Портал в режимі тестування та наповнення
Рішення від 22.04.2020 №66/28-р/к
Опубліковано 24 квітня 2020 року о 14:51

 

 

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

ПОЛТАВСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

РІШЕННЯ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

 

 

22.04.2020 м. Полтава № 66/28-р/к

 

Справа № 66-1-50/68-19

 

 

Про порушення законодавства

про захист економічної конкуренції

та накладення штрафу

 

Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНЖИНІРИНГ. ІНВЕСТИЦІЇ. ІННОВАЦІЇ» (далі – ТОВ «І І І», Відповідач 1) та товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» (далі – ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН», Відповідач 2) (далі разом – Відповідачі) подали тендерні пропозиції для участі у торгах (за допомогою веб- порталу «Prozorro»):

 

- проведених Комунальним підприємством «Полтавська обласна клінічна лікарня ім. М.В. Скліфосовського Полтавської обласної ради» (далі – Замовник) по предмету закупівлі - капітальний ремонт приміщень рентген-кабінету та щитової терапевтичного корпусу по вул. Шевченка, 23 в м. Полтава, ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт (оголошення про проведення процедури закупівлі розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель – https://prozorro.gov.ua/tender/ - UA-2019-06-25-001292-c) (далі – Торги).

 

При цьому, Відповідачі мали ознаки спільного готування документів; документи, завантажені до системи Prozorro, мають спільні властивості та вади сканування; ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» залучали до робіт спільних працівників та мали сталі господарські відносини; Відповідачі надавали один одному поворотну фінансову допомогу, використовували одну ІР адресу для входу до електронних кабінетів для здійснення банківських розрахунків та подачі податкової звітності до органів ДПС протягом 2018 – 2019 років, що свідчить про узгодження ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» своєї поведінки з метою усунення змагання при підготовці та участі у Торгах.

 

За результатами розгляду справи № 66-1-50/68-19, зазначені дії ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» визнані антиконкурентними узгодженими діями, що стосуються спотворення результатів торгів, проведених Замовником в липні 2019 року, що є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

На порушників накладено штафи:

- на ТОВ «І І І» 68 000, 00 (шістдесят вісім тисяч) гривень;

- на ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» 68 000, 00 (шістдесят вісім тисяч) гривень.

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (надалі – адміністративна колегія територіального відділення), розглянувши матеріали справи № 66-1-50/68-19 про порушення ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», та подання з попередніми висновками у справі Відділу досліджень і розслідувань від 11.02.2020 № 66-03/18п, врахувавши всю сукупність отриманих доказів при винесені рішення

 

ВСТАНОВИЛА:

 

1. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ

 

(1) Розпорядженням адміністративної колегії територіального відділення від 11.12.2019 № 66/70-рп/к, за власною ініціативою, розпочато розгляд справи № 66-1-50/68-19 за ознаками вчинення ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, тендерів.

(2) Головою територіального відділення на адресу ТОВ «І І І», зазначену в Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: вул. Нечуй-Левицького, 5, м. Полтава, 36014, було направлено вимогу про надання інформації від 13.12.2019 № 66-02/3099. Інформація та копії документів, запитувані вказаною вимогою, не було надано ТОВ «І І І» до територіального відділення.

(3) Головою територіального відділення на адресу ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН», зазначену в Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: вул. Квітки Цісик, 35, м. Полтава, 36007, було направлено вимогу про надання інформації від 13.12.2019 № 66-02/3100. Інформація та копії документів, запитувані вказаною вимогою, не було надано ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» до територіального відділення.

 

2. ВІДПОВІДАЧІ

 

(4) Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua) (далі – ЄДР), ТОВ «І І І» зареєстроване 29.03.2012, номер запису 1 103 102 0000 031499, місцезнаходження: вул. Нечуй-Левицького, 5, м. Полтава, 36014; основний вид діяльності: 43.21 Електромонтажні роботи; керівник: Єрмолін Максим Володимирович.

(5) Згідно з відомостями ЄДР, ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» зареєстроване 09.07.2018, номер запису 1 588 102 0000 017291, місцезнаходження: вул. Квітки Цісик, 35, м. Полтава, 36007; основний вид діяльності: 43.21 Електромонтажні роботи; керівник: Сватенко Ігор Олександрович.

(6) Отже, ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» є суб’єктами господарювання у розумінні статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

 

3. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОРГИ

 

(7) Ідентифікатор закупівлі - UA-2019-06-25-001292-c.

(8) Замовник – комунальне підприємство «Полтавська обласна клінічна лікарня ім. М.В. Скліфосовського Полтавської обласної ради» (вул. Шевченка, буд. 23, м. Полтава, 36011, ідентифікаційний код 01999106).

(9) Предмет закупівлі – капітальний ремонт приміщень рентген-кабінету та щитової терапевтичного корпусу по вул. Шевченка, 23 в м. Полтава (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт).

(10) Місце надання послуг – вул. Шевченка, 23, м. Полтава;

(11) Строк надання послуг – від 01.08.2019до 31.12.2019;

(12) Очікувана вартість предмета закупівлі – 3 551 772,00 грн з ПДВ;

(13) Вид тендерного забезпечення – відсутній;

(14) Розмір мінімального кроку пониження ціни – 3 551,77 грн;

(15) Розмір мінімального кроку пониження ціни – 0,10 % від ціни;

(16) Кінцевий строк подачі пропозицій – 11.07.2019 о 13:55;

(17) Дата та час початку аукціону – 12.07.2019 о 11:44;

(18) Дата та час розкриття тендерних пропозицій – 12.07.2019 о 12:05.

(19) Відповідно до реєстру тендерні пропозиції подали наступні учасники (таблиця 1):

 

таблиця 1

Найменування учасника Код згідно з ЄДР учасника Дата і час подання тендерних пропозицій

ТОВ «І І І» 41980361 11 липня 2019 11:34

ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» 42292616 11 липня 2019 13:00

 

(20) Критерієм вибору переможця є ціна - 100%.

(21) Згідно зі звітом про результати проведення процедури закупівлі від 17.07.2019 переможцем торгів обрано ТОВ «І І І» та укладено договір з Замовником від 30.07.2019 № 150/7.

 

4. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

 

(22) Під час участі у конкурсних процедурах закупівель суб’єкти господарювання – учасники торгів, повинні виступати як конкуренти, кожен з яких повинен мати на меті здобуття перемоги, при цьому будь - яка узгоджена поведінка учасників конкурсних торгів не допускається.

(23) Разом з тим, порівняльний аналіз тендерних пропозицій ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» по процедурі закупівлі UA-2019-06-25-001292-c в якій вони разом брали участь, виявив обставини, що вказують на узгодженість поведінки вказаних суб’єктів господарювання під час підготовки та участі у Торгах, про що свідчить, зокрема, наступне.

 

4.1. Використання Відповідачами однієї IP-адреси

 

(24) Головне управління ДПС у Полтавській області листом від 09.10.2019 № 328/7/16-31-04-01-34 (вх. № 66-01/1703 від 16.10.2019) повідомило, що Відповідачі подавали податкову звітність за січень 2018 - серпень 2019 з однієї точки доступу до мережі Інтернет, зокрема з ІР – адреси ІНФОРМАЦІЯ та з однієї електронної поштової скриньки ІНФОРМАЦІЯ.

(25) Згідно з листом акціонерного товариства «Полтава-Банк» (далі – АТ «Полтава-банк») від 30.10.2019 № 037/001-337 БТ (вх. № 66-01/103КІ від 31.10.2019), що є банківською таємницею, протягом 2018-2019 років ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» здійснювали вхід до електронних кабінетів для здійснення операцій по банківських рахунках з однієї IP-адреси ІНФОРМАЦІЯ.

(26) Слід зауважити, що в ході моніторингу мережі Internet, територіальним відділенням з’ясовано, що ІР – адреса ІНФОРМАЦІЯ належать до блоку ІР – адрес провайдера Hetzner Online AG з місцем знаходженням – Фінляндія, Хельсинки.

(27) Отже, той факт, що Відповідачі використовували в своїй діяльності спільну ІР-адресу свідчить про спільне здійснення господарської діяльності, доступу до інформації про господарську діяльності один одного, а також про спільну участь у Торгах.

 

4.2. Аналіз економічної поведінки на Торгах

 

(28) Під час аналізу тендерної документації, розміщеної Відповідачами на веб - порталі «Prozorro», встановлено обставини, які свідчать про те, що ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН», які брали участь у процедурі закупівлі, узгодили між собою умови участі у торгах.

(29) ТОВ «І І І» подало тендерну пропозицію 11 липня 2019 о 11:34год., ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» подало тендерну пропозицію 11 липня 2019 о 13:00 год.

(30) Відповідно до інформації, зазначеної в системі електронних закупівель «Prozorro», первинні та остаточні пропозиції Учасників Торгів були наступними (таблиця 2):

 

таблиця 2

Найменування учасника Первинна пропозиція, грн Остаточна пропозиція, грн

ТОВ «І І І» СУМА СУМА

ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» СУМА СУМА

 

(31) В ході проведення аукціону ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» не знижували свої цінові пропозиції, що свідчить про попередню узгодженість ними умов участі у Торгах. Такі дії в умовах конкурсу (здійснення процедури за державні кошти) є неприродними та не були б можливими в умовах самостійної поведінки кожного Учасника. Зазначені обставини свідчать про те, що ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» під час участі у торгах мали спільну (узгоджену) стратегію поведінки, а саме: ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» не знижує її в ході електронного аукціону, тим самим надаючи ТОВ «І І І» можливість отримати перемогу у Торгах.

(32) Згідно з положеннями тендерної документації Замовника Торгів, оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв та методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією визнається така, ціна якої є найнижча за результатом проведення електронного аукціону.

(33) Тобто, пропозиція Учасника, ціна якої є найменшою, визначається найвигіднішою, та за умови відповідності кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника, такий учасник визначається переможцем Торгів. Таким чином, зі зменшенням ціни зростає вірогідність перемоги в Торгах.

(34) Суб’єкти господарювання, які беруть участь у конкурсних закупівлях, є конкурентами, а, отже, повинні змагатися між собою з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг у цій сфері та не вчиняти будь – яких дій, які можуть негативно вплинути на конкуренцію. Справжність змагання при проведенні конкурсних закупівель забезпечується таємністю інформації, що міститься в пропозиціях. Забезпечити таку таємність можливо лише при умові, що учасники закупівель формують та подають свої пропозиції самостійно, незалежно від інших учасників.

(35) Зазначене є доказом того, що умови участі ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» в Торгах були узгоджені з ТОВ «І І І» в результаті чого Відповідач 2 приймав участь в Торгах не з метою отримання перемоги, а з метою забезпечення перемоги Відповідача 1, що фактично призвело до відсутності конкуренції під час підготовки та участі в Торгах, внаслідок узгодження Учасниками відповідної поведінки, яка призводить до заміни конкуренції на координацію поведінки з метою створення видимості конкуренції в межах процедури закупівлі.

 

4.3. Наявність сталих господарських стосунків та надання поворотної фінансової допомоги

 

(36) Між ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» існували сталі господарські та фінансові відносини, що підтверджується наступним.

(37) В ході здійснення дослідження щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Відповідачів територіальним відділенням на адресу АТ «Полтава-банк» було направлено вимогу від 18.10.2019 № 66-02/2620 про надання інформації, зокрема, щодо здійснення перерахунків між ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» за 2018 та січень-вересень 2019 із зазначенням сум перерахованих коштів, дат проведення розрахунків та призначень платежів.

(38) За результатами аналізу інформації, наданої АТ «Полтава-банк» (лист від 30.10.2019 № 037/001-337БТ (вх. № 66-01/103кі від 31.10.2019)), що є банківською таємницею, було встановлено, що між Відповідачем 1 та Відповідачем 2 у 2018-2019 існували фінансові взаємовідносини.

(39) Так, в грудні ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» отримало від ТОВ «І І І» СУМА грн як поворотну фінансову допомогу згідно з договором № 2812 від 28.12.2018.

(40) 24.06.2019 вхідний залишок на рахунку ТОВ «І І І» становив СУМА грн, того ж дня ТОВ «І І І» отримало СУМА грн від ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» як передплата за будівельні матеріали згідно з рахунком № 24-06 від 24.06.2019, після чого ТОВ «І І І» сплатило СУМА грн ПТ «Сова та Любченко-ПОЛТАВА БУРВОД», як сплату за виконані роботи по бурінню згідно з рахунком-фактурою № СФ-0000018 від 18.06.2019.

(41) 30.08.2019 вхідний залишок на рахунку ТОВ «І І І» становив СУМА грн, того ж дня ТОВ «І І І» отримало СУМА грн від ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН», як передплата за будівельні матеріали згідно з рахунком №30-08 від 30.08.2019, після чого ТОВ «І І І» сплатило СУМА грн Казначейству України, як сплату ПДВ за липень 2019.

(42) Крім того, Відповідачі мали спільних бізнес партнерів, а саме товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАМКСИМУМ» (далі – ТОВ «ІНТЕРМАКСИМУМ»).

(43) Згідно з відомостями ЄДР ТОВ «І І І» та ТОВ «ІНТЕРМАКСИМУМ» мають спільних власників, а саме: приватне підприємство «АЛЬБЕРТЕКС» та Шейніков Олег В’ячеславович, а також зареєстровані за однією юридичною адресою: вул. Нечуй-Левицького, 5, м. Полтава.

(44) Так, перерахунки за різним призначенням платежу протягом січня-вересня 2019 між ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» та ТОВ «ІНТЕРМАКСИМУМ» були наступні (банківська таємниця) (таблиця 3):

 

таблиця 3

Платник Отримувач Сума Призначення платежу

ТОВ «ІНТЕРМАКСИМУ» ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» СУМА Повернення передплати за буд. матеріали зг. рах. № 01004 від 10.01.2019

СУМА

 

ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» ТОВ «ІНТЕРМАКСИМУМ» СУМА Передплата за буд. матеріали зг. рах. № 1402/15 від 14.02.2019

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

СУМА ІНФОРМАЦІЯ

 

(45) Відповідно до результатів автоматизованого співставлення податкових зобов’язань і податкового кредиту щодо господарських взаємовідносин (лист ГУ ДПС у Полтавській області від 09.10.2019 № 328/7/16-31-04-01-34 (вх. № 66-01/1703 від 16.10.2019), ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» протягом 2018 року вели між собою активну господарську діяльність яка представлена у додатку 1.

(46) Відповідно до абзацу восьмого підпункту 14.1.257 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України поворотна фінансова допомога – це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами.

(47) Згідно зі статтею 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначальною характеристикою економічної конкуренції є змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваги над іншими суб’єктами господарювання.

(48) Враховуючи поведінку Відповідачів та суть терміну «конкуренція», слід було очікувати, що кожний з окремо взятих учасників буде змагатися з іншими учасниками для здобуття переваг над ними.

(49) При цьому, означене змагання не залишає місця таким обставинам, як надання фінансової допомоги.

(50) Виходячи з наведеного, суб’єкт господарювання, який надає фінансову допомогу, крім всього переліченого, зацікавлений у фінансових результатах того, хто таку допомогу отримує, оскільки розраховує на її повернення.

(51) Таким чином, за своєю суттю фінансова допомога може надаватися між суб’єктами господарювання, які поєднані або споріднені між собою спільністю економічних інтересів, оскільки надається на безвідсотковій основі.

 

 

 

 

4.4. Створення PDF файлів за допомогою одного програмного забезпечення та обладнання, завантажених Відповідачами

 

(52) За результатами дослідження властивостей документів, що завантажені до системи «Prozorro» Відповідачами у форматі PDF файлів встановлено:

виробник ABBYY FineReader12;

версія PDF 1.5 (Acrobat 6.x);

файл «тендерна пропозиція» ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН»; файли «інші документи», «підтвердження повноважень 5», «реєстр наданих документів» ТОВ «І І І» створені та змінені в один день.

(53) Крім цього, завантажені Відповідачами документи мають спільні дефекти друку, наприклад, файл «тендерна пропозиція» ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» та файли «інші документи» ТОВ «І І І» в нижній частині листа мають наявну синю пляму від сканування.

(54) Зазначене свідчить про виготовлення документів Відповідачами за допомогою одного комп’ютерного обладнання.

 

4.5. Залучення одних працівників у своїй господарській діяльності

 

(55) Відповідно до листів Головного управління Пенсійного фонду у Полтавській області від 03.10.2019 № 17975/06.3-19 (вх. № 66-01/1632 від 07.10.2019) та від 24.10.2019 № 19463/06.3-19 (вх. № 66-01/1777 від 29.10.2019) протягом 2018 та січня-серпня 2019 року Відповідачі залучали одних і тих же працівників до роботи на підприємствах (таблиця 4).

 

таблиця 4

№ п/п ПІБ працівника РНОКПП Період роботи у ТОВ «І І І» Період роботи у ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН»

1 Білоног Максим Володимирович ІНФОРМАЦІЯ Вересень-листопад 2018 Січень-березень 2019

2 Ерик Микола Іванович ІНФОРМАЦІЯ Серпень 2018 Листопад 2018-лютий 2019

3 Наливайко Наталія Іванівна ІНФОРМАЦІЯ Серпень 2018 Листопад 2018-червень 2019

4 Оніщенко Володимир Іванович ІНФОРМАЦІЯ Серпень 2018;

Жовтень-листопад 2018 Листопад 2018-червень 2019

5 Оніщук Юрій Петрович ІНФОРМАЦІЯ Липень-серпень 2018 Листопад 2018-червень 2019

6 Пилипенко Ірина Василівна ІНФОРМАЦІЯ Серпень2018 Грудень2018-червень 2019

7 Ростовський Олег Анатолійович ІНФОРМАЦІЯ Липень-серпень 2018 Січень-червень 2019

8 Шапошник Сергій Віталійович ІНФОРМАЦІЯ Липень-серпень 2018 Січень-лютий 2019

 

(56) Залучення до робіт одних і тих же працівників, використання в діяльності обома учасниками однієї IP-адреси, однієї електронної пошти для подачі звітності та входу в електронні кабінети для здійснення операцій по рахунках, надання поворотної допомоги, сталі господарські стосунки, спільна підготовка тендерних пропозицій свідчить про єдність інтересів та пов’язаність Відповідачів, завдяки яким вони могли були обізнані з діяльністю один одного та мали можливість доступу до інформації один одного та обміну інформацією між собою щодо господарської та фінансової діяльності, у тому числі щодо участі у торгах.

 

(57) Враховуючи вищевикладене, встановлені обставини у своїй сукупності, не можуть бути результатом випадкового збігу обставин чи наслідком дії об’єктивних чинників, а свідчить про узгодження (координацію) Відповідачами своєї поведінки під час участі в торгах, зокрема про обмін інформацією між ними.

 

5. КВАЛІФІКАЦІЯ ПОРУШЕННЯ ВІДПОВІДАЧАМИ КОНКУРЕНТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

 

(58) Тендер (торги), відповідно до пункту 28 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», визначаються як здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).

(59) Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», економічна конкуренція характеризується як «змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання…».

(60) Частиною другою статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що суб’єкти господарювання зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь - яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

(61) Згідно з пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» порушенням законодавства про захист економічної конкуренції є антиконкурентні узгоджені дії.

(62) Відповідно до частини першої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, а пунктом 4 частини другої цієї статті встановлено, що антиконкурентними узгодженими діями визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.

(63) Відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», вчинення антиконкурентних узгоджених дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

(64) Отже, Закон України «Про захист економічної конкуренції» допускає досягнення переваг за рахунок саме власних досягнень суб'єктів господарювання. У випадку ж, коли учасники торгів домовляються (узгоджують свою поведінку між собою) один з іншим щодо умов своїх тендерних пропозицій, то усувається й самостійність в їх поведінці, а як наслідок, і конкуренція між ними під час проведення процедур закупівель. Якщо ж учасники замінили конкуренцію між собою на координацію, то покупець не отримує той результат, який би він отримав в умовах справжньої конкуренції. За результатами таких торгів перемагає учасник торгів не внаслідок конкурентного відбору, наявність чого відповідно до законодавства є обов’язковою умовою при визначенні переможця. Тому, такі узгоджені дії учасників торгів спотворюють ці ж самі торги (тендери).

(65) Таким чином, у даному випадку Учасники під час участі у торгах не змагалися між собою, оскільки діяли не самостійно, а узгоджували свої дії, тому усунули конкуренцію між собою. В результаті був спотворений основний принцип торгів - здійснення конкурентного відбору учасників, відповідно право на укладення договору було отримано переможцем не на конкурентних засадах.

(66) Відмову Учасників процедури закупівлі від самостійності при прийнятті рішень у процесі змагання слід вважати узгодженими діями. Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про захист економічної конкуренції» будь-яка погоджена поведінка є узгодженими діями.

(67) Висновки територіального відділення ґрунтуються на підставі встановлення сукупності таких фактів (доказів), як:

- спільне готування документів;

- спільні властивості відсканованих фалів;

- спільні вади сканування;

- залучення до робіт спільних працівників;

- наявність сталих господарських відносин та надання поворотної фінансових допомоги;

- використання одних і тих же ІР адрес для входу до електронних кабінетів для здійснення банківських розрахунків;

- використання одних і тих же ІР адрес та електронної поштової адреси для подання податкової звітності до органів ДПС протягом 2018 – 2019 років.

(68) Існування ж інших, крім антиконкурентних узгоджених дій, факторів (умов), які б впливали на поведінку Учасників під час участі у електронних процедурах публічних закупівель, не вбачається.

(69) Механізм конкурсної процедури закупівель утворює для Замовника виключно коло тих реальних пропозицій, поданих учасниками, з яких він має прийняти (акцептувати) найкращу. В результаті можливість переміщення попиту Замовника на предмет закупівлі обмежується лише колом існуючих в рамках процедури закупівлі пропозицій, які для нього і утворюють ринок.

(70) Отже, вищенаведене, в сукупності свідчить про вчинення ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), під час участі у процедурі закупівлі UA-2019-06-25-001292-c, проведеної комунальним підприємством «Полтавська обласна клінічна лікарня ім. М.В. Скліфосовського Полтавської обласної ради» в липні 2019.

 

6. ЗАПЕРЕЧЕННЯ УЧАСНИКІВ ТОРГІВ ТА ЇХ СПРОСТУВАННЯ

 

(71) Територіальним відділенням на адресу Відповідачів по справі № 66-1-50/68-19 (листами від 10.04.2020 № 66-02/1120 та № 66-02/1119) було направлено подання з попередніми висновками від 10.04.2020 № 66-03/42п про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН».

(72) Відповідно до абзацу четвертого пункту 26 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у разі, якщо немає можливості вручити копію подання з попередніми висновками особам, які беруть участь у справі, державний уповноважений, голова територіального відділення Комітету не пізніше ніж за п'ять днів до дня розгляду справи забезпечують розміщення на офіційному веб-сайті Комітету (http://www.amc.gov.ua) інформацію щодо попередніх висновків у справі, із зазначенням дати, часу і місця розгляду справи.

(73) Територіальним відділенням 13.04.2020 було розміщено інформацію щодо попередніх висновків у справі № 66-1-50/68-19, із зазначенням дати, часу і місця розгляду справи.

(74) На подання з попередніми висновками у Справі, ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» не надали свої заперечення.

 

7. ОСТАТОЧНІ ВИСНОВКИ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ ВІДДІЛЕННЯ

(75) Таким чином, доказами, зібраними у справі, доводиться, а дослідженням усієї сукупності факторів, що об’єктивно могли вплинути на поведінку ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» не спростовується те, що вищезазначені дії Учасників торгів є узгодженою поведінкою, що стосується спотворення результатів Торгів.

(76) Така поведінка учасників Торгів становить порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендеру (торгів), заборонених відповідно до пункту 1 статті 50 та пункту 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

 

 

 

 

 

8. ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРУ ШТРАФІВ

 

(77) Відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за порушення, передбачене пунктом 1 статті 50 цього Закону, накладається штраф у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

(78) Відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», якщо доходу (виручки) немає або відповідач на вимогу органів Антимонопольного комітету України, голови його територіального відділення не надав розміру доходу (виручки), штраф, передбачений абзацом другим частини другої цієї статті, накладається у розмірі до двадцяти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

(79) 10.04.2020 засобом поштового зв’язку рекомендованими листами № 3600002082452 на юридичну адресу ТОВ «І І І» та № 3600002082444 на юридичну адресу ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» було надіслано листи № 66-02/1120 та № 66-02/1119 в яких запитувалась інформація щодо розміри доходу (виручки) суб’єктів господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2019 рік, але ТОВ «І І І» та ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» зазначену інформацію не надали.

(80) Таким чином, розмір доходу (виручки) Відповідачів від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2019 рік Відділенням не встановлено.

(81) Водночас, при визначенні розміру штрафу враховані наступні обставини:

Відповідачі, отримавши вимогу про надання інформації голови територіального відділення, не надали до територіального відділення інформацію та копії документів, запитуваних вимогою;

Відповідачі раніше не притягувався до відповідальності за порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

 

Враховуючи викладене, керуючись статтями 7,121,14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 48 і 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3 і 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001 року №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за №291/5482 (зі змінами), пунктами 31, 32, 33 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06 травня 1994 року за № 90/299 ( у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

 

ПОСТАНОВИЛА:

 

1. Визнати дії товариства з обмеженою відповідальністю «ІНЖИНІРИНГ. ІНВЕСТИЦІЇ. ІННОВАЦІЇ» (вул. Нечуй-Левицького, 5, м. Полтава, 36014, ідентифікаційний код юридичної особи 41980361) та товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» (вул. Квітки Цісик, 35, м. Полтава, 36007, ідентифікаційний код юридичної особи 42292616), які полягали в узгодженні своєї поведінки під час підготовки пропозицій та участі у процедурі закупівлі, проведеної в липні 2019 року Комунальним підприємством «Полтавська обласна клінічна лікарня ім. М.В. Скліфосовського Полтавської обласної ради» по предмету закупівлі «ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт» (ідентифікатор закупівлі UA-2019-06-25-001292-c), внаслідок чого конкуренцію між ними під час участі у зазначених торгах було усунуто, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

 

2. За порушення вказане в пункті 1 резолютивної частини цього рішення та відповідно до абзацу другого частини 5 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього подання, накласти на ТОВ «І І І» штраф у розмірі 68000 (шістдесят вісім тисяч) грн., що складає 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

3. За порушення вказане в пункті 1 резолютивної частини цього рішення та відповідно до абзацу другого частини 5 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього подання, накласти на ТОВ «АЛЬЯНС-БУДРЕГІОН» штраф у розмірі 68000 (шістдесят вісім тисяч) грн., що складає 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Відповідно до статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», рішення органів Антимонопольного комітету України є обов’язковим для виконання.

 

Штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання рішення.

 

Відповідно до статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати до Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України документи, що підтверджують сплату штрафу.

 

Рішення може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк з дня його одержання.

 

 

 

 

 

Голова адміністративної колегії В. КНИШ

 

 

 

 

 

 

 

Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux