Рішенням Вищого господарського суду України від
Підприємство було оштрафоване адміністративною колегією тервідділення в листопаді 2015 року на 27 тис.грн. за зловживання монопольним домінуючим становищем на ринку послуг, пов’язаних з приєднанням до мереж газопостачання.
В ході розслідування справи було встановлено, що ПАТ «Сумигаз» стягує плату з замовників за роботи з погодження проектів газопостачання у разі виконання цих проектних робіт самим ПАТ «Сумигаз», що суперечить здоровому глузду. Замовники не можуть відмовитись від оплати робіт з погодження проектів газопостачання, що були виконані спеціалістами Товариства, оскільки у такому випадку вони не зможуть отримати послугу з приєднання власного газоспоживаючого обладнання до мережі ПАТ «Сумигаз».
Окрім того, ПАТ «Сумигаз» визначає вартість приєднання об’єктів газоспоживання (газопостачання) замовників, яке не є стандартним приєднанням, без урахування показників кошторисної документації, розробленої сторонніми суб’єктами господарювання, що призводить до завищення вартості таких приєднань.
Чинним законодавством передбачено, що замовник відповідно до технічних умов газорозподільного підприємства на зовнішнє газопостачання за власний рахунок розробляє проектно-кошторисну документацію на зовнішнє газопостачання.
Розробником може виступати стороння організація, яка має відповідні дозвільні документи або газорозподільне підприємство, за вибором замовника.
Після цього замовник погоджує її в установленому порядку з газорозподільним підприємством та передає погоджену (затверджену) проектно-кошторисну документацію на зовнішнє газопостачання в газорозподільне підприємство за актом приймання-передачі для можливості газорозподільного підприємства забезпечити приєднання об’єкта замовника до газових мереж (будівництво та введення в експлуатацію газових мереж зовнішнього газопостачання об’єкта замовника від місця забезпечення потужності до точки приєднання). При цьому вартість плати за приєднання повинна бути зменшена на вартість проектно-кошторисної документації.
Такі порушення ПАТ «Сумигаз» були б неможливими у разі, якщо останнє б зазнавало значної конкуренції на ринку, адже у такому випадку замовники мали б можливість обирати між кількома суб’єктами господарювання, які могли б надавати послуги, пов’язані з приєднанням до газових мереж, і у разі вчинення Товариством неправомірних дій, які ущемляють інтереси замовників, обрали б іншого виконавця.