Портал в режимі тестування та наповнення
Рішення від 15.01.2020 №66/4-р/к
Опубліковано 17 січня 2020 року о 15:21

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

ПОЛТАВСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

 

РІШЕННЯ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

 

15.01.2020 м. Полтава №66/4-р/к

Справа № 66-7-50/50-19

 

Про порушення законодавства

про захист економічної конкуренції

 

 

 

За результатами розгляду справи № 66-7-50/50-19 дії Градизької селищної ради щодо затвердження рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 року № 2 «Про затвердження тарифу на поводження з побутовими відходами КП «Жилремсервіс» тарифу на послуги з поводження з побутовими відходами (що включає в себе, згідно Розрахунку, послуги з вивезення та утилізації твердих та негабаритних побутових відходів), не у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010, а також у затвердженні рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 року № 3 «Про затвердження тарифу плата за абонентське обслуговування КП «Жилремсервіс» плати за абонентське обслуговування, яку можна застосовувати лише з 01.09.2019 року, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим статтею 17, пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді дій органу місцевого самоврядування, що полягають у легітимації порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (надалі – адміністративна колегія Відділення), розглянувши матеріали справи № 66-7-50/50-19 про порушення виконавчим комітетом Градизької селищної ради законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене статтею 17 та пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», та подання з попередніми висновками у справі Відділу досліджень і розслідувань від 02.01.2020 № 66-03/3п,

 

ВСТАНОВИЛА:

1. Процесуальні дії

(1)               Полтавським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі – територіальне відділення Комітету, Відділення) відповідно до вимог статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» та статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», на виконання доручення керівника апарату Антимонопольного Комітету України Литвина Ю.М. від 06.08.2019 № 14-01/1768-К (вх. № 66-14/86-К від 08.08.2019), розглянуто заяву Кертанова Є.Р. від 24.07.2019 №б/н, щодо правомірності стягнення комунальним підприємством «Жилремсервіс» з жителів багатоквартирних будинків плати за абонентське обслуговування та плати за вивезення та утилізацію побутових відходів.

(2)               Крім того, територіальним відділенням Комітету на виконання доручення Голови Антимонопольного комітету України Ю.Терентьєва від 12.03.2019 № 13-01/236, здійснюється дослідження регіональних ринків послуг у сфері вивезення побутових відходів.

(3)               Розпорядженням адміністративної колегії Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 04.10.2019 № 66/51-рп/к розпочато розгляд справи № 66-7-50/50-19 за ознаками вчинення виконавчим комітетом Градизької селищної ради Глобинського району Полтавської області (код ЄДРПОУ – 04382062) порушення, яке полягає у затвердженні рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 року № 2 «Про затвердження тарифу на поводження з побутовими відходами КП «Жилремсервіс» тарифу на послуги з поводження з побутовими відходами (що включає в себе, згідно Розрахунку, послуги з вивезення та утилізації твердих та негабаритних побутових відходів), не у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010, а також у затвердженні рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 року № 3 «Про затвердження тарифу плата за абонентське обслуговування КП «Жилремсервіс» плати за абонентське обслуговування, яку можна застосовувати лише з 01.09.2019 року, передбаченого пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», визначеного статтею 17 цього Закону, у вигляді дій органу місцевого самоврядування, що полягають у легітимації порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

(4)               Листом від 04.10.2019 № 66-02/2484 виконавчому комітету Градизької селищної ради Глобинського району Полтавської області направлено розпорядження від 04.10.2019 № 66/51-рп/к про початок розгляду справи за ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

(5)               Головою Відділення до КП «Жилремсервіс» надіслано вимоги про надання інформації від 09.08.2019 № 66-02/1941 та від 30.08.2019 № 66-02/2092.

(6)               Крім того, було направлено лист заявнику – Кертанову Є.Р. від 09.08.2019 №66-02/1942 про надання додаткової інформації та направлено вимоги про надання інформації до Градизької селищної ради від 09.08.2019 № 66-02/1940 та від 17.09.2019 №66-02/2280.

(7)               За результатами розгляду справи № 66-7-50/50-19 відділом досліджень і розслідувань Відділення складено подання з попередніми висновками у справі від 02.01.2020 № 66-03/3 п.

(8)               Листом від 02.01.2019 № 66-02/20 до виконавчого комітету Градизької селищної ради надіслано подання з попередніми висновками у справі № 66-7-50/50-19.

(9)               Листом від 11.01.2020 № 02-46/52 Градизька селищна рада надала заперечення на подання з попередніми висновками по справі № 66-7-50/50-19.

2. Відповідач

(10)           Відповідачем по справі є виконавчий комітет Градизької селищної ради Глобинського району Полтавської області, код ЄДРПОУ 04382062, місцезнаходження: вулиця Київська, 51, селище міського типу Градизьк, Глобинський район, Полтавська область, 39070. Організаційно-правова форма – орган місцевого самоврядування. Основним видом діяльності є Державне управління загального характеру (КВЕД 84.11).

(11)           Відповідно до статей 5 та 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет Градизької селищної ради входить до системи місцевого самоврядування та є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

 

 

3. Нормативно-правове регулювання

(12)           Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» державний контроль за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції, захист інтересів суб’єктів господарювання та споживачів від його порушень здійснюється Антимонопольним комітетом України.

(13)           Згідно з пунктом 2 частини першої статті 3 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» державна політика у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується, зокрема, на принципах створення та підтримання конкурентного середовища при виробленні та наданні житлово-комунальних послуг, забезпечення контролю у сфері діяльності природних монополій.

(14)           Таким чином, органи Антимонопольного комітету України здійснюють державний контроль за створенням конкурентного середовища у сфері надання житлово-комунальних послуг на засадах пріоритету прав споживачів.

(15)           Частиною другою статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що органи місцевого самоврядування зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

(16)           Отже, реалізація виконавчим комітетом Градизької селищної ради покладених на неї повноважень має здійснюватися з дотриманням вимог чинного законодавства, у тому числі Закону України «Про захист економічної конкуренції».

4. Обставини справи

(17)           З інформації КП «Жилремсервіс», наданої листом б/н, б/д (вх.№66-01/1384 від 27.08.2019), з’ясовано, що основним видом діяльності КП «Жилремсервіс» є поводження з побутовими відходами, вивезення та складування їх на полігоні.

(18)           Рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 № 4 «Про затвердження тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів, які надаються КП «Жилремсервіс», затверджено тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів на території Градизької селищної ради для різних категорій споживачів:

- для населення – 78,50 грн. без ПДВ за 1 м. куб;

- для бюджетних організацій – 82,20 грн. без ПДВ за 1 м. куб;

- для інших споживачів – 112,10 грн. без ПДВ за 1 м. куб;

- для приватного сектора – 34,00 грн. за місяць.

(19)           Рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 № 3 «Про затвердження тарифу плата за абонентське обслуговування КП «Жилремсервіс», затверджено тариф плата за абонентське обслуговування на території Градизької селищної ради для різних категорій споживачів – 0 грн. 72 коп. без ПДВ за 1 м. кв. житлової площі.

(20)           Рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 № 2 «Про затвердження тарифу на поводження з побутовими відходами КП «Жилремсервіс», затверджено тариф на поводження з побутовими відходами, точка розподілу передачі послуги є бак для побутових відходів, який знаходиться в обумовленому місці неподалік будинку та наповнюється співвласниками будинку на території Градизької селищної ради для різних категорій споживачів – 0 грн. 81 коп. без ПДВ за 1 м. кв. житлової площі (далі - тариф на поводження з побутовими відходами (що включає в себе, згідно Розрахунку, послуги з вивезення та утилізації твердих та негабаритних побутових відходів).

(21)           Слід зазначити наступне.

(22)           Згідно рішення виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 № 2 «Про затвердження тарифу на поводження з побутовими відходами КП «Жилремсервіс» затверджено та введено в дію з 01.10.2018 року «тариф на поводження з побутовими відходами, точка розподілу передачі послуги є бак для побутових відходів, який знаходиться в обумовленому місці неподалік будинку та наповнюється співвласниками будинку на території Градизької селищної ради для різних категорій споживачів 0 грн. 81 коп. без ПДВ за 1 м. кв. житлової площі» (мова оригіналу).

(23)           КП «Жилремсервіс» на вимогу територіального відділення Комітету листом б/н, б/д, вх. №66-01/1384 від 27.08.2019, надав «Розрахунок нормативних витрат згідно «Порядку формування тарифів з поводження з побутовими відходами та абонентського обслуговування» (мова оригіналу) (далі – Розрахунок).

(24)           В ході аналізу Розрахунку територіальним відділенням Комітету встановлено, що КП «Жилремсервіс» здійснив Розрахунок відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» (в редакції до 01.05.2019) (далі – Постанова № 869).

(25)           «Згідно Розрахунку, калькуляційною одиницею є 1 кв. метр загальної площі, що перебуває у власності або наймі фізичної чи юридичної особи» (мова оригіналу).

(26)           Розрахунок, проведений Підприємством на вивезення та утилізацію твердих та негабаритних побутових відходів і становить 0,81 гривень.

(27)           Відповідно до пункту 2 Постанови № 869, тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій є сукупною (загальною) вартістю надання таких послуг, розрахованою на основі економічно обґрунтованих планованих (нормативних) витрат, витрат на відшкодування втрат, планового прибутку та податку на додану вартість або єдиного податку.

(28)           Тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій розраховується окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватися для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням переліку послуг згідно з додатком до Постанови № 869.

(29)           Як зазначено Підприємством в Додатковій угоді «в зв’язку з тим, що Виконавець комунальних послуг, Комунальне підприємство, не має матеріальної та фінансової можливості надавати більшість послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій...» (мова оригіналу), КП «Жилремсервіс» не розраховував тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за кожним будинком, а лише розрахував послугу з вивезення та утилізації твердих побутових і негабаритних відходів за формулою, визначеною в пункті 9 постанови №869.

(30)           Відповідно до абзацу дванадцятого пункту 9 постанови №869, у разі коли виконавець власними силами проводить деякі операції поводження з побутовими відходами (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення), їх вартість розраховується виходячи з планованої собівартості відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010.

(31)           Як зазначає КП «Жилремсервіс» (лист б/н, б/д, вх. №66-01/1384 від 27.08.2019), основний вид діяльності Підприємства це поводження з побутовими відходами, вивезення та складування їх на полігоні. На своєму балансі Підприємство має спеціалізований автотранспорт для збору, вивезення твердих побутових відходів.

(32)           З цього слідує, що КП «Жилремсервіс» власними силами проводить операції з вивезення та утилізації твердих та негабаритних побутових відходів, а, отже, Підприємство повинно було розрахувати тариф на вивезення та утилізацію побутових відходів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами».

(33)           Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами» розрахунок тарифу включає визначення розміру економічно обґрунтованих планованих витрат підприємства на одиницю калькулювання собівартості послуги з урахуванням потреби в кожному ресурсі у натуральному виразі. Одиниця калькулювання собівартості послуги - 1 куб. метр або 1 тонна (за наявності вагового обладнання) побутових відходів.

(34)           Крім того, Підприємство повинно було розрахувати тарифи на послуги окремо за кожною операцією поводження з побутовими відходами (окремо вивезення та окремо утилізація) та за видами побутових відходів (окремо тверді та окремо негабаритні).

(35)           Таким чином, КП «Жилремсервіс» сформовано тариф на поводження з побутовими відходами (що включає в себе, згідно Розрахунку, послуги з вивезення та утилізації твердих та негабаритних побутових відходів), на території Градизької селищної ради для різних категорій споживачів в розмірі 0,81 грн. без ПДВ за 1 м. кв. житлової площі та який затверджений рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради № 2 від 20.08.2018 року, застосування якого у розрахунках зі споживачами призвело до ущемлення економічних інтересів цих споживачів.

(36)           За умов існування значної конкуренції на ринку послуг з поводження з побутовими відходами в межах смт. Градизьк, коли споживачі мали б можливість обирати більш економічно вигідніші договірні відносини з надавачами цих послуг, то такі дії КП «Жилремсервіс» щодо формування економічно необґрунтованих тарифів, які призвели до ущемлення економічних інтересів споживачів, були б неможливими.

(37)           Тому, такі дії комунального підприємства «Жилремсервіс» щодо формування тарифу на поводження з побутовими відходами (що включає в себе, згідно Розрахунку, послуги з вивезення та утилізації твердих та негабаритних побутових відходів), на території Градизької селищної ради за 1 м. кв. житлової площі, не у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим частиною першою статті 13, пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з поводження з побутовими відходами, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку.

(38)           Крім того, в ході розгляду заяви територіальним відділенням Комітету встановлено, що рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 № 3 «Про затвердження тарифу плата за абонентське обслуговування КП «Жилремсервіс» затверджено та введено в дію з 01.10.2018 року «тариф плата за абонентське обслуговування на території Градизької селищної ради для різних категорій споживачів – 0 грн. 72 коп. без ПДВ за 1 м. кв. житлової площі» (мова оригіналу).

(39)           Відповідно до статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» плата за абонентське обслуговування - платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії) для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а у випадках, визначених цим Законом, також і витрати на обслуговування приладів - розподілювачів теплової енергії та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку.

(40)           Відповідно до статті 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», плата виконавцю комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і електричної енергії) за індивідуальним договором складається з:

1) плати за послугу, що розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного відповідно до законодавства;

2) плати за абонентське обслуговування, граничний розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України;

3) плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, які забезпечують надання такої послуги, що визначається договором між виконавцем та співвласниками.

(41)           Стаття 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», відповідно до прикінцевих і перехідних положень, набрала чинності 01.05.2019 року.

(42)           Постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами», яка набрала чинності 31.08.2019 року (з дня опублікування в газеті Урядовий кур’єр від 31.08.2019 № 166), установлено граничний розмір плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами, який визначається за формулою.

(43)           Під абонентом слід розуміти споживача відповідної комунальної послуги, з яким виконавець уклав індивідуальний договір про надання такої послуги у багатоквартирному будинку.

Граничний розмір плати за абонентське обслуговування, визначений відповідно до цієї постанови, застосовується окремо виконавцями послуг з:

- постачання теплової енергії та/або гарячої води;

- централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення;

- поводження з побутовими відходами.

(44)           Граничний розмір плати за абонентське обслуговування не залежить від кількості комунальних послуг, що надаються одним виконавцем абонентові.

(45)           Плата за абонентське обслуговування (з урахуванням податку на додану вартість), визначена відповідно до планованих витрат виконавця (витрат, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а також у випадках, визначених законодавством та договором, витрат на обслуговування приладів — розподілювачів теплової енергії та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку), не повинна перевищувати граничного розміру плати за абонентське обслуговування, визначеного відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 808.

(46)           КП «Жилремсервіс» встановлено та введено в дію з 01.10.2018 року, а Градизькою селищною радою затверджено, плату за абонентське обслуговування на території Градизької селищної ради для різних категорій споживачів – 0,72 грн. без ПДВ за 1 м. кв. житлової площі.

(47)           Плату за абонентське обслуговування Підприємство мало право застосовувати в розрахунках зі споживачами лише після набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами», тобто не раніше 31.08.2019 року.

(48)           Таким чином, КП «Жилремсервіс» встановлює та стягує плату за абонентське обслуговування з 01.10.2018 року на території Градизької селищної ради для різних категорій споживачів за 1 м. кв. житлової площі та яка затверджена рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради № 3 від 20.08.2018 року, застосування якої у розрахунках зі споживачами призвело до ущемлення економічних інтересів цих споживачів.

(49)           За умов існування значної конкуренції на ринку послуг з поводження з побутовими відходами в межах території Градизької селищної ради, коли споживачі мали б можливість обирати більш економічно вигідніші договірні відносини з надавачами цих послуг, то такі дії КП «Жилремсервіс» щодо встановлення та стягнення плати за абонентське обслуговування, що призвели до ущемлення економічних інтересів споживачів, були б неможливими.

(50)           Тому, такі дії комунального підприємства «Жилремсервіс» щодо встановлення та стягнення плати за абонентське обслуговування з 01.10.2018 року на території Градизької селищної ради для різних категорій споживачів за 1 м. кв. житлової площі, яку можна застосовувати лише з 01.09.2019 року, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим частиною першою статті 13, пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з поводження з побутовими відходами, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку.

5. Правова кваліфікація дій Відповідача

(51)           Статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що забороняються дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), що полягають у схиленні суб’єктів господарювання, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю до порушень законодавства про захист економічної конкуренції, створенні умов для вчинення таких порушень чи їх легітимації.

(52)           Легітимація порушень законодавства про захист економічної конкуренції передбачає підтвердження правомірності протиправних діянь іншого державного органу або суб’єкта господарювання актом органу влади, органу місцевого самоврядування, органу адміністративно – господарського управління та контролю.

(53)           У разі легітимації ініціатором протиправних дій є та сама особа, яка їх вчиняє або має намір вчинити.

(54)           Таким чином, шляхом прийняття рішень від 20.08.2018 року № 2 та № 3, виконавчим комітетом Градизької селищної ради легітимізовані дії комунального підприємства «Жилремсервіс» щодо застосування у розрахунках зі споживачами тарифу на послуги з поводження з побутовими відходами (що включає в себе, згідно Розрахунку, послуги з вивезення та утилізації твердих та негабаритних побутових відходів), не у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010, а також встановлення та стягнення плати за абонентське обслуговування з 01.10.2018 року, яку можна застосовувати лише з 01.09.2019 року, призвело до ущемлення інтересів споживачів, яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку.

6. Заперечення Відповідача та їх спростування

(55)           Територіальним відділенням Комітету листом від 02.01.2020 №66-02/20 до виконавчого комітету Градизької селищної ради було надіслано подання з попередніми висновками від 02.01.2020 року № 66-03/3п у справі № 66-7-50/50-19 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку виконавчого комітету Градизької селищної ради.

(56)           У відповідь на вищевказане подання, Градизька селищна рада листом від 11.01.2020 № 02-46/52 (вх. № 66-01/49 від 13.01.2020) надала копію рішення виконавчого комітету Градизької селищної ради від 06.11.2019 № 1 «Про скасування рішень виконавчого комітету».

(57)           В рішенні виконавчого комітету Градизької селищної ради від 06.11.2019 № 1 «Про скасування рішень виконавчого комітету» зазначено, «керуючись Приписом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області № 036 від 17 жовтня 2019 «Про виконання законних вимог про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін» виконавчий комітет Градизької селищної ради вирішив:

1. Скасувати рішення № 2 від 20.08.2019 «Про затвердження тарифу на поводження з побутовими відходами КП «Жилремсервіс».

2. Скасувати рішення № 3 від 20.08.2019 «Про затвердження тарифу плата за абонентське обслуговування КП «Жилремсервіс» (мова оригіналу).

(58)           Територіальним відділенням Комітету по справі № 66-2-50/51-19 доведений факт формування КП «Жилремсервіс» тарифу на поводження з побутовими відходами (що включає в себе, згідно Розрахунку, послуги з вивезення та утилізації твердих та негабаритних побутових відходів), на території Градизької селищної ради за 1 м. кв. житлової площі, не у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010, (затверджено рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 № 2 «Про затвердження тарифу на поводження з побутовими відходами КП «Жилремсервіс») та визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим частиною першою статті 13, пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

(59)           Крім того, територіальним відділенням Комітету по справі № 66-2-50/51-19 доведений факт встановлення та стягнення КП «Жилремсервіс» з 01.10.2018 року плати за абонентське обслуговування на території Градизької селищної ради для різних категорій споживачів за 1 м. кв. житлової площі, яку можна застосовувати лише з 01.09.2019 року (затверджено рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 № 3 «Про затвердження тарифу плата за абонентське обслуговування КП «Жилремсервіс») та визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим частиною першою статті 13, пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

(60)           З цього слідує, що шляхом прийняття рішень від 20.08.2018 № 2 «Про затвердження тарифу на поводження з побутовими відходами КП «Жилремсервіс» та від 20.08.2018 №3 «Про затвердження тарифу плата за абонентське обслуговування КП «Жилремсервіс», виконавчим комітетом Градизької селищної ради легітимізовані дії КП «Жилремсервіс», що призвело до ущемлення інтересів споживачів, яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку.

(61)           Отже, вищевказаний лист Градизької селищної ради на подання з попередніми висновками від 02.01.2020 року № 66-03/3п у справі № 66-7-50/50-19 не спростовує матеріалів даної справи.

7. Висновки у справі

(62)           Таким чином, доказами, зібраними у справі доведено, що дії виконавчого комітету Градизької селищної ради щодо затвердження рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 року № 2 «Про затвердження тарифу на поводження з побутовими відходами КП «Жилремсервіс» тарифу на послуги з поводження з побутовими відходами (що включає в себе, згідно Розрахунку, послуги з вивезення та утилізації твердих та негабаритних побутових відходів), не у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010, а також затвердження рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 року № 3 «Про затвердження тарифу плата за абонентське обслуговування КП «Жилремсервіс» плати за абонентське обслуговування, яку можна застосовувати лише з 01.09.2019 року, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим статтею 17, пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді дій органу місцевого самоврядування, що полягають у легітимації порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 7 і 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтею 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3 і 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001 року № 32-р, пунктами 29, 32, 33 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06 травня 1994 року за № 90/299 (в редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р ) ( із змінами), адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

 

ПОСТАНОВИЛА:

 

1.    Визнати дії виконавчого комітету Градизької селищної ради (код ЄДРПОУ – 04382062), щодо затвердження рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 року № 2 «Про затвердження тарифу на поводження з побутовими відходами КП «Жилремсервіс» тарифу на послуги з поводження з побутовими відходами (що включає в себе, згідно Розрахунку, послуги з вивезення та утилізації твердих та негабаритних побутових відходів), не у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010, а також у затвердженні рішенням виконавчого комітету Градизької селищної ради від 20.08.2018 року № 3 «Про затвердження тарифу плата за абонентське обслуговування КП «Жилремсервіс» плати за абонентське обслуговування, яку можна застосовувати лише з 01.09.2019 року, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим статтею 17, пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді дій органу місцевого самоврядування, що полягають у легітимації порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

 

 

Голова адміністративної колегії В. Книш

 

 

Члени адміністративної колегії: В. Купріянова

 

О. Дикань

 

 

 

 

Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux