Інформація щодо попередніх висновків у справі № 1046 за виявленими ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» та ТОВ «ТД «УКР-КИТ».
У ході проведення позапланової перевірки Ровеньківської міської ради та її виконавчого комітету (з 31.10.2012 по 10.11.2012) щодо додержання законодавства про захист економічної конкуренції членам комісії були надані документи щодо проведення конкурсних торгів.
Аналіз матеріалів, отриманих тервідділенням в ході позапланової перевірки, свідчить про наявність узгодженої поведінки між товариством з обмеженою відповідальністю «Європейські будівельні інвестиції» (надалі – ТОВ «Європейські будівельні інвестиції») та товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «УКР-КИТ» (надалі – ТОВ «ТД «УКР-КИТ») під час їхньої участі у конкурсних торгах по закупівлі автомобілів спеціальних та спеціалізованих (лот № 2 –спеціалізована техніка для фронтального завантаження сміття) (замовник – Управління житлово-комунального господарства Ровеньківської міської ради).
У зв’язку з тим, що вищевказані дії ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» та ТОВ «ТД «УКР-КИТ» по узгодженню поведінки під час участі у торгах мали ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом першим статті 50 та пунктом четвертим частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), розпорядженням адміністративної колегії тервідділення від 12.11.2012 № 01-23/243 було розпочато розгляд справи № 1046.
У ході розгляду справи встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Європейські будівельні інвестиції» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи видане 23.01.2008 серія А01 № 749303, ідентифікаційний код юридичної особи – 35706978, за адресою: 91016, Луганська область, м. Луганськ, вулиця Совєтская, будинок 75, кімната 425.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «УКР-КИТ» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи видане 09.02.2008 серія А01 № 486253, ідентифікаційний код юридичної особи – 35707699, за адресою: 91047, Луганська область, м. Луганськ, вул. Краснодонська, 5 В.
Механізм здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти визначався Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 № 2289-VІ.
Місце та дата проведення конкурсних торгів: за адресою Управління житлово-комунального господарства Ровеньківської міської ради (далі – Замовник) – 94700, Луганська область, місто Ровеньки, вулиця Леніна, будинок 41, 17.08.2011 о 10-30 годині.
Згідно із звітом про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів від 10.10.2011 учасниками процедури закупівлі були три учасника:
- товариство з обмеженою відповідальністю «Європейські будівельні інвестиції» (91016, Луганська область, м. Луганськ, вулиця Совєтская, будинок 75, кімната 425, ідентифікаційний код юридичної особи - 35706978); ціна пропозиції 550000 грн.;
- товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «УКР-КИТ» (91047, Луганська область, м. Луганськ, вул. Краснодонська, 5 В, ідентифікаційний код юридичної особи - 35707699); ціна пропозиції 500000 грн;
- приватне мале виробничо-комерційне підприємство «АССОЛЬ» (71603, Запорізька область, м. Василівка, вул. Чекістів, 43, ідентифікаційний код юридичної особи – 35707699); ціна пропозиції 403200 грн.
Переможцем процедури закупівлі стало приватне мале виробничо-комерційне підприємство «АССОЛЬ».
При співставленні пропозицій конкурсних торгів учасників ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» та ТОВ «ТД «УКР-КИТ» вигляд документів, які повинні мати індивідуальний характер, мають однакові особливості (спосіб оформлення документу, розмір та вид шрифту, стиль написання текстів, форма таблиць). Цей факт підтверджується наступним:
1. Документ з назвою «Конкурсна форма «Пропозиція» у обох учасників має однакову особливість, а саме:
- вищезазначений документ був наданий учасникам конкурсних торгів Замовником у вигляді Додатку 2 до документації конкурсних торгів, затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів 07.07.2011, та не міг бути змінений учасниками. Відповідно до реєстру видачі документації конкурсних торгів обидва учасника отримали документацію конкурсних торгів саме у паперовому вигляді (деякі учасники отримали документацію конкурсних торгів електронною поштою, наприклад, ТОВ «Лугавтоспецтехніка»).
Однак, обидва учасника при написанні тексту вищевказаного документу у пунктах 1-5 зробили більш великий відступ від цифр, використовував функцію «нумерований список за умовчанням» у текстовому редакторі Microsoft World. Крім того, у п.1 вищезазначеного документу, обидва учасника зробили більш великий відступ після слова «пропозицією» та дужкою, а також зробили більш великий відступ від першої дужки до прийменника «за», що є відмінним від зразка який надав обом учасникам конкурсних торгів Замовник.
2. Документ з назвою «Істотні умови договору» у обох учасників має однакову особливість, а саме:
- вищезазначений документ був наданий учасникам конкурсних торгів Замовником у вигляді Додатку 3 до документації конкурсних торгів, затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів 07.07.2011, та не міг бути змінений учасниками, але готувався кожним з них окремо, так як документація конкурсних торгів була отримана учасниками саме у паперовому вигляді.
Однак, обидва учасника у п.4 вищевказаного документу зробили більш великий відступ від цифри, чим у інших пунктах документу. Крім того, обидва учасника зробили однаковий відступ вниз від п. 6 до слова «Директор», а саме на
3. Документ з назвою «Цінова інформація» взагалі не був передбачений Замовником як окремий документ, але обидва учасника надали його в складі конкурсних пропозицій окремо та додатково. Вищезазначений документ дублюється в складі документу з назвою «Конкурсна форма «Пропозиція». Крім того, вищезазначений документ у обох учасників має однакові особливості: розмір шрифту (12) та назва шрифту (Times New Roman), навіть відступ від таблиці до підпису уповноваженої особи («Директор…») однаковий, а саме
Всі інші документи, які були подані обома учасниками у складі конкурсних пропозицій відповідають зразкам Замовника, які були надані учасникам у документації конкурсних торгів.
4. На адресу обох учасників конкурсних торгів тервідділенням в ході розгляду справи № 1046 були надіслані вимоги від 19.11.2012 № 06-32/824 (ТОВ «ТД «УКР-КИТ») та від 19.11.2012 № 06-32/823 (ТОВ «Європейські будівельні інвестиції») в яких вимагалася інформація, а саме:
2. Яким чином була отримана Вашим товариством документація конкурсних торгів у Замовника торгів (особисто, поштою чи електронною поштою тощо)?
3. Чи надавав Замовник зразки документів, які необхідно було надати у складі конкурсної пропозиції, крім тих, які перелічені у додатках Замовника?
4. Чи забезпечувалась Вашим товариством конфіденційність конкурсних пропозицій? Якщо так, то яким чином?
5. Чи було присутнє на розкритті конкурсних пропозицій Ваше товариство або його представник? Якщо ні, то пояснити чому.
6. Надати контактну інформацію (номер мобільного або робочого телефону, факс тощо).
7. Надати перелік банківських установ в яких Ви маєте банківські рахунки. Надати перелік банківських рахунків.
8. Копію форми 2 (звіт про фінансові результати Вашого Товариства) за 2011 рік.
Листом від 29.11.2012 б/н ТОВ «ТД «УКР-КИТ» за підписом представника за довіреністю Сафонова Д.О. повідомило тервідділення, що:«…конфіденційність конкурсних пропозицій була забезпечена нашим товариством шляхом власноручної підготовки директором товариства цінової пропозиції та запечатування усіх документів, включаючи цінову пропозицію, тобто, без участі будь-яких інших осіб…».
Таким чином, обидва учасника конкурсних торгів готували свої конкурсні пропозиції без залучення сторонніх осіб.
Отже, характер та кількість співпадань виключають можливість того, що пропозиції учасників конкурсних торгів ТОВ «ТД «УКР-КИТ» та ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» готувались кожним з них окремо і без обміну інформацією між ними. Зазначені обставини вказують на те, що пропозиції вищевказаних учасників торгів готувались погоджено.
Тотожність тендерної документації обох учасників не може бути випадковістю, та свідчить, що учасники узгодили свою поведінку під час участі у конкурсних торгах, а тендерна документація готувалася за взаємною обізнаністю учасників.
Таким чином, матеріалами справи доведено, що дії ТОВ «ТД «УКР-КИТ» та ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» по узгодженню своєї поведінки під час участі у конкурсних торгах по закупівлі автомобілів спеціальних та спеціалізованих (лот № 2 –спеціалізована техніка для фронтального завантаження сміття) за допомогою надання у складі конкурсних пропозицій однакових документів, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом першим статті 50 та пунктом четвертим частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).
Відповідно до частини 2 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» на ТОВ «ТД «УКР-КИТ» та ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» може бути накладений штраф у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продуктів (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
Розмір доходу (виручки) ТОВ «ТД «УКР-КИТ» від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2011 рік становить 3268,9 тис. грн.
Розмір доходу (виручки) ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2011 рік становить 658,5 тис. грн.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 12, 22, 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтею 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктом одинадцятим Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від
Пропонуємо:
2. За порушення, вказане у пункті 1, відповідно до частини 2 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» на ТОВ «ТД «УКР-КИТ» та ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» може бути накладений штраф у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продуктів (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
3. Під час визначення розміру штрафу врахувати такі обставини:
- порушення вчинено ТОВ «ТД «УКР-КИТ» та ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» вперше;
- сприяння ТОВ «ТД «УКР-КИТ» та ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» розгляду справи;
- порушення ТОВ «ТД «УКР-КИТ» та ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» не визнано.
Керівництво ТОВ «ТД «УКР-КИТ» та ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» або уповноважені особи мають змогу отримати або ознайомитися зі змістом зазначеного подання та матеріалами справи у приміщенні Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за адресою: м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 9, тел. (0642) 58 51 16, 58 51 28.
ТОВ «ТД «УКР-КИТ» та ТОВ «Європейські будівельні інвестиції» мають право надати свої міркування, пропозиції або заперечення щодо висновків та пропозицій, викладених у поданні.
У разі надання заперечень щодо висновків і пропозицій, викладених у поданні, необхідно надати докази, які їх підтверджують.
Разом з цим, повідомляємо, що розгляд справи № 1046 відбудеться 25 грудня 2012 року об 11-00.
Місце розгляду справи: Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, м. Луганськ, пл. Героїв Великої Вітчизняної війни, 9, 4 поверх, к.407.
У разі зміни дати проведення розгляду справи буде повідомлено про це додатково.