• A-
    A+

20/04/2016 відбулася прес-конференція голови ХОТВ АМКУ Косолапова А.Г.

Опубліковано 20 квітня 2016 року о 15:55

У середу, 20 квітня 2016 року о 10.00 відбулась прес-конференція голови Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Косолапова Анатолія Григоровича, в ході якої були обговоренні такі питання як:

1. Щодо підсумків роботи за 2015 рік та 1 квартал 2016 року.

За 2015 рік територіальним відділенням припинено 167 порушень законодавства про захист економічної конкуренції з боку суб’єктів господарювання, органів влади, місцевого самоврядування та адміністративно-господарського управління та контролю.

Територіальним відділенням розглянуто 524 звернень фізичних та юридичних осіб з них:

- надання житлово-комунальних послуг – 177;

- тарифи на ціни – 211;

- телекомунікаційні послуги – 27;

- оренди землі – 12;

- транспорт - 7;

- ритуальні послуги – 3;

- щодо банківських установ – 3;

- щодо реклами – 8;

- недобросовісна конкуренція – 28;

- щодо державних закупівель – 29;

- інші питання – 19.

Економічний ефект від припинених порушень склав 72,7 млн. грн.

Загальна сума накладених на порушників штрафів становить 4,737 млн. грн. При цьому, розмір сплачених штрафів – 2,2 млн. грн.

Найбільша кількість порушень виявлена у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку (77 порушень), серед них 62 порушення відбулись на ринках житлово-комунальних послуг, електро- та газопостачання.

В 1 кварталі 2016 року територіальним відділенням вже розглянуто 130 заяв. В структурі скарг змін майже не відбулось. З початку року розглянуто 25 справ про порушення конкуренційного законодавства, накладено більше 1 млн. грн. штрафів, при цьому більше 700 тис. грн. сплачено. За цей час припинено більше 50 порушень, в тому числі шляхом виконання рекомендацій. Економічний ефект від вжитих територіальним відділенням заходів перевищує 8 млн. грн.

2. Щодо комплексних заходів Комітету на ринках Харківської області.

Територіальним відділенням розглянуто та доведено до прийняття рішення на засіданні Антимонопольного комітету України справу про порушення з боку ТОВ «Лукойл Авіейшн Україна» на ринку авіаційного пального.

Тимчасовою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України прийнято ще 2 рішення у справах територіального відділення про порушення Харківською міською радою та ТОВ «Нью Системс АМ» законодавства про захист економічної конкуренції.

Загальна сума накладених Комітетом штрафів у цих справах перевищує 21 млн. грн.

3. Щодо вжитих заходів на ринках палива Харківської області.

На ринках палива територіальним відділенням вжито низку заходів, Так, протягом 2015 року прийнято 14 рішень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції на ринках скрапленого газу у якості моторного пального, дизельного палива та високооктанових бензинів. Загальна сума накладених на відповідачів штрафів перевищує 200 тис. грн.

Крім цього, відділенням також було надано 58 рекомендацій операторам ринків роздрібної торгівлі високооктановими, низькооктановими бензинами та дизельним пальним, спрямовані на запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції шляхом вжиття заходів щодо встановлення роздрібних цін на моторні бензини та дизельне пальне в межах Харківської області (включаючи м. Харків) на економічно обґрунтованому рівні.

За результатами вжитих відділенням заходів рівень цін на високооктанові, низькооктанові бензини та дизельне пальне в Харківській області є одним із найнижчих в Україні, що підтверджується даними щотижневих моніторингів цін на цих ринках.

4. Щодо порушень на ринку постачання електричної енергії

АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «Харківобленерго», як суб’єкт природної монополії, працює на ринку передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами в межах зони ліцензованої діяльності, що визначена Національною комісією регулювання електроенергетики України, а саме в межах власних та орендованих електричних мереж, розташованих в територіальних межах Харківської області.

Відповідно до статистичних даних на території Харківської області діє найбільша кількість постачальників електричної енергії за нерегульованим тарифом з найбільшою кількістю споживачів.

Велика кількість постачальників електричної енергії за нерегульованим тарифом дозволяє забезпечити високий рівень конкуренції та задоволення інтересів споживачів щодо вибору постачальників електричної енергії.

Починаючи з листопада 2015 року до Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України почали надходити заяви щодо порушення АК «Харківобленерго» законодавства про захист економічної конкуренції на ринку постачання електричної енергії за нерегульованим тарифом.

У заявах постачальників електричної енергії за нерегульованим тарифом йшлось про надсилання АК «Харківобленерго» додаткових угод, якими передбачалось викладення договорів на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами у новій редакції, яка суперечить примірному договору, схваленому Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що може призвести до безпідставного усунення постачальників електричної енергії за нерегульованим тарифом з ринку.

Крім цього, постачальники електричної енергії за нерегульованим тарифом у своїх заявах повідомляли про безпідставні відмови в погодженні повідомлень на заявлений обсяг купівлі електричної енергії на оптовому ринку електричної енергії та порушення строків їх погодження.

Наразі Відділенням розглядаються справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

5. Щодо порушень на ринку препаратів інсуліну

Постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2014 № 73 «Питання реалізації пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на препарати інсуліну» передбачено, що витрати, пов'язані з відпуском препаратів інсуліну, здійснюються за рахунок цільових видатків місцевих бюджетів на безоплатне забезпечення такими препаратами осіб, хворих на діабет.

Цією Постановою доручено Міністерству охорони здоров'я України разом, з обласними держаними адміністраціями, здійснення організаційних заходів для реалізації пілотного проекту.

Нормативний документ щодо порядку відшкодування вартості препаратів інсуліну затверджено не було, тож критерії відбору аптечних закладів для забезпечення хворих препаратами інсуліну Державною службою лікарських засобів разом з МОЗ України не встановлено.

Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації запровадив регіональну програму «Цукровий діабет» та фактично делегував повноваження районним лікарням щодо визначення аптечних закладів для участі у зазначеній регіональній програмі.

Аптечні заклади Харківської області, через які здійснюється реалізація інсуліну, визначені лікувально-профілактичними закладами Харківської області без застосування конкурсних засад.

Такі дії призвели до обмеження конкуренції на ринках препаратів інсуліну в межах відповідних районів Харківської області, у зв’язку з чим територіальне відділення надало рекомендації щодо їх припинення.

Виконання рекомендацій полягає у доведенні інформації до всіх аптечних закладів відповідних районів Харківської області щодо можливості участі у регіональній програмі «Цукровий діабет», що забезпечить рівні умови участі аптечних закладів в зазначеній програмі.

На даний час Харківське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України здійснює контроль за виконанням наданих рекомендацій.

6. Щодо порушень прав споживачів на ринку надання ритуальних послуг.

В ході дослідження ринків ритуальних послуг встановлено, що окремими селищними радами Харківської області не здійснена організація надання ритуальних послуг на території селищ, що є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

Ритуальні послуги згідно з Необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг надаються або безпосередньо ритуальною службою відповідної територіальної громади, або суб’єктами господарювання, що уклали договір про надання ритуальних послуг з ритуальною службою.

Згідно з нормами чинного законодавства органи місцевого самоврядування зобов’язані забезпечити виконання вимог законодавства щодо організації поховань та похоронної справи, що включає у себе забезпечення надання населенню ритуальних послуг відповідно до Необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг.

Організація надання ритуальних послуг органами місцевого самоврядування, з метою уникнення ущемлень прав споживачів, а також підтримки у належному стані благоустрою відповідної територіальної громади, здійснюється зокрема шляхом створення спеціалізованих комунальних підприємств з надання ритуальних послуг – ритуальних служб або шляхом укладення договорів про надання послуг з суб'єктами господарювання, що діють на цьому ринку.

За наявною у територіального відділення інформацією окремими селищними радами не створено (не визначено) ритуальні служби, що унеможливлює створення конкурентного середовища на території відповідних селищ Харківської області.

В таких умовах споживачі ритуальних послуг на території населеного пункту відповідних селищ Харківської області не мають можливості реалізувати право на укладання договорів замовлення на організацію та проведення поховання та обрання надавача таких послуг, що призводить до ущемлення їх інтересів.

Територіальне відділення зобов’язало селищні ради Харківської області припинити порушення шляхом створення (визначення) відповідних ритуальних служб.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux