Останнім часом до Сумського територіального відділення АМКУ надходять численні заяви громадян-мешканців м. Суми щодо неправомірності дій КП «Міськводоканал», зокрема по нарахуванню плати за надані послуги водопостачання та водовідведення не за показами приладів обліку води, а за нормами споживання, та незабезпеченню можливості споживачів провести повірку вололічильників в місячний термін, як то передбачено законодавством.
За результатами розгляду зазначених заяв адміністративною колегією відділення розпочато розгляд справи за ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях КП «Міськводоканал» (м. Суми), які полягають у стягненні із споживачів вартості послуг централізованого водопостачання та водовідведення за нормативами (нормами) споживання з моменту подачі заяви на розпломбування приладів обліку для проведення їх періодичної повірки до моменту вводу вузла обліку води в роботу (опломбування приладу обліку), що пройшов періодичну повірку.
Зазначене порушення відбулось внаслідок бездіяльності КП «Міськводоканал», яке протягом останніх трьох років не виконувало свій обов’язок щодо контролю за дотриманням міжповіркових інтервалів і не повідомляло споживачів про кінцевий термін проведення чергової періодичної повірки приладів обліку, та внаслідок відсутності технічної можливості забезпечити право споживачів на проведення періодичної повірки засобів обліку у строк, що не перевищує одного місяця, і введення вузла обліку води в роботу у визначений нормативно-правовими актами строк.
Окрім цього адміністративною колегією відділення розпочато розгляд справи за ознаками порушення КП «Міськводоканал», яке полягає в укладанні із споживачами договору про надання послуг з постачання холодної води і водовідведення, положення якого не відповідають Типовому договору, що призводить до ущемлення інтересів споживачів, зокрема, внаслідок самоусунення Підприємства від покладених на нього, як на виконавця послуг, обов’язків, не врегулювання відносин споживачів з виконавцем у ході виконання договору.