• A-
    A+

ДАЙДЖЕСТ "КОНКУРЕНЦІЯ" Полтавського обласного територіального відділення за IV квартал 2016 р.

Опубліковано 12 січня 2017 року о 10:33

Подпись: 6

Подпись: Показники роботи 
Полтавського ТВ АМКУ за  2016 рік 
У 2016 році Полтавським обласним територіальним відділенням АМКУ отримано від фізичних, юридичних осіб, правоохоронних органів, органів влади та органів місцевого самоврядування, народних депутатів різних рівнів 546 листів та звернень, а саме:
- 176 – листів правоохоронних органів з питань діяльності територіального відділення щодо контролю за дотриманням конкуренційного законодавства;
- 95 – листа органів місцевого самоврядування та громадських організацій по взаємодії з питань конкуренційного законодавства;
- 61 - заяв суб’єктів господарювання про надання дозволу на узгоджені дії;
          - 214  заяв щодо недотримання суб’єктами господарювання області конкурентного законодавства,  в тому числі:
- 56 – заяв юридичних осіб;
- 26 заяв, які були перенаправлені до територіального відділення для розгляду і реагування листами  правоохоронних органів Полтавської області; 
- 16 – звернень органів місцевого самоврядування та громадських організацій;
- 91 – заяви фізичних осіб;
- 25 – звернення народних депутатів та депутатів різних рівнів.
Розглянуто 185 заяву (з урахуванням 13 заяв, які надійшли до ТВ в грудні 2015 року). 27 заяв направлені в інші державні органи для розгляду за належністю. 9 заяв знаходяться на розгляді, строк розгляду яких триває. За результатами ретельного дослідження по заявах спеціалістами відділення за поточний період розпочато 19 справ.
З метою реального впливу на соціально-важливі ринки Полтавської області, у поточному році розпочато із власної ініціативи, за результатами розгляду заяв та  досліджень товарних ринків 77 справ про порушення конкурентного законодавства, а саме:
- антиконкурентні узгоджені дії  - 6 справ;
- зловживання монопольним домінуючим становищем – 23 справ;
- антиконкурентних дій органів влади та органів місцевого самоврядування – 12 справ;
- недобросовісна конкуренція – 10 справ;
- інформаційні порушення – 22 справи;
- невиконання рішення адмінколегії – 4 справи.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Подпись: Розглянуто 83 справи, з яких 20 справ закриті без прийняття рішення по суті за результатами виконання рекомендацій в ході розгляду справ, 9 справ закриті в порядку статті 49 ЗУ «ЕК». За результатами розгляду 54-х справ припинено 65 порушень конкурентного законодавства, накладено штрафів на порушників на суму 1920,298 тис. грн.  Сплачено до державного бюджету за зазначений період  – 1919,009 тис. грн. з урахуванням сплати штрафів за попередні періоди. Зокрема:
Антиконкурентні узгоджені дії – припинено 8 порушень за результатами розгляду 12-ти справ, 4 справи закриті в порядку статті 49 закону України «Про захист економічної конкуренції», накладено 901,000 тис. грн. штрафу, на розгляді залишилось 0 справ. 
	Зловживання монопольним домінуючим становищем – припинено 19 порушень за результатами розгляду 33 справ, 15 справ закриті за результатами виконання рекомендацій, наданих в межах розгляду справ, 3 справи закриті в порядку статті 49 Закону України «Про захист економічної конкуренції», накладено 581,400 тис. грн. штрафу, на розгляді залишилась – 1 справа. 
Антиконкурентні дії органів влади та органів місцевого самоврядування – припинено 19 порушень за результатами розгляду 17 справ, 1 справа закрита в порядку статті 49 Закону України «Про захист економічної конкуренції», на розгляді залишилось 0 справ. 
	Недобросовісна конкуренція – припинено 6 порушень за результатами розгляду 10 справ, 5 справ закриті без прийняття рішення по суті за результатами виконання рекомендацій, наданих в ході розгляду справи, 1 справа закрита за ст. 49 ЗУ "ЕК", накладено 95,000 тис. грн. штрафу, на розгляді залишилось – 2 справи. 
	Інформаційні порушення – припинено 9 порушень за результатами розгляду 7 справ, накладено 206,898 тис. грн. штрафу, на розгляді залишилось – 18 справ.  
	Невиконання рішень адмінколегії – припинено 4 порушення за результатами розгляду 4 справ, накладено 136,000 тис. грн. штрафу, на розгляді залишилась 0 справ.  
Встановлена та відшкодована  шкода, заподіяна внаслідок порушень законодавства про захист економічної конкуренції на ринку приєднання об’єктів до електричних мереж на суму 223,580 тис. грн. 
Економічний ефект припинення порушень для юридичних та фізичних осіб за 2016 рік складає 521,424 тис. грн. на ринках:
-	ЖКП – 151,963 тис. грн. 
-	ритуальних послуг – 26,093 тис. грн. 
-	хліба – 229,968 тис. грн. 
-	пасажирських перевезень – 113,400 тис. грн.
Розрахунок обсягу реалізації товарів, стосовно яких внаслідок припинення порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції поновлено належні умови конкуренції на складає  33 495,760 тис. грн.,  на ринках:
- роздрібної реалізації товарів –  25 819,44  тис. грн. 
- виробництва мінеральної води – 7 554,720 тис. грн.
- реалізації молоко продукції – 121,600 тис. грн.
Надано 125 рекомендацій в порядку статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єктам господарювання. Виконано 118 рекомендацій (з урахуванням 7 рекомендацій, наданих у 2015 році), чим припинено 133 дії. На розгляді залишилось 4 рекомендації, строк виконання яких триває, 3 рекомендації не виконані, за результатами невиконання  рекомендацій розпочато 3 справи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подпись: Надано протягом 2016 року 243 рекомендації щодо запобігання порушенням конкурентного законодавства в п. ст. 14, 17 ЗУ «АМКУ». З них враховано 243 рекомендації. 

Контроль за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції при прийнятті рішень державними органами та органами місцевого самоврядування

	У 2016 році при здійсненні контролю за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції при прийнятті рішень державними органами та органами місцевого самоврядування було погоджено 79,  відмовлено в погодженні 38-ми проектів таких рішень та програм, та 1 проект погоджений із зауваженнями. Усього за 2016 рік опрацьовано 118 проектів нормативних актів, рішень органів влади та органів місцевого  самоврядування.
	Вирішення судових спорів за участю органів Антимонопольного комітету України 
	Протягом 2016 року 19 рішень адміністративної колегії територіального відділення було оскаржено в судах. 
	20 рішень територіального відділення залишені судами без змін остаточно на суму 1020,000 тис грн. з урахуванням оскаржених рішень минулих років. 
	За 2016 рік 9 рішень територіального відділення визнано недійсним остаточно на суму 561,983 тис. грн.
Протягом 2016 року територіальним відділенням надіслано 32 позовів до господарського суду про стягнення штрафів та пені на суму 1884,586 тис. грн., де 956,398 тис.грн – це сума штрафів, а 928,188 тис. грн.  – це сума пені за прострочення сплати штрафів.
 32 позови відділення (з урахуванням позовів відділення за минулі роки) задоволені судами остаточно на загальну суму 2039,802 тис. грн., де 1007,398 – це сума накладених штрафів, а 1032,404 тис. грн. – це сума нарахованої пені.
Станом на 31.12.2016 знаходяться на розгляді у судах:
-	12 оскаржених рішень адмінколегії територіального відділення на загальну суму  штрафів 1410,966 тис. грн.;
-	12 позовів відділення щодо примусової сплати штрафів та пені суб’єктами господарювання  на загальну суму 1036,184 тис. грн., з яких 611,932 тис. грн. – це сума штрафів, 424,252 тис. грн. – це сума нарахованої пені.
За 2016 рік за результатами задоволених позовів, територіальне відділення надало до органів Державної Виконавчої Служби 32 накази про примусове виконання рішень щодо стягнення штрафів на пені на загальну суму 2039,802 тис. грн.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подпись: КП ПОР «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ» СТЯГУВАЛО ЗІ СПОЖИВАЧІВ ЗАВИЩЕНУ ПЛАТУ ЗА ПОСЛУГИ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України притягнула до відповідальності КП ПОР «Полтававодоканал» за зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку централізованого водопостачання.
           За результатами розгляду заяви мешканки гуртожитку у м. Полтаві, Відділенням було розпочало розгляд справи за ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку КП ПОР «Полтававодоканал» у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку шляхом стягнення завищеної плати з мешканців вказаного гуртожитку за послугу з централізованого водопостачання.
В ході розслідування у даній справі, ВІДДІЛЕНЯМ було доведено, що мешканці гуртожитку, які користуються нормами водоспоживання та ведуть облік води за показниками лічильників,  сплачують за холодну воду КП ПОР «Полтававодоканал», а за гарячу воду - ПОКВПТГ  «Полтаватеплоенерго».   Послуги з централізованого водовідведення, що надає населенню КП ПОР «Полтававодоканал», враховують всі обсяги відведених стічних вод, а саме гарячої та холодної води.
Таким чином, протягом 2016 року мешканці гуртожитку у м. Полтаві сплачують ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» у складі плати за послугу з централізованого постачання гарячої води вартість холодної води, яка йде на потреби гарячого водопостачання. В свою чергу ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» щомісяця інформує КП ПОР «Полтававодоканал» про обсяг споживання води по кожному споживачу. 
Однак, КП ПОР «Полтававодоканал»,  при нарахуванні плати за надані послуги мешканцям гуртожитку визначало обсяг наданої послуги з централізованого водопостачання та водовідведення виходячи із норми споживання у розмірі 150/150  л/добу на 1 особу (яка включає норму питомого водоспоживання гарячої води), а не 90/150 л/добу на 1 особу.
За вищенаведених обставин мешканці гуртожитку сплачували завищений обсяг надання послуг з централізованого водопостачання.
           За таких обставин адміністративною колегією було прийнято рішення про порушення законодавства про захист економічної конкуренції зо боку  КП ПОР «Полтававодоканал» та накладення штрафних санкцій у розмірі 17 000 грн.
           Разом з тим, як зазначив Голова відділення В. Оніщенко: «Внаслідок вчасного втручання територіального відділення та вжиття невідкладних заходів реагування Підприємством виконано перерахунки щодо норми споживання по гуртожитку у м. Полтаві та знято нарахувань за період з 01 квітня 2016р. по 8 липня 2016р. на суму 8361,40 грн».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подпись: ПАТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» СТВОРИЛО ПЕРЕШКОДИ 
ДЛЯ ДОСТУПУ НА РИНОК ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийняла рішення про порушення з боку ПАТ «Полтаваобленерго» законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку передачі та розподілу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами Підприємства в територіальних межах Полтавської області.
За результатами розгляду заяв, що надійшли до Антимонопольного комітету України, Комітетом було розпочато справу за ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях – ПАТ «Полтаваобленерго».
Дорученням Голови Антимонопольного комітету України дану справу було направлено до Відділення на розгляд та прийняття відповідного рішення по суті.
За результатами проведеного Відділенням розслідування було встановлено наступне.
            Заявник, від якого надходили заяви до Антимонопольного комітету України здійснює діяльність на ринку постачання електричної енергії за нерегульованим тарифом, який є конкурентним, і має використовувати мережі ПАТ «Полтаваобленерго» для надання споживачам послуг з постачання електроенергії за нерегульованим тарифом. В свою чергу, процедура погодження Повідомлення постачальника електричної енергії за нерегульованим тарифом на заявлений обсяг купівлі електричної енергії на оптовому ринку електричної енергії  України урегульована умовами відповідних договорів, укладених в тому числі і з ПАТ Полтаваобленерго». Тобто, заявник є потенційним конкурентом ПАТ «Полтаваобленерго» на ринку постачання електричної енергії для суб’єктів господарювання.
            В той же час, на виконання вимог, передбачених Ліцензійними умовами, заявником був укладений договір з ДП «Енергоринок». Для закупівлі електричної енергії для споживача на оптовому ринку електричної енергії постачальник за нерегульованим тарифом зобов'язаний попередньо погодити з ДП «Енергоринок» ряд документів. Одним з таких документів є Повідомлення на заявлений обсяг купівлі електричної енергії на оптовому ринку електричної енергії.
             Відповідно до укладеного із заявником договору, ПАТ «Полтаваобленерго» зобов'язується здійснювати прийом, розгляд та погодження всіх документів, необхідних постачальникам електричної енергії за нерегульованим тарифом (заявнику) для здійснення закупівлі електричної енергії на оптовому ринку електричної енергії та виробництва власної електроенергії, а саме: до 19 числа (включно) місяця, що передує розрахунковому - Повідомлення на заявлений обсяг купівлі електричної енергії постачальнику електричної енергії за нерегульованим тарифом на оптовому ринку електричної енергії, Повідомлення на заявлений обсяг власного виробництва електричної енергії та відповідних довідок. 
 В свою чергу, ПАТ «Полтаваобленерго» затримало заявнику погодження Повідомлення на заявлений обсяг купівлі електричної енергії на Оптовому ринку електричної енергії України та погодило його лише після 19 числа (включно) місяця, що передує розрахунковому, тобто всупереч пункту договору на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами між постачальником електричної енергії за нерегульованим тарифом та електропередавальною організацією, що як наслідок призвело до втрати заявником споживачів послуги. 
             За таких обставин, адміністративною колегією Відділення було прийнято рішення про порушення  з боку ПАТ «Полтаваобленерго» законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку передачі та розподілу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами Підприємства в територіальних межах Полтавської області шляхом створення перешкод доступу на ринок постачання електричної енергії за нерегульованим тарифом суб'єктів господарювання.
За вчинене порушення на Підприємство було накладено штрафні санкції у розмірі              68 000 грн.
Разом з тим, як зазначив Голова ВІДДІЛЕННЯ В. Оніщенко: «За умов існування конкуренції на даному ринку заявник мав би змогу відмовитись від послуги і звернутись до іншого суб'єкта господарювання з метою отримання послуги при умовах дотримання вимог нормативних документів у сфері енергопостачання. В даному випадку конкуренція на ринку відсутня і ПАТ «Полтаваобленерго» має можливість встановлювати умови придбання споживачами послуг з передачі та розподілу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами ПАТ «Полтаваобленерго» в територіальних межах Полтавської області, зловживаючи своїм монопольним становищем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

Подпись: ШИШАЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА ЗАТВЕРДИЛА ЕКОНОМІЧНО НЕОБГРУНТОВАНІ ТАРИФИ НА ЖИТЛОВО - КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення  Антимонопольного комітету України прийняла рішення про визнання дій Шишацької селищної ради порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що полягають у створенні умов для вчинення таких порушень з боку КП «Техкомунбуд».
         Відділенням, за результатами проведеного за власною ініціативою дослідження ринку надання житлово – комунальних послуг було встановлено, що рішенням Шишацької селищної ради було встановлено тарифи для КП «Техкомунбуд» на послуги з централізованого водопостачання та вивезення твердих побутових відходів без здійснення Підприємством відповідних розрахунків тарифів та на підставі розрахунків іншого суб’єкта господарювання. За інформацією КП «Техкомунбуд», Підприємство не здійснювало розрахунків чинних тарифів на послугу з централізованого водопостачання та на послугу з вивезення твердих побутових відходів.
В той же час, відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавці/виробники житлово – комунальних послуг здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих  витрат на їх виробництво (надання) і  подають їх органам, уповноваженим   здійснювати встановлення тарифів. Тобто, саме обов’язком КП «Техкомунбуд» є здійснення розрахунків тарифів  на вказані послуги, виходячи зі своїх власних витрат, та подання їх на затвердження органу місцевого самоврядування.   
В свою чергу, орган місцевого самоврядування, дозволивши своїм рішенням Підприємству застосовувати тарифи, розраховані іншим суб’єктом господарювання, виходячи з його витрат, фактично створив умови для КП «Техкомунбуд» для вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
  Як зазначив Голова Відділення В.М. Оніщенко: «Враховуючи, що КП «Техкомунбуд» є надавачем житлово – комунальних послуг, то застосування тарифів, що були розраховані іншим суб’єктом господарювання на підставі безпосередньо його витрат, не можуть бути економічно обґрунтованими для КП «Техкомунбуд», що, в свою чергу, може призвести до ущемлення інтересів споживачів цих послуг». 
Тому, адміністративною колегією було прийнято рішення про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Шишацької селищної ради у вигляді створення умов для вчинення порушень з боку КП «Техкомунбуд».
В той же час, в процесі розслідування у справі, Шишацькою селищною радою було прийнято рішення про скасування рішення, яким були затвердженні економічно – необґрунтовані тарифи для КП «Техкомунбуд». Таким чином, Шишацькою селищною радою було припинено порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Подпись: ЛКПФ «ЖИТЛО» БЕЗПІДСТАВНО СТЯГУВАЛО ЗІ СПОЖИВАЧІВ КОШТИ ЗА ФАКТИЧНО НЕ НАДАНУ ПОСЛУГУ

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України притягнула до відповідальності ЛКПФ «Житло» за зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку утримання будинків, споруд та прибудинкових територій.
          За результатами проведення Відділенням за власною ініціативою дослідження ринку утримання будинків, споруд та прибудинкових територій було встановлено, що Підприємство здійснило підняття тарифу на вказані послуги за відсутності можливості їх надання в повному обсязі. Зокрема, на Підприємстві відсутня достатня кількість двірників, що унеможливлює якісно та в повному обсязі виконувати роботи з прибирання прибудинкових територій. Також, згідно штатного розкладу на Підприємстві не передбачено посади покрівельника, маляра та столяра, які повинні виконувати роботи з поточного ремонту конструктивних елементів. Разом з тим, однією зі складових тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій є саме виконання робіт з поточного ремонту конструктивних елементів. Крім того, Підприємство не довело фактичного виконання робіт з перевірки димових та вентиляційних каналів, що є також складовою вказаного тарифу. 
Відсутність  фактичної кількості працівників Підприємства, необхідної для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій, за що споживачі сплачують у тарифі, свідчить про неякісне надання ЛКПФ «Житло» послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, в той час як тарифи на вказані послуги зросли на 83%.
Варто зазначити, що Законом України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що споживач має право на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством. При цьому, нормами вказаного Закону визначено обов’язок виконавця/виробника проводити перерахунок розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі перерви в їх наданні, ненаданні або наданні не в повному обсязі.
Разом з тим, відповідно до наданої ЛКПФ «Житло» інформації, перерахунки споживачам не здійснювались.
Не проведення перерахунків за ненадані або надані не в повному обсязі житлово-комунальні послуги призводить до фактичного збільшення їх вартості, що в свою чергу призводить до ущемлення інтересів споживачів.
За таких обставин адміністративною колегією Відділення було прийнято рішення, відповідно до якого бездіяльність ЛКПФ «Житло» щодо не проведення перерахунків за ненадані або надані не в повному обсязі послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій було визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що може призвести до ущемлення інтересів споживачів, яка була б неможливою за умов існування значної конкуренції на ринку та накладено на Підприємство штраф. 
         В той же час, в процесі розгляду даної справи, Підприємство почало вживати заходи щодо припинення порушення та приведення своєї діяльності у відповідність до норм конкурентного законодавства.

7

 

6

 

 

8

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux