Портал в режимі тестування та наповнення
Рішення від 26.02.2020 №66/9-р/к
Опубліковано 02 березня 2020 року о 15:01

 

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

ПОЛТАВСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

РІШЕННЯ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

 

 

26.02.2020 м. Полтава № 66/9-р/к

Справа № 66-1-50/45-19

 

 

Про порушення законодавства

про захист економічної конкуренції

та накладення штрафу

 

Приватне акціонерне товариство «Будівельне управління № 9 «Полтаванафтогазбуд» (далі – ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ», Відповідач 1) та товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія Нафтогазбуд» (далі – ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД», Відповідач 2) подали тендерні пропозиції для участі у торгах (за допомогою веб- порталу «Prozorro»):

 

-          проведених філією «УМГ «Київтрансгаз» ПАТ «Укртрансгаз» (далі – Замовник) по предмету закупівлі - Роботи будівельномонтажні, інші (Нанесення захисного покриття (Ремонт ізоляційного покриття г/в до меркаси Ду-500 на 17,815км-24,677км (L=6862м) в Яготинському ЛВУМГ) , ДК 021:2015: 45442000-7 — Нанесення захисного покриття (оголошення про проведення процедури закупівлі розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель – https://prozorro.gov.ua/tender/ - UA-2016-10-21-000701-c) (далі – Торги).

 

При цьому, тендерні пропозиції ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» мають ознаки спільної підготовки документів; Відповідачі мали господарські відносини та рахунки в одних банках; ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» мають спільних працівників (у тому числі – з числа засновників, керівників та головних бухгалтерів); в господарській діяльності, а також при подачі пропозицій для участі в Торгах, для подачі звітності в органи ДФС, для входу до електронних кабінетів для здійснення банківських розрахунків Відповідачі використовували спільні IP-адреси; оплата участі в Торгах Відповідача 1 за рахунок Відповідача 2, свідчить про узгодження ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» своєї поведінки з метою усунення змагання при підготовці та участі у Торгах.

 

За результатами розгляду справи № 66-1-50/45-19, зазначені дії ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» визнані антиконкурентними узгодженими діями, що стосуються спотворення результатів торгів, проведених Замовником в жовтні 2016 року, що є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

 

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (надалі – адміністративна колегія територіального відділення), розглянувши матеріали справи № 66-1-50/45-19 про порушення ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», та подання з попередніми висновками у справі Відділу досліджень і розслідувань від 11.02.2020 № 66-03/18п, врахувавши всю сукупність отриманих доказів при винесені рішення

 

ВСТАНОВИЛА:

 

1. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ

 

(1)     Полтавському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України (надалі – територіальному відділенню) Антимонопольним комітетом України надано доручення від 03.04.2019 року № 13-01/354 (вх. №66-01/140К від 04.04.2019 року) провести дослідження щодо дотримання ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» законодавства про захист економічної конкуренції під час підготовки та участі у процедурі закупівлі UA-2016-10-21-000701-c.

 

(2)     Розпорядженням адміністративної колегії територіального відділення від 18.09.2019 № 66/46-рп/к, за власною ініціативою, розпочато розгляд справи № 66-1-50/45-19 за ознаками порушення ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, тендерів.

 

(3)     Головою територіального відділення на адресу ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ», зазначену в Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: вул. Шевченка, 1А, с. Терешки, Полтавський район, Полтавська обл., 38762, було направлено вимогу про надання інформації від 08.10.2019 № 66-02/2508. ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» не надало інформацію та копії документів, запитувані вимогою від 08.10.2019 № 66-02/2508 у встановлений головою територіального відділення строк.

 

(4)     Розпорядженням адміністративної колегії територіального відділення від 04.12.2019 року № 66/68-рп/к було розпочато розгляд справи № 66-13-50/66-19 за ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ», передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації на вимогу від 08.10.2019 № 66-02/2508 у встановлені головою територіального відділення строки.

 

(5)     На момент підготовки рішення у справі № 66-1-50/45-19 ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» не надана інформація та копії документів, які запитувались вимогою від 08.10.2019 № 66-02/2508.

 

(6)     Головою територіального відділення на адресу ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД», зазначену в Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: вул. Небесної Сотні, 4, м. Полтава, Полтавська обл., 36020, було направлено вимогу про надання інформації від 08.10.2019 № 66-02/2502.

 

(7)     ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» не надало інформацію та копії документів, запитувані вимогою. Розпорядженням адміністративної колегії територіального відділення від 04.12.2019 року № 66/67-рп/к було розпочато розгляд справи № 66-13-50/65-19 за ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД», передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації на вимогу від 08.10.2019 № 66-02/2502 у встановлені головою територіального відділення строки.

 

(8)     На момент підготовки рішення у справі № 66-1-50/45-19 ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» не надана інформація та копії документів, які запитувались вимогою від 08.10.2019 № 66-02/2502.

 

2. ВІДПОВІДАЧІ

 

(9)     ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» (ідентифікаційний код юридичної особи 01291471; місцезнаходження: вул. Шевченка, 1А, с. Терешки, Полтавський район, Полтавська обл. 38762), згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/), запис про проведення державної реєстрації юридичної особи внесено 10.06.1994 року, номер запису 1 588 120 0000 000418. Основний вид діяльності: 42.21 Будівництво трубопроводів.

 

(10) ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» (ідентифікаційний код юридичної особи 40084479; місцезнаходження: вул. Небесної Сотні, 4, м. Полтава, Полтавська обл., 36020), згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/), запис про проведення державної реєстрації юридичної особи внесено 26.10.2015 року, номер запису 1 588 102 0000 014960. Основний вид діяльності: 42.21 Будівництво трубопроводів.

 

(11) Отже, ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» є суб’єктами господарювання у розумінні статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

 

3. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОРГИ

 

3.1. Загальна інформація про Торги

 

(12) Оголошення про проведення Торгів було розміщено в електронній системі закупівель 21.10.2016 за № UA-2016-10-21-000701-c.

 

(13) Замовник – філія «УМГ «Київтрансгаз» ПАТ «Укртрансгаз» (проспект Космонавта Комарова, 44, м. Київ, 03065, ідентифікаційний код 23517243).

 

(14) Предмет закупівлі – Роботи будівельно-монтажні, інші (Нанесення захисного покриття (Ремонт ізоляційного покриття г/в до меркаси Ду-500 на 17,815км-24,677км (L=6862м) в Яготинському ЛВУМГ) (ДК 021:2015: 45442000-7 — Нанесення захисного покриття та ДК 016:2010: 43.29.1 — Роботи будівельно-монтажні, інші).

 

(15) Місце надання послуг – Промзона, м. Яготин, Київська область, 07700.

 

(16) Строк надання послуг – з 01.01.2017 по 31.12.2017.

 

(17) Очікувана вартість предмета закупівлі – 23 957 723,00 грн без ПДВ.

 

(18) Вид тендерного забезпечення – Електронна гарантія.

 

(19) Сума тендерного забезпечення – 240 000,00 грн.

 

(20) Кінцевий строк подачі пропозицій – 22.11.2016 року о 17:00.

 

(21) Дата та час розкриття тендерних пропозицій – 26.12.2016 року о 13:01.

 

(22) Відповідно до реєстру тендерні пропозиції подали наступні учасники (таблиця 1):

 

таблиця 1

Найменування учасника

Код згідно з ЄДРПОУ учасника

Дата і час подання тендерних пропозицій

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

1291471

21 листопада

2016 року 16:04

ТОВ «Газова будівельна компанія»

30082501

22 листопада

2016 року 12:34

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

40084479

21 листопада

2016 року 16:39

 

(23) Критерієм вибору переможця є:

(24) Ціна:

100%

(25) Ціни первинної та остаточної пропозицій учасників були наступні (таблиця 2):

 

таблиця 2

Найменування учасника

Первинна пропозиція, грн

Остаточна пропозиція, грн

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

23 925 248,40

20 668 500,00

ТОВ «Газова будівельна компанія»

23 957 124,84

20 670 000,00

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

23 907 308,40

23 000 000,00

 

3.2. Результати Торгів

 

(26) Аукціон щодо визначення переможця відбувся 26.12.2016 року о 12:34. Згідно зі звітом про результати проведення процедури закупівлі від 04.01.2017 року, переможцем торгів обрано ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» та укладено договір з Замовником від 23.01.2017 № 1701001162.

 

(27) Пропозиції ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та товариства з обмеженою відповідальністю «Газова будівельна компанія» (далі – ТОВ «Газова будівельна компанія») (вул. Толстого, 1, смт Макарів, Макарівський район, Київська обл., ідентифікаційний код юридичної особи 30082501) не розглядались.

 

 

4. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

 

(28) Порівняльний аналіз тендерних пропозицій учасників ТОВ «Газова будівельна компанія», ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» по процедурі закупівлі, в якій вони разом брали участь, виявив обставини, що свідчать про узгодженість поведінки суб’єктів господарювання, а саме: ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» під час підготовки та участі у Торгах.

 

(29) Натомість, тендерна пропозиція ТОВ «Газова будівельна компанія» відрізняється від інших учасників. Документи мають інший вигляд, інше викладення тексту, не мають вад друку, сканування, по-іншому завантажувались до системи. Між ТОВ «Газова будівельна компанія» та Відповідачами не виявлено відносин контролю.

 

4.1. Взаємозв’язок Відповідачів

 

(30) Відповідно до копії статуту ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД», поданого в складі тендерної пропозиції, учасником товариства є Луценко Анатолій Володимирович (паспорт ІНФОРМАЦІЯ 1) з 50% часткою володіння.

 

(31) Відповідно до Звітів форми № 1 ДФ (поквартально), наданих Головним управлінням ДФС у Полтавській області (далі – ГУ ДФС у Полтавській області) (лист № 924/10/16-24-08-52 від 31.05.2017 року (вх. № 11-20/5321 від 02.06.2017 року)), протягом І-ІV кварталів 2016 року ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» нарахувало і виплатило Луценку Анатолію Володимировичу (ІНФОРМАЦІЯ 2) СУМА грн. доходу за ознакою «101 – Заробітна плата нарахована (виплачена)».

 

(32) Факт перебування у трудових відносинах Луценка Анатолія Володимировича (ІНФОРМАЦІЯ 3) протягом січня - грудня 2016 року з ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» підтверджується листом Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області (далі – ГУ ПФУ в Полтавській області) № 6883/06-23 від 24.04.2019 року (вх. № 66-01/794 від 07.05.2019 року)).

 

(33) Слід зазначити, що територіальним відділенням між ТОВ «Газова будівельна компанія» та Відповідачами не встановлено наявності спільних засновників та/або працівників, а також, зазначений суб’єкт господарювання не є пов’язаною особою з Відповідачами в розумінні пункту 16 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

 

(34) Вищезазначене дає підстави стверджувати про обізнаність Відповідачів щодо господарської діяльності один одного, можливості доступу та обміну інформацією між собою щодо підготовки та участі у Торгах.

 

4.2. Використання одних ІР –адрес

 

(35) За інформацією ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ПРОЗОРРО» (далі – ДП «Прозорро») (лист від 22.03.2018 року № 206/719/03 (вх. № 8-143/3683 від 28.03.2018 року)) під час участі у Торгах Відповідачі завантажували свої тендерні пропозиції з одного електронного майданчика «SmartTender.biz» (суб’єкт господарювання – товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство «Інформаційні технології»).

 

(36) Крім цього, зазначеним листом ДП «Прозорро» повідомило, що Відповідачі здійснювали вхід до системи «Prozorro» під час проведення електронного аукціону з однієї ІР – адреси – ІНФОРМАЦІЯ 5, в свою чергу ТОВ «Газова будівельна компанія» здійснювало вхід з ІР – адреси ІНФОРМАЦІЯ 5.

 

(37) Листом від 05.05.2018 № 233 (вх. № 8-143/5513 від 10.05.2018 року) товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство «Інформаційні технології» повідомило, що ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» здійснювали вхід до кабінету з одних IP-адрес та майже в один час (таблиця 3):

 

таблиця 3

Назва учасника закупівлі

IP адреса

Дата входу

Час входу

Дія, яку було здійснено учасником

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

ІНФОРМАЦІЯ

2016-11-21

16:04

Вхід на майданчик і подання пропозиції 2016-11-21 о 16:04

ІНФОРМАЦІЯ

2016-11-22

15:16

Робота на майданчику з 2016-11-22 15:16 до 2016-11-22 16:11

15:54

16:11

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

ІНФОРМАЦІЯ

2016-11-21

16:39

Вхід на майданчик і подання пропозиції 2016-11-21 о 16:39

ІНФОРМАЦІЯ

2016-11-22

15:22

Робота на майданчику з 2016-11-22 15:22 до 2016-11-22 16:02

16:02

 

(38) В ході моніторингу мережі Internet, територіальним відділенням з’ясовано, що ІР – адреси ІНФОРМАЦІЯ 7 належать до блоку ІР – адрес провайдера публічного акціонерного товариства «УКРТЕЛЕКОМ» (далі – ПАТ«Укртелеком»).

 

(39) Листом від 16.09.2019 № 951-вих-80Д731-80Д922 (вх. № 66-01/1515 від 19.09.2019) ПАТ «УКРТЕЛЕКОМ» повідомило, що адресою, за якою надавались послуги доступу до мережі Інтернет з зазначених вище ІР – адрес є: ІНФОРМАЦІЯ 8 (місцезнаходження ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»).

 

(40) За інформацією Державної податкової інспекції у м. Полтава ГУ ДФС у Полтавській області (лист № 2383/9/16.01.08.08.01.28 від 07.06.2017 року (вх. № 11-20/5805 від 15.06.2017 року)) та Полтавської об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Полтавській області (лист № 924/10/16-24-08-52 від 31.05.2017 року (вх. №11-20/5321 від 02.06.2017 року)) Відповідачі подавали податкову звітність за 2017 рік з одних ІР – адрес: ІНФОРМАЦІЯ 9.

Полтавська об’єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Полтавській області не надало інформації з яких ІР-адреси ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» подавало податкову звітність за 2016 рік.

 

(41) Отже, той факт, що Відповідачі завантажували тендерні пропозиції та використовували в своїй господарській діяльності спільні ІР-адреси, свідчить про спільне здійснення господарської діяльності, доступу до інформації один одного, а також про спільну участь у Торгах.

 

4.3. Використання одних засобів зв’язку та уповноважених осіб

 

(42) Листом № 13-2-03/688 від 25.04.2019 року (вх. № 66-01/49кі від 02.05.2019 року) АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРСИББАНК» (далі – АТ «УКРСИББАНК»), що є банківською таємницею, повідомило, що ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» та ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» при відкритті та обслуговуванні рахунків з 01.01.2016 по 31.03.2017 року, при реєстрації в електронному кабінеті вказали електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ 10 та уповноважених і довірених осіб:

 

(43) ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»:

·           уповноважені особи: директор Роговий Борис Анатолійович, з 10.04.2017 року директор Луценко Анатолій Володимирович;

·           довірені особи: Рижонков Вадим Володимирович, Петрова Світлана Михайлівна, Тищенко Валентина Василівна, Аладін Ігор Миколайович.

(44) ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»:

·           уповноважені особи: директор Рижонков Вадим Володимирович;

·           довірені особи: Петрова Світлана Михайлівна, Тищенко Валентина Василівна.

 

(45) Відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 13.09.2019 року Рижонков Вадим Володимирович є керівником ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» з 29.04.2016 року.

 

(46) Таким чином, ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» та ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» спільно використовують у господарській діяльності електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ 11. Крім цього, ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» визначило Рижонкова Вадима Володимировича, директора ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ», довіреною особою для обслуговування рахунків ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД».

 

(47) Слід зазначити, що ТОВ «Газова будівельна компанія» відповідно до тендерної документації, користувалося іншими засобами зв’язку, які відмінні від ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» та ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ».

 

(48) На підставі інформації, що надана в складі тендерної пропозиції встановлено, що ТОВ «Газова будівельна компанія» використовує в своїй господарській діяльності інші власні та орендовані транспортні засоби, механізми та обладнання, офісні приміщення та номери телефонів.

 

(49) Зазначене в сукупності є прямим свідченням спільності інтересів Відповідачів у здійсненні господарської діяльності.

 

4.4. Схожість у документах, завантажених Відповідачами до системи Prozorro

(50) За результатами порівняльного аналізу тендерних пропозицій, поданих Відповідачами встановлено, що подані документи мають характерну схожість у зовнішньому оформленні, структурі, текстовому змісті, що у сукупності свідчить про спільну підготовку Відповідачами своїх пропозицій, що підтверджується наступним:

 

(51) У Відповідачів в Додатку №1 до тендерної документації «Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі» в частині в якій зазначаються «обсяги контролю» та «вимоги до виконання ремонту газопроводу на перетині з автомобільними дорогами», текст надрукований на виділеному білому фоні.

 

(52) Відповідачами для участі у Торгах завантажено документ «Цінова пропозиція», форма якого встановлена Додатком № 3 до тендерної документації. Втім, Відповідачами допущені спільні відмінності від встановленого зразку, а саме:

·           в першому абзаці у двох документах Відповідачів зазначається назва «приватне акціонерне товариство «Будівельне управління «Полтаванафтогазбуд»;

·           третій абзац, в якому зазначено ціну пропозиції, Відповідачами викладено з нового рядку, втім, без використання абзацу;

·           ціна пропозицій викладена з використанням налаштування «підкреслення»;

·           абзаци документу викладені без інтервалу та не у відповідності до встановленого зразка.

 

(53) Окрім того, територіальним відділенням було проаналізовано документи іншого учасник торгів, а саме ТОВ «Газова будівельна компанія», які були завантажені до електронної системи Прозорро в складі поданої тендерної пропозиції.

 

(54) Аналізом наданих документів встановлено, що подані документи вищевказаного учасника не мають схожості в оформленні та стилістичному формулюванні тексту.

 

(55) Наявність таких схожостей, у Відповідачів, при оформлені документів свідчить про їх спільну підготовку або підготовку однією особою.

 

4.5 Створення PDF файлів за допомогою одного програмного забезпечення та обладнання завантажених Відповідачами

 

(56) За результатами дослідження властивостей документів, які завантажені до системи «Prozorro» Відповідачами у форматі PDF файлів встановлено, що автором PDF файлів вказано «Koma-Code», версія PDF «1.2 (Acrobat 3.x).

 

(57) Крім цього, завантажені Учасниками торгів документи мають спільні дефекти друку, наприклад, документ «Договірна ціна».

 

(58) Зазначене свідчить про виготовлення документів Відповідачами за допомогою одного комп’ютерного обладнання.

 

4.6. Наявність сталих господарських стосунків та надання поворотної фінансової допомоги

 

(59) Між ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» існували сталі господарські та фінансові відносини, що підтверджується наступним.

 

(60) За інформацією Державної податкової інспекції у м. Полтава ГУ ДФС у Полтавській області (лист № 2383/9/16.01.08.08.01.28 від 07.06.2017 року (вх. № 11-20/5805 від 15.06.2017 року)) та Полтавської об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Полтавській області (лист № 924/10/16-24-08-52 від 31.05.2017 року (вх. №11-20/5321 від 02.06.2017 року)) ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» мали розрахункові рахунки в одних банках, зокрема, АТ «Укрсиббанк» та АБ «Укргазбанк».

 

(61) На адресу АТ «Укрссиббанк» було направлено вимогу від 17.04.2019 № 66-02/1091 про надання інформації, зокрема, щодо здійснення перерахунків між ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» за період з 01.01.2016 року по 31.03.2017 року із зазначенням сум перерахованих коштів, дат проведення розрахунків та призначень платежів.

 

(62) За результатами аналізу інформації, наданої АТ «Укрссиббанк» (лист від 25.04.2019 року № 13-2-03/688БТ (вх. № 66-01/49кі від 02.05.2019)), що є банківською таємницею, було встановлено, що між Відповідачем 1 та Відповідачем 2 у 2016-2017 роках існували фінансові взаємовідносини.

 

(63) Так, перерахунки за різним призначенням платежу протягом 2016-2017 років між ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» були наступні (банківська таємниця):

Платник

Отримувач

Сума

Призначення платежу

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

ІНФОРМАЦІЯ

За матеріали згах№1 від 27.10.2016р. у т.ч. ПДВ 20%-283,33грн.

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

ІНФОРМАЦІЯ

За матеріали згах№2 від 17.11.2016р. у т.ч. ПДВ 20%-272,67грн.

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

ІНФОРМАЦІЯ

За матеріали згах№3 від 18.11.2016р. у т.ч. ПДВ 20%-50,00грн.

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

ІНФОРМАЦІЯ

За матеріали згах№2 від 20.01.2016р. у т.ч. ПДВ 20%-266.67грн.

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

ІНФОРМАЦІЯ

За матеріали згах№3 від 20.02.2016р. у т.ч. ПДВ 20%-900,00грн.

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

ІНФОРМАЦІЯ

Повернення коштів за не отриманні матеріали у т.ч. ПДВ 20% - 283,33 грн.

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

ІНФОРМАЦІЯ

Повернення коштів за не отриманні матеріали у т.ч. ПДВ 20% - 50,00 грн.

ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД»

ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»

ІНФОРМАЦІЯ

Повернення коштів за не отриманні матеріали у т.ч. ПДВ 20% - 272,67 грн.

 

(64) Згідно з інформацією, наданою АТ «Укрссиббанк» (лист від 05.09.2019 року № 13-2-03/1184БТ (вх. № 66-01/69кі від 10.09.2019)), що є банківською таємницею, було встановлено, що протягом 2016 року ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» отримало поворотну фінансову допомогу від засновника Луценка Анатолія Володимировича 24.10.2016 року в сумі СУМА грн, 27.10.2016 року – СУМА грн, 02.12.2016 року – СУМА грн, 07.12.2016 року – СУМА. Протягом цього ж періоду ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» отримало поворотну фінансову допомогу від Рижонкова Вадима Володимировича 17.11.2016 року в сумі СУМА грн., який згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/) є керівником ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ».

(65) Відповідно до абзацу восьмого підпункту 14.1.257 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України поворотна фінансова допомога – це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами.

 

(66) Згідно зі статтею 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначальною характеристикою економічної конкуренції є змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваги над іншими суб’єктами господарювання.

 

(67) Враховуючи поведінку Відповідачів та суть терміна «конкуренція», слід було очікувати, що кожний з окремо взятих учасників буде змагатися з іншими учасниками для здобуття переваг над ними.

 

(68) При цьому, означене змагання не залишає місця таким обставинам, як надання фінансової допомоги.

 

(69) Виходячи з наведеного, суб’єкт господарювання, який надає фінансову допомогу, крім всього переліченого, зацікавлений у фінансових результатах того, хто таку допомогу отримує, оскільки розраховує на її повернення.

 

(70) Таким чином, за своєю суттю фінансова допомога може надаватися між суб’єктами господарювання, які поєднані або споріднені між собою спільністю економічних інтересів, оскільки надається на безвідсотковій основі.

 

(71) Отже, вищезазначене свідчить, що Відповідач 1 та Відповідач 2 були пов’язані господарськими відносинами, фінансовими відносинами та інтересами стосовно спільної діяльності.

 

(72) Разом з тим ТОВ «Газова будівельна компанія» обслуговується в банку ВАТ «Айбокс Банк», а також, між ним та відповідачами відсутні перерахунки коштів

 

4.7. Сплата Відповідачами коштів за отримання банківської гарантії

 

(73) За інформацією акціонерного товариства «Комерційний Індустріальний банк» (далі - АТ «КІБ») (лист від 11.09.2019 року № 26.2-400/БТ (вх. №66-01/74кі від16.09.2019 року)), з метою отримання банківської гарантії, до АТ «КІБ» 16.11.2016 року із заявою особисто звернувся директор ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» Роговий Борис Анатолійович. 17.11.2016 року між ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» та АТ «КІБ» було укладено договір № G811/16 про надання банківської гарантії.

 

(74) Відповідно до Додатку №2 до Договору про надання банківської гарантії № G811/16 від 17.11.2016 року сума комісії за надання гарантії становить СУМА грн.

 

(75) Відповідно до банківської виписки, наданою АТ «Укрссиббанк» (лист від 05.09.2019 року № 13-2-03/1184БТ (вх. № 66-01/69кі від 10.09.2019)), вихідний залишок на рахунку ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» станом на 17.11.2016 рік становив СУМА грн., що було не достатнім для оплати комісії за надання банківської гарантії.

 

(76) Відповідно до вищезазначеного листа, Відповідач 2 17.11.2016 року отримав поворотну фінансову допомогу від Рижонкова Вадима Володимировича (керівник ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ») в сумі СУМА грн та оплату за матеріали згідно рахунку №2 від ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ».

 

(77) Відповідно до банківської виписки, наданою АТ «КІБ» (лист від 11.09.2019 року № 26.2-400/БТ (вх. №66-01/74кі від16.09.2019 року)) по особовому рахунку ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД», Відповідач 2 17.11.2016 здійснив оплату комісії по Договору № G811/16 про надання банківської гарантії в сумі СУМА грн.

 

(78) Отже, вищенаведене свідчить, що ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» забезпечило отримання банківської гарантії, необхідної для участі у Торгах ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД», оскільки здійснив розрахунок коштами, які були отримані від ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» за матеріали згідно рахунку №2 та поворотної фінансової допомогу від Рижонкова Вадима Володимировича (керівник ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ»).

 

5. КВАЛІФІКАЦІЯ ПОРУШЕННЯ ВІДПОВІДАЧАМИ КОНКУРЕНТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

 

(79) Тендер (торги), відповідно до пункту 28 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», визначаються як здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).

 

(80) Частиною другою статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що суб’єкти господарювання зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь - яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

 

(81) Згідно з пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» порушенням законодавства про захист економічної конкуренції є антиконкурентні узгоджені дії.

 

(82) Відповідно до частини першої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, а пунктом 4 частини другої цієї статті встановлено, що антиконкурентними узгодженими діями визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.

 

(83) Відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», вчинення антиконкурентних узгоджених дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

 

(84) Отже, Закон України «Про захист економічної конкуренції» допускає досягнення переваг за рахунок саме власних досягнень суб'єктів господарювання. У випадку ж, коли учасники торгів домовляються (узгоджують свою поведінку між собою) один з іншим щодо умов своїх тендерних пропозицій, то усувається й самостійність в їх поведінці, а як наслідок, і конкуренція між ними під час проведення процедур закупівель. Якщо ж учасники замінили конкуренцію між собою на координацію, то покупець не отримує той результат, який би він отримав в умовах справжньої конкуренції. За результатами таких торгів перемагає учасник торгів не внаслідок конкурентного відбору, наявність чого відповідно до законодавства є обов’язковою умовою при визначенні переможця. Тому, такі узгоджені дії учасників торгів спотворюють ці ж самі торги (тендери).

 

(85) Таким чином, у даному випадку Учасники під час участі у торгах не змагалися між собою, оскільки діяли не самостійно, а узгоджували свої дії, тому усунули конкуренцію між собою. В результаті був спотворений основний принцип торгів - здійснення конкурентного відбору учасників, відповідно право на укладення договору було отримано переможцем не на конкурентних засадах.

 

(86) Висновки територіального відділення ґрунтуються на підставі встановлення сукупності таких фактів (доказів), як:

-                     наявність спільних працівників (у тому числі – з числа засновників, керівників);

-                     використання однієї поштової адреси, одного номера телефону для контактів, однієї електронної адреси при реєстрації;

-                     наявність однакових вад друку документів, поданих Відповідачами 1,2 у складі тендерних пропозицій;

-                     наявність сталих господарських відносин та надання поворотної фінансових допомоги;

-                     сплата за отримання банківської гарантії одним Відповідачем за перераховані грошові кошти іншого;

-                     використання одних і тих же ІР адрес для входу до електронних кабінетів для здійснення банківських розрахунків;

-                     використання одних і тих же ІР адрес для подання податкової звітності до органів ДФС протягом 2016 - 2017 років;

-                     спільне готування документів;

-                     створення та подача Учасниками своїх тендерних пропозицій в один день та майже одночасно (з різницею в 35 хвилин відповідно) не можуть бути результатом випадкового збігу обставин чи наслідком дії об’єктивних чинників, а свідчать про узгодження (координацію) Учасниками торгів своєї поведінки під час підготовки тендерних пропозицій та участі в торгах, зокрема про обмін інформацією між ними.

 

не можуть бути результатом випадкового збігу обставин чи наслідком дії об’єктивних чинників, а свідчать про узгодження (координацію) Учасниками торгів своєї поведінки під час підготовки тендерних пропозицій та участі в торгах, зокрема про обмін інформацією між ними.

 

(87) Існування ж інших, крім антиконкурентних узгоджених дій, факторів (умов), які б впливали на поведінку Учасників під час участі у електронних процедурах публічних закупівель, не вбачається.

 

(88) Механізм конкурсної процедури закупівель утворює для Замовника виключно коло тих реальних пропозицій, поданих учасниками, з яких він має прийняти (акцептувати) найкращу. В результаті можливість переміщення попиту Замовника на предмет закупівлі обмежується лише колом існуючих в рамках процедури закупівлі пропозицій, які для нього і утворюють ринок.

 

(89) Отже, вищенаведене, в сукупності свідчить про вчинення ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), під час участі у процедурі закупівлі UA-2016-10-21-000701-c, проведеної філією «УМГ «Київтрансгаз» ПАТ «Укртрансгаз» в жовтні 2016 року.

 

6. ЗАПЕРЕЧЕННЯ УЧАСНИКІВ ТОРГІВ ТА ЇХ СПРОСТУВАННЯ

 

(90)      Територіальним відділенням на адресу Відповідачів по справі № 66-1-50/45-19 (листами від 12.02.2020 № 66-02/33 та № 66-02/332) було направлено подання з попередніми висновками від 11.02.2020 № 66-03/18п про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД», які не були отримані та, за відстеженням відправлень на сайті ПАТ «Укрпошта», відділенням ПАТ «Укрпошта» повернуті за зворотною адресою.

 

(91)      Відповідно до абзацу четвертого пункту 26 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у разі, якщо немає можливості вручити копію подання з попередніми висновками особам, які беруть участь у справі, державний уповноважений, голова територіального відділення Комітету не пізніше ніж за п'ять днів до дня розгляду справи забезпечують розміщення на офіційному веб-сайті Комітету (http://www.amc.gov.ua) інформацію щодо попередніх висновків у справі, із зазначенням дати, часу і місця розгляду справи.

 

(92)      Територіальним відділенням 17.02.2020 було розміщено інформацію щодо попередніх висновків у справі № 66-1-50/45-19, із зазначенням дати, часу і місця розгляду справи.

 

(93)      На подання з попередніми висновками у Справі, ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» та ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» не надали свої заперечення.

 

 

 

7. ОСТАТОЧНІ ВИСНОВКИ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ ВІДДІЛЕННЯ

(94)      Таким чином, доказами, зібраними у справі, доводиться, а дослідженням усієї сукупності факторів, що об’єктивно могли вплинути на поведінку ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» та ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» не спростовується те, що вищезазначені дії Учасників торгів є узгодженою поведінкою, що стосується спотворення результатів Торгів.

 

(95)      Така поведінка учасників Торгів становить порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендеру (торгів), заборонених відповідно до пункту 1 статті 50 та пункту 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

 

8. ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРУ ШТРАФІВ

 

(96) Відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за порушення, передбачене пунктом 1 статті 50 цього Закону, накладається штраф у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

 

(97) Відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», якщо доходу (виручки) немає або відповідач на вимогу органів Антимонопольного комітету України, голови його територіального відділення не надав розміру доходу (виручки), штраф, передбачений абзацом другим частини другої цієї статті, накладається у розмірі до двадцяти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

 

(98)      Територіальним відділенням на адресу ГУ ДФС у Полтавській області направлено лист від 29.08.2019 № 66-02/2082, яким запитано інформацію щодо розміру доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» та ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» за 2018 рік, відповідно до поданої зазначеними суб’єктами господарювання звітності.

 

(99)      Листом від 09.09.2019 № 358/10/16-31-04-04-23 (вх. № 66-01/1460 від 11.09.2019) ГУ ДФС у Полтавській області повідомило, що відповідно звіту про фінансові результати по ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» обсяг чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2018 рік складає СУМА грн.

 

(100)  Також, ГУ ДФС у Полтавській області повідомило, що, відповідно до звіту про фінансові результати, обсяг чистого доходу від реалізації (товарів, робіт, послуг) ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» за 2018 рік склав СУМА грн.

 

(101)  Відповідно до чинного податкового законодавства, зокрема Постанови Кабінету міністрів України від 28.02.2000 №419 «Про затвердження Порядку подання фінансової звітності»: річна звітність подається не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.

 

(102)  Таким чином, розмір доходу (виручки) Відповідачів від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2019 рік Відділенням не встановлено.

 

(103)  Водночас, при визначенні розміру штрафу враховані наступні обставини:

-            Відповідачі, отримавши вимогу про надання інформації голови територіального відділення, не надали до територіального відділення інформацію та копії документів, запитуваних вимогою;

-            Відповідачі раніше не притягувався до відповідальності за порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

 

Враховуючи викладене, керуючись статтями 7,121,14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 48 і 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3 і 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001 року №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за №291/5482 (зі змінами), пунктами 31, 32, 33 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06 травня 1994 року за № 90/299 ( у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

 

 

ПОСТАНОВИЛА:

 

1.      Визнати дії приватного акціонерного товариства «Будівельне управління № 9 «Полтаванафтогазбуд» (вул. Шевченка, 1А, с. Терешки, Полтавський район, Полтавська обл., 38762 ідентифікаційний код юридичної особи 01291471) та товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія Нафтогазбуд» (вул. Небесної Сотні, 4, м. Полтава, Полтавська обл., 36020 ідентифікаційний код юридичної особи 40084479), які полягали в узгодженні своєї поведінки під час підготовки пропозицій та участі у процедурі закупівлі, проведеної в жовтні 2016 року філією «УМГ «Київтрансгаз» ПАТ «Укртрансгаз» (ідентифікатор закупівлі UA-2016-10-21-000701-c), порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

 

2.      За порушення вказане в пункті 1 резолютивної частини цього рішення та відповідно до абзацу другого частини 5 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього подання, накласти на ПРАТ «БУ-9 «ПНГБ» штраф у розмірі 68000 (шістдесят вісім тисяч) грн., що складає 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

3.      За порушення вказане в пункті 1 резолютивної частини цього рішення та відповідно до абзацу другого частини 5 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього подання, накласти на ТОВ «БК НАФТОГАЗБУД» штраф у розмірі 68000 (шістдесят вісім тисяч) грн., що складає 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Відповідно до статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», рішення органів Антимонопольного комітету України є обов’язковим для виконання.

 

Штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання рішення.

 

Відповідно до статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати до Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України документи, що підтверджують сплату штрафу.

 

Рішення може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк з дня його одержання.

 

 

 

 

 

 

Голова адміністративної колегії В. КНИШ

 

 

 

 

Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux