• A-
    A+

Інформація щодо попередніх висновків у справі № 162 за виявленими ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Сєвєродонецької міської ради.

Опубліковано 05 серпня 2013 року о 12:17

Розпорядженням адміністративної колегії Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (надалі – Тервідділення) від 22.06.2013 № 01-23/169 у зв’язку наявністю в діях Сєвєродонецької міської ради стосовно не визначення на конкурсних засадах виконавця послуг із вивезення побутових відходів у
м. Сєвєродонецьк, ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом третім статті 50 та пунктом першим статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді бездіяльності органів місцевого самоврядування, яка призвела або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції, було розпочато розгляд справи № 162.

У ході розгляду справи встановлено наступне.

У ході проведення дослідження стану конкуренції на ринку послуг у сфері поводження з побутовими відходами, зокрема, збирання вивезення (перевезення) твердих побутових відходів на виконання доручення Голови Антимонопольного комітету України від 02.04.2013 № 13.01/142 Луганським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі - тервідділення) до Сєвєродонецької міської ради та виконавчого комітету було направлено вимогу від 09.04.2013 № 06-32/463 стосовно з’ясування питань щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції Сєвєродонецької міської ради та її виконавчим комітетом під час реалізації державної політики у сфері поводження з побутовими відходами.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Отже, на території м. Сєвєродонецьк Луганської області органом місцевого самоврядування є Сєрєвродонецька міська рада.

Місце розташування Сєвєродонецької міської ради: м. Сєвєродонецьк вул. Леніна,32 , Луганська область.

Відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон) одними із повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг є управління об’єктами у сфері житлово-комунальних послуг, що перебувають у комунальні власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації; визначення виконавця житлово-комунальних послуг відповідно до цього Закону в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства; укладання договорів з підприємствами різних форм власності на вироблення та/або виконання житлово-комунальних послуг.

Згідно зі статтею 13 Закону однією з житлово-комунальних послуг, що за функціональним призначенням віднесена до комунальних послуг, є вивезення побутових відходів.

Листом від 22.04.2013 № 2919 Сєвєродонецькою міською радою надана інформація згідно з якою, конкурс на визначення виконавця послуги з вивезення побутових відходів не проводився.

Збором та перевезенням твердих побутових відходів у м. Сєвєродонецьк займається комунальне підприємство «Сєвєродонецьккомунсервіс».

Відповідно до статті 35-1 Закону України «Про відходи», збирання та перевезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.

Згідно з пунктом 55, частиною 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні, у редакції, що діє з 21.01.2010 року, до виключної компетенції міських рад віднесено визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.

Відповідно до п. 4 Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 року № 1070, виконавець послуг з вивезення побутових відходів визначається на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Крім того, слід зазначити що частиною 3 Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року № 1173, учасниками конкурсу можуть бути суб’єкти господарювання, установчими документами яких передбачено провадження діяльності у сфері поводження з побутовими відходами, та які можуть забезпечити виконання обов’язків виконавця, визначених у частині другій статті 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». При цьому, будь-яких інших обмежень щодо участі у такому конкурсі вказаний Порядок не містить, а, отже, конкурс є відкритим для всіх претендентів, отже, не проведення, всупереч вимогам чинного законодавства, конкурсу з надання послуги із вивезення побутових відходів обмежує право певних осіб, які мали (мають) намір взяти участь у такому конкурсі, змагатися за право здійснення відповідної господарської діяльності на ринку надання послуги із вивезення побутових відходів.

Згідно з частиною 2 статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

Таким чином, виконавець послуги із вивезення побутових відходів у м. Сєвєродонецьк повинен визначатися виключно на конкурсних засадах міською радою.

Таким чином, матеріалами справи доведено, що бездіяльність Сєвєродонецької міської ради стосовно не визначення на конкурсних засадах виконавця послуг із вивезення побутових відходів у
м. Сєвєродонецьк є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом третім статті 50 та пунктом першим статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді бездіяльності органів місцевого самоврядування, яка може призвести до обмеження конкуренції.

Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 12, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтею 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктом 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України 23 лютого 2001 року № 32-р та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за № 291/5482 зі змінами та доповненнями, та пунктом 23 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами),

ПРОПОНУЮ:

1. Визнати бездіяльність Сєвєродонецької міської ради стосовно не визначення на конкурсних засадах виконавця послуг з вивезення побутових відходів у м. Северодонецьк порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом третім статті 50 та пунктом першим статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді бездіяльності органів місцевого самоврядування, яка може призвести до обмеження конкуренції.

2. Зобов’язати Сєвєродонецьку міську раду припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане у пункті 1, шляхом визначення на конкурсних засадах виконавця послуг з вивезення побутових відходів у м. Сєвєродонецьк, про що повідомити Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України в двомісячний термін з дня отримання відповідного рішення.

Представники Сєвєродонецької міської ради або уповноважені особи мають змогу отримати або ознайомитися зі змістом зазначеного подання та матеріалами справи у приміщенні Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за адресою: м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 9, тел. (0642) 58 51 16, 58 51 28.

Представники Сєвєродонецької міської ради мають право надати свої міркування, пропозиції або заперечення щодо висновків та пропозицій, викладених у поданні.

У разі надання заперечень щодо висновків і пропозицій, викладених у поданні, необхідно надати докази, які їх підтверджують.

Разом з цим, повідомляємо, що розгляд справи № 162 відбудеться 20 серпня об 10-00.

Місце розгляду справи: Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, м. Луганськ, пл. Героїв Великої Вітчизняної війни, 9, 4 поверх, к.407.

У разі зміни дати проведення розгляду справи буде повідомлено про це додатково.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux