В 2013 році надійшло на розгляд Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 183 звернення (заяв, подань) від громадян, громадських організацій, суб’єктів господарювання, органів влади, з них 98 тобто майже 54% - від громадян, 46% - від юридичних осіб і суб’єктів господарювання Сумської області.
Переважна більшість громадян у своїх зверненнях скаржаться на вартість та якість житлово-комунальних послуг. Зокрема багато скарг надходить на діяльність створеного у 2011 році комунального підприємства Сумської міської ради «Сумижитло», якому міськрадою від приватних ЖЕО було передано на обслуговування більшу частину житлового фонду м.Суми.
Головними причинами надходження заяв з приводу надання житлово-комунальних послуг є:
- недостатньо розвинута система державних органів уповноважених здійснювати контроль за діяльністю підприємств житлово-комунальної галузі
- пасивна громадська позиція мешканців з приводу утворення та діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ)
- інертність та незацікавленість органів місцевого самоврядування у появі повноважних та дієвих ОСББ, будинкових комітетів тощо, які б могли ефективно відстоювати права мешканців будинків, контролювати діяльність підприємств, що надають послуги в зазначеній сфері.
- недостатня прозорість процедури зміни тарифів органами місцевого самоврядування, послаблення контролю з боку місцевих органів влади за діяльністю підприємств, що здійснюють обслуговування житлового фонду, надання житлово-комунальних послуг з тепло-, газо-, водопостачання та водовідведення.
За результатами розгляду звернень громадян припинено 48 порушень законодавства про захист економічної конкуренції у ході розгляду 42 справ, припинено 20 неправомірних дій, які містили ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції внаслідок надання 20 обов’язкових до розгляду рекомендацій.
Фактів порушень Закону України “Про звернення громадян” посадовими особами територіального відділення протягом звітного періоду 2013 року не допускалось.
Жодне звернення до територіального відділення не залишається без відповіді.
У випадках непідвідомчості розгляду відділенням порушених громадянами питань, їх звернення у відповідності до вимог Закону України „Про звернення громадян” надсилається до органу, уповноваженого на розгляд звернення, при цьому з метою зворотного зв’язку із зазначеними установами, відділення запитує у відповідного органу влади результати розгляду звернення громадянина. Заявникам надаються при цьому відповідні роз`яснення щодо підвідомчості розгляду його заяви із посиланням на відповідні правові норми нормативних актів. У разі ж відсутності ознак порушення, в діях суб’єктів господарювання заявнику відмовляється у розгляді справи і також надається детально обґрунтоване роз’яснення.