• A-
    A+

Інформація щодо попередніх висновків у справі № 3 щодо наявності у діях ФОП Григорова І.О. ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції

Опубліковано 05 жовтня 2015 року о 16:01

Розпорядженням адміністративної колегії Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України у зв’язку з наявністю в діях фізичної особи-підприємця Григорова І.О. ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції від 26.08.2015 № 4 -рп/к було розпочато розгляд справи № 3.

У ході розгляду справи встановлено наступне.

З метою здійснення контролю за дотриманням законодавства України про захист економічної конкуренції, у зв’язку з дослідженням стану конкуренції на ринку надання ритуальних послуг та у зв’язку з розглядом заяви Луганським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі - тервідділення) було направлено вимогу від 15.07.2015 № 03-53/46 (надалі – Вимога №1) фізичній особі-підприємцю Григорову Ігору Олександровичу (кв. 50 років Перемоги, буд. 1, кв. 8 м. Лисичанськ, Луганська обл., 93103, надалі – ФОП Григоров І.О.), щодо надання інформації за 2013 - І кв. 2015 років стосовно надання ритуальних послуг та надання копій документів щодо вказаних послуг.

У вимозі зазначені підстави для надання інформації, визначені законодавством України, а саме: статті 12, 17, 22, 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», пункти 2, 3, 8 Положення «Про територіальне відділення Антимонопольного комітету України». Також у вимозі було зазначено про відповідальність суб’єкта господарювання у разі невиконання законних вимог територіального відділення Антимонопольного комітету України з вимоги інформації, а саме: неподання інформації у встановленій строк, подання інформації в неповному обсязі, подання недостовірної інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України є порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції, визначеними пунктами 13, 14, 15 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Листом від 28.07.2015 б/н (вх. № 03-45/355 від 30.07.2015) на Вимогу №1 ФОП Григоров І.О. не надав затребувану інформацію і документи, але запросив надати йому детальнішу інформацію з приводу заяви, «яка стала підставою написання даної вимоги» та надати інформацію від кого саме надана ця заява, суть порушених у цій заяві питань, від якого вона числа та ким підписана.

03.08.2015 № 03-53/67 тервідділенням було надіслано повторну вимогу, (надалі – Вимога №2), у якій було надано роз’яснення щодо компетенції та повноважень голови територіального відділення Антимонопольного комітету України згідно законодавства України.

Також, ФОП Григорову І.О. повторно було нагадано, що відповідно до статті 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов’язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.

Невиконання розпоряджень, рішень, вимог органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України тягне за собою передбачену законом відповідальність.

Тервідділення отримало лист-відповідь ФОП Григорова І.О. від 19 серпня 2015 року б/н ( вх. № 03-53/425 від 21.08.2015), де, зокрема, зазначено:

«28.12.2014 року за № 71-VІІІ був прийнятий Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який передбачає не тільки внесення суттєвих змін до Податкового кодексу України, а й вводить мораторій на перевірки для дуже великої кількості суб’єктів підприємницької діяльності.

24 червня 2015 року Кабінет Міністрів України продовжив дію мораторію на проведення перевірок малого та середнього бізнесу до кінця 2016 року.

Таким чином, у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Перелік документів, які наведені в Вашій вимозі свідчить про факт проведення перевірки Вами ФРП Григорова І.О., на яку Кабінетом Міністрів накладений мораторій.

На підставі вищевикладеного не вважаємо за необхідне надання Вам необхідної інформації».

Але дослідження на предмет дотримання суб’єктом господарювання законодавства про захист економічної конкуренції, вимога про витребування певної інформації від суб’єкта господарювання, не є перевіркою такого суб’єкта в розумінні Положення «Про порядок проведення перевірок додержання законодавства про захист економічної конкуренції», затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 25.12.2001р. №182-р. і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.02.2002 року за № 139/6427.

Відповідно до пунктів 3, 5, 6 «Положення про Порядок проведення перевірок додержання законодавства про захист економічної конкуренції» плановою виїзною перевіркою вважається перевірка об’єктів, яка проводиться за їх місцезнаходженням, або місцезнаходженням їхнього відокремленого структурного підрозділу, у комплексі питань уповноваженими працівниками Комітету, відділення, виходячи з їхніх функціональних повноважень, і передбачена планами роботи. Підставою для проведення планових перевірок є план-графік перевірок, затверджений Головою Комітету, головою відділення. Планові виїзні перевірки додержання законодавства про захист економічної конкуренції об’єктами перевірки проводяться лише в тому разі, коли їх не пізніше ніж за десять календарних днів до дня проведення вказаної перевірки надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати її проведення.

Відповідно до пункту 8 «Положення про Порядок проведення перевірок додержання законодавства про захист економічної конкуренції» позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи Комітету, відділення і може проводитись без попереднього письмового повідомлення. Позапланова перевірка проводиться відповідно до наказу Голови комітету, голови відділення, розпорядження органу Комітету за місцезнаходженням об’єкта перевірки або за місцезнаходженням його відокремленого структурного підрозділу уповноваженими працівниками Комітету, відділення, виходячи з їхніх функціональних повноважень.

Згідно з підпунктами 1, 4 пункту 3, підпунктами 1, 5 пункту 8 «Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України», затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001р. №32-р територіальне відділення Антимонопольного комітету України, Голова відділення мають повноваження розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами та мають повноваження при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб'єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом.

Згідно з Законом України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993 № 3659-ХІІ зі змінами Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом.

У Вимозі № 2 було зазначено, що тервідділення проводить дослідження ринку ритуальних послуг в межах Лисичанськ- Сєвєродонецьк – Рубіжне і заява, на підставі якої проводиться це дослідження, не стосується конкретно ФОП Григорова І.О.

Тобто, отримавши дві вимоги тервідділення ФОП Григоров І.О. у жодному зі своїх листів не надав затребуваної тервідділенням інформації.

Таким чином, матеріалами справи доведено, що дії ФОП Григорова І.О. з неподання інформації на вимоги тервідділення від 15.07.2015 № 03-53/46 та від 03.08.2015 № 03-53/67, обов’язковість надання якої передбачена статтями 22, 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені його головою строки.

Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 12, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтею 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктом 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України 23 лютого 2001 року № 32-р та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за № 291/5482 зі змінами та доповненнями, та пунктом 23 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами),

Пропонуємо:

 

1. Визнати дії ФОП Григорова І.О. (кв. 50 років Перемоги, буд. 1, кв. 8 м. Лисичанськ, Луганська обл., 93103, ідентифікаційний код 2469215398) з неподання інформації на вимоги тервідділення від 15.07.2015 № 03-53/46 та від 03.08.2015 № 03-53/67, обов’язковість надання якої передбачена статтями 22, 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені його головою строки.

2. За порушення, вказане у пункті 1, відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» на ФОП Григорова І.О може бути накладено штраф у розмірі до одного відсотка доходу (виручки) цього суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2014 рік.

3. Під час визначення розміру штрафу врахувати такі обставини:

- порушення вчинено ФОП Григоровим І.О. вперше;

- несприяння ФОП Григоровим І.О. розгляду справи;

- інформація на вимоги від 15.07.2015 № 03-53/46 та від 03.08.2015 № 03-53/67ФОП Григоровим І.О. не надана;

- порушення ФОП Григоровим І.О. не визнано.

 

Фізична особа-підприємець Григоров І.О. або уповноважені особи, мають змогу отримати або ознайомитися зі змістом зазначеного подання та матеріалами справи у приміщенні Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за адресою: м. Сєвєродонецьк, пр. Радянський, 12, тел. (06452) 4 2316.

Фізична особа-підприємець Григоров І.О. має право надати свої міркування, пропозиції або заперечення щодо висновків та пропозицій, викладених у поданні.

У разі надання заперечень щодо висновків і пропозицій, викладених у поданні, необхідно надати докази, які їх підтверджують.

Разом з цим, повідомляємо, що розгляд справи № 3 відбудеться 16 жовтня 2015 року об 11.00. 

Місце розгляду справи: Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, м. Сєвєродонецьк, просп. Радянський, 12, 2 поверх, к. 204.

У разі зміни дати проведення розгляду справи буде повідомлено про це додатково.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux