Протягом липня 2015 року відбулось ряд засідань Адміністративної колегії Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України з питання обмеження конкуренції шляхом застосування тарифів на перевезення пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування
Як було встановлено територіальним відділенням, деякі автомобільні перевізники, що діють на ринку надання послуг з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування здійснюють перевезення пасажирів у звичайному режимі руху з травня 2015 року за встановленим Полтавською ОДА тарифом 0,45 грн./1 км без відповідного економічного обґрунтування.
Разом з тим, Полтавською ОДА для суб’єктів господарювання, які здійснюють перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування на приміських та міжміських маршрутах в звичайному режимі руху було погоджено дії щодо застосування ними тарифу за 1км проїзду пасажира, що не має сталої величини, а саме не більше 0,45 грн., тобто виходячи з власних економічних витрат.
За результатами проведеного дослідження Адміністративною колегією територіального відділення визначено, що:
сім перевізників необґрунтовано застосовували тариф за
по 45 суб’єктам господарювання, якими було встановлено тариф на рівні 0,45 грн за
35 суб’єктам господарювання, у яких вартість проїзду залишилась на рівні 0,35 грн., надано рекомендації з метою попередження порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50 та частиною 3 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій шляхом вчинення суб’єктами господарювання схожих дій на ринку товару, які призвели до обмеження конкуренції шляхом застосування тарифів на перевезення пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування у відповідності до їх економічного обґрунтування згідно діючого законодавства.
Працівниками тервідділення продовжуються дослідження та розслідування по питанню перевезення пасажирів автомобільним транспортом на приміських та міжміських маршрутах, на розгляді знаходиться ще 7 справ по 53 суб’єктам господарювання.
«Прийняття рішень щодо зловживання монопольним становищем з боку автоперевізників – це результат ретельного дослідження працівниками відділення вже на протязі чотирьох останніх років ринку пасажирських перевезень в м. Полтава та в Полтавській області. Як наслідок: тарифи повинні бути приведені до економічно обґрунтованого рівня. Кінцевий споживач – люди, які змушені користуватись послугами автоперевізників, повинні сплачувати за надані послуги за справедливою, економчно обгрунтованою ціною, - зазначив Голова територіального відділення Володимир Оніщенко.