Портал в режимі тестування та наповнення
Рішення від 23.10.2019 №66/35-р/к
Опубліковано 25 жовтня 2019 року о 12:20

 

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

ПОЛТАВСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

РІШЕННЯ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

 

№ 66/35-р/к

 

23.10.2019 року м. Полтава Справа № 66-1-50/18-18

 

 

 

Про порушення законодавства

про захист економічної конкуренції

та накладення штрафу

 

 

Приватне підприємство «Сільпродпостач» та приватне підприємство «Полтаваспецбудмеханізація» в липні 2017 року разом приймали участь у електронній процедурі закупівлі, проведеної за допомогою веб - порталу «Prozorro» (оголошення ІD UA-2017-07-06-000270-b) Супрунівською сільською радою (місцезнаходження – вул. Соборна,3, с. Супрунівка, Полтавська область, ідентифікаційний код - 21047833 (- надалі – Замовник).

При цьому, приватне підприємство «Сільпродпостач» (пров. Матросова,4, м. Полтава, Полтавська область, 36002, надалі – ПП «Сільпродпостач») та приватне підприємство «Полтаваспецбудмеханізація» (вул. Тобілевича, 22А, кв.13, м. Полтава, Полтавська область, 36002, надалі – ПП «Полтавспецбудмеханізація) на момент підготовки пропозицій та участі в торгах в складі тендерних пропозицій надавали окремі документи, що мають схожість в оформленні, однакове стилістичне формулювання тексту; допущені однакові помилки в окремих документах; використовували в своїй господарській діяльності приміщення, розташовані за однією адресою та один номер стаціонарного телефонного зв’язку; використовували одну і ту ж ІР – адресу для входу до електронного кабінету для здійснення операцій по банківських рахунках, подачі податкової звітності до органів ДФС, для входу до аукціону та інших дій, пов’язаних з участю в торгах; здійснювали перерахунки коштів один одному; наявний родинний зв'язок між директором ПП «Сільпродпостач» та засновником ПП «Полтаваспецбудмеханізація», тим самим узгоджували свою поведінку з метою усунення змагання при підготовці та участі у тендері.

За результатами розгляду справи № 66-1-50/18-18, зазначені дії ПП «Сільпродпостач»

(- Відповідач - 1) та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» (- Відповідач - 2) визнано антиконкурентними узгодженими діями, що стосуються спотворення результатів торгів, проведених Замовником в липні 2017 року, що є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

На ПП «Сільпродпостач» накладено штраф у розмірі 40 000,00 (сорок тисяч) грн., на ПП «Полтаваспецбудмеханізація» накладено штраф у розмірі 40 000,00 (сорок тисяч) грн.

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України ( надалі – адміністративна колегія територіального відділення), розглянувши матеріали справи №66-1-50/18-18 про порушення ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», та подання з попередніми висновками у справі від 11.10.2019 року № 66-03/95п

ВСТАНОВИЛА:

 

1.ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ

 

(1) Розпорядженням адміністративної колегії Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (надалі – територіальне відділення) від 19.12.2018 року №66/22-рп/к, за власною ініціативою, розпочато розгляд справи № 66-1-50/18-18 за ознаками вчинення ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, тендерів.

(2) Головою Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України на адресу ПП «Сільпродпостач», зазначену в Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме : пров. Матросова,4, м. Полтава, 36002, було направлено вимоги про надання інформації від 09.01.2019 року №66-02/30, від 10.09.2019 року №66-02/2193. Інформація та копії документів, запитувані вимогами, були надані ПП «Сільпродпостач» листом від 25.01.2019 року № 01-25 (вх. № 66-01/115 від 29.01.2019 року), листом від 28.02.2019 року № 01-28 ( вх.№ 66-01/402 від 28.02.2019 року), листом від 20.09.2019 року № 01-20 ( вх. № 66-02/1538 від 23.09.2019 року); листом від 08.10.2019 року № 01-08 ( вх. № 66-01/1656 від 09.10.2019 року).

(3) Головою Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України на адресу ПП «Полтаваспецбудмеханізація», зазначену в Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: вул. Тобілевича,22 А, кв.13, м. Полтава,36002, було направлено вимоги про надання інформації від 09.01.2019 року № 66-02/31, від 10.09.2019 року №66-02/2194. Інформація та копії документів, запитувані вимогами, були надані ПП «Полтаваспецбудмеханізація» листами від 28.01.2019 року №б/н ( вх. № 66-01/132 від 01.02.2019 року), листом від 25.02.2019 року № б/н (вх. № 66-01/403 від 28.02.2019 року), листом від 09.10.2019 року № б/н ( вх. № 66-01/1655 від 09.10.2019 року).

 

2.ВІДПОВІДАЧІ

 

(4) ПП «Сільпродпостач» (ідентифікаційний код 24830060, місцезнаходження юридичної особи : провулок Матросова,4, м. Полтава,36002), згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/) зареєстроване 02.09.1997 року. Основним видом діяльності ПП «Сільпродпостач» є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

(5) ПП «Полтаваспецбудмеханізація» (ідентифікаційний код 37829213, місцезнаходження юридичної особи : вул. Тобілевича, 22 А, кв.13, м. Полтава,36002), згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/) зареєстроване 11.08.2011 року. Основним видом діяльності ПП «Полтаваспецбудмеханізація» є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

(6) Отже, ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» є суб’єктами господарювання у розумінні статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

(7) За результатами моніторингу системи електронних торгів «Prozorro», територіальним відділенням встановлено, що ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» (надалі – Учасники) разом приймали участь у процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2017-07-06-000270-b (надалі - процедура закупівель, Торги).

(8) З метою встановлення обставин, які можуть свідчити про вчинення Учасниками порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, територіальним відділенням було проведено порівняльний аналіз документів, що входять до складу тендерних пропозицій Учасників на предмет наявності схожостей, які об’єктивно зумовлені вимогами та оформленням тендерної документації Замовника процедури закупівлі та схожостей, які носять суб’єктивний характер та жодним чином не пов’язані зі специфікою тендерної документації та вимог Замовника процедури закупівлі.

(9) Окрім того, територіальним відділенням проведено перевірку достовірності інформації, поданої до територіального відділення, яка може бути додатковим свідченням факту узгодження учасниками своєї поведінки під час підготовки та участі в торгах.

 

3.ОБСТАВИНИ СПРАВИ

 

(10) Ідентифікатор закупівлі - UA-2017-07-06-000270-b,

(11) Замовник – Супрунівська сільська рада, вул. Соборна,3,с. Супрунівка, Полтавська область, ідентифікаційний код - 21047833.

(12) Предмет закупівлі - Капітальний ремонт дороги по вул. Миру від межі існуючої забудови с. Супрунівка до вул. Домобудівельної (ПК15+50…ПК21+09) Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області. Коригування (ДК 021:2015: 45233000-9 — Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг).

(13) Місце надання послуг – вул. Соборна,3, с. Супрунівка, Полтавська область, 38714.

(14) Строк надання послуг: 01 серпня 2017 року – 31 грудня 2017 року.

(15) Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 25 липня 2017 року о 15:00 год.

(16) Дата та час початку аукціону : 26 липня 2017 року о 14:19 год.

(17) Дата та час розкриття тендерних пропозицій : 26 липня 2017 року о 14:46 год.

(18) Очікувана вартість закупівлі: 2 282 377,00 грн. з ПДВ.

(19) Розмір мінімального кроку пониження ціни – 11 411,89 грн, розмір мінімального

кроку пониження ціни % - 0,50 %.

(20) Вид тендерного забезпечення – відсутній.

(21) Відповідно до реєстру, пропозиції надали наступні учасники:

- ПП «Полтаваспецбудмеханізація» - дата та час подачі тендерної пропозиції – 24 липня 2017 року 12:16 год. ;

- ПП «Сільпродпостач» – дата та час подачі тендерної пропозиції – 21 липня 2017 року 16:13 год.;

- ПП «ТМ – Новатор» - дата та час подачі тендерної пропозиції 25 липня 2017 року 13:27 год.

(22) Ціни первинної та остаточної пропозицій учасників були наступні:

Таблиця №1

Найменування учасника

Первинна пропозиція, грн. з ПДВ

Остаточна пропозиція, грн. з ПДВ

ПП «Полтаваспецбудмеханізація»

2 282 362,80

2 282 362,80

ПП «Сільпродпостач»

2 282 323,20

2 084 500,00

ПП «ТМ – Новатор»

2 096 302,80

2 073 300,00

(23) Критерієм вибору переможця є : ціна 100%.

(24) Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету № 3 від 31.07.2017 року за результатами аукціону та протоколу розкриття, найбільш економічно вигідною визнано пропозицію ПП «ТМ – Новатор», при цьому, при детальному розгляді пропозиції даного учасника було виявлено недотримання учасником вимог тендерної документації відкритих торгів, внаслідок чого, на підставі ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі» ( надалі – Закон) тендерна пропозиція ПП «ТМ – Новатор» була відхилена, як така, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника.

(25) Переможцем торгів визнано тендерну пропозицію ПП «Сільпродпостач», з яким укладено договір № 72 від 14.08.2017 року, сума договору складає 2 084 500,00 грн з ПДВ.

(26) Інформація щодо учасників торгів

ПП «Сільпродпостач» (ідентифікаційний код 24830060, місцезнаходження юридичної особи: провулок Матросова,4, м. Полтава,36002), згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/) зареєстроване 02.09.1997 року. Основним видом діяльності ПП «Сільпродпостач» є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

ПП «Полтаваспецбудмеханізація» (ідентифікаційний код 37829213, місцезнаходження юридичної особи : вул. Тобілевича, 22 А, кв.13, м. Полтава,36002), згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/) зареєстроване 11.08.2011 року. Основним видом діяльності ПП «Полтаваспецбудмеханізація» є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

ПП «ТМ – Новатор» ( ідентифікаційний код 34397810, місцезнаходження юридичної особи: вул. Квартал,278, буд.7А,оф.3,м. Кременчук,39627) згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/) зареєстроване 18.05.2006 року. Основним видом діяльності ПП «ТМ – Новатор» є 42.11 Будівництво доріг і автострад.

(27) Під час участі у конкурсній процедурі закупівлі суб’єкти господарювання – учасники торгів, повинні виступати як конкуренти, кожен з яких повинен мати на меті здобуття перемоги, при цьому будь - яка узгоджена поведінка учасників конкурсних торгів не допускається.

(28) Разом з тим, порівняльний аналіз тендерних пропозицій ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» по процедурі закупівлі, в якій вони разом брали участь, виявив обставини, що свідчать про узгодженість поведінки вказаних суб’єктів господарювання під час підготовки та участі у торгах, на що вказує, зокрема, наступне.

3.1 НАДАННЯ УЧАСНИКАМИ В СКЛАДІ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ Є ІДЕНТИЧНИМИ ЗА ФОРМОЮ ТА ЗМІСТОМ

 

(29) Відповідно до пункту 1.2 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, учасники повинні надати довідку в довільній формі про власні технічні можливості (механізми, обладнання тощо) та технічні можливості (механізми, обладнання тощо), які плануються орендувати та /або залучити у інших осіб для виконання (постачання) предмету закупівлі. В учасника для виконання послуг повинна бути наступна техніка ( власна та /або орендована, та/або залучена, яку він повинен зазначити в довідці, а саме:

- екскаватори одноковшеві дизельні на пневколісному ходу не менше 1 од.;

- автогрейдери не менше 1 од.;

- котки дорожні не менше 3-х од.;

- асфальтоукладники не менше 1 од.

(30) В складі тендерної пропозиції ПП «Сільпродпостач» надало довідку про власні технічні можливості, в якій, зокрема, зазначено про наявність 2-х одиниць власних екскаваторів одноковшевих на пневмоколісному ходу; 1-ї одиниці власного автогрейдера; 3-х одиниць власних котків самохідних; 1 – ї одиниці власного асфальтоукладника.

(31) В складі тендерної пропозиції ПП «Полтаваспецбудмеханізація» надало довідку про техніку, в якій, зокрема, зазначено про наступні орендовані та власні транспортні засоби: орендований екскаватор одноківшевий на пневмоколісному ходу – 1 одиниця; власний автогрейдер ДЗ-143 – 1 одиниця; власний коток самохідний АМАН – 1 одиниця; орендований коток самохідний Бомаг - 1 одиниця; орендований асфальтоукладник – 1 одиниця, тобто на відміну від вимог тендерної документації Замовника на момент подачі тендерної пропозиції даний учасник мав лише 2 одиниці орендованих котків дорожніх замість 3-х одиниць.

(32) При цьому, зазначені довідки обох учасників мають окремі спільні особливості в їх оформленні:

- довідки, які повинні бути надані у довільній формі, однаково складені у табличній формі, текст в колонках таблиці однаково надрукований «напівжирним» шрифтом;

- на аркуші назва підприємства однаково розміщена в верхньому лівому куті;

- організаційно - правова форма підприємств – «Приватне підприємство» однаково розміщена на аркуші в лівому верхньому куті та надрукована великими літерами шрифтом «курсив» ;

- контактні номери телефонів однаково надруковані шрифтом «курсив».

(33) Відповідно до пункту 1.5 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, учасники повинні надати Гарантійний лист у довільній формі про те, що вся техніка, яка буде залучена для виконання послуг, знаходиться у справному стані та зможе бути негайно задіяна для виконання робіт, які є предметом закупівлі.

(34) Обома учасниками в складі тендерних пропозицій наданий Гарантійний лист, в якому допущена однакова стилістична помилка, надруковане зайве слово «до»:

« ПП … гарантує, що вся техніка, яка буде залучена до для виконання робіт ( послуг)…» (мова оригіналу).

(35) Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Замовника, учасники повинні надати довідку в довільній формі про те, що учасник має /не має антикорупційну програму та уповноваженого з антикорупційної програми, із зазначенням прізвища, імені та по батькові останнього.

(36) Обома учасниками в складі пропозиції надана довідка, яка має схожість в оформленні та однакове стилістичне формулювання тексту:

« … як учасник процедури закупівлі маємо антикорупційну програму. Уповноважений з антикорупційної програми …» ( мова оригіналу).

В назві довідок однаково проставлено розділовий знак «крапка» в кінці – «Довідка.»; перед словом «як» однаково не проставлений розділовий знак « кома».

(37) Згідно з пунктом 2.1. Додатку 1 до тендерної документації, учасники повинні подати довідку у довільній формі, що містить інформацію про персонал із зазначенням осіб (П.І.Б., посади, рівень освіти, досвід роботи), які безпосередньо будуть залучені до виконання зобов’язань договору, укладеному за результатами процедури закупівлі.

(38) У складі тендерних пропозицій обидва Учасники подали Довідки про персонал в табличній формі, які мають схожість в оформленні, а саме:

-          у назві довідок однаково проставлено розділовий знак «крапка» в кінці – «Довідка про персонал.»; назва довідок та назва колонок таблиці однаково виділені «напівжирним» шрифтом;

-          текст в довідках однаково має розміщення «по центру», тоді як у стовпці 3 таблиці назва посади «Директор» має розміщення « по верхньому краю»;

-          довідки надруковані однаковим шрифтом;

-          порядкова нумерація стовпців 1, 2, 3 таблиці зазначена курсивом, стовпців 4, 5 – звичайним шрифтом;

-          у стовпцях 2, 3, 4 інформація зазначена з великої літери, у стовпці 5 – з маленької.

 

(39) Тендерна документація Замовника не містить вимог до оформлення календарного плану робіт.

(40) При цьому, обома учасниками подано відповідні календарні плани робіт майже ідентичні за зовнішнім виглядом та змістом; які мають однакову назву « Календарний план на виконання робіт», назви етапів виконання робіт є однаковими: « 1. Підготовчі роботи», «2. Критичні роботи», «3. Запас часу».

(41) Тендерна документація Замовника не містить вимог щодо програмного комплексу, в якому має бути складена договірна ціна, локальний кошторис на будівельні роботи, відомість ресурсів.

(42) Обома учасниками надана Пояснювальна записка, яка складена в одному програмному комплексі - Строительные Технологии СМЕТА© Computer Logic Group.

(43) У файлі «Пояснювальна записка» містяться однакові помилки, а саме:

- зайві пробіли після останнього слова і розділового знаку «крапка» в реченнях: «Будівництво розташоване на території .» та «Інвесторська кошторисна документація складена в поточних цінах на трудові та матеріально-технічні ресурси станом на .»;

- відсутній розділовий знак після речення «Ресурсних елементних кошторисних норм на пусконалагоджувальні роботи (ДСТУ Б Д.2.6-ХХ:2012)»;

- проставлено однакові розділові знаки – після пунктів 1, 6 – «крапка», пунктів 2, 3, 4, 5 – «кома», пункту 7 – «крапка з комою», пункту 8 – подвійна «крапка».

(44) Обома учасниками надана Договірна ціна, яка складена в одному програмному комплексі - Строительные Технологии СМЕТАТМ ред. 7.9.29 (ПП «Сільпродпостач»), Строительные Технологии СМЕТАТМ ред. 7.9.30 ( ПП «Полтаваспецбудмеханізація»).

(45) Договірна ціна учасників має певні схожості в оформленні:

- обома учасниками не вказано дату, станом на яку складена в поточних цінах Договірна ціна;

- в колонці 2 «Обгрунтування» Договірної ціни «Розрах.№ 1-1» містить скорочення в назві, тоді як назви інших розрахунків надруковані без скорочення «Розрахунок №..».

- текст в колонці 2 має однакове розміщення «по центру», в колонці 3 – « по лівому краю», в колонках 4,5,6 – «по правому краю».

(46) Обома учасниками в складі тендерної пропозиції наданий Локальний кошторис на будівельні роботи №, складений в одному програмному комплексі Строительные Технологии СМЕТАТМ ред. 7.9.30.

(47) При порівнянні Локальних кошторисів на будівельні роботи, наданих учасниками, встановлено, що по розділах 1 та 2 обома учасниками врахована однакова вартість одиниці продукції, в т.ч. заробітної плати, експлуатації машин, в т.ч. заробітної плати, і як наслідок врахована однакова загальна вартість.

(48) Обома учасника в складі тендерної пропозиції надана Відомість ресурсів, яка складена в одному програмному комплексі Строительные Технологии СМЕТАТМ ред. 7.9.30.

(49) Відповідно до інформації, наданої ПП «Сільпродпостач» (лист від 20.09.2019 року № 01-20, вх. № 66-02/1538 від 23.09.2019 року), зазначений програмний комплекс використовувався підприємством на підставі договору на постачання оновлених версій програмної продукції від 11.05.2017 року №С 1028/017, укладеного з ТОВ « Computer Logic Group» ( пр. Науки,40, к.241, м. Харків, код ЄДРПОУ 32237056) та наданого рахунку – фактури №1575 від 11.05.2017 року про оплату за постачання оновленої версії програмної продукції ПК «Строительные Технологии СМЕТА», підготовку кошторисної документації здійснював працівник підприємства ОСОБА 1., начальник виробничо – технічного відділу.

(50) Згідно з інформацією ПП «Полтаваспецбудмеханізація» ( лист вх.№ 66-01/1655 від 09.10.2019 року), підприємством не придбавався програмний комплекс, розрахунки кошторисної документації здійснювались директором ОСОБА 2 в безкоштовній демо версії.

(51) Згідно з додатком 2 до Тендерної документації, документ, який підтверджує відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі, складається у довільній формі.

Учасники подали ідентичні відповідні документи, які мають однакове стилістичне формулювання тексту – файли «дод2» (ПП «Сільпродпостач») та «додаток2» (ПП «Полтаваспецбудмеханізація»).

« У відповідності до пункту 2,3,4,6,8,9 частини першої та частині другій статті 17 Закону відсутні підстави для відмови нашому підприємству в участі в процедурі закупівлі» (мова оригіналу).

 

(52) Отже, при дотриманні принципу конкурентної боротьби між Учасниками, зазначені документи мали б відрізнятись, у тому числі і за змістом, не містити однакових помилок та спільних об’єднуючих особливостей, адже кожен документ, у разі якщо Учасники торгів готували їх окремо один від одного без обміну інформацією, мав би відображати їх індивідуальні, творчі, суб’єктивні підходи до його підготовки.

(53) Вищезазначені факти свідчать про спільну підготовку зазначеними учасниками своїх тендерних пропозицій, або про залучення до їх підготовки одних й тих самих осіб.

 

3.2. НАЯВНІСТЬ СПІЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

(54) Згідно з Довідками про персонал, наданими Учасниками у складі тендерних пропозицій, ПП «Полтаваспецбудмеханізація» та ПП «Сільпродпостач» мають спільних працівників, а саме: головний бухгалтер – ОСОБА 3, майстер з реконструкції і будівництва доріг – ОСОБА 4, інженер з охорони праці – ОСОБА 5.

(55) Також, в податкових деклараціях з податку на прибуток за 2017 рік ПП «Полтаваспецбудмеханізація» та ПП «Сільпродпостач» (лист ГУ ДФС у Полтавській області від 22.11.2018 року № 25373/10/16-31-08-01-18, вх. № 66-01/1290 від 23.11.2018 року), головним бухгалтером обох підприємств зазначена ОСОБА 3.

(56) ПП «Сільпродпостач» листом від 25.01.2019 року № 01-25 (вх. № 66-01/115 від 29.01.2019 року) повідомило наступне.

Штатними розписами ПП «Сільпродпостач» на 2017 рік, зокрема штатними розписами на квітень, травень,червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2017 року, введені посади майстра з будівництва та реконструкції автомобільних доріг, інженера з охорони праці. Посада головного бухгалтера наявна в штатних розписах підприємства з 01 січня 2017 року.

Трудові відносини на підприємстві регламентуються наказами про прийняття на роботу у відповідності до поданих заяв з подальшим внесенням відомостей до трудової книжки.

Наказом (розпорядженням) про прийняття на роботу №12 від 02 березня 2017 року, ОСОБА 3 прийнята на основну роботу з 02.03.2017 року на посаду головного бухгалтера. Наказом (розпорядженням) про прийняття на роботу № 3 від 01.07.2015 року ОСОБА 4 прийнятий на основну роботу з 30.06.2015 року на посаду майстра з будівництва та реконструкції автомобільних доріг. Наказом (розпорядженням) про прийняття на роботу № 8 від 05.04.2017 року ОСОБА 5 прийнятий на основну роботу з 06.04.2017 року на посаду інженера з охорони праці.

(57) ПП «Полтаваспецбудмеханізація» листом від 28.01.2019 року № б/н ( вх. № 66-02/132 від 01.02.2019 року) повідомило наступне.

Штатними розписами ПП «Полтаваспецбудмеханізація» на 2017 рік, зокрема штатними розписами на квітень, травень, червень,липень, серпень, вересень, жовтень 2017 року, введені посади майстра з будівництва та реконструкції автомобільних доріг, інженера з охорони праці. Посада головного бухгалтера наявна в штатних розписах підприємства з 01 січня 2017 року.

Наказом (розпорядженням) про прийняття на роботу № 8 від 05.04.2017 року ОСОБА 5 прийнятий з 06.04.2017 року на посаду інженера з охорони праці за сумісництвом. Наказом (розпорядженням) про прийняття на роботу № 6 від 02.03.2017 року ОСОБА 3 прийнята з 02.03.2017 року на посаду головного бухгалтера за сумісництвом. При цьому, ПП «Полтаваспецбудмеханізація» ( лист від 09.10.2019 року № б/н ( вх. № 66-01/1655 від 09.10.2019 року) повідомило, що підприємство не перебувало в трудових відносинах з гр. ОСОБА 4.

(58) Вищезазначене свідчить про те, що головний бухгалтер ОСОБА 3, інженер з охорони праці ОСОБА 5 одночасно були прийняті на роботу до ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» за основним місцем роботи та за сумісництвом.

(59) Наявність зазначених спільних працівників підтверджується також інформацією ГУ Пенсійного фонду України у Полтавській області (лист від 18.10.2018 № 14055/06-23, вх. № 66-01/1113 від 27.10.2018 року).

(60) Зазначене дає підстави вважати про те, що ОСОБА 3, займаючи одночасно посаду головного бухгалтера в ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» була обізнана у питаннях господарської та фінансової діяльності обох підприємств, завдяки доступу до інформації про діяльність обох суб’єктів господарювання.

(61) Обидва учасника мають договірні відносини з одним і тим же суб’єктом господарювання – ТОВ «ОФІС-МАРКЕТ Х» ( вул. Соборності (Жовтнева),43, м. Полтава, Орендодавець).

Так, ПП «Сільпродпостач» (Орендар) та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» (Орендар) надали договори оренди № 2/209 А та № 2/209, укладені з ТОВ «ОФІС-МАРКЕТ Х» в один день – 01 січня 2017 року.

(62) Умовами договору оренди № 2/209А від 01.01.2017 року, укладеного з ПП «Сільпродпостач» передбачено, що Орендодавець передає Орендареві на певний строк у користування нежитлове приміщення у нерухомому майні для здійснення господарської діяльності. Об’єктом оренди є частина нежитлового приміщення загальною площею 7,8 кв.м, що розташована на 2 (другому) поверсі будівлі, кабінет № 209А за адресою: м. Полтава, вул. Матросова,4. Строк договору обчислюється з моменту підписання обома сторонами Акту здачі – приймання приміщення та діє до 31.12.2017 року. Орендна плата за договором складає ІНФОРМАЦІЯ 1 грн. на місяць, загальна сума орендної плати на місяць ІНФОРМАЦІЯ 2 грн.

Відповідно до Акту здачі – приймання приміщення (частини приміщення) від 01.01.2017 року Орендодавець передав, а Орендар прийняв згідно договору оренди №2/209А від 01.01.2017 року у користування частину нежитлового приміщення площею 7,8 кв. м., що розташована на 2 (другому) поверсі будівлі за адресою: м. Полтава, вул. Матросова,4.

(63) Умовами договору оренди № 2/209 від 01.01.2017 року, укладеного з ПП «Полтаваспецбудмеханізація» передбачено, що Орендодавець передає Орендареві на певний строк у користування нежитлове приміщення у нерухомому майні для здійснення господарської діяльності. Об’єктом оренди є частина нежитлового приміщення загальною площею 10,0 кв. м, що розташована на 2 (другому) поверсі будівлі, кабінет № 209 за адресою: м. Полтава, вул. Матросова,4. Строк договору обчислюється з моменту підписання обома сторонами Акту здачі – приймання приміщення та діє до 31.12.2017 року. Орендна плата за договором складає ІНФОРМАЦІЯ 1 грн. на місяць, загальна сума орендної плати на місяць ІНФОРМАЦІЯ 3 грн.

Відповідно до Акту здачі – приймання приміщення (частини приміщення) від 01.01.2017 року Орендодавець передав, а Орендар прийняв згідно договору оренди №2/209 від 01.01.2017 року у користування частину нежитлового приміщення площею 10,0 кв. м., що розташована на 2 (другому) поверсі будівлі за адресою: м. Полтава, вул. Матросова,4.

(64) Вищезазначене свідчить, що учасники торгів орендують нежитлові приміщення у одного суб’єкта господарювання - ТОВ «ОФІС – МАРКЕТ Х», які розташовані за однією адресою: вул. Матросова,4, м. Полтава, знаходяться на одному поверсі будівлі, кабінети мають послідовну нумерацію з буквенним значенням - №209А, №209.

3.3 ВИКОРИСТАННЯ ВІДПОВІДАЧАМИ ОДНИХ І ТИХ ЖЕ ІР – АДРЕС ТА НАЯВНІСТЬ ГОСПОДАРСЬКИХ ТА ФІНАНСОВИХ ВІДНОСИН МІЖ УЧАСНИКАМИ

 

(65) ПП «Сільпродпостач» у період з 01.01.2017 року по 09.01.2018 року здійснювало банківське обслуговування в АТ «Укрсоцбанк» ( вул. Ковпака,29 м. Київ,03150).

(66) Згідно з листом АТ «Укрсоцбанк» від 02.11.2018 № 04.6-21/69-38 ( вх. № 66-01/1199 від 07.11.2018 року), при відкритті і обслуговуванні рахунку та при реєстрації в електронному кабінеті ПП «Сільпродпостач» надало такі дані:

-   електронна адреса – ІНФОРМАЦІЯ 4;

-   контактний телефон – ІНФОРМАЦІЯ 5;

-   поштова адреса – ІНФОРМАЦІЯ 6;

-   директор – ОСОБА 6, ОСОБА 7

(електронний кабінет).

Крім цього, номер стаціонарного телефонного зв’язку ІНФОРМАЦІЯ 5 вказаний в тендерній пропозиції, податкових деклараціях з податку на прибуток підприємства за 2017 рік ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація».

При цьому, ПП «Сільпродпостач» листом від 08.10.2019 року № 01-08 ( вх. № 66-01/1656 від 09.10.2019 року) повідомило , що за підприємством не зареєстровано телефонів стаціонарного зв’язку, підприємство не є абонентом номеру телефону ІНФОРМАЦІЯ 5 та оплата за користування цим телефонним номером підприємством не здійснювалась.

В той же час, ПП «Полтаваспецбудмеханізація» листом від 09.10.2019 року № б/н (вх. № 66-01/1655 від 09.10.2019 року) повідомило, що ним використовувався номер телефону стаціонарного зв’язку - ІНФОРМАЦІЯ 5 на підставі договору на підключення до універсальної телекомунікаційної мережі та надання послуг № StUP847556 від 05.10.2011 року, укладеного з ТОВ «ВЕЛТОН.ТЕЛЕКОМ». Послуги надаються за адресою - м. Полтава, вул. Матросова,4, № 209. Відповідно до наданих рахунків – актів за телекомунікаційні послуги, підприємством протягом червня, липня, серпня 2017 року здійснювалась оплата послуг зв’язку.

(67) Таким чином, ПП «Сільпродпостач» використовувало номер телефону стаціонарного зв’язку ІНФОРМАЦІЯ 5, абонентом якого є ПП «Полтаваспецбудмеханізація» , яке здійснювало оплату за його користування.

(68) Згідно з інформацією АТ «Укрсоцбанк», у період березня – жовтня 2017 року між ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» здійснювались перерахунки коштів.

(69) Так, у період березня – травня 2017 року ПП «Сільпродпостач» сплатило на рахунок ПП «Полтаваспецбудмеханізація» ІНФОРМАЦІЯ 6 грн. часткової кредиторської заборгованості, у період липня 2017 року ІНФОРМАЦІЯ 7 грн. за транспортні послуги, у період серпня – жовтня 2017 року ІНФОРМАЦІЯ 8 грн. за надані а/послуги частково по акту звіряння.

Одночасно, у період квітня – травня 2017 року ПП «Полтаваспецбудмеханізація» перерахувало на рахунок ПП «Сільпродпостач» ІНФОРМАЦІЯ 9 грн. за транспортні послуги, в травні 2017 року ІНФОРМАЦІЯ 10 грн. кредиторської заборгованості за транспортні послуги.

(70) ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» повідомили, що взаємовідносини між підприємствами оформлювались актами виконаних робіт, накладними без укладання письмових договорів і скріплювались підписами з обох сторін.

(71) За інформацією АТ «Укрсоцбанк», зокрема, у період липня 2017 року під час підготовки та участі в торгах ПП «Сільпродпостач» входило до електронного кабінету для здійснення операцій по рахунку з наступної ІР – адреси: ІНФОРМАЦІЯ 11, яка належить провайдеру ТОВ «ВЕЛТОН.ТЕЛЕКОМ» ( вул. Сумська,50, м. Харків).

(72) За інформацією Державного підприємства «ПРОЗОРРО» (лист від 24.10.2018 №206/3121/03, вх. № 66-02/1158 від 30.10.2018 року) ПП «Сільпродпостач» 26.07.2017 року о 11:14 год. заходило в аукціон під час проведення процедури закупівлі з IP-адреси ІНФОРМАЦІЯ 11. IP-адреса ПП «Полтаваспецбудмеханізація» в системі логування ДП «ПРОЗОРРО» відсутня.

(73) Зазначену інформацію підтвердило ТОВ «Держзакупівлі.Онлайн» (лист від 07.12.2018 року № 071218-3, вх. № 66-01/1410 від 18.12.2018 року), яке повідомило, що ПП «Сільпродпостач» подало свою тендерну пропозицію з ІР – адреси – ІНФОРМАЦІЯ 11 21.07.2017 року о 16:13:37 год.

(74) При цьому, ПП «Сільпродпостач» ( лист від 20.09.2019 року № 01-20, вх. № 66-02/1538 від 23.09.23019 року) повідомило, що технічні можливості підприємства не дають змоги надати інформацію про власника ( користувача) ІР – адреси ІНФОРМАЦІЯ 11, з якої підприємством здійснювався вхід до аукціону та інші дії, пов’язані з участю в торгах.

(75)Також, ПП «Сільпродпостач» повідомило, що є власником електронної адреси – ІНФОРМАЦІЯ 12, яка зазначена підприємством на документах, наданих в складі тендерної пропозиції.

(76) ПП «Полтаваспецбудмеханізація» у період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 та з 01.01.2018 по 30.09.2018 року здійснювало банківське обслуговування в АТ «ТАСКОМБАНК» (вул. С.Петлюри, м. Київ).

(77) Згідно з листом АТ «ТАСКОМБАНК» від 23.10.2018 № 3006/47-пт ( вх. № 66-01/1340 від 29.10.2018 року), при відкритті рахунків ПП «Полтаваспецбудмеханізація» надало такі дані:

-   електронна адреса – ІНФОРМАЦІЯ 4;

-   контактний телефон – ІНФОРМАЦІЯ 5;

-   поштова адреса юридична: ІНФОРМАЦІЯ 12;

-   фактична адреса – ІНФОРМАЦІЯ 6, ІНФОРМАЦІЯ 13;

-   довірена особа – ОСОБА 7, директор – ОСОБА 2.

Одночасно, при реєстрації в електронному кабінеті інтернет-банкінгу ПП «Полтаваспецбудмеханізація» надало наступні дані:

-   електронна адреса – ІНФОРМАЦІЯ 14;

-   контактний телефон – ІНФОРМАЦІЯ 5;

-   поштова адреса юридична - ІНФОРМАЦІЯ 12;

-   фактична адреса – ІНФОРМАЦІЯ 6, ІНФОРМАЦІЯ 13;

-   довірена особа – ОСОБА 7, директор – ОСОБА 2.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ОСОБА 7 є єдиним засновником і кінцевим бенефіціарним власником ПП «Полтаваспецбудмеханізація».

(78) При цьому, встановлений родинний зв'язок між директором ПП «Сільпродпостач» ОСОБА 6 та засновником та кінцевим бенефіціарним власником ПП «Полтаваспецбудмеханізація» ОСОБА 7, які є ІНФОРМАЦІЯ 14, зазначене підтверджено учасниками торгів.

(79) Статтею 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що контроль – вирішальний вплив однієї чи декількох пов’язаних юридичних та/або фізичних осіб на господарську діяльність суб’єкта господарювання чи його частини, який здійснюється безпосередньо або через інших осіб, зокрема завдяки: праву володіння чи користування всіма активами чи їх значною частиною; праву, яке забезпечує вирішальний вплив на формування складу, результати голосування та рішення органів управління суб’єкта господарювання; укладенню договорів і контрактів, які дають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління суб’єкта господарювання; заміщенню посади керівника, заступника керівника спостережної ради, правління, іншого наглядового чи виконавчого органу суб’єкта господарювання особою, яка вже обіймає одну чи кілька із зазначених посад в інших суб’єктах господарювання; обійманню більше половини посад членів спостережної ради, правління, інших наглядових чи виконавчих органів суб’єкта господарювання особами, які вже обіймають одну чи кілька із зазначених посад в іншому суб’єкті господарювання. Пов’язаними особами є юридичні та/або фізичні особи, які спільно або узгоджено здійснюють господарську діяльність, у тому числі спільно або узгоджено чинять вплив на господарську діяльність суб’єкта господарювання. Зокрема, пов’язаними фізичними особами вважаються такі, які є подружжям, батьками та дітьми, братами та/або сестрами.

(80) Зазначене дає підстави стверджувати про обізнаність щодо діяльності один одного, можливість обміну інформацією та спільність інтересів, про доступ до інформації один одного під час підготовки пропозицій та участі в торгах, обмін інформацією між собою, внаслідок чого вказані суб’єкти господарювання замінили змагальність між собою на координацію своєї поведінки, в тому числі і під час участі у торгах.

 

(81) За інформацією АТ «ТАСКОМБАНК», у період липня 2017 року, під час підготовки та участі у процедурі закупівлі ПП «Полтаваспецбудмеханізація» використовувало IP - адресу ІНФОРМАЦІЯ 11 для входу до електронного кабінету для проведення операцій по банківському рахунку.

(82) Листом від 19.12.2018 року № 450 ( вх. № 66-01/1450 від 29.12.2018 року) ТОВ «Е-Тендер» (вул. Дегтярівська, 21, літ «А», м. Київ) повідомило, що ПП «Полтаваспецбудмеханізація» здійснювало вхід до кабінету учасника та інші дії, пов’язані з участю в торгах з ІР – адреси – ІНФОРМАЦІЯ 11, яка співпадає з ІР – адресою, з якої здійснювало вхід до аукціону та інші дії, пов’язані з участю в торгах та вхід до електронного кабінету для здійснення операцій по рахунку ПП «Сільпродпостач».

(83) Листом від 07.12.2018 року № 071218-3 ( вх. № 66-01/1410 від 18.12.2018 року) ТОВ «Держзакупівлі.Онлайн» повідомило, що ПП «Сільпродпостач» здійснювало подачу тендерної пропозиції для участі в процедурі закупівлі з ІР – адреси – ІНФОРМАЦІЯ 11.

(84) За інформацією Головного управління ДФС у Полтавській області (лист від 22.11.2018 року № 25373/10/16-31-087-01-18 , вх. № 66-01/1290 від 23.11.2018 року), у період 2017 – І-ІІІ кварталів 2018 років ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» подавали податкову звітність з однієї і тієї ж ІР – адреси – ІНФОРМАЦІЯ 11.

(85) З вищезазначеного слідує, що під час участі в даній процедурі закупівлі, тендерні пропозиції Учасників подавались з однієї і тієї ж самої ІР – адреси – ІНФОРМАЦІЯ 11 , що співпадає з ІР – адресою, яка протягом 2017 року використовувалась обома учасниками для входу до електронного кабінету для здійснення операцій по банківських рахунках та подачі податкової звітності до органів ДФС.

(86) Наведені обставини виключають можливість випадкового збігу обставин, та в свою

чергу, свідчать про узгодженість дій ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» під час участі у процедурі закупівлі.

(87) Згідно з інформацією Головного управління ДФС у Полтавській області ( лист від 22.11.2018 року № 25373/10/16-31-087-01-18, вх. № 66-01/1290 від 23.11.2018 року), відповідно до даних автоматизованої системи співставлення податкових зобов’язань та податкового кредиту ПП «Полтаваспецбудмеханізація» мало взаємовідносини з ПП «Сільпродпостач» протягом січня – грудня 2017 року та лютого, квітня – вересня 2018 року, що підтверджується даними суб’єктів господарювання в додатках 5 до податкової звітності з податку на додану вартість. Так, за період січня – грудня 2017 року податкові зобов’язання ПП «Полтаваспецбудмеханізація» склали ІНФОРМАЦІЯ 15 грн, податковий кредит склав – ІНФОРМАЦІЯ 16 грн; за період лютого, квітня – вересня 2018 року податкові зобов’язання ПП «Полтаваспецбудмеханізація» склали – ІНФОРМАЦІЯ 17 грн., податковий кредит склав – ІНФОРМАЦІЯ 18 грн.

(88) Зазначене свідчить про наявність тривалих господарських та фінансових відносин між ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація».

(89) Окрім того, територіальним відділенням було проаналізовано документи іншого учасника торгівПП «ТМ –Новатор».

(90) Порівняльним аналізом документів, наданих в складі тендерної пропозиції з документами пропозицій інших учасників, встановлено, що подані ПП «ТМ – Новатор» документи не мають схожості в оформленні та стилістичному формулюванні тексту.

(91) Згідно з інформацією, наданою ДП «Прозорро» (лист від 12.09.2019 року №206/2544/03, вх. № 66-01/1520 від 20.09.2019 року) ПП «ТМ – Новатор» подавало початкову пропозицію для участі в аукціоні з іншого електронного майданчика – ТОВ «Закупки.Пром.УА» (вул.Харківське шосе, 201-203, корпус 2-А, літера «Ф», оф.114, м. Київ) та з іншої ІР – адреси – ІНФОРМАЦІЯ 19, провайдером якої є «ЗеусНет» ( м. Кременчук).

(92) Також, встановлено, що ПП «ТМ – Новатор» використовує в своїй господарській діяльності інше складське приміщення на підставі договору суборенди від 30.12.2016 №3 за адресою : вул. Будівельників,64, м. Горішні Плавні, Полтавська область; інші орендовані транспортні засоби, механізми та обладнання; має іншу кількість та склад працівників відповідної кваліфікації, використовує інший номер мобільного зв’язку – ІНФОРМАЦІЯ 20, договір на обслуговування якого не укладався.

(93) За інформацією ПП «ТМ-Новатор» ( лист від 16.09.2019 року № 16/09, вх. № 66-02/1547 від 24.09.2019 року), до підготовки та збору документів, кошторисної документації залучались працівники підприємства: інженер з тендерної та договірної роботи Павленко Ю.Г.; інженер з проектно - кошторисної документації – ОСОБА 8.

(94) Реєстраційні дані ПП «ТМ – Новатор» під час здійснення реєстрації на електронних майданчиках, прізвище, ім’я та по батькові працівників, які мають повноваження від імені підприємства брати участь у закупівлях – ОСОБА 9, тел. ІНФОРМАЦІЯ 21, ІП – адреса – ІНФОРМАЦІЯ 19, електронна адреса – ІНФОРМАЦІЯ 22, логін - ІНФОРМАЦІЯ 23.

 

4.КВАЛІФІКАЦІЯ ПОРУШЕННЯ ВІДПОВІДАЧАМИ КОНКУРЕНТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

(95) Тендер (торги), відповідно до пункту 28 частини першої статті 1 Закону України

«Про публічні закупівлі», визначаються як здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами,установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).

 

(96) Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції»,

економічна конкуренція характеризується як «змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання…»

(97) Частиною другою статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції»

передбачено, що суб’єкти господарювання зобов’язані сприяти розвитку конкуренції

та не вчиняти будь - яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на

конкуренцію.

 

(98) Згідно з пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції»,

порушенням законодавства про захист економічної конкуренції є вчинення

антиконкурентних узгоджених дій.

 

(99) Відповідно до частини першої статті 6 Закону України «Про захист економічної

конкуренції», антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели

чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, а пунктом 4

частини другої цієї статті встановлено, що антиконкурентними узгодженими діями

визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів,

конкурсів, тендерів.

 

(100) Відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України «Про захист економічної

конкуренції», вчинення антиконкурентних узгоджених дій забороняється і тягне за собою

відповідальність згідно із законом.

 

(101) Отже, Закон України «Про захист економічної конкуренції» допускає досягнення

переваг за рахунок саме власних досягнень суб'єктів господарювання. У випадку ж, коли

учасники торгів домовляються (узгоджують свою поведінку між собою) один з іншим

щодо умов своїх тендерних пропозицій, то усувається й самостійність в їх поведінці, а як

наслідок, і конкуренція між ними під час проведення процедур закупівель. Якщо ж

учасники замінили конкуренцію між собою на координацію, то покупець не отримує той

результат, який би він отримав в умовах справжньої конкуренції. За результатами таких

торгів перемагає учасник торгів не внаслідок конкурентного відбору, наявність чого

відповідно до законодавства є обов’язковою умовою при визначенні переможця. Тому,

такі узгоджені дії учасників торгів спотворюють ці ж самі торги (тендери).

 

(102) Таким чином, в даному випадку, Учасники під час участі у торгах не змагалися

між собою, оскільки діяли не самостійно, а узгоджували свої дії, тому усунули

конкуренцію між собою.

(103) Висновки територіального відділення ґрунтуються на підставі встановлення

сукупності таких фактів ( доказів), як:

- схожість в оформленні, однакове стилістичне формулювання тексту окремих

документів, наданих Учасниками в складі тендерних пропозицій ; наявність спільних

помилок в окремих документах тендерних пропозицій;

- використання на підставі укладених з ТОВ «ОФІС МАРКЕТ Х» договорів оренди в

своїй господарській діяльності приміщень, які знаходяться за однією адресою: вул.

Матросова,4, м. Полтава, кабінет № 209 та кабінет № 209 А та одного номеру стаціонарного

телефонного зв’язку – ІНФОРМАЦІЯ 5, абонентом якого є ПП

«Полтаваспецбудмеханізація»;

- використання обома учасниками однієї і тієї ж ІР - адреси ІНФОРМАЦІЯ 11 для входу до

електронного кабінету для здійснення операцій по банківських рахунках, подачі

податкової звітності до органів ДФС та для входу до аукціону та інших дії, пов’язаних з

участю в торгах;

- наявність родинного зв’язку між директором ПП «Сільпродпостач» ОСОБА 6 та засновником і кінцевим бенефіціарним власником ПП «Полтаваспецбудмеханізація» ОСОБА 7.;

- наявність тривалих господарських та фінансових відносин між учасниками протягом

2017 року та лютого, квітня – вересня 2018 року не можуть бути результатом

випадкового збігу обставин чи наслідком дії об’єктивних чинників, а свідчать про

узгодження (координацію) учасниками торгів своєї поведінки під час підготовки

тендерних пропозицій та участі в торгах, зокрема, про обмін інформації між ними.

(104) Існування ж інших, крім антиконкурентних узгоджених дій, факторів (умов), які

б впливали на поведінку Учасників під час участі у електронних процедурах публічних

закупівель, не вбачається.

(105) Механізм конкурсної процедури закупівель утворює для замовника виключно

коло тих реальних пропозицій, поданих учасниками, з яких він має прийняти

(акцептувати) найкращу. В результаті можливість переміщення попиту замовника на

предмет закупівлі обмежується лише колом існуючих в рамках процедури закупівлі

пропозицій, які для нього і утворюють ринок.

(106) Отже, вищенаведене, в сукупності, свідчить про вчинення ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), під час підготовки та участі у процедурі закупівлі UA-2017-07-06-000270-b, проведеної Cупрунівською сільською радою в липні 2017 року по предмету закупівлі

«Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг (Капітальний ремонт

дороги по вул. Миру від межі існуючої забудови с. Супрунівка до вул. Домобудівельної

(ПК15+50…ПК21+09) Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської

області. Коригування)».

 

 

5. ЗАПЕРЕЧЕННЯ ВІДПОВІДАЧЕЙ ТА ЇХ СПРОСТУВАННЯ

 

(107) Листами від 11.10.2019 року № 66-02/2541 та № 66-02/2542 подання з попередніми

висновками у справі направлено ПП «Полтаваспецбудмеханізація» та ПП «Сільпродпостач».

(108) Листом від 17.10.2019 року № 01-17 ( вх.№ 66-01/1722 від 18.10.2019 року) ПП

«Сільпродпостач» повідомило, що розглянуло подання з попередніми висновками у справі №

66-1-50/18-18 та погоджується із зазначеними доводами і зазначило, що ці дії відбулися по

недостатній обізнаності в законодавстві у сфері закупівель. Підприємство гарантує

недопущення зазначених дій в подальшому.

(109) ПП «Полтаваспецбудмеханізація» листом від 16.10.2019 року № б/н (вх. № 66-01/1721

від 18.10.2019 року ) повідомило, що розглянуло подання з попередніми висновками у справі

та визнає свої дії і просить зважати при прийнятті рішення адміністративною колегією.

6. ОСТАТОЧНІ ВИСНОВКИ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ

(110) Таким чином, доказами, зібраними у справі, доводиться, а дослідженням усієї

сукупності факторів, що об’єктивно могли вплинути на поведінку Учасників торгів

не спростовується висновок адміністративної колегії територіального відділення про те, що дії ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація є узгодженою поведінкою, що стосуються спотворення результатів торгів під час підготовки та участі у процедурі закупівлі UA-2017-07-06-000270-b, проведеної Супрунівською сільською радою в липні 2017 року по предмету закупівлі «Будівництво, влаштування фундаменту та покриття доріг (Капітальний ремонт дороги по вул. Миру від межі існуючої забудови с. Супрунівка до вул. Домобудівельної (ПК15+50…ПК21+09) Супрунівської сільської ради Полтавського району Полтавської області. Коригування)».

(111) Така поведінка Учасників Торгів становить порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів ( тендеру), заборонених відповідно до пункту 1 статті 50, пункту 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

 

7. ДОХІД (ВИРУЧКА) СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ВІД РЕАЛІЗАЦІЇ

ПРОДУКЦІЇ ( ТОВАРІВ, РОБІТ, ПОСЛУГ) ЗА ОСТАННІЙ ЗВІТНІЙ РІК, ЩО

ПЕРЕДУВАВ РОКУ, В ЯКОМУ НАКЛАДАЄТЬСЯ ШТРАФ

 

(112) Листом від 28.02.2019 року № 01-28 ( вх. № 66-01/402 від 28.02.2019 року) ПП

«Сільпродпостач» надало копії Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за

2018 рік та Звіту про фінансові результати за 2018 рік.

(113) Відповідно до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2018 рік

ПП «Сільпродпостач», доход від будь - якої діяльності ( за вирахуванням непрямих

податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за 2018 рік склав – ІНФОРМАЦІЯ 24 грн.

Згідно з Звітом про фінансові результати за 2018 рік чистий дохід від реалізації продукції

( товарів, робіт, послуг) підприємства становив ІНФОРМАЦІЯ 25 тис. грн.

(114) Листом від 08.10.2019 року №01-08 ( вх. № 66-01/1656) ПП «Сільпродпостач»

повідомило, що розмір доходу ( виручки) від реалізації продукції ( товарів, робіт, послуг) за

2018 рік складає ІНФОРМАЦІЯ 26тис. грн.

(115) Листом від 25.02.2019 року № б/н ( вх. № 66-02/403 від 28.02.2019 року) ПП

«Полтаваспецбудмеханізація» надало копії Податкової декларації з податку на прибуток за

2018 рік та Звіту про фінансові результати за 2018 рік.

(116) Відповідно до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2018 рік

ПП «Полтаваспецбудмеханізація», доход від будь - якої діяльності ( за вирахуванням

непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за 2018 рік склав –

ІНФОРМАЦІЯ 27 грн. Згідно з Звітом про фінансові результати за 2018 рік, чистий дохід від

реалізації продукції ( товарів, робіт, послуг) підприємства становив – ІНФОРМАЦІЯ 28 тис. грн.

(117) Листом від 09.10.2019 року №б/н ( вх. № 66-01/1655 від 09.10.2019 року) ПП

«Полтаваспецбудмеханізація» повідомило, що розмір доходу підприємства за 2018 рік

складає – ІНФОРМАЦІЯ 29 тис. грн.

 

8.ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРУ ШТРАФУ

 

(118) Відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону України «Про

захист економічної конкуренції», за порушення, передбачене пунктом 1 статті 50

цього Закону, накладається штраф у розмірі до десяти відсотків доходу ( виручки)

суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній

звітний рік, що передував року, в якому накладається щтраф.

(119) Відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 52 Закону України «Про захист

економічної конкуренції», якщо доходу (виручки) немає або відповідач на вимогу органів

Антимонопольного комітету України, голови його територіального відділення не

надав розміру доходу ( виручки), штраф, передбачений абзацом другим частини другої

цієї статті, накладається у розмірі до двадцяти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів

громадян.

 

(120) При визначенні розміру штрафу враховується, що узгоджені дії учасників торгів,

спрямовані на досягнення узгодженого між ними результату, належать до категорії

більш шкідливих антиконкурентних узгоджених дій, оскільки у таких випадках вибір

для замовника обмежений лише поданими тендерними пропозиціями і змова

учасників призводить до порушення права замовника на придбання товару за ціною,

сформованою в умовах конкуренції, що, в свою чергу, має результатом необґрунтовані

перевитрати (нераціональне витрачання) публічних коштів.

 

(121) Водночас, при визначенні розміру штрафу враховані наступні обставини:

-ПП «Сільпродпостач» раніше не притягувалось до відповідальності за порушення

законодавства про захист економічної конкуренції;

-ПП «Сільпродпостач», отримавши вимоги про надання інформації, своєчасно надало до

територіального відділення інформацію та копії документів, запитувані вимогами;

-ПП «Полтаваспецбудмеханізація» раніше не притягувалось до відповідальності за

порушення законодавства про захист економічної конкуренції;

-ПП «Полтаваспецбудмеханізація», отримавши вимоги про надання інформації, своєчасно

надало до територіального відділення інформацію та копії документів, запитувані вимогами.

-ПП «Сільпродпостач» та ПП «Полтаваспецбудмеханізація» визнали факт вчинення

порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

 

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 7,121, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 48,52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3,11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001 року № 32-р, пунктами 31,32,33 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06 травня 1994 року за № 90/299 (в редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р ) ( із змінами) адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

 

ПОСТАНОВИЛА:

 

1.Визнати дії приватного підприємства «Сільпродпостач» ( ідентифікаційний код 24830060, провул. Матросова,4, м. Полтава, 36002) та приватного підприємства «Полтаваспецбудмеханізація» ( ідентифікаційний код 37829213, вул. Тобілевича,22 А, кв.13 м. Полтава,36002), які полягали в узгодженні своєї поведінки під час підготовки пропозицій та участі у процедурі закупівлі, проведеної в липні 2017 року Супрунівською сільською радою (ідентифікатор закупівлі UA-2017-07-06-000270-b), внаслідок чого конкуренцію між ними під час участі у зазначених торгах було усунуто, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

2. Відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього рішення, накласти на приватне підприємство «Сільпродпостач» (ідентифікаційний код 24830060) штраф у розмірі 40 000,00 (сорок тисяч) грн.

3. Відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього рішення, накласти на приватне підприємство «Полтаваспецбудмеханізація» (ідентифікаційний код 37829213) штраф у розмірі 40 000,00 (сорок тисяч) грн.

 

Відповідно до статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», рішення органів Антимонопольного комітету України є обов’язковим для виконання.

 

Штраф підлягає сплаті у двомісячний термін з дня одержання рішення.

 

Відповідно до статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати до Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України документи, що підтверджують сплату штрафу.

 

Рішення може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк з дня його одержання.

 

 

 

Голова адміністративної колегії В. Книш

 

 

 

 

Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux