• A-
    A+

21.08.2013 ВІДБУЛАСь ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ голови Харківського обласного територіального відділення АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ Косолапова Анатолія Григоровича

Опубліковано 21 серпня 2013 року о 12:17

У середу, 21 серпня 2013 року о 11.00 відбулась прес-конференція голови Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Косолапова Анатолія Григоровича, в ході якої були обговоренні такі питання як:

- порушення, виявлені на ринку перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування.

У липні 2013 року в місті Харкові автомобільні перевізники підвищили вартість проїзду на деякі автобусні маршрути загального користування, у зв'язку з чим в Харківське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України стали надходити заяви від жителів міста з даного питання.

Територіальне відділення приділяє особливу увагу соціально важливого ринку перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування.

Законодавством про автомобільний транспорт передбачено закріплення автобусного маршруту загального користування за перевізником, який став переможцем конкурсу. Тому пасажир не має можливості вибору перевізника на маршруті, оскільки на кожному автобусному маршруті працює конкретний перевізник, який є переможцем конкурсу. За таких умов перевізник має монопольне становище на відповідному маршруті.

При розрахунку тарифу на проїзд на автобусному маршруті загального користування перевізник повинен керуватися Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої указом Міністерства транспорту та зв'язку від 17.11.2009 № 1175, зареєстрованої в Мін'юсті 27.11.2009 № 1146/17162. Однак, не всі перевізники м. Харкова дотримуються приписи даної методики при розрахунку тарифу.

Так, за результатами розгляду заяв мешканців м. Харкова, а також в ході вивчення даного ринку територіальним відділенням порушено справи за ознаками вчинення автомобільними перевізниками порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринках перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування.

Дії полягають у встановленні економічно необгрунтованого тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування за рахунок застосування зменшеного обсягу перевезення пасажирів.

На даний момент ведеться слідство і збирання доказів у справах.

Харківське територіальне відділення Антимонопольного комітету України продовжує здійснювати аналіз тарифів на послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом у інших перевізників, які підвищили тарифи на протязі 2013 року, на дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.

 Так само, в поле зору територіального відділення знаходиться питання про надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування без оформлення квитково - касових аркушів. Дані факти фіксуються Управлінням Укртрансінспекцією в Харківській області.

У квитково - касових аркушах вказуються ціна квитка, кількість проданих квитків та отриманих коштів з продажу квитків. Тому, безоблікового перевезення пасажирів створює сприятливий грунт для штучного зменшення перевезеного обсягу пасажирів і, відповідно, збільшення собівартості перевезення одного пасажира.

Зазначені дії дають можливість перевізникам встановлювати необгрунтовано завищені тарифи на перевезення пасажирів, що може призвести до ущемлення інтересів споживачів, які змушені оплачувати завищену вартість послуг перевезення.

Враховуючи викладене, територіальним відділенням розглядаються справи за ознаками вчинення автомобільними перевізниками порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді досягнення переваг у конкуренції відносно інших суб'єктів господарювання, які діють на ринку пасажирських перевезень автомобільним транспортом загального користування, шляхом порушення чинного законодавства, яке підтверджено актом держоргану, наділеного відповідною компетенцією (Управління Укртрансінспекцією в Харківській області).

Крім цього, територіальним відділенням розглядається ряд справ за ознаками вчинення органами влади - організаторами перевезень порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Як згадувалося раніше, згідно з нормами законодавства визначення пасажирського перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється на конкурсній основі.

Метою визначення автомобільного перевізника на конкурсних засадах відповідно до чинного законодавства є створення конкурентного середовища, поліпшення якості пасажирських перевезень, реалізація основних напрямів розвитку галузі автомобільного транспорту і т.д.

В іншому випадку, визначення перевізників на маршрутах без дотримання конкурсних засад позбавляє інших автомобільних перевізників права бути претендентами на обслуговування відповідних маршрутів, що може призвести до недопущення конкуренції на ринку перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування.

Отже, дії організаторів перевезень, які полягають у визначенні автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі району, без застосування конкурсних засад, мають ознаки порушення, передбаченого абзацом сьомим частини другої статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України « Про захист економічної конкуренції », у вигляді антиконкурентних дій органу влади, а саме, надання окремим суб'єктам господарювання переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить до недопущення конкуренції (на ринку послуг з перевезення пасажирів).

- порушення які виявленні з боку комунального закладу охорони здоров'я Харківського обласного бюро судово-медичної експертизи (ХОБСМЕ).

На жаль, іноді обставини смерті міняють тіло людини або виникає необхідність у відповідному зберіганні тіла померлого, і тоді виникає необхідність звертатися до установ, які надають перелік послуг, пов'язаних з гідним ставленням до тіла померлого, тобто, постмортальні.

Одним з таких установ є КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я ХАРКІВСЬКЕ ОБЛАСНЕ БЮРО СУДОВО-МЕДИЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ, яке за наявними у відділенні даними займає монопольне становище на ринку постмортальних послуг на території Харківської області.

Вартість (тарифи) постмортальних послуг Бюро встановлює самостійно.

При цьому, як показали результати проведеного відділенням попереднього розслідування, вартість таких послуг як:

 складні косметичні послуги;

 утримання тіл померлих, що знаходяться на зберіганні в індивідуальній холодильній камері;

 утримання тіл померлих у трупосховищі понад нормпребиванія;

 накладення формалінової маски на обличчя померлого;

 підготовка тіла до поховання;

 реставрація голови і обличчя;

 бальзамування тіл померлих та інших.

розрахована Бюро із застосуванням рентабельності в розмірі 20 відсотків, незважаючи на те, що відповідно до чинної нормативної базі вартість платних послуг, які надають бюджетні організації повинна встановлюватися виключно на рівні собівартості.

Крім цього, Харківським територіальним відділенням встановлено, що тарифи на платні послуги з утримання тіл померлих, що знаходяться на зберіганні в індивідуальній холодильній камері і за змістом тіл померлих у трупосховищі понад норми перебування за одну добу завищені на 100% починаючи з другого дня отримання відповідної послуги. Це пояснюється тим, що ціна цих послуг встановлена ​​з розрахунку за одну добу. Але при цьому, в ціну кожних наступних діб включена вартість робіт (дій), які виконуються одноразово, наприклад таких як: прийом тіла, видача тіла, обмивання, одягання, оформлення необхідних документів і т.д.)

Таким чином, чим більше днів зберігається тіло, тим більше буде становити рівень завищення ціни.

На підставі зазначених даних відділенням розпочато розгляд справи за ознаками порушення Бюро законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на вказаних товарних ринках.

Окремо слід відзначити, що тарифи на постмортальні послуги, що надаються Бюро значно перевищують рівень цін на аналогічні послуги в інших містах України.

Так наприклад, у місті Дніпропетровську рівень цін на платні послуги з утримання тіл померлих, що знаходяться на зберіганні в індивідуальній холодильній камері і за змістом тіл померлих у трупосховищі (надаються БЮРО СУДОВО-МЕДИЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ міста Дніпропетровськ) у два - три рази нижче ніж у Харкові.

В даний час триває збір доказів у справі.

- про остаточне рішення Вищого господарського суду України у справі КП "Ритуал" про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

У квітні минулого року рішенням адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України визнано, що:

 Комунальне підприємство "Ритуал" Харківської міської ради вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зловживаючи становищем на ринку ритуальних послуг.

 Дії КП «Ритуал» укладалися у відмові фізичним особам у наданні послуг з проведення поховання (кремації), якщо предмети ритуальної належності та послуги Автокатафалки купувалися ними не у підприємства.

Зазначеним рішенням на КП "Ритуал" накладено штрафні санкції у розмірі 68 тисяч гривень і встановлено зобов'язання припинити порушення.

Не погодившись з рішенням адміністративної колегії, КП «Ритуал» звернулося до Господарського суду Харківської області з позовом про визнання цього рішення недійсним.

Судовий розгляд у судах різних інстанцій тривав більше року. Весь цей час, до територіального відділення продовжувало надходити значна кількість заяв від громадян та фізичних осіб-підприємців з скаргами на аналогічні порушення підприємства.

І тільки в цьому році, 29 липня 2013 Постановою Вищого господарського суду України зазначене рішення адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України залишено без змін.

Слід зазначити, що починаючи з жовтня минулого року, територіальним відділенням проводилось поглиблене дослідження ринків ритуальних послуг на території Харківської області.

Дане дослідження проводиться на виконання Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2012-2014 роки "Багате суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", одним з яких і є запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції на ринках ритуальних послуг.

Результати свідчать про системні проблеми функціонування даного ринку, а саме:

 встановлення і застосування економічно необгрунтованих тарифів на ритуальні послуги,

 застосування тарифів на ритуальні послуги без їх узгодження з органами місцевого самоврядування,

 бездіяльність органів місцевого самоврядування в питаннях узгодження таких тарифів та визначення ритуальних служб та інші.

       Загалом, під час вивчення ситуації на ринках ритуальних послуг на території Харківської області територіальним відділенням виявлено та припинено понад двадцять порушень конкурентного законодавства з боку ритуальних служб та органів місцевого самоврядування.

    Зараз, територіальне відділення продовжує дослідження ситуації на ринках ритуальних послуг.

 

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux