• A-
    A+

Інформаційний бюлетень відділення за 4 квартал 2014 року

Опубліковано 31 грудня 2014 року о 13:02

C:\Users\Axill\Desktop\weУУУУУУУУУУУtyyyy.jpg

ЖОВТЕНЬ – ГРУДЕНЬ 2014

 

«La’PASTA», ще не означає італійське.

 


В світі макарони вважаються національною стравою італійців, які їх називають «пастою» (від італ. Pasta - «тісто»). Впродовж багатьох століть італійська паста вважається зразком високої якості, завдяки старовинним традиціям та рецептам її виготовлення, що передавалися з покоління в покоління.

Пастою в Італії, а в останній час і в усьому світі, називають продукт, виготовлений з тіста, отриманого шляхом змішування двох основних інгредієнтів - борошна і води.

Основна відмінність справжньої італійської пасти - її якість. В Італії виробляти пасту дозволено виключно з твердих сортів пшениці, які багаті на клейковину і містять мінімум крохмалю. У таких макаронах зберігається корисна для організму людини рослинна клітковина, міститься білок, вітаміни групи В і РР, мікроелементи: калій, магній, фосфор. Також, якісні макарони з твердих сортів пшениці не розварюються, не злипаються і не перетворюються на безформну масу, якщо їх навіть на деякий час залишити у воді.

Отже, макаронні вироби італійського виробництва, традиційно сприймаються споживачем, як продукти високої якості, що мають характерні споживчі властивості.

З огляду на це, окремі виробники макаронних виробів маркують свою продукцію таким чином, щоб створити у споживачів враження її «італійського походження».

Так, на упаковці макаронних виробів ТМ «La’PASTA» (рисунок 1) виробником зображено стрічку з кольорами італійського прапору, нанесено зображення традиційного італійського пейзажу, напис на англійській мові «ITALIAN HIGH QUALITY» (мова оригіналу), що у перекладі українською мовою означає «Італійська висока якість». Також нижче зазначено: «Приготовлены по старинным рецептам итальянских мастеров» (мова оригіналу).

 

Рисунок 1

 

На іншому боці упаковки розміщена фотографія містечка на фоні гір, зображення територіальних меж Італії на фоні зеленої, білої та червоної смуг та виконані надписи італійською мовою. Також, італійською мовою, достатньо крупним шрифтом, наведено спосіб приготування. Водночас, інформація про виробника, замовника, склад продукту, спосіб приготування українською та іншими мовами наведено дуже дрібним шрифтом, що ускладнює ознайомлення з нею.

На іншому боці упаковки розміщена фотографія містечка на фоні гір, зображення територіальних меж Італії на фоні зеленої, білої та червоної смуг та виконані надписи італійською мовою. Також, італійською мовою, достатньо крупним шрифтом, наведено спосіб приготування. Водночас, інформація про виробника, замовника, склад продукту, спосіб приготування українською та іншими мовами наведено дуже дрібним шрифтом, що ускладнює ознайомлення з нею.

Споживач під час вибору макаронних виробів в першу чергу звертає увагу на надписи на упаковці та ідентифікує виробника товару відповідно до мови, на якій зроблено надпис на упаковці.

Враховуючи вищенаведене, напис «La’PASTA» може сприйматися споживачем, як назва виробу, а напис «ITALIAN HIGH QUALITY», як підтвердження високої якості продукції, притаманної макаронним виробам італійського походження, що підсилюється використанням кольорів італійського прапору та зображенням традиційного італійського пейзажу.

Отже, продукт може ідентифікуватися, як такий, що виготовлений іноземним (італійським) виробником за відповідними стандартами.

Однак, як встановило Донецьке відділення, зазначені макаронні вироби виробляються українським виробником, яке реалізовує зазначені вироби під ТМ «La PASTA».

У ході дослідження ринку макаронних виробів було встановлено, що зазначений ринок є високо конкурентним. У торговельних мережах споживачеві пропонується широкий асортимент різних за ціною макаронних виробів українського та іноземного походження, які у торгових залах розміщуються на одних полицях.

Оформлення упаковки макаронних виробів з використанням позначень, притаманних оригінальним італійським виробам, в свою чергу, може створити у споживачів помилкове уявлення про те, що ними купується продукція, виготовлена іноземним (італійським) виробником, яка відповідає споживчим властивостям та якості, які характерні для традиційних італійських макаронних виробів .

Відділення з’ясувало, що такі дії можуть ввести споживачів в оману стосовно походження макаронних виробів та містять ознаки порушення Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».

З метою припинення порушення відділення надало відповідачеві відповідні рекомендації.

Виконуючи рекомендації відповідач змінив дизайн упаковки, відмовившись від використання написів італійською мовою та кольорів прапору Італії.



 

Донецьке відділення АМКУ припинило порушення на ринку виробництва м’ясної продукції


Донецьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, за результатами дослідження діяльності суб’єктів господарювання на ринку виробництва м’ясної продукції у Донецькій області, встановило, що один з учасників цього ринку - ФОП Жидкова О.І. при здійсненні виробництва та реалізації низки ковбасних виробів поширювала невизначеному колу осіб відомості стосовно назв ковбасних виробів, які відноситься до традиційних, у словосполученні з іншим словом, а саме: «Сервелат Свинячій»; ковбаса «Сервелат Коньячний»; «Сервелат Милорд»; «Сервелат Європейський»; «Сервелат Королівський»; «Сервелат Вершковий»; «Сервелат Мускатній»; «Євро Сервелат»; «Московська Особлива»; «Делікатесна»; «Пікантні»; «Пікантні з сиром»; «Сервелат Курячій»; «Сервелат Ювілейний»; «Сервелат Сенатор»; «Сервелат Пряний»; «Сервелат Сімейний»; «Сервелат Фінський»; «Сервелат Дворянський»; «Сервелат Київський»; «Сервелат Лідер»; «Сервелат Оригінальний»; «Сервелат Одеський»; «Дрогобицька куряча»; «Краківська нова куряча»; «Львівська»; «Полтавська»; «Російська»; «Донбаська».

images.jpg

 

Зазначені назви могли утворювати у потенційного споживача уяву про властивості даних ковбасних виробів, визначені нормами державного стандарту України, при тому, що їх виробництво здійснювалось на підставі технологічної інструкції до державного стандарту України, що змінювало технологію виробництва та його рецептуру.

Оскільки зазначені дії ФОП Жидкової О.І. містили ознаки порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбачених статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, Донецьке відділення надало фізичній особі-підприємцю обов’язкові для розгляду рекомендації, про припинення вказаних дій та усунення причин виникнення вищенаведених порушень законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом проведення заходів, направлених на недопущення порушень норм діючого законодавства у сфері виробництва м’ясних виробів.

ФОП Жидковою О.І. рекомендації були враховані і виконані у повному обсязі. Також підприємцем було вжито певних заходів щодо усунення причин вчинення порушень та умов, що їм сприяли.

Економічний ефект внаслідок припинення ФОП Жидковою О.І. дій, які містили ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, склав понад 699 тис. грн.


 

 

Ринок надання послуг з підготовки водіїв під увагою Донецького відділення АМКУ


Донецьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, за результатами дослідження діяльності суб’єктів господарювання, які надають послуги з підготовки водіїв різних категорій в Донецькій області, здійсненого у 2013 році, розглянуло низку справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Так, Ольгінська автомобільна школа Товариства сприяння оборони України (ТСОУ), Красноармійська автомобільна школа ТСОУ, Торезька зразкова автомобільна школа ТСОУ, зловживаючи своїм монопольним становищем на ринку надання послуг з підготовки водіїв певних категорій, встановлювали необґрунтовано завищену вартість послуг, яку вони не мали б можливості встановити за умов існування значної конкуренції на ринку. До порушників застосовані штрафні санкції.

На цей раз, увагу Донецького відділення привернули дії двох суб’єктів господарювання: ТОВ «Авто-Прогрес» та ПП «КФ «Альфа Дон», які в межах м. Донецька розповсюджували інформацію про найнижчу вартість навчання на курсах підготовки водії категорії «В».

Як з’ясувало Донецьке відділення, інформація про вартість навчання в оголошеннях зазначалась неправдива, та могла ввести споживачів в оману.

Інформацією, що вводить в оману, відповідно до Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», вважаються, зокрема, відомості, які містять неповні, неточні чи неправдиві дані стосовно походження товару, виробника, продавця, спосіб виготовлення, джерела та спосіб придбання, реалізації, кількість, споживчі властивості, якість, комплектності, готовності до вживання, стандарти, характеристики, особливості реалізації товарів, робіт, послуг, ціною і знижки на них, а також про істотні умови договору.

C:\Users\Axill\Desktop\d0dec8fd6abf8713edd4ac656e82224e.jpg

 

Донецьке відділення надало ПП «КФ «Альфа-Дон» та ТОВ «Автопрогрес» обов’язкові для виконання рекомендації, в яких рекомендувало припинити дії із повідомлення невизначеному колу осіб неправдивих відомостей щодо найнижчих цін на послуги з підготовки водіїв категорії «В» у м. Донецьк, що може вплинути на наміри цих осіб щодо придбання зазначених послуг, бо такі дії містять ознаки порушення, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» та усунути причини виникнення зазначеного порушення і умови, що йому сприяють.

Зазначені підприємства визнали факт вчинення зазначених дій та вжили певних заходів щодо усунення причин вчинення порушень та умов, що їм сприяли.

Так, зокрема, ПП «КФ «Альфа-Дон» повідомило, що листівки із неправдивою інформацією вилучені, припинено оплату оренди банерів, на яких розміщувалась ця інформація, убрали текст «Самая низкая в городе цена на обучение» (мова оригіналу) із оголошень, що розповсюджувались у місті та зобов’язалось в подальшому вивчати вартість послуг у конкурентів з метою недопущення розміщення неправдивої інформації.

Обсяг реалізації товарів (послуг), стосовно яких внаслідок припинення ПП «КФ «Альфа-Дон» та ТОВ «Автопрогрес» порушень законодавства про захист економічної конкуренції поновлено умови конкуренції склав 2195 тис.грн.


 

КОНТАКТИ

 

Адреса:

 

Телефон:

Факс:

Е-mail:

Розклад роботи:

 

Обідня перерва:

 

пр. Миру, буд 8, 3 поверх, кімн. 15

м. Краматорськ, 84312

(06264) 3-31-65

(06264) 3-31-65

tv.dn@amcu.gov.ua

Пн-Чт 8.00 – 17.00

Пт 8.00 – 15.45

12.00-12.45

 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ БЛОК

 

Відповідно до розпорядження Уряду та Антимонопольного комітету України, Донецьке обласне територіальне відділення АМКУ переміщено у місто Краматорськ та продовжує виконувати свої функції та завдання, передбачені законодавством за новою адресою: просп. Миру, буд. 8, кімн. 15, 3 поверх, м. Краматорськ, Донецька область, 84312.

 

Нагадуємо, що з вересня 2012 року працює суб-сайт Відділення.

Бажаючі можуть відвідати його та ознайомитися з останніми новинами, перейшовши на головну сторінку Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua та вибрати у рубриці «Територіальні відділення» Донецьку область.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux