30 грудня 2013 року, за результатами розгляду двох справ, територіальне відділення прийняло рішення № 112 та № 113, згідно яких Сумський МВК та КП «Сумижитло», при розрахунку і встановленні тарифів на послуги останнього, затверджених рішенням міськвиконкому від
-включено не передбачені переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, наведеним у додатку до Порядку формування тарифів, послуги спилювання дерев;
-неправомірно включено до тарифів витрати на поливання клумб і газонів у тих випадках, коли відсутні пристрої для такого поливання, технічні можливості обліку використаної при цьому води, та не укладено договори із виконавцем послуг з водопостачання;
-не підтверджено документально вихідні дані для розрахунку тарифів, а саме: загальна площа житлової частини, площа прибудинкової території, загальна площа сходин, площа підвалів тощо;
-до кожної складової тарифів на послуги, що виконуються субпідрядниками, включено власні накладні витрати, розмір яких розраховано у відсотках (17%) до вартості робіт, що виконуються субпідрядниками (згідно із калькуляцією), а не до фонду заробітної плати основних робітників виконавця (КП «Сумижитло»);
-плановий прибуток визначено у відсотках (3%) не до власних витрат КП «Сумижитло», а до вартості робіт згідно із калькуляціями субпідрядників тощо.
Судовими інстанціями підтверджено висновки, викладені у рішеннях територіального відділення від
У зв’язку із зазначеним, тервідділення, листом від
По суті, протягом 15 місяців для КП «Сумижитло» діють тимчасові тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які не відповідають Порядку встановлення тарифів.
Натомість виконавчий комітет Сумської міської ради вкотре намагається продовжити дію тимчасових тарифів. Цього разу – до березня-квітня 2015 року.
У зв’язку із зазначеним, адміністративна колегія Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України листом від 17 січня 2015 року № 01-16/125 надала виконавчому комітету Сумської міської ради рекомендації щодо припинення дій, які містять ознаки порушення, передбаченого пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення дій, заборонених згідно зі статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», шляхом вжиття заходів, спрямованих на встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року № 869.