Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України рекомендувала Машівській селищній раді припинити дії з ознаками антиконкурентних дій та Машівському ЖКГ припинити дії з ознаками зловживання монопольним становищем.
Як встановило Відділення за результатами планової перевірки, селищна рада затвердила рішенням 5 позачергової сесії селищної ради 6 скликання від 27.04.2011 року тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в смт. Машівка з порушенням Порядку формування тарифу, а саме: розміри тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджені вищевказаним рішенням, визначались не по кожному будинку окремо залежно від запланованих кількісних показників фактичного надання послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням типового переліку послуг, а по групах будинків, а в додатках до договорів відсутнє рішення селищної ради, яким встановлені періодичність та строки виконання робіт з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Бездіяльність Машівської селищної ради щодо не прийняття рішення про періодичність та строки виконання робіт при наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій призвела до укладання Машівським ЖКГ договорів про надання зазначених послуг із споживачами з недотриманням вимог Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Відділення рекомендувало в місячний термін:
Машівській селищній раді вжити заходи щодо встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для Машівського ЖКГ у відповідності до вимог Порядку формування зазначених тарифів;
- Машівському ЖКГ вжити заходи щодо приведення договорів про надання вищевказаних послуг у відповідність до вимог чинного законодавства.
«Дії Машівської селищної ради містять ознаки порушення конкурентного законодавства, що полягають у легітимації вчинення порушень, а неврахування у договорах, що укладаються Машівським ЖКГ, положень Типового договору може призвести до ущемлення інтересів споживачів. Зокрема, самоусунення підприємства від покладених на нього, як на виконавця послуг обов’язків, може сприяти звуженню обсягу прав споживачів, тощо», - зазначив голова територіального відділення Володимир Оніщенко.