• A-
    A+

Донецьке обласне територіальне відділення вживає заходи щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у сфері житлово-комунальних послуг

Опубліковано 19 листопада 2012 року о 16:11

Донецьке обласне територіальне відділення вживає заходи щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у сфері житлово-комунальних послуг

Ринок житлово-комунальних послуг - один з соціальних ринків, де на кожну зміну цін (тарифів), погіршення якості послуг, що надаються виконавцями, на тлі підвищення цін на житлово-комунальні послуги, а також, недостатнє інформування населення про причини їх підвищення, споживачі послуг реагують чисельними зверненнями та заявами до органів Антимонопольного комітету України.

З метою запобігання порушенням на ринках житлово-комунальних послуг, Донецьким обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України 6 листопада 2012 року проведена нарада з керівниками 14 житлово-експлуатаційних підприємств, які надають послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у м. Маріуполі. Також, у нараді взяли участь представники Жовтневої районної адміністрації, Департаменту розвитку житлово-комунальної інфраструктури міста.

З багаторічної практики Донецького відділення були наведені приклади характерних порушень конкурентного законодавства суб'єктами господарювання та органами місцевого самоврядування. Фахівці Донецького відділення звернули увагу учасників наради на те, які дії суб'єктів господарювання, що займають монопольне становище, є порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції.

Це, як правило, порушення, які призводять до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими в умовах значної конкуренції на ринку. Так, невиконання перерахунків споживачам за ненадані, надані не в повному обсязі житлово-комунальні послуги, може свідчити про зловживання виконавцями послуг своїм монопольним становищем, що є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

Також, порушення виконавцями послуг термінів введення в дію нових тарифів, без врахування 15 днів, передбачених законодавством для повідомлення споживачів про зміну тарифів, призводить до того, що споживачі вимушені сплачувати за послугу більше, а це також ущемляє їх інтереси.

Слід звернути увагу, що законодавчими актами затверджені Типові договори на надання житлово-комунальних послуг споживачам. Проте, є випадки, коли суб'єкти господарювання, укладаючи договори із споживачами, звужують коло їх прав та своїх обов'язків, тим самим ухиляючись від виконання постанов уряду.

Фахівці Донецького відділення, пояснили, що в Україні не заборонено монопольне становище суб'єкта господарювання на ринку надання послуг. Проте, зловживання таким становищем забороняється. Законом України «Про захист економічної конкуренції» за зловживання монопольним становищем передбачено застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у розмірі до 10% від загального доходу (виручки) від реалізації товарів, робіт, послуг за попередній рік.

Не дивлячись на наявність таких повноважень, Донецьке відділення не ставить за мету накладення на порушників непомірних штрафів. Як правило, адміністративна колегія при визначенні суми штрафів враховує наступне: визнання (невизнання) відповідачем факту вчинення порушення, вжиття ним невідкладних заходів щодо припинення порушення та вжиття заходів для усунення наслідків цього порушення.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux