• A-
    A+

Підсумки роботи Луганського обласного територіального відділення за 2015 рік

Опубліковано 11 січня 2016 року о 15:27

Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України відновило свою роботу з початку 2015 року у місті Сєвєродонецьку. Найголовнішою проблемою на сьогодні є робота в неповному складі - у колективі залишилося менше половини працівників. Власними силами працівників Відділення з м. Луганськ до м. Сєвєродонецьк вдалося вивезти лише частину документації та матеріальної бази.

Початок роботи співпав з періодом зростання цін на продукти харчування та паливно-мастильні матеріали. До Відділення неодноразово надходили звернення з проханням допомогти розібратися у ситуації, що склалася, зокрема від Управління економіки Луганської обласної військово-цивільної адміністрації. Головою Луганської ОВЦА було надіслано лист до Антимонопольного комітету України з проханням розібратися з ситуацією, що склалася в регіоні.

За результатами проведеного дослідження продовольчих ринків та світлих нафтопродуктів, Відділенням було надано рекомендації за ст. 46 Закону України "Про захист економічної конкуренції" суб'єктам господарювання, які здійснюють господарську діяльність на вищезазначених ринках.

Ситуація дуже ускладнювалася тим, що Відділення працює у зоні АТО, тому звичайні методи впливу, зокрема, штрафні санкції, були б недоцільними. Зважаючи на це, майже з кожним із суб'єктів господарювання було проведено роз’яснювальну роботу, завдяки якій було максимально знижено ціни, враховуючи соціально-економічну ситуацію в країні. Завдяки таким методам роботи вдалося досягти значних результатів.

Так, за даними "Стану розвитку споживчого ринку", що складається Управлінням економіки та надається до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, середні роздрібні ціни на цукор станом на 20.03.2015 р. у порівнянні з 10.03.2015 р. знизилися на 6,4%, на олію соняшникову – на 1,2 %, бензин А-95 – на 10,2%, дизельне паливо – на 10,8%.

Крім цього, за власними даними моніторингу Відділення (в період з 15.03.2015 по 20.04.2015), ціни на яйця курячі знизилися з 16,00 до 12,80 грн./дес., на борошно (в/г, 2 кг) з 25,40 грн. до 22,70 грн., на цукор – з 25,00 грн. до 11,89 грн.

Зниження цін на продукти харчування у торговельних мережах та магазинах опосердковано призвело до зниження цін на аналогічні товари на ринках міста Сєвєродонецьк: ціни на молоко знизилася з 9 грн. до приблизно 7 грн., на олію соняшникову з 37 грн/л до 30 грн/л.

Наразі Відділення працює у штатному режимі та виконує свої обов'язки, передбачені чинним законодавством.

 

1. Описи комплексних та вагомих заходів, вжитих територіальним відділенням за результатами проведених досліджень товарних ринків.

 

Опис ринку з перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху в приміському та внутрішньообласному сполученні.

 

У зв’язку з виконанням доручення Голови Антимонопольного комітету України від 02.07.2015 №13-01/390 Луганським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення) було певним чином досліджено ринки з перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху в приміському та внутрішньообласному сполученні.

Відділенням відповідно до інформації, наданої управлінням інфраструктури і туризму Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, було здійснено дослідження щодо 14 суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на вказаних ринках.

Територіальними межами цих ринків є територіальні межі відповідних частин Луганської області, де проходять конкретні автобусні маршрути, перевезення по яких здійснюють перевізники.

Частка кожного окремого перевізника при здійснення перевезень на конкретних автобусних маршрутах сягає від 50% до 100%.

Основними бар’єрами щодо вступу на ринок послуг промислового залізничного транспорту є економічні бар’єри.

При аналізі цих бар’єрів слід зазначити, що діяльність на цьому ринку потребує від надавача послуг певних витрат. Понад усе треба мати транспортні засоби (власні, орендовані тощо).

Також необхідно мати відповідну інфраструктуру (власну, орендовану або використовувану за договорами), за допомогою якої має здійснюватись діяльність з перевезення пасажирів. До такої інфраструктури належать, зокрема, місця для зберігання транспортних засобів, місця для їх технічного огляду, ремонту тощо.

Необхідно врахувати й витрати коштів на отримання ліцензії на перевезення пасажирів, а також витрати на утримання підготовленого персоналу, підвищення кваліфікації, переатестацію (щодо знання правил техніки безпеки, протипожежної безпеки, виробничої санітарії та інших обов’язкових норм) цього персоналу, витрати на страхування (пасажирів та водіїв) і т.п.

До економічних бар’єрів слід віднести й наявність попиту споживачів на послуги перевізників, який безпосередньо пов’язаний з розвитком соціально - економічної ситуації у регіоні.

Ситуація стосовно суб’єктів господарювання, що здійснюють перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху в приміському та внутрішньообласному сполученні, у зв’язку з проведенням АТО у Луганській області характеризується зменшенням кількості відповідних крупних підприємств, частина з яких (із транспортними засобами) залишилась на території, тимчасово непідконтрольній державі, і які у попередні роки надавали відповідні послуги.

За результатами аналізу інформації щодо діяльності перевізників у 2015 році, у зв’язку з наявністю у діях деяких суб’єктів господарювання ознак порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, Відділенням було надано декілька рекомендацій щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

 

1.1 При аналізі інформації, отриманої Відділенням під час проведення досліджень, було встановлено, що перевізники ФОП Дерев’янко О.Л., мале приватне підприємство «Заря», ФОП Волга С.В., ТОВ «Автотранспортне підприємство», ФОП Дись Ю.М., ФОП Куценко О.І., які мають ознаки монопольного становища на ринках перевезень пасажирів на відповідних автобусних маршрутах загального користування у територіальних межах частини Луганської області, де проходять ці маршрути, всупереч вимогам нормативних документів не здійснювали розрахунки тарифів щодо маршрутів, які ними обслуговуються.

Тобто після набуття 06.05.2015 чинності постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 240 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548», відповідно до якої перевізники отримали право самостійно встановлювати тарифи на перевезення пасажирів на приміських та міжміських (внутрішньообласних) автобусних маршрутах загального користування, ці перевізники здійснювали перевезення пасажирів без наявності необхідного обґрунтування.

Це могло призвести до того, що з пасажирів стягувалась необґрунтовано завищена плата за проїзд, що могло призвести до ущемлення їхніх інтересів.

У зв’язку з тим, що вказані дії не призвели до суттєвого обмеження чи спотворення конкуренції, не завдали значних збитків окремим особам та з метою припинення цих дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, на підставі статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» адміністративною колегією Відділення на адреси вказаних перевізників були надані відповідні рекомендації.

У відповідь на ці рекомендації перевізники надали листи зі здійсненими розрахунками. Згідно наданих розрахунків деякі перевізники застосовують тарифи, які є меншими за розрахункові (ТОВ «Автотранспортне підприємство», ФОП Дерев’янко О.Л., ФОП Куценко О.І.) або дорівнюють розрахунковим (МПП «Заря»).

Перевізник ФОП Волга С.В. за результатами розрахунків з 15.10.2015 знизив тариф з 0,55 грн. до 0,53 грн. за 1 км проїзду (без врахування ПДВ)

Перевізник ФОП Дись Ю.М. з 20.11.2015 також знизив розмір тарифу з 0,60 грн. до 0,57 грн. за 1 км проїзду (без врахування ПДВ).

Таким чином, вищевказані перевізники виконали рекомендації адміністративної колегії Відділення. У зв’язку з наведеним, провадження у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції щодо вищевказаних дій з боку цих суб'єктів господарювання не розпочинались .

1.2 За результатами аналізу розрахунку тарифу, наданого ФОП Федура Ю.М., який (перевізник) має ознаки монопольного становища на ринках перевезень пасажирів на відповідних автобусних маршрутах загального користування у територіальних межах частини Луганської області, де проходять ці маршрути, виявлено наступне.

Для обрахунку витрат ФОП Федура Ю.М. було взято витрати лише щодо одного маршруту, у той час як перевізник обслуговує 4 маршрути. Тобто витрати та транспортна робота стосовно інших маршрутів у розрахунку не враховані.

Крім цього, у наданому перевізником розрахунку зазначено, що на цей маршрут задіяно 2 транспортних засоби. Відповідно й витрати обраховані на 2 транспортних засоби. Однак у договорі, на підставі якого здійснюється перевезення пасажирів на цьому маршруті, зазначено щодо 1 одиниці основного автобусу. Інші автобуси зазначені як резервні на період ремонту основного автобусу. Таким чином, й витрати у розрахунку мали здійснюватись з урахуванням саме 1 транспортного засобу, а не 2-х.

Враховуючи наведене, розрахунок тарифів на перевезення, наданий ФОП Федура Ю.М., не є економічно – обґрунтованим.

У зв’язку з тим, що вказані дії не призвели до суттєвого обмеження чи спотворення конкуренції, не завдали значних збитків окремим особам та з метою припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, на підставі статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» адміністративна колегія Відділення надала ФОП Федура Ю.М. відповідні рекомендації.

На виконання цих рекомендацій перевізник листом від 20.10.2015 надав новий розрахунок тарифу на внутрішньообласні автобусні маршрути загального користування, які ним обслуговуються. За результатами аналізу цього розрахунку встановлено, що для обрахунку витрат взято витрати відносно усіх 4-х маршрутів, у т.ч. числі відносно 4-х транспортних засобів, які працюють на цих маршрутах, та відповідна транспортна робота.

Таким чином, ФОП Федура Ю.М. виконав рекомендації адміністративної колегії Відділення. У зв’язку з наведеним, провадження у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції щодо вищевказаних дій з боку цього суб'єкта господарювання не розпочиналось .

Після виконання вказаних рекомендацій згідно з розрахунком ФОП Федура Ю.М. тариф знизився з 0,60 грн. (без врахування ПДВ) до 0,58 грн. (без врахування ПДВ) за 1 км проїзду.

1.3 За результатами аналізу розрахунку тарифу, наданого ПП «Сєвєродонецьке «Комфорт-Авто», яке має ознаки монопольного становища на ринках перевезень пасажирів на відповідних автобусних маршрутах загального користування у територіальних межах частини Луганської області, де проходять ці маршрути, виявлено наступне.

Приватне підприємство «Сєвєродонецьке «Комфорт-Авто», відповідно до договору, укладеному з управлінням інфраструктури та туризму Луганської облдержадміністрації, зобов’язане здійснювати перевезення пасажирів на 20 приміських та міжміських (внутрішньообласних) автобусних маршрутах.

Проте, у зв’язку з проведенням антитерористичної операції, перевізник фактично здійснював перевезення пасажирів по 13 автобусним маршрутам, та не здійснював перевезення по 7 маршрутам, які пролягають у т.ч. на тимчасово окупованоій території.

При дослідженні розрахунку тарифу, наданого перевізником (у розмірі 0,60 грн. за 1 км проїзду без врахування ПДВ), встановлено, що для обрахунку витрат було взято показники щодо усіх 20 маршрутів, тобто й тих, по яких перевезення пасажирів не здійснювались.

Враховуючи наведене, розрахунок тарифів на перевезення, наданий ПП «Сєвєродонецьке «Комфорт-Авто», не є економічно – обґрунтованим.

У зв’язку з тим, що вказані дії не призвели до суттєвого обмеження чи спотворення конкуренції, не завдали значних збитків окремим особам та з метою припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, на підставі статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» адміністративна колегія Відділення надала ПП «Сєвєродонецьке «Комфорт-Авто» відповідні рекомендації.

На виконання цих рекомендацій перевізник листом повідомив, що надані рекомендації розглянуто. Керівництвом підприємства вживаються усі необхідні заходи, що містяться у рекомендаціях.

Як зазначено у цьому листі, розрахунок показує, що у випадку виключення з обрахунку 7 маршрутів, по яких тимчасово не здійснюються перевезення, тарифи на перевезення збільшаться, а виключення вказаних 7 маршрутів призведе до стягування з пасажирів ще більшої суми коштів.

Тобто, виходячи зі змісту листа, перевізником було здійснено відповідні розрахунки, після чого, з метою захисту інтересів споживачів, було прийнято рішення залишити тарифи на попередньому рівні (0,60 грн. за 1 км проїзду без врахування ПДВ).

Таким чином, ПП «Сєвєродонецьке «Комфорт-Авто» виконало рекомендації адміністративної колегії Відділення. У зв’язку з наведеним, провадження у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції щодо вищевказаних дій з боку цього суб'єкта господарювання не розпочиналось .

 

 

 

2. Інформація про погодження проектів нормативно – правових актів, надані пропозиції та зауваження, стан їх врахування.

 

Тервідділенням протягом 2015 року було розглянуто та проаналізовано 7 проектів рішень органів державної влади та місцевого самоврядування. Здебільшого вказані проекти стосувалися податку на землю на території відповідного населеного пункту. Зауважень по вказаним проектам не виявлено.

 

3. Стислі описи справ.

 

Опис справи № 1

щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції

з боку ФОП Неділько В.В. та ФОП Шемотюк В.В.

Справу розглянуто за результатами розгляду звернення прокуратури Луганської області.

У результаті розгляду справи встановлено, що ФОП Неділько В.В. та ФОП Шемотюк В.В. узгодили свої дії під час підготовки (оформлення документів, формування цінових пропозицій) та участі у відкритих тендерних торгах із закупівлі м’яса великої рогатої худоби (м’ясо яловичини охолоджене у відрубах) за ДК 10.11.1, які проводились відділом освіти Сєвєродонецької міської ради у грудні 2014 року.

Такі дії зазначених підприємців визнані порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, тендерів.

За вчинене порушення, рішенням адміністративної колегії відділення на ФОП Неділько В.В. та ФОП Шемотюк В.В. накладено штраф у розмірі по 4 (чотири) тис.грн. на кожного підприємця.

Штраф сплачено в повному обсязі. Рішення у суді не оскаржувалось.

 

Опис справи № 5

щодо порушення законодавства про захист економічної

конкуренції з боку фізичної особи-підприємця Єрьоміної Олени Миколаївни та фізичної особи-підприємця Бєляєвої Олени Олександрівни

 

Справу розглянуто за результатами звернення Об’єднаного штабу центрального управління Служби безпеки України в районі проведення антитерористичної операції.

Фізична особа-підприємець Єрьоміна Олена Миколаївна (93400, м. Сєвєродонецьк, вул. Вілєсова, буд. 21а, кв. 172, іден. номер 2608009003) (надалі – ФОП Єрьоміна О.М.) та фізична особа-підприємця Бєляєва Олена Олександрівна (93400, м. Сєвєродонецьк, вул. Жовтнева, буд. 26, кв. 55, іден. номер 3212704902) (надалі – ФОП Бєляєва О.О.) є суб’єктами господарювання, що діють, зокрема, на ринку оптової торгівлі продуктами харчування.

У результаті розгляду справи встановлено, що зазначені фізичні особи-підприємці узгодили свої дії під час підготовки (оформлення документів, формування цінових пропозицій) та участі у відкритих торгах на закупівлю м’яса свійської птиці, замороженого (тушки курей-бройлерів 1 категорії), які проводились управлянням освіти Рубіжанської міської ради у грудні 2014 року.

Такі дії ФОП Єрьоміної О.М. та ФОП Бєляєвої О.О. визнані порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується за пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, тендерів.

За вчинене порушення, рішенням адміністративної колегії на ФОП Єрьоміну О.М. та ФОП Бєляєву О.О. накладено штраф у сумі по 5 тис.грн. на кожного підприємця.

Термін сплати штрафу ще не настав.

 

 

5. Опис ознак порушення або інших проблем, на припинення або запобігання яких спрямовані прийняті рекомендації.

 

На виконання доручення Антимонопольного комітету України від 03.04.2015 № 13-09/222 щодо ситуації на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами, та з метою здійснення контролю за дотримання законодавства про захист економічної конкуренції на ринку реалізації лікарських засобів та засбоів медичного призначення, Луганським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – відділення) було надано обов’язкові для розгляду рекомендації найкрупнішим суб’єктам господарювання, що діють на ринку реалізації лікарських засобів у межах Луганської області, а саме: комунальному підприємству «Луганська обласна «Фармація», товариству з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьке підприємство «Здоров’я» та приватному підприємство «Вітал» відносно вжиття заходів щодо припинення дій з встановлення економічно-необґрунтованих цін на лікарські засоби, що кваліфікуються за пунктом першим статті 50 та частиною третьою статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення суб’єктами господарювання схожих дій на ринку товару, які можуть призвести до обмеження конкуренції у разі, якщо аналіз ситуації на ринку товару спростовує наявність об’єктивних причин для вчинення таких дій.

Внаслідок проведеної роботи:

КП «Луганська обласна «Фармація» повідомило про запровадження спеціальної програми «Соціальна аптека» з 10.11.2015. Згідно цієї програми в кожному відокремленому підрозділі у м. Гірське, м. Лисичанськ, м. Сєвєродонецьк, м. Рубіжне, м. Кремінна, смт. Станиця-Луганська, смт. Мілове, смт. Марківка, смт. Новоайдар, м. Старобільск, м. Сватове, смт. Троїцьке, смт. Новопсков, смт. Білокуракине, смт. Біловодськ, смт. Попасна буде переведено по одному аптечному закладу в спеціальне ціноутворення згідно програми «Соціальна аптека» та буде встановлено знижену граничну роздрібну націнку з 25% до 15%.

ТОВ «Сєвєродонецьке підприємство «Здоров’я» повідомило про зниження ціни до 5 % з 28.10.2015 на так звані «соціальні лікарські засоби» (зокрема Амізон, Німід, Фаніган, Лізіноприл, Азитроміцин та ін.) у аптеці підприємства за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Танкістів 20/36.

ПП «Вітал» повідомило про відкриття з 01.11.2015 нової аптеки за адресою: м. Рубіжне, вул. Б. Хмельницького 72, яка реалізовуватиме соціально-важливі ліки та засоби медичного призначення, зокрема Еналапріл, Глімепірід, Нітрогліцерин, Диклофинак Натрію та ін., за зниженими цінами від 3% до 10%.

 

З метою недопущення порушень законодавства про захист економічної конкуренції, врегулювання ситуації на ринку реалізації соціально-важливих продуктів харчування, Луганським відділенням було надано обов’язкові для розгляду рекомендації найкрупнішим суб’єктам господарювання, які діють на ринку оптової реалізації продуктів харчування у територіальних межах м. Сєвєродонецьк, м. Лисичанськ та м. Рубіжне відносно вжиття заходів щодо припинення дій з встановлення економічно-необґрунтованих цін на основні продукти харчування, що кваліфікуються за пунктом першим статті 50 та частиною третьою статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення суб’єктами господарювання схожих дій на ринку товару, які можуть призвести до обмеження конкуренції у разі, якщо аналіз ситуації на ринку товару спростовує наявність об’єктивних причин для вчинення таких дій.

Суб’єкти господарювання що діють на ринку оптової реалізації продуктів харчування повідомили про зниження цін на окремі продукти харчування, зокрема у середньому:

Крупу гречану з 22,40 до 22,35 грн./кг, цукор з 15,00 до 14,30 грн/кг, лимони з 55,00 до 36,00 грн/кг.

Спільно з Департаментом економічного розвитку, торгівлі, зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності Луганської обласної військово-цивільної адміністрації наразі проводиться робота с місцевими торгівельними мережами. З 27.10.2015 суб’єкти господарювання повідомили про зниження цін на наступні продукти харчування:

Рис з 16,29 грн. до 16,20 грн.;

Борошно пшеничне ВГ з 16,59 грн. до 16,29 грн.;

Макаронні вироби з 14,78 грн. до 14,58 грн.;

Крупа гречана з 26,35 грн. до 26,05 грн.;

Ковбаса варена 1С з 34,10 грн. до 33,80 грн.;

Молоко 2,5% з 7,48 грн. до 7,15 грн.;

Сметана 15 % з 18,60 грн. до 18,25 грн.;

Масло вершкове з 68,04 грн. до 67,75 грн.;

Сир з 29,12 грн до 28,85 грн.;

Цукор пісок з 16,39 грн. до 16,09 грн.;

Олія рослинна з 25,27 грн. до 25,00 грн.;

Яйця курячі з 18,15 грн. до 17,95 грн.;

Цибуля з 14,40 грн. до 14,10 грн.

 

З метою забезпечення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції суб’єктами господарювання, поведінка яких може вплинути на зростання споживчих цін на ринку світлих нафтопродуктів стосовно виявлення в діях таких суб’єктів господарювання ознак порушень законодавства про захист економічної конкуренції Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України проводило дослідження ринку світлих нафтопродуктів.

Під час дослідження вказаного ринку було встановлено наступне.

За даними моніторингу середніх роздрібних цін, ціни на світлі нафтопродукти в Луганській області були найдорожчими серед інших регіонів України, темп їх збільшення за останній період значно перевищував середньоукраїнський показник.

Разом з тим, підвищення попиту на вказані товари протягом визначеного періоду не відбувалося.

Дефіциту світлих нафтопродуктів на ринку не було. Зростання обсягу споживання населенням не відбувалось.

Отже, аналіз економічної ситуації на вказаному ринку за показав відсутність об’єктивних економічних причин, які могли б обумовити суттєве зростання роздрібних цін на вказані товари на АЗС.

На зазначеному ринку у межах Луганської області здійснювали господарську діяльність наступні суб’єкти господарювання:

ПАТ "Лисичанськнафтопродукт", ТОВ "Парус", ТОВ "СМІ-ОЙЛ Нафтопродукт", ТОВ "Фёст", ТОВ "Цеппелін", ТОВ "ОЛВІСТ ЛТД", ФОП Кривуля І.Є., ТОВ "Віадук", ТОВ "Торговельний дім Марічка" тощо якими було здійснено одночасне підвищення цін на високооктановий бензин та дизельне паливо.

Враховуючи вищевикладене, на підставі статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» адміністративною колегією Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України низці суб’єктів господарювання були надані обов’язкові для розгляду рекомендаціі стосовно вжиття заходів щодо припинення дій з необґрунтованого підвищення цін на світлі нафтопродукти, що кваліфікуються за пунктом першим статті 50 та частиною третьою статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення суб’єктами господарювання схожих дії на ринку товару, які можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції у разі, якщо аналіз ситуації на ринку товару спростовує наявність об’єктивних причин для вчинення таких дій.

Своїми листами суб’єкти господарювання повідомили про виконання рекомендацій

 

З метою забезпечення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції суб’єктами господарювання та у ході дослдіження ринку реклами

адміністративною колегією Луганського обласного територіального відділенням, зокрема, припинено дії:

з поширення неправдивої інформації ФОП Масловим В.В. Як встановило Відділення, підприємець розмістив на фасаді магазину рекламну інформацію стосовно цін на товари, а саме «Саме низкие цены» (мова оригіналу) яка не відповідала дійсності та вводила в оману споживачів, що може вплинути на їх наміри стосовно придбання товарів саме цього суб’єкта господарювання;

з поширення неправдивої інформації ФОП Стяжкіним Ю.В. Як встановило Відділення, підприємець розмістив на фасаді магазину рекламну інформацію стосовно послуг, яки фактично ним не надавалися, а саме «Рассрочка 0%» (мова оригіналу) яка не відповідала дійсності та вводила в оману споживачів, що може вплинути на їх наміри стосовно придбання послуг саме цього суб’єкта господарювання;

з поширення неправдивої інформації ФОП Колесніком В.А. Як встановило Відділення, підприємець розмістив у рекламі інформацію стосовно послуг, яки фактично ним не надавалися, а саме «Все виды стоматологических услуг» (мова оригіналу) яка не відповідала дійсності та вводила в оману споживачів, що може вплинути на їх наміри стосовно придбання послуг саме цього суб’єкта господарювання;

з поширення неправдивої інформації ПП «Стоміл». Як встановило Відділення, підприємство використало у рекламі термін «Клініка», що не відповідало дійсності та вводило в оману споживачів, що може вплинути на їх наміри стосовно придбання послуг саме цього суб’єкта господарювання.

 

Адміністративною колегією Луганського обласного територіального відділення під час здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій комунальними підприємствами, уповноваженими надавати такі послуги в межах
м. Сєвєродонецьк та м. Лисичанськ, були надані рекомендації КП «Житлосервіс «Злагода», КП «Житлосервіс «Добробут», КП «Житлосервіс «Світанок», КП «Житлосервіс «Ритм», КП «Житлосервіс «Евріка», КП «Житлосервіс «Промінь», КП «Лисичанська ЖЕК №3», КП «Лисичанська ЖЕК №6», загальною кількістю 75, стосовно припинення дій у вигляді невиконання робіт з поточного ремонту, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що кваліфікується пунктом другим статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» як бездіяльність суб’єкта господарювання, який займає монопольне становище на ринку, що може призвести до ущемлення інтересів споживачів, яка була б неможливою за умов існування значної конкуренції на ринку.

Своїми листами КП «Житлосервіс «Злагода», КП «Житлосервіс «Добробут», КП «Житлосервіс «Світанок», КП «Житлосервіс «Ритм», КП «Житлосервіс «Евріка», КП «Житлосервіс «Промінь», КП «Лисичанська ЖЕК №3», КП «Лисичанська ЖЕК №6» повідомили територіальне відділення про виконання рекомендацій та виконання робіт з поточного ремонту, визначених у рекомендаціях.

 

 

6. Інформація про проведені круглі столи, семінари, наради,

заходи вжиті за їх результатами.

 

У звітному періоді територіальне відділення продовжувало розширювати взаємодію з органами влади та місцевого самоврядування в регіоні.

Луганським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України спільно з райдержадміністрацією Міловського району Луганської області було проведено спільне засідання з питань захисту конкуренції.

Захід відбувся у форматі "круглого столу" за участі представників Луганського тервідділення та голови Міловської райдержадміністрації Мирного В.І, заступника голови Альчакова О.В., керівників підприємств, установ та організацій району.

Під час заходу були обговорені актуальні питання захисту економічної конкуренції, зокрема на ринку ритуальних послуг, ринку оренди землі, погодження з органами Антимонопольного комітету України рішень органів місцевого самоврядування щодо демонополізації економіки, розвитку конкуренції та антимонопольного регулювання, актуальні проблеми району щодо реалізації вирощеного в районі врожаю та продукції, поновлення повноцінного функціонування промислового підприємства "Міловський завод рафінованої олії "Стрілецький степ" за рахунок кредитних ресурсів та інвесторів.

Також, Луганським відділенням проведено "круглий стіл" з представниками сфери ЖКГ м. Сєвєродонецьк та громадськістю.

На засіданні були висвітлені проблемні питання, пов’язані з невиконанням робіт з поточного ремонту.

Внаслідок проведеної роботи міським комунальним підприємствам "Добробут", "Злагода", "Ритм", "Промінь", "Еврика", "Світанок" було надано рекомендації за ст. 46 Закону України "Про захист економічної конкуренції" щодо вжиття заходів з припинення бездіяльності у вигляді невиконання робіт з поточного ремонту.

При цьому, у територіального відділення вже існувала практика спільної роботи та взаємодії з Луганською обласною державною адміністрацією, у тому числі,

щоквартального повідомлення про роботу територіального відділення відповідно до покладених на нього діючим законодавством повноважень.

Керівник відділення постійно бере участь у засіданнях Луганської обласної державної адміністрації, та інформує про роботу територіального відділення.

За погодженням з територіальним відділенням та відповідно до розпоряджень голови Луганської обласної державної адміністрації, працівники відділення територіального відділення є членами різних комісій, робочих груп та приймають участь у їх роботі.

Так, наприклад. Приймаючи участь у роботі «Робочої групи щодо створення логістичних центрів», територіальне відділення спільно з відповідними управліннями Луганської обласної державної адміністрації розглядали питання та готували пропозиції щодо створення логістичних центрів, що мають бути розміщені на линії розмежування у зоні АТО у розрізі питань, які відносяться до компетенції органів Антимонопольного комітету.

Також, представник відділення приймав участь у роботі робочої групи щодо впровадження заходів, направлених на стабілізацію споживчого ринку області.

З метою формування про конкурентної свідомості, шляхом поширення інформації, та популяризації серед суб’єктів господарювання та споживачів інформації про законодавство про захист економічної конкуренції, територіальне відділення співпрацює з Прес – службою Луганської обласної державної адміністрації, обласним телебаченням, газетами, радіо.

Починаючи з травня минулого року відділенням запроваджено проведення днів відкритих дверей Луганського обласного територіального відділення АМКУ у районах та містах області. При організації та їх проведенні територіальне відділення співпрацює з районними державними адміністраціями та місцевими радами. У 2015 році було проведено декілька таких заходів, а саме: у Міловському, Сватівському районах, м. Сєвєродонецьк.

 

 

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux