• A-
    A+

ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ ПІДВЕЛО ПІДСУМКИ ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ ОРЕНДИ ЗЕМЛІ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Опубліковано 28 березня 2014 року о 17:56

28 березня поточного року адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України порушила справи щодо наявності в діях Великобагачанської, Гадяцької, Глобинської, Гребінківської, Зіньківської, Карлівської,Кобеляцької, Козельщинської, Кременчуцької,Лохвицької, Машівської, Новосанжарської,Оржицької, Полтавської, Решетилівської, Семенівської, Хорольської, Чорнухинської, Чутівської та Шишацької РДА ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органу влади, що можуть призвести до недопущення конкуренції та у вигляді створення окремим суб’єктам господарювання несприятливих чи дискримінаційних умов діяльності порівняно з конкурентами.

Протягом 2012-2013 років, на виконання доручення в. о. Голови Антимонопольного Комітету України від 30.03.2012 №13-08/160 територіальним відділенням було проведено дослідження сфери земельних відносин по кожному із районів Полтавської області в частині земель сільськогосподарського призначення та встановлення наявності або відсутності відповідних актів (рішень, розпоряджень тощо) органів місцевого самоврядування, органів місцевої виконавчої влади, якими запроваджено конкурентні процедури при визначенні орендарів (користувачів) земельних ділянок с/г призначення.

Статтею 124 Земельного Кодексу України зазначено Порядок передачі земельних ділянок в оренду, а саме передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Проте, жодна з райдержадміністрацій області не надавала в оренду земельні ділянки державної власності за результатами проведених торгів, при цьому встановлювала різну орендну плату за земельні ділянки однакового призначення. Таким чином, для окремих суб'єктів господарювання створювались дискримінаційні умови діяльності.

Здійсненим аналізом було встановлене, що середня вартість паю в кожному районі значно перевищує середню вартість оренди земельної ділянки державної власності. Встановлення рівня орендної плати за землю державної власності нижчий ніж рівень вартості земельного паю призводить до недоотримання кожною райдержадміністрацією бюджетних коштів від 1 до 11 млн грн.

Одночасно, Диканській, Котелевській та Пирятинській РДА надані рекомендації в порядку статті 46 Закону України «про захист економічної конкуренції», якими зазначено, що для створення конкурентного середовища, при наданні в оренду земельних ділянок державної власності та невитребуваних паїв, обов’язково застосовувати конкурсні процедури, при цьому стартову орендну плату за гектар орендованої землі встановлювати на рівні середньої вартості паю району, що дасть можливість уникнути зловживань законодавства про захист економічної конкуренції та дозволить поповнити районні бюджети.

Голова територіального відділення Володимир Оніщенко зазначив, що відповідно до частини 2 статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», органи влади зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій (бездіяльності), які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux