Полтавським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» та частини четвертої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» було розглянуто заяву виконавчого комітету Пирятинської міської ради (вул. Соборна,
В ході проведеного дослідження та аналізу отриманої інформації, Відділенням було встановлено, що в діях ПАТ «Полтаваобленерго» відсутні ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Разом з тим, відсутність ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції не виключає можливого порушення інших норм законодавства, зокрема, що діє в сфері енергетики.
Так, в матеріалах звернення містився лист - відповідь Міністерства енергетики та вугільної промисловості України (далі – Міненерговугілля) № 32.4-ВИХ/495-18 від 18.04.2018р. для гр. Дяченко Л.С. (вул. 8 Березня,
Держенергонагляд є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра енергетики та вугільної промисловості.
Відповідно до пункту 4 Положення про Держенергонагляд (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2018 № 77) (далі - Положення) одним із завдань Держенергонагляду є здійснення державного енергетичного нагляду, зокрема, за забезпеченням надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам та за дотриманням встановленого нормативними документами з питань електроенергетики порядку застосування оператором системи передачі, оператором системи розподілу та електропостачальником заходів з обмеження та/або припинення постачання електричної енергії споживачам.
Відповідно до пункту 6 Положення Держенергонагляд для виконання покладених на нього завдань має право видавати учасникам ринку електричної енергії та суб’єктам відносин у сфері теплопостачання обов’язкові для виконання розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог нормативно - правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічного стану електричних установок і мереж, з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування, будівництва, користування енергією у сфері теплопостачання.
Враховуючи викладене, Відділення звернулося із проханням до Антимонопольного комітету України направити копії матеріалів розгляду заяви виконавчого комітету Пирятинської міської ради (№ Ко-02-52/8 від 07.06.2018р. (вх. № 66-01/25АМ від 15.06.2018р.)), що стосуються компетенції Держенергонагляду, до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України для прийняття рішення в межах компетенції для реагування у встановленому законодавством порядку.
Як результат, Антимонопольним комітетом України листом від 25.01.2019 № 6-01/1052 (вх. № 66-01/53К від 29.01.2019) направлено Відділенню копію листа Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 25.01.2019 № 03/32-792 (що додається).
Відповідно до вказаного листа Міненерговугілля рекомендовано мешканцям м. Пирятин вулиць 8 Березня, Південній, Зої Космодем’янської, провулках Бурячному та 8 Березня звернутися до енергопостачальника (з 01.01.2019 вказані функції у регіоні виконує ТОВ «Полтаваенергозбут», вул. Маршала Бірюзова, 47-а, м. Полтава, 36007 (на підставі ліцензії з постачання електричної енергії, затвердженої постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.06.2018 № 575) щодо внесення змін у договори про користування електричною енергією в частині приведення величини дозволеної до використання потужності у відповідність з технічними характеристиками електричних мереж, якими здійснюється електропостачання помешкань, та вимог ДБН.
Так, відповідно до вимог таблиці 3.1. ДБН В. 2.5 – 23 – 2010 «Проектування електрообладнання об’єктів цивільного призначення», для будинків з плитами на природному газі питоме розрахункове електричне навантаження жител 1-го виду становить не менше 5 кВт на одне житло, з плитами на скрапленому газі та твердому паливі – 6,5 кВт, а для будинків з електроплитами потужністю до 8,5 кВт – 10 кВт на одне житло.
Аналогічні вимоги містилися в ДБН 2.5 – 23 – 2003, які діяли до 2010 року.