Інформація щодо попередніх висновків у справі № 1047 за виявленими ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку МПП «Никел» та ПП «Блиц-Буд».
У ході проведення позапланової перевірки Ровеньківської міської ради та її виконавчого комітету (з 31.10.2012 по 10.11.2012) щодо додержання законодавства про захист економічної конкуренції членам комісії були надані документи щодо проведення конкурсних торгів.
Аналіз матеріалів, отриманих тервідділенням в ході позапланової перевірки, свідчить про наявність узгодженої поведінки між приватним підприємством «БЛІЦ-БУД» (надалі – ПП «БЛІЦ-БУД» та малим приватним підприємством «НИКЕЛ» (надалі – МПП «НИКЕЛ») під час їхньої участі у конкурсних торгах по закупівлі капітального ремонту покрівлі житлових будинків міста Ровеньки (замовник – Управління житлово-комунального господарства Ровеньківської міської ради).
У зв’язку з тим, що вищевказані дії ПП «БЛІЦ-БУД» та МПП «НИКЕЛ» по узгодженню поведінки під час участі у торгах мали ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом першим статті 50 та пунктом четвертим частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), розпорядженням адміністративної колегії тервідділення від 12.11.2012 № 01-23/244 було розпочато розгляд справи № 1047.
У ході розгляду справи встановлено наступне.
Приватне підприємство «БЛІЦ-БУД» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи видане 22.08.2007 серія А01 № 018787, ідентифікаційний код юридичної особи – 32371738, за адресою: 91038, Луганська область, м. Луганськ, вул. Проєздная, 1 А/2.
Мале приватне підприємство «НИКЕЛ» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи видане 16.12.1992 серія А00 № 323115, ідентифікаційний код юридичної особи – 19077270, за адресою: 91008, Луганська область, м. Луганськ, вул. Центральна, 18/18.
Механізм здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти визначався Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 № 2289-VІ.
Місце та дата проведення конкурсних торгів: за адресою Управління житлово-комунального господарства Ровеньківської міської ради (далі – Замовник) – 94700, Луганська область, місто Ровеньки, вулиця Леніна, будинок 41, 03.08.2011 о 10-00 годині.
Згідно із звітом про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів від 08.09.2011 учасниками процедури закупівлі були три учасника:
- приватне підприємство «БЛІЦ-БУД» (91038, Луганська область, м. Луганськ, вул. Проєздная, 1 А/2, ідентифікаційний код юридичної особи - 32371738); ціна пропозиції 613216 грн.;
- мале приватне підприємство «Стахановтехгаз» (
- мале приватне підприємство «НИКЕЛ» (91008, Луганська область, м. Луганськ, вул. Центральна, 18/18, ідентифікаційний код юридичної особи – 19077270); ціна пропозиції 554577,34 грн.
Переможцем процедури закупівлі стало МПП «НИКЕЛ».
При співставленні пропозицій конкурсних торгів учасників ПП «БЛІЦ-БУД» та МПП «НИКЕЛ» вигляд документів, які повинні мати індивідуальний характер, мають однакові особливості (спосіб оформлення документу, розмір та вид шрифту, стиль написання текстів, форма таблиць). Цей факт підтверджується наступним:
1. Конверти у яких обидва учасника надали свої конкурсні пропозиції мають однакову структуру розташування тексту та однаковий стиль написання, а саме:
- конверти обох учасників мають однакову структуру розташування тексту, та навпаки конверт третього учасника (мале приватне підприємство «Стахановтехгаз») має зовсім іншу структуру розташування тексту;
- у лівому нижньому кутку конверту обидва учасника зробили дописку : «за київським часом», хоча у документації конкурсних торгів, затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів Управління житлово-комунального господарства Ровенькіської міської ради 30.06.2011 у п. 1 розділу 3 чітко було зазначено, як необхідно зробити запис, а саме: «На конверті повинно бути зазначено: - маркування: «Не відкривати до ________ (зазначається дата та час розкриття пропозицій конкурсних торгів»). Вимоги вказати за яким саме часом з боку Замовника не було.
Крім того, на конверті третього учасника (мале приватне підприємство «Стахановтехгаз») дописка «за київським часом» відсутня.
2. Документ з назвою «Реєстр документів наданих МПП «Никел» до закупівлі «На капітальний ремонт покрівлі житлових будинків м. Ровеньки» комерційна частина» та документ з назвою «Реєстр документів наданих ПП «Бліц-Буд» до закупівлі «На капітальний ремонт покрівлі житлових будинків м. Ровеньки» комерційна частина» у обох учасників має однакові особливості, а саме: однаковий шрифт, однакову таблицю з чотирма стовпчиками та однакову назву документа. Вищевказані документи розроблялися обома учасниками у довільній формі, так як Замовник не надавав зразку їх оформлення. Цей факт підтверджується пояснювальною Замовника від 01.11.2012, яка була надана голові комісії з проведення позапланової перевірки Ровеньківської міської ради та її виконавчого комітету (з 31.10.2012 по 10.11.2012) Давидовій Олені Анатоліївні. Крім того, у третього учасника конкурсних торгів (мале приватне підприємство «Стахановтехгаз») документ з такою назвою взагалі відсутній.
3. Документ з назвою «Істотні умови договору» також у обох учасників має однакову особливість, а саме:
- вищезазначений документ був наданий учасникам конкурсних торгів Замовником у вигляді Додатку 3 до документації конкурсних торгів та не міг бути змінений учасниками. Відповідно до реєстру видачі документації конкурсних торгів по капітальному ремонту покрівлі житлових будинків міста Ровеньки обидва учасника отримали документацію конкурсних торгів саме у паперовому вигляді (деякі учасники отримали документацію конкурсних торгів електронною поштою, наприклад, ПП «Володимирівське будуправління»).
Однак, обидва учасника при написанні тексту вищевказаного документу використали однаковий символ «*» (на відміну від зразка, який надав Замовник), хоча ПП «БЛИЦ-БУД» з пункту 5 стало використовувати символ «’».
- у пункті 8 документу у обох учасників відрізняється відступ від цифри, на відмінність відступу у інших пунктах документу.
4. У документі із назвою «Довідка про досвід виконання аналогічних договорів (за останній рік)» обидва учасника зробили однаковий більш великий відступ між написанням слів «…на 9 аркушах…» (ПП «БЛИЦ-БУД») та «…на 8 аркушах…» (МПП «НИКЕЛ»), хоча при написанні решти тексту вищевказаного документа більше таких відступів не було.
Всі інші документи, які були подані обома учасниками у складі конкурсних пропозицій відповідають зразкам Замовника, які були надані учасникам у документації конкурсних торгів.
5. Технічна частина конкурсних пропозицій обох учасників була виконана на програмному комплексі АВК -5 (версія 2.10.5).
Замовник не вимагав від учасників конкурсних торгів виконувати технічне завдання саме у програмному комплексі АВК-5, що підтверджується пояснювальною Замовника від 01.11.2012, яка була надана голові комісії з проведення позапланової перевірки Ровеньківської міської ради та її виконавчого комітету (з 31.10.2012 по 10.11.2012) Давидовій О.А.
Крім того, на адресу обох учасників конкурсних торгів тервідділенням в ході розгляду справи № 1047 були надіслані вимоги від 19.11.2012 № 06-32/826 (ПП «БЛИЦ-БУД») та від 19.11.2012 № 06-32/827 (МПП «НИКЕЛ») в яких вимагалася інформація, а саме:
1. Чи були залучені сторонні особи до підготовки конкурсної документації для участі у відкритих конкурсних торгах, які проводило 03.08.2011 Управління житлово-комунального господарства Ровеньківської міської ради (далі – Замовник) (предмет закупівлі капітальний ремонт покрівлі житлових будинків міста Ровеньки), учасником яких було Ваше підприємство?
2. Яким чином була отримана Вашим підприємством документація конкурсних торгів у Замовника торгів (особисто, поштою чи електронною поштою тощо)?
3. Чи надавав Замовник зразки документів, які необхідно було надати у складі конкурсної пропозиції, крім тих, які перелічені у додатках Замовника?
4. Чи забезпечувалась Вашим підприємством конфіденційність конкурсних пропозицій? Якщо так, то яким чином?
5. Чи було присутнє на розкритті конкурсних пропозицій Ваше підприємство або його представник? Якщо ні, то пояснити чому.
6. Надати копії підтверджуючих документів на придбання ліцензійного програмного комплексу АВК-5, на якому була виготовлена Вашим підприємством технічна частина конкурсної документації (вказати номер версії програмного комплексу АВК-5).
7. Чи збереглась конкурсна документація на комп’ютері Вашого підприємства? Якщо так, то надати всі електронні файли, що стосуються зазначених вище конкурсних торгів, на CD-R або DVD-R з позначенням серійного номеру диску.
8. Надати контактну інформацію (номер мобільного або робочого телефону, факс тощо).
9. Надати перелік банківських установ в яких Ви маєте банківські рахунки. Надати перелік банківських рахунків.
10. Копію форми 2 (звіт про фінансові результати Вашого підприємства) за 2011 рік.
Листом від 28.11.2012 № 16 МПП «НИКЕЛ» повідомило тервідділення : «При подготовке конкурсной документации для участия в открытых торгах 03.08.2012 г УЖКХ «Ровеньковского городского совета» по капитальному ремонту кровель жилых домов привлекались посторонние лица, которые оказывали нам помощь в подготовке…» (мова оригіналу). Однак, МПП «НИКЕЛ» не надало тервідділенню підтверджуючих документів щодо залучення сторонніх осіб до підготовки документаціїї конкурсних пропозицій.
Для перевірки фактів, викладених у листі 28.11.2012 № 16 Луганське обласне територіальне відділення АМКУ надіслало на адресу МПП «НИКЕЛ» вимогу від 30.11.2012 № 06-32/852 де просило надати докази залучення до підготовки конкурсної документаціїї сторонніх осіб.
Листом від 04.12.2012 № 17 МПП «НИКЕЛ» повідомило: «…Пользовались услугами квалифицированного сметчика Вербицкой О.Г., проживающей г. Луганск, кв. Южный, 1а/58, конт.тел.050-621-01-27.» (мова оригіналу). Однак, МПП «НИКЕЛ» не надало копію договору або трудової угоди на надання послуг з громадянкою Вербицькою О.Г., як того вимагає Цивільний кодекс України.
Листом від 29.11.2012 № 29/11-01 ПП «БЛИЦ-БУД» повідомило тервідділення, що «Конкурсна документація для участі у відкритих торгах, які проводило УЖКГ Ровеньківської міської ради 03.08.2011 року була підготовлена співпрацівниками ПП «Бліц-Буд»…Копія ліцензії на використання ПК АВК-5 у власному виробництві додається…».
Таким чином, тільки у одного учасника конкурсних торгів, а саме ПП «БЛИЦ-БУД» була ліцензія на програмний комплекс АВК-5 в якому була виготовлена технічна частина обох учасників вищевказаних конкурсних торгів. Обома учасниками при виготовленні технічного завдання конкурсних торгів застосовувався саме програмний комплекс АВК-5 (версія 2.10.5).
Отже, характер та кількість співпадань виключають можливість того, що пропозиції учасників конкурсних торгів ПП «БЛИЦ-БУД» та МПП «НИКЕЛ» готувались кожним з них окремо і без обміну інформацією між ними. Зазначені обставини вказують на те, що пропозиції вищевказаних учасників торгів готувались погоджено.
Тотожність тендерної документації обох учасників не може бути випадковістю, та свідчить, що учасники узгодили свою поведінку під час участі у конкурсних торгах, а тендерна документація готувалася за взаємною обізнаністю учасників.
Таким чином, матеріалами справи доведено, що дії ПП «БЛИЦ-БУД» та МПП «НИКЕЛ» по узгодженню своєї поведінки під час участі у конкурсних торгах по закупівлі капітального ремонту покрівлі житлових будинків міста Ровеньки за допомогою надання у складі конкурсних пропозицій однакових документів, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом першим статті 50 та пунктом четвертим частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).
Відповідно до частини 2 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» на ПП «БЛИЦ-БУД» та МПП «НИКЕЛ» може бути накладений штраф у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продуктів (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
Розмір доходу (виручки) ПП «БЛИЦ-БУД» від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2011 рік становить 20712,00 тис. грн.
Розмір доходу (виручки) МПП «НИКЕЛ» від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2011 рік становить 2547,00 тис. грн.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 12, 22, 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтею 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктом одинадцятим Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від
ПропонуЄМО:
1. Визнати дії приватного підприємства «БЛІЦ-БУД» (91038, Луганська область, м. Луганськ, вул. Проєздная, 1 А/2, ідентифікаційний код юридичної особи - 32371738) та мале приватне підприємство «НИКЕЛ» (91008, Луганська область, м. Луганськ, вул. Центральна, 18/18, ідентифікаційний код юридичної особи – 19077270) по узгодженню своєї поведінки під час участі у конкурсних торгах по закупівлі капітального ремонту покрівлі житлових будинків міста Ровеньки за допомогою надання у складі конкурсних пропозицій однакових документів, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом першим статті 50 та пунктом четвертим частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).
2. За порушення, вказане у пункті 1, відповідно до частини 2 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» на ПП «БЛИЦ-БУД» та МПП «НИКЕЛ» може бути накладений штраф у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продуктів (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
3. Під час визначення розміру штрафу врахувати такі обставини:
- порушення вчинено ПП «БЛИЦ-БУД» та МПП «НИКЕЛ» вперше;
- сприяння ПП «БЛИЦ-БУД» та МПП «НИКЕЛ» розгляду справи;
- порушення ПП «БЛИЦ-БУД» та МПП «НИКЕЛ» не визнано.
ПП «БЛИЦ-БУД» та МПП «НИКЕЛ» мають право надати свої міркування, пропозиції або заперечення щодо висновків та пропозицій, викладених у поданні.
У разі надання заперечень щодо висновків і пропозицій, викладених у поданні, необхідно надати докази, які їх підтверджують.
Разом з цим, повідомляємо, що розгляд справи № 1047 відбудеться 25 грудня 2012 року об 10-00.
Місце розгляду справи: Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, м. Луганськ, пл. Героїв Великої Вітчизняної війни, 9, 4 поверх, к.407.
У разі зміни дати проведення розгляду справи буде повідомлено про це додатково.