодавства

про захист від недобросовісної конкуренції

 

Полтавським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі – територіальне відділення), за дорученням в.о. Голови Антимонопольного комітету України від 01.07.2019 №13-02/644, проводилось дослідження дій приватного акціонерного товариства «Фірма «Полтавпиво» (далі – ПрАТ «Фірма «Полтавпиво», Товариство) (м. Полтава, Полтавська обл., ідентифікаційний код юридичної особи 05518768), які можуть мати ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

За результатом проведеного дослідження розпорядженням від 10.10.2019 № 66/56-рп/к розпочато розгляд справи №66-15/34-19 за ознаками вчинення ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого статтею 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», які полягали у поширенні інформації у вигляді повідомлення невизначеному колу осіб неточних відомостей на лицьовій стороні етикетки безалкогольного сильно газованого пастеризованого соковмісного напою «ТЬОТЯ ГРУША» про споживчі властивості внаслідок обраного способу їх викладення, а саме, з використанням в оформленні етикетки (лицьова сторона) Напою зображення плодів груші та позначення «груша» та напису соковмісний напій, у той час, як у складі Напою міститься сік яблучний та ароматизатор груші, про що зазначено на боковій стороні етикетки, які можуть вплинути на наміри споживачів щодо придбання товарів цього суб'єкта господарювання.

Розпорядженням територіального відділення від 30.10.2019 року №66/60-рп/к виправлено описку, зазначивши номер справи 66-15/55-19 замість номера справи 66-15/34-19.

Згідно із даними Державного єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» є юридичною особою. Дата державної реєстрації: 20.01.1992, дата запису: 13.10.2004, номер запису: 1 588 120 0000 000480.

Ідентифікаційний код юридичної особи - 05518768.

Місцезнаходження юридичної особи: 36008, Полтавська обл., м. Полтава, вул. Європейська, 160.

Один з видів діяльності Товариства за КВЕД: 11.07 Виробництво безалкогольних напоїв; виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки.

Таким чином, ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» є суб’єктом господарювання у значенні статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

 

Під час проведення дослідження територіальним відділенням встановлено, що у серпні 2019 у роздрібній торгівельній мережі м. Полтава здійснювалась реалізація безалкогольного сильно газованого пастеризованого соковмісного напою «ТЬОТЯ ГРУША» (далі – Напій, Продукція) власного виробництва ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» у ПЕТ-пляшках об'єм 1,5 л.

Також, за інформацією Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, наданою листом від 24.06.2019 №65-02/16-18, виявлено, що у червні 2019 року у роздрібній торгівельній мережі м. Одеса здійснювалась реалізація Напою у ПЕТ-пляшках об'ємом 1,5 л.

Зовнішнє оформлення етикетки Напою (об'єм 1,5 л) виробництва ПрАТ «Фірма «Полтавпиво», має такий вигляд:

 

 

На лицьовій стороні етикетки Напою зазначено «Напій безалкогольний сильногазованого пастеризований соковмісний «ТЬОТЯ ГРУША», в центральній частині міститься графічно оформлене позначення «ТЬОТЯ ГРУША», яке позиціонується як назва продукції. Напис «ТЬОТЯ ГРУША» виконано великими літерами, над і під яким розміщено графічне зображення груші, які розташовані в безпосередній близькості до назви Напою. Поруч із позначенням «ТЬОТЯ ГРУША» графічно зображено дерево із грушами.

Відповідно до Свідоцтва на знак для товарів і послуг №160263, зареєстрованого в Державному реєстрі свідоцтв України на знаки для товарів і послуг 27.08.2012, ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» є власником зображення знака «ТЬОТЯ ГРУША».

На боковій стороні етикетки Напою в верхній частині розміщено позначення «Полтавап». Відповідно до Свідоцтва на знак для товарів і послуг №163897, зареєстрованого в Державному реєстрі свідоцтв України на знаки для товарів і послуг 26.11.2012, ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» є власником зображення знака «Полтавап».

Під позначенням «Полтавап» розміщено інформацію про склад Напою: вода підготовлена, цукор білий, діоксид вуглецю, яблучний сік концентрований, регулятор кислотності лимонна кислота, барвник натуральний – цукровий колер, ароматизатор Груша, консервант бензоат натрію. Також, на етикетці зазначено: інформацію про харчову, енергетичну цінність, умови зберігання, строк придатності Напою, назву та номер телефону виробника, адресу потужностей виробництва та інше.

При цьому, на лицьовій стороні етикетки Напою не вказано інформацію про «ароматизатор груша», відсутні будь-які позначення «зі смаком груші» або з «ароматом груші».

В той же час, в назві та позначеннях (зображеннях) Напою, які розміщені на лицьовій (яка є найбільш привабливою для споживача) та боковій сторонах етикетки, розміщено інформацію та відповідні зображення плодів груші, з якими позиціонується Напій, як відповідний саме соковмісний безалкогольний напій.

В свою чергу, інформація про наявність яблучного соку концентрованого в складі Напою в назві не відображена. Інформація про наявність у Напої яблучного соку концентрованого та ароматизатора Груша, як складових, розміщена на боковій стороні етикетки в графі «Склад» та виконана дрібним шрифтом. Тобто, до складу вказаного Напою входить лише яблучний сік концентрований. Грушевий сік у складі продукції відсутній, наявний лише відповідний ароматизатор.

Разом з цим, зображення плодів груші та позначення соковмісний на лицьовій стороні етикетки можуть викликати асоціацію у споживачів, що Напій містить у своєму складі грушевий сік.

Ідентичні зображення та інформацію містить етикетка Напою у скляній пляшці об'єму 0,5 л виробництва ПрАТ «Фірма «Полтавпиво».

 

 

За інформацією Товариства, наданою листом від 22.07.2019 №04/784 (вх. №66-01/1244 від 24.07.2019), ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» є власником макету упаковки (етикетки) «ТЬОТЯ ГРУША», та надано копію етикетки.

Як повідомило ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» у відповіді від 13.09.2019 №04/968, дизайн етикетки за період випуску Напою суттєво не змінювався та надало копії макетів етикетки. За поясненнями Товариства, основні зміни в маркуванні відбулися у зв'язку із зміною адреси підприємства (перейменуванням вулиці), зміною типу акціонерного товариства (з публічного на приватне), виконанням вимог ДСТУ 4069:2016, припиненням поставок на територію РФ.

За інформацією Товариства, замовником оригіналів-макетів етикетки Напою є ПрАТ «Фірма «Полтавпиво», розробником оригіналів-макетів етикетки Напою є ФОП Башмаков В.Ю. (ідентифікаційний код 2545700711). Як повідомило Товариство, відповідальність за розміщену інформацію та позначення на етикетці Напою несе ПрАТ «Фірма «Полтавпиво».

В пояснення вибору саме такого дизайну та оформлення етикетки Напою ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» зазначило, що «даний дизайн демонструє вигаданий український персонаж «Тьотя Груша» з притаманним колоритом доброзичливої господині, етикетка відображує національні кольори та атрибути, жовто блакитна гама підкреслює національного виробника даного напою; тин з горщиками, віночок додатково підсилюють самобутність етикетки».

За інформацією ПрАТ «Фірма «Полтавпиво», наданою на вимогу територіального відділення листом від 22.07.2019 №04/784 (вх. №66-01/1244 від 24.07.2019), сайт http://poltavpivo.com/ua є офіційним сайтом ПрАТ «Полтавпиво», що функціонує з 2013 року. Інформація на цьому сайті розміщується безпосередньо працівниками Товариства. Як повідомлено ПрАТ «Фірма «Полтавпиво», інформація щодо напою «ТЬОТЯ ГРУША» розміщується Товариством на сайті poltavpivo.com/ua починаючи з 2013 року.

Товариство розмістило наступну рекламну інформацію щодо реалізації Напою в Інтернет мережі на веб-сайті Товариства http://poltavpivo.com/ua/production/read/tyotya-grusha:

 

На вказаному сайті зображено пляшки (ПЕТ пляшка об'єм 1,5 дм3, скляна пляшка об'єм 0,5 дм3) із етикеткою, на лицьовій стороні якої міститься графічно оформлене позначення «ТЬОТЯ ГРУША» та стилізовані зображення груші.

Також, на цьому ж сайті зазначено, ТЬОТЯ ГРУША Напій безалкогольний сильногазований пастеризований соковмісний. Смак кисло-солодкий з грушевим тоном. Склад: вода підготовлена, цукор білий, сік яблучний концентрований, регулятор кислотності-лимонна кислота, барвник натуральний – цукровий колер, ароматизатор ідентичний натуральному «Груша», консервант-бензоат натрію. Крім того, зазначена інформація про харчову, енергетичну цінність, умови зберігання, термін придатності, ДСТУ 4069-2002 та інше.

За інформацією ПрАТ «Фірма «Полтавпиво», відповідно до наказу ПАТ «Фірма «Полтавпиво» №136 від 27.04.2012 «Про встановлення ціни на безалкогольні напої та пиво», починаючи з 27.04.2012 по даний час Товариством здійснюється реалізація Напою.

Як повідомлено ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» листом від 09.08.2019 №04/853 (вх. №66-01/1336 від 13.08.2019), Товариство здійснює реалізацію Напою у ПЕТ пляшці (об'єм 1,5 дм3), скляній пляшці (об'єм 0,5 дм3) через мережу дистриб'ютерів. За даними Товариства, обсяг реалізації Продукції через мережу дистриб'ютерів на території України становив за 2018 рік 843182 літри на суму 4272,42663 тис. грн. (без ПДВ), за І півріччя 2019 року – 520896 літрів на суму 2715,09540 тис. гривень. (без ПДВ).

Крім того, за інформацією ПрАТ «Фірма «Полтавпиво», обсяг реалізації Напою за 2019 рік становив 1053024 літрів на суму 5563,9 тис. грн.

Згідно з інформацією ПрАТ «Фірма «Полтавпиво», наданою листом від 07.02.2020 №04/162, та наданою копією етикетки Напою, Товариством здійснюється реалізація Напою із використанням в оформленні етикетки (лицьова сторона) напою «ТЬОТЯ ГРУША» зображення плодів груші, позначення «ГРУША» та напису соковмісний. Тобто, оформлення етикетки напою «ТЬОТЯ ГРУША» Товариством не змінювалося.

Також, на даний час Товариством продовжується розміщення рекламної інформації в Інтернет мережі на веб-сайті Товариства http://poltavpivo.com/ua/production/read/tyotya-grusha щодо реалізації Напою із використанням в оформленні етикетки (лицьова сторона) напою «ТЬОТЯ ГРУША» зображення плодів груші, позначення «ГРУША» та напису соковмісний.

 

Статтею 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР (із змінами), що діяв до 06.08.2019 під час випуску Товариством Напою, було визначено терміни, зокрема:

- інформація про харчовий продукт - інформація щодо властивостей харчового продукту, яка доводиться до споживача шляхом маркування, додавання до нього супровідного матеріалу, засобами електронної передачі даних або в будь-який інший спосіб, включаючи рекламу;

- маркування - слова, описи, знаки для товарів і послуг, назва торгової марки, зображення чи символи, що стосуються харчових продуктів і розміщені на будь-якій упаковці, етикетці (стікері), споживчій тарі, контретикетці, кольєретці, ярлику, пробці, листку-вкладиші, документі, повідомленні, інших елементах упаковки, що супроводжують чи належать до таких харчових продуктів.

З 06.08.2019 р. набув чинності Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» у редакції від 06.12.2018 № 2639-VIII. Згідно із визначенням термінів, наведених у статті 1 цього Закону:

- інформація про харчовий продукт - інформація, що стосується харчового продукту, яка надається кінцевому споживачеві шляхом зазначення у маркуванні, інших супровідних документах та матеріалах або в інший спосіб (у доступній наочній формі), встановлений для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування, у тому числі з використанням сучасних засобів дистанційного зв’язку або усних повідомлень;

- маркування - слова, описи, знаки для товарів і послуг (торговельні марки), графічні зображення або символи, що стосуються харчових продуктів, які розміщуються на будь-якій упаковці, етикетці (стікері), кольєретці, а за відсутності упаковки, у документі або повідомленні, що супроводжують харчовий продукт або посилаються на нього;

- описова назва - назва, що описує харчовий продукт, яка дає змогу споживачам дізнатися про категорію харчового продукту та вирізнити його серед інших подібних харчових продуктів.

Загальні вимоги до інформації про харчові продукти визначено статтею 4 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», зокрема:

1. Будь-який харчовий продукт, призначений для кінцевого споживача або закладу громадського харчування, має супроводжуватися інформацією про харчовий продукт відповідно до вимог цього Закону.

2. Інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною та зрозумілою для споживача.

3. Інформація про харчовий продукт не повинна вводити в оману, зокрема щодо:

1) характеристик харчового продукту, у тому числі його категорії, характерних ознак, властивостей, складу, кількості, мінімального терміну придатності або дати "вжити до", країни походження або місця походження, способу виробництва (виготовлення);

2) приписування харчовому продукту непритаманних йому властивостей або наслідків споживання;

3) особливих характеристик харчового продукту, якщо аналогічні харчові продукти мають такі самі характеристики, зокрема шляхом підкреслення факту наявності або відсутності певних інгредієнтів та/або поживних речовин;

4) припущення за допомогою зовнішнього вигляду продукту, опису або графічних зображень про наявність у харчовому продукті певного компонента або інгредієнта, якщо насправді компонент або інгредієнт, який зазвичай присутній або використовується у даному харчовому продукті, замінено іншим компонентом або інгредієнтом.

 

Відповідно до інформації, яка міститься на етикетці, вказаний Напій виробляється згідно із вимогами ДСТУ 4069:2016 «Напої безалкогольні. Загальні технічні умови».

Згідно із розділом 7 «Маркування» ДСТУ текст марковання наносять згідно з чинним законодавством, зокрема згідно з Технічним регламентом щодо маркування харчових продуктів, що забезпечує чітке нанесення та зрозуміле його прочитання.

Дозволено зазначати у назві ароматизованого напою напис «зі смаком» або «з ароматом» і назві фруктів, плодів чи рослин, смак чи аромат яких набув напій, якщо рецептурою передбачено використання ароматизаторів, емульсій, смако-ароматичних добавок, концентратів, сировинних компонентів, які надають напою смаку чи аромату.

Не дозволено використовувати у назвах напоїв назви натуральних фруктів, плодів і ягід або назви соків з цих фруктів, плодів і ягід за умови, що їхня об'ємна частка у складі напоїв менше ніж 10%.

 

Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.10.2010 №487, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.02.2011 за № 183/18921, було затверджено Технічний регламент щодо правил маркування харчових продуктів (далі – Технічний регламент), що був чинним у період з 11.02.2011 до 06.08.2019 під час випуску Товариством Напою.

Пунктом 2 Технічного регламенту було визначено, що його вимоги поширюються на маркування (етикетування) (далі - маркування) розфасованих продуктів харчування, що реалізуються кінцевому споживачу через оптову або роздрібну торговельну мережу, а також закладам ресторанного господарства (ресторанам, їдальням, лікарням та іншим аналогічним закладам).

Відповідно до пункту 5 Технічного регламенту, маркування харчових продуктів та спосіб, яким його виконують, не повинні вводити в оману споживача стосовно характеристик харчового продукту, зокрема його природи, ідентичності, властивостей, стану, складу, кількості, часових характеристик придатності (зберігання), походження, способу виробництва чи одержання. Зазначені обмеження поширюються також на рекламу харчових продуктів, оформлення харчових продуктів, зокрема на їх форму, зовнішній вигляд або упаковку, використаний пакувальний матеріал та місце їх розміщення для продажу.

Отже, призначення упаковки (етикетки) – привернути увагу споживача та донести до нього змістовну інформацію про товар.

На лицьовій стороні упаковки (етикетки) продукту має міститись інформація, яка б дійсно та повно відображала склад продукту, конкретно та точно характеризувала продукт.

Під час вибору продукції у споживача формується певне уявлення про смакові, споживчі властивості саме цього виду продукції – соковмісний напій, позначення «Груша» та у вигляді плодів груші, що відрізняє певний продукт за його споживчими властивостями від аналогічних напоїв одного виробника та від продуктів, які виробляють конкуренти.

Інформація про наявність ароматизатора Груша, що входить до складу Напою, не відображена на лицьовій стороні упаковки (етикетки) продукту, що є найбільш привабливою для сприйняття споживачем. Тому інформацію, що розміщена на лицьовій стороні упаковки, не можна вважати точною та повною.

За результатами проведеного анкетування 50 споживачів безалкогольного сильногазованого пастеризованого соковмісного напою «ТЬОТЯ ГРУША» територіальним відділенням встановлено, що споживачі, сприймаючи інформацію на упаковці Напою сподіваються отримати напій, у складі якого міститься грушевий сік.

Отже, інформація, поширена на лицьовій стороні етикетки Напою, має ознаки неточної, неповної, оскільки не відображає дійсного складу та властивостей продукту.

Повідомлення невизначеному колу осіб неточних, неповних відомостей про характеристики продукції через розміщення на упаковках продукції інформації у такий спосіб може вплинути на наміри споживачів щодо придбання цієї Продукції та набуття конкретним суб'єктом господарювання більш вигідного становища порівняно з іншими суб'єктами господарювання, що здійснюють виробництво подібних напоїв.

За інформацією про склад Напою, розміщеною на етикетці, до складу Напою входить, зокрема, яблучний сік концентрований (1,1%).

Відповідно до п.4.1.4 ДСТУ 4069:2016 «Напої безалкогольні. Загальні технічні умови» не регламентовано масову частку соку у відсотках, що входять до складу соковмісних напоїв.

Таким чином, у діях ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» щодо поширення інформації у вигляді «соковмісний» відсутні ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

 

Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» недобросовісною конкуренцією є будь-які дії у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності.

Недобросовісною конкуренцією є дії у конкуренції, зокрема, визначені статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».

Згідно із статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» поширенням інформації, що вводить в оману, є повідомлення суб'єктом господарювання, безпосередньо або через іншу особу, одній, кільком особам або невизначеному колу осіб, у тому числі в рекламі, неповних, неточних, неправдивих відомостей, зокрема внаслідок обраного способу їх викладення, замовчування окремих фактів чи нечіткості формулювань, що вплинули або можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) чи реалізації (продажу, поставки, виконання, надання) товарів, робіт, послуг цього суб'єкта господарювання.

Інформацією, що вводить в оману, є, відомості, зокрема, які містять неповні, неточні або неправдиві дані про походження товару, виробника, продавця, спосіб виготовлення, джерела та спосіб придбання, реалізації, кількість, споживчі властивості, якість, комплектність, придатність до застосування, стандарти, характеристики, особливості реалізації товарів, робіт, послуг, ціну і знижки на них, а також про істотні умови договору.

Отже, дії ПрАТ «Фірма «Полтавпиво», які полягають у поширенні інформації у вигляді повідомлення невизначеному колу осіб, неповних, неточних відомостей на лицьовій стороні етикетки безалкогольного сильно газованого пастеризованого соковмісного напою «ТЬОТЯ ГРУША» про його споживчі властивості, внаслідок обраного способу їх викладення, а саме з використанням в оформленні на лицьовій стороні етикетки Напою зображення плодів груші та позначення «груша» за відсутності інформації «зі смаком груші», «з ароматом груші», які можуть вплинути на наміри споживачів щодо придбання товарів цього суб'єкта господарювання, містять ознаки порушення законодавства про захист законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».

У територіального відділення відсутня інформація, яка б свідчила, що дії ПрАТ «Фірма «Полтавпиво» призвели до суттєвого обмеження чи спотворення конкуренції.

Відповідно до частини першої статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» органи Антимонопольного комітету України мають право надавати рекомендації органам влади, органам місцевого самоврядування, органам адміністративно-господарського управління та контролю, суб'єктам господарювання, об'єднанням стосовно припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, а у разі, якщо порушення припинено, - щодо вжиття заходів для усунення наслідків цих порушень. Рекомендації надаються у формі листа.

Враховуючи наведене, керуючись статтею 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», статтями 7, 121, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», пунктами 3 і 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001 року № 32-р, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за № 291/5482 (із змінами), адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України надає приватному акціонерному товариству «Фірма «Полтавпиво» такі обов'язкові для розгляду

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ:

 

Припинити дії, що містять ознаки порушення законодавства про захист законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», шляхом вжиття заходів щодо приведення інформації, розміщеної на лицьовій стороні етикетки безалкогольного сильно газованого пастеризованого соковмісного напою «ТЬОТЯ ГРУША» у відповідність із дійсними складовими напою шляхом розміщення на лицьовій стороні етикетки відомостей інформації «зі смаком груші», «з ароматом груші».

 

Відповідно до частини другої статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» рекомендації органів Антимонопольного комітету України підлягають обов’язковому розгляду органами чи особами, яким вони надані.

Про результати розгляду цих рекомендацій повідомити Полтавське обласне територіальне відділення Антимонопольний комітет України у 10-ти денний строк з дня їх отримання.

Відповідно до частини третьої статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за умови виконання положень рекомендацій у разі, якщо порушення не призвело до суттєвого обмеження чи спотворення конкуренції, не завдало значних збитків окремим особам чи суспільству та вжито відповідних заходів для усунення наслідків порушення, провадження у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції не розпочинається, а розпочате провадження закривається.

 

Голова адміністративної колегії В. Книш

 

Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux