На адресу Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 18.12.2013 надійшов лист № 2171 від 11.12.2013 Управління охорони здоров`я Свердловської міської ради щодо перевірки конкурсних торгів на ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку суб’єктів господарювання.
Проаналізувавши надані тервідділенню документи конкурсних торгів (як замовника так і учасників) по закупівлі устаткування медичного, хірургічного та ортопедичного – педіатричний апарат штучної вентиляції легенів було встановлено, що Управління охорони здоров`я Свердловської міської ради (далі – Замовник) у березні 2012 року провів процедуру відкритих торгів по закупівлі педіатричного апарату штучної вентиляції легенів, код 33.10.1.
Учасниками конкурсних торгів (далі – торги) були: фізична особа-підприємець Чумаченько Андрій Миколайович (далі – ФОП Чумаченко А.М.) та фізична особа-підприємець Грушина Людмила Григорівна (далі – ФОП Грушина Л.Г.).
Аналіз матеріалів, отриманих тервідділенням від Управління охорони здоров`я Свердловської міської ради, свідчить про наявність узгодженої поведінки між ФОП Чумаченко А.М. та ФОП Грушиною Л.Г. під час їхньої участі в зазначеній вище процедурі.
У зв’язку з тим, що вищевказані дії ФОП Чумаченко А.М. та ФОП Грушиної Л.Г. по узгодженню поведінки під час участі у конкурсних торгах мали ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом першим статті 50 та пунктом четвертим частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), розпорядженням адміністративної колегії тервідділення від 18.12.2013 № 01-23/288 було розпочато розгляд справи № 269.
У ході розгляду справи № 269 встановлено наступне.
Фізична особа-підприємець Чумаченко Андрій Миколайович, зареєстрований виконавчим комітетом Луганської міської ради, свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця видане 19.03.2008 серія В03 № 028235.
Фізична особа-підприємець Грушина Людмила Григорівна, зареєстрована виконавчим комітетом Луганської міської ради, свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця видане 05.03.2005 серія В00 № 651434.
Механізм здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти визначався Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 № 2289-VІ.
Місце та дата проведення торгів: за адресою Замовника – 94801, Луганська область, місто Свердловськ, вулиця Пирогова, будинок 2, 22.03.2012 о 12-00 годині.
Дата оприлюднення і номер оголошення, опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщеного на веб-порталі Міністерства економіки України – 20.02.2012 ВДЗ № 22 (624).
Дата оприлюднення та номер повідомлення про акцепт, опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщеного на веб-порталі Міністерства економіки України – 02.04.2012 ВДЗ № 40 (642).
Дата оприлюднення і номер інформації про результати процедури відкритих торгів, опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщеного на веб-порталі Міністерства економіки України – 23.04.2012 ВДЗ № 49 (651).
Згідно із звітом про результати проведення процедури відкритих торгів від 03.05.2012 № 8 учасниками процедури відкритих торгів були два учасники:
- фізична особа-підприємець Чумаченко Андрій Миколайович
- фізична особа-підприємець Грушина Людмила Григорівна.
Переможцем процедури закупівлі став фізична особа-підприємець Чумаченко Андрій Миколайович з ціновою пропозицією: 250 000,00 грн.
При співставленні пропозицій конкурсних торгів учасників ФОП Чумаченко А.М. та ФОП Грушиною Л.Г. вигляд документів, які повинні мати індивідуальний характер, мають однакові особливості (спосіб оформлення документу, розмір та вид шрифту, стиль написання текстів, форма таблиць). Цей факт підтверджується наступним:
1. Документ з назвою «Довідка» від 22.03.2012, який складався учасниками у довільній формі, має однакову орфографічну помилку, а саме: слово «індефікаціоний» написано невірно у обох учасників. Правильно зазначене слово пишеться «ідентифікаційний», як зазначено у Свідоцтві про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця обох учасників конкурсних торгів.
2. Документ обох учасників з назвою «Пропозиція», який складався учасниками у довільній формі, має однакові особливості, а саме:
· у п. 4 вказаного документу обидва учасника невірно вказали поштовий індекс Замовника (у документі вказаний поштовий індекс – 948000, а у Замовника вказаний поштовий індекс у документації конкурсних торгів – 94801); Крім того, у зазначеному пункті обидва учасника вказали місцезнаходження Замовника – м. Северодонецьк. Замовник знаходиться у м. Свердловськ.
· пункти 1,2,3,4 вказаного документу написані обома учасниками з однаковою особливістю: п.2 та п.4 відрізняються за написанням від пунктів 1,3, а саме не має абзацу та текст написаний сполошним реченням.
· відступ від нумерації вказаного документу у обох учасників у пунктах має різний шаг, наприклад, відступ у п. 3 є більшим, чим відступ у пунктах 1,2,4.
· у п.2 вказаного документу обидва учасника допустили при написанні слова «будь-який» орфографічну помилку, а саме: написали слово «будб-який» через літеру «б» замість літери «ь».
3. Документ обох учасників з назвою «Таблиця відповідності медико-технічним вимогам», який складався учасниками у довільній формі, у обох учасників має ідентичність, а саме: однакова назва стовбців таблиці, однаковий текст у стовбцях таблиці.
Всі інші документи, які були подані двома учасниками у складі конкурсних пропозицій відповідають встановленим зразкам, які були надані учасникам у документації конкурсних торгів.
На адресу учасників конкурсних торгів тервідділенням в ході розгляду справи № 269 були надіслані вимоги від 25.12.2013 № 06-32/1079 (ФОП Чумаченко А.М.) від 25.12.2013 № 06-32/1078 (ФОП Грушина Л.Г.) в яких вимагалася інформація, а саме:
1. Чи були залучені Вами сторонні особи до підготовки конкурсної документації для участі у процедурі відкритих торгів, яку проводив у березні 2012 року Управління охорон здоров’я Свердловської міської ради (далі – Замовник) (предмет закупівлі педіатричний апарат штучної вентиляції легенів), учасником якого Ви були? Якщо залучали сторонніх осіб, то надати належні докази на підтвердження цього факту (копію договору на надання послуг тощо).
2. Яким чином була отримана Вами тендерна документація у Замовника вищевказаних торгів (особисто чи електронною поштою)?
3. Чи надавав Замовник зразки документів, які необхідно було надати у складі тендерної документації, крім тих, які перелічені у додатках Замовника? Якщо так, то які саме?
4. Чи забезпечувалась Вами конфіденційність конкурсних пропозицій? Якщо так, то яким чином?
5. Чи були Ви присутні на розкритті тендерних пропозицій? Якщо ні, то пояснити чому.
6. Чи збереглася у Вашому комп’ютері тендерна документація щодо вказаних торгів? Якщо так, то надати копії.
7. Чи обмінювалися Ви інформацією стосовно вищевказаних торгів з іншими учасниками торгів? Якщо так, то якою самою?
8. Надати контактну інформацію (номер мобільного або домашнього телефону, факс тощо).
9. Надати перелік банківських установ в яких Ви маєте банківські рахунки. Надати перелік банківських рахунків.
10. Надати копію звіту підприємства за 2012 рік.
Відповіді на вимоги тервідділення учасники надали листами від 09.01.2014 (вх. тервідділення від 09.01.2014 № 06-53/60) – ФОП Чумаченко А.М. та від 10.01.2014 (вх. тервідділення від 10.01.2014 № 06-53/80) – ФОП Грушина Л.Г. в яких повідомили, що з моменту проведення конкурсних торгів минуло багато часу і подробиць вже не пам’ятають та що конкурсні пропозиції готувалися обома учасниками без залучення третіх осіб.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 № 2289-VІ закупівлі здійснюються за принципом добросовісної конкуренції серед учасників.
Тотожність конкурсної документації учасників не може бути випадковістю, та свідчить, що учасники узгодили свою поведінку під час участі у конкурсних торгах, а конкурсні пропозиції готувалася за взаємною обізнаністю учасників.
Отже, характер та кількість співпадань виключають можливість того, що пропозиції учасників конкурсних торгів ФОП Чумаченко А.М. та ФОП Грушиної Л.Г. готувались кожним з них окремо і без обміну інформацією між ними. Вищезазначені обставини вказують на те, що конкурсні пропозиції вищевказаних учасників конкурсних торгів готувались погоджено.
Таким чином, матеріалами справи № 269 доведено, що дії ФОП Чумаченко А.М. та ФОП Грушиної Л.Г. по узгодженню своєї поведінки під час участі у конкурсних торгах по закупівлі педіатричного апарату штучної вентиляції легенів за допомогою надання у складі конкурсних пропозицій документів, які готувалися погоджено, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом першим статті 50 та пунктом четвертим частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).
Відповідно до частини 2 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» на ФОП Чумаченко А.М. та ФОП Грушину Л.Г. може бути накладений штраф у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продуктів (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 12, 22, 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтею 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктом одинадцятим Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від
Пропонуємо:
1. Визнати дії фізичної особи-підприємця Чумаченко Андрія Миколайовича та фізичної особи-підприємця Грушиної Людмили Григорівни по узгодженню своєї поведінки під час участі у конкурсних торгах по закупівлі педіатричного апарату штучної вентиляції легенів за допомогою надання у складі конкурсних пропозицій документів, які готувалися погоджено, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом першим статті 50 та пунктом четвертим частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).
2. За порушення, вказане у пункті 1, відповідно до частини 2 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» на ФОП Чумаченко А.М. та ФОП Грушину Л.Г. може бути накладений штраф у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продуктів (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
3. Під час визначення розміру штрафу врахувати такі обставини:
- порушення вчинено ФОП Чумаченко А.М. та ФОП Грушиною Л.Г. вперше;
- порушення ФОП Чумаченко А.М. та ФОП Грушиною Л.Г. не визнано.
Фізичні особи-підприємці Чумаченко А.М. та Грушина Л.Г. або уповноважені особи, мають змогу отримати або ознайомитися зі змістом зазначеного подання та матеріалами справи у приміщенні Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за адресою: м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 9, тел. (0642) 58 51 16, 58 51 28.
Фізичні особи-підприємці Чумаченко А.М. та Грушина Л.Г. мають право надати свої міркування, пропозиції або заперечення щодо висновків та пропозицій, викладених у поданні.
У разі надання заперечень щодо висновків і пропозицій, викладених у поданні, необхідно надати докази, які їх підтверджують.
Разом з цим, повідомляємо, що розгляд справи № 269 відбудеться 27 лютого 2014 року об 11-00.
Місце розгляду справи: Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, м. Луганськ, пл. Героїв Великої Вітчизняної війни, 9, 4 поверх, к.407.
У разі зміни дати проведення розгляду справи буде повідомлено про це додатково.