• A-
    A+

ЛКПФ "ЖИТЛО" БЕЗПІДСТАВНО СТЯГУВАЛО ЗІ СПОЖИВАЧІВ КОШТИ ЗА ФАКТИЧНО НЕ НАДАНУ ПОСЛУГУ

Опубліковано 29 листопада 2016 року о 11:53

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України притягнула до відповідальності ЛКПФ «Житло» за зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку утримання будинків, споруд та прибудинкових територій.

За результатами проведення Відділенням за власною ініціативою дослідження ринку утримання будинків, споруд та прибудинкових територій було встановлено, що Підприємство здійснило підняття тарифу на вказані послуги за відсутності можливості їх надання в повному обсязі. Зокрема, на Підприємстві відсутня достатня кількість двірників, що унеможливлює якісно та в повному обсязі виконувати роботи з прибирання прибудинкових територій. Також, згідно штатного розкладу на Підприємстві не передбачено посади покрівельника, маляра та столяра, які повинні виконувати роботи з поточного ремонту конструктивних елементів. Разом з тим, однією зі складових тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій є саме виконання робіт з поточного ремонту конструктивних елементів. Крім того, Підприємство не довело фактичного виконання робіт з перевірки димових та вентиляційних каналів, що є також складовою вказаного тарифу.

Відсутність фактичної кількості працівників Підприємства, необхідної для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій, за що споживачі сплачують у тарифі, свідчить про неякісне надання ЛКПФ «Житло» послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, в той час як тарифи на вказані послуги зросли на 83%.

Варто зазначити, що Законом України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що споживач має право на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством. При цьому, нормами вказаного Закону визначено обов’язок виконавця/виробника проводити перерахунок розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі перерви в їх наданні, ненаданні або наданні не в повному обсязі.

Разом з тим, відповідно до наданої ЛКПФ «Житло» інформації, перерахунки споживачам не здійснювались.

Не проведення перерахунків за ненадані або надані не в повному обсязі житлово-комунальні послуги призводить до фактичного збільшення їх вартості, що в свою чергу призводить до ущемлення інтересів споживачів.

За таких обставин адміністративною колегією Відділення було прийнято рішення, відповідно до якого бездіяльність ЛКПФ «Житло» щодо не проведення перерахунків за ненадані або надані не в повному обсязі послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій було визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що може призвести до ущемлення інтересів споживачів, яка була б неможливою за умов існування значної конкуренції на ринку та накладено на Підприємство штраф.

В той же час, в процесі розгляду даної справи, Підприємство почало вживати заходи щодо припинення порушення та приведення своєї діяльності у відповідність до норм конкурентного законодавства.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux