• A-
    A+

ВИТЯГ З РІШЕННЯ У СПРАВІ №02-06/64-2012 ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ ВІДДІЛОМ ЖИТЛОВОГО ГОСПОДАРСТВА СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ НА РИНКУ УТРИМАННЯ БУДИНКІВ, СПОРУД ТА ПРИБУДИНКОВИХ ТЕРИТОРІЙ

Опубліковано 17 липня 2014 року о 10:21

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ СУМСЬКОГО ОБЛАСНОГО

ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ

(Витяг)

30 травня 2014 року № 28 Справа № 02-06/64-2012

 

Про порушення законодавства

про захист економічної конкуренції

Адміністративна колегія Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши матеріали справи № 02-06/64-2012, розпочатої за ознаками порушення управлінням житлово-комунального господарства та благоустрою Сумської міської ради (м. Суми, вул. Горького, 21, ідентифікаційний код – 24013674) (далі – Управління) законодавства про захист економічної конкуренції та подання від 19 травня 2014 року № 75 «Про попередні висновки у справі № 02-06/64-2012»,

ВСТАНОВИЛА:

За результатами розгляду заяв ОСОБИ_1 (м. Суми, вул. Кірова, 165А, кв. __) від 3 серпня 2012 року, ОСОБИ_2 (м. Суми, вул. Горького, 43, кв. __) від 28 серпня 2012 року, мешканців будинку № 29 по вул. Заливна, м. Суми від 22 серпня 2012 року, ОСОБИ_3 (м. Суми, вул. Д. Коротченка, 25, кв. __) від 5 жовтня 2012 року, ОСОБИ_4 (м. Суми, вул. Даргомижського, 14, кв. __) від 8 жовтня 2012 року щодо надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій не в повному обсязі, порушення строків невідкладної ліквідації несправностей елементів жилих будівель, необхідності проведення повторних ремонтів та порушення планів ремонтних робіт комунальним підприємством «Сумижитло» Сумської міської ради» (40000, м. Суми, вул. Горького, 21, ідентифікаційний код – 37654796 (далі – КП «Сумижитло», Підприємство) розпорядженням адміністративної колегії Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18 жовтня 2012 року № 79 розпочато розгляд справи № 02-06/64-2012 за ознаками порушення управлінням житлово-комунального господарства та благоустрою Сумської міської ради (м. Суми, вул. Горького, 21, ідентифікаційний код – 24013674) (далі – Управління) законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення дій, заборонених згідно зі статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції» в частині створення умов для вчинення КП «Сумижитло» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50 та частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у межах власної зони обслуговування у місті Суми.

Розпорядженнями адміністративної колегії Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 24 січня 2013 року № 11 та від 29 липня 2013 року № 74 до справи № 02-06/64-2012 приєднано заяву ОСОБИ_5 (м. Суми, вул. Інтернаціоналістів, 22, кв. ___) від 16 січня 2013 року щодо неправомірності дій КП «Сумижитло» по невиконанню ремонту покрівлі житлового будинку та заяву мешканців будинку № 43 по вул. Ковпака, м. Суми від 9 липня 2013 року щодо неправомірності дій КП «Сумижитло», які полягають у неякісному наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій відповідно.

Разом з тим, рішенням Сумської міської ради від 27 лютого 2013 року № 2176-МР «Про затвердження структури виконавчих органів, загальної чисельності апарату та виконавчих органів Сумської міської ради у новій редакції» (із змінами, внесеними рішенням Сумської міської ради від 27 березня 2013 року № 2219-МР «Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 27 лютого 2013 року № 2176-МР «Про затвердження структури виконавчих органів, загальної чисельності апарату та виконавчих органів Сумської міської ради у новій редакції» та рішенням Сумської міської ради від 24 квітня 2013 року № 2325-МР «Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 27 лютого 2013 року № 2176-МР «Про затвердження структури виконавчих органів, загальної чисельності апарату та виконавчих органів Сумської міської ради у новій редакції» (зі змінами)») управління житлово-комунального господарства та благоустрою Сумської міської ради перейменоване в управління інфраструктури Сумської міської ради, а також створено Відділ житлового господарства.

Пунктом 1.7 Положення про відділ житлового господарства Сумської міської ради, затвердженого рішенням Сумської міської ради від 29 травня 2013 року № 2361-МР «Про положення про відділ житлового господарства Сумської міської ради» (далі – Положення про Відділ житлового господарства) передбачено, що Відділ житлового господарства є правонаступником Управління в частині переданих відділу повноважень.

Враховуючи зазначене, розпорядженням адміністративної колегії Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 24 січня 2014 року № 8 неналежного відповідача у справі № 02-06/64-2012 – управління житлово-комунального господарства та благоустрою Сумської міської ради змінено на належного відповідача – відділ житлового господарства Сумської міської ради (м. Суми, вул. Горького, 21, ідентифікаційний код – 38725019) (далі – Відділ житлового господарства).

Відповідно до пунктів 1.1 та 1.2 Положення про відділ житлового господарства Сумської міської ради, затвердженого рішенням Сумської міської ради від 29 травня 2013 року № 2361-МР «Про положення про відділ житлового господарства Сумської міської ради» (далі – Положення про Відділ житлового господарства) Відділ житлового господарства є виконавчим органом Сумської міської ради та юридичною особою.

Таким чином, до Відділу житлового господарства можливе застосовування положень Закону України «Про захист економічної конкуренції».

В ході розгляду справи, збору та аналізу доказів територіальним відділенням встановлено наступне.

Відносини у сфері послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій регулюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги», Типовим договором про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 529 (далі – Типовий договір), Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року № 869, Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за № 927/11207 (далі - Правила утримання жилих будинків та прибудинкових територій), рішеннями органів місцевого самоврядування тощо.

За результатами конкурсу по визначенню суб’єктів господарювання-виконавців послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій комунальної власності територіальної громади міста Суми, проведеного Управлінням у червні 2011 року, переможцем визначено КП «Сумижитло».

З 1 липня 2011 року КП «Сумижитло» надає споживачам послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в межах власної зони обслуговування в місті Суми на підставі договору про надання комунального замовлення на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій комунальної власності територіальної громади міста Суми від 25 червня 2011 року, укладеного з Управлінням та додаткової угоди № 3 до Договору про надання комунального замовлення на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій комунальної власності територіальної громади міста Суми від 25 червня 2011 року № 1, укладеної з Відділом житлового господарства.

Рішенням адмінколегії тервідділення від 14 лютого 2014 року № 4 КП «Сумижитло» визнано суб’єктом господарювання, що займав монопольне становище на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в межах власної зони обслуговування у м. Суми протягом 2012 та 2013 років.

Становище КП «Сумижитло» на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій протягом січня-березня 2014 року та станом на даний час не змінилось.

Таким чином, КП «Сумижитло» є суб’єктом господарювання, що займав монопольне становище на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в межах власної зони обслуговування у м. Суми протягом 2012, 2013 років та має ознаки суб’єкта господарювання, що займає монопольне становище на вказаному ринку у поточному періоді 2014 року.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості, а також здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг, відноситься до повноважень органів місцевого самоврядування.

Слід зазначити, згідно з пунктами 3.1.4 та 3.2.7 Положення про відділ житлового господарства до завдань Відділу житлового господарства віднесено контроль за діяльністю підприємств, які надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій всіх форм власності та контроль за виконаними обсягами робіт з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та поточних ремонтів.

Окрім цього, пунктом 2.2.5 договору про надання комунального замовлення на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій комунальної власності територіальної громади міста Суми від 25 червня 2011 року та додаткової угоди № 3 до Договору про надання комунального замовлення на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій комунальної власності територіальної громади міста Суми від 25 червня 2011 року № 1 передбачено обов’язок Відділу житлового господарства проводити перевірку якості та обсягів наданих КП «Сумижитло» послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Таким чином, здійснення контролю за якістю послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються КП «Сумижитло», відноситься до повноважень Відділу житлового господарства, який є правонаступником Управління.

Додатком 3 до пункту 2.1.5 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій визначені граничні строки невідкладної ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків, зокрема граничні строки ліквідації протікання покрівлі з руберойду – 5 днів, покрівлі з шиферу – 1 день; стиків панелей стін – 7 днів тощо.

За результатами аналізу інформації, отриманої у ході розгляду справи (листи КП «Сумижитло» від 22 серпня 2012 року № 4335, від 18 вересня 2012 року № 4973, від 17 жовтня 2012 року № 5676 від 20 лютого 2014 року № 479/15.01-04 та лист Відділу житлового господарства від 21 лютого 2014 року) встановлено, що Підприємство безпідставно порушує граничні строки невідкладної ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків, зокрема.

- при виявленні КП «Сумижитло» протікання покрівлі з шиферу 18 березня 2012 року (пункт 5 Акту обстеження технічного стану житлового будинку по вул. Кірова 165А), що підтверджується також листом ОСОБИ_1 від 31 липня 2012 року до Підприємства, КП «Сумижитло» виконало ремонт покрівлі в кінці серпня 2012 року (Акт виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року № 24).

- при виявленні КП «Сумижитло» протікання покрівлі з руберойду 11 квітня 2012 року (пункт 5 Акту обстеження технічного стану житлового будинку по вул. Горького, б. 43 м. Суми від 12 квітня 2012 року), що підтверджується також листами ОСОБИ_6 (м. Суми, вул. Горького, 43, кв. __) від 27 липня 2011 року, ОСОБИ_7 (м. Суми, вул. Горького, 43, кв. __) від 19 жовтня 2011 року, ОСОБИ_2 від 15 серпня 2012 року до Підприємства, КП «Сумижитло» виконало ремонт покрівлі у вересні 2012 року.

- при виявленні протікання стиків панелей житлового будинку № 25 по вул. Д. Коротченка, м. Суми, що підтверджується листами ОСОБИ_3 від 5 жовтня 2011 року, від 9 квітня 2012 року, від 26 квітня 2012 року, 10 травня 2012 року, від 16 червня 2012 року, від 31 серпня 2012 року, від 28 вересня 2012 року до Підприємства, КП «Сумижитло» виконало ремонт стиків панелей у листопаді 2012 року (Акт приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року № 16 та Акт приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2012 року № 57).

- при виявленні протікання покрівлі житлового будинку № 22 по вул. Інтернаціоналістів, м. Суми що підтверджується листами ОСОБИ_5 від 11 лютого 2012 року, від 28 травня 2012 року, та від 9 жовтня 2012 року до Підприємства, КП «Сумижитло» перенесло її ремонт на листопад 2013 року (Акт приймання-виконаних будівельних робіт за листопад 2013 року б/н).

- при виявленні необхідності проведення повторного ремонту покрівлі житлового будинку № 43 по вул. Ковпака, м. Суми, що підтверджується листом ОСОБИ_8 (м. Суми, вул. Ковпака, 43/___) від 19 червня 2013, КП «Сумижитло» не виконало ремонт покрівлі у зв’язку із заборгованістю мешканців за отримані послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, яка станом на 20 лютого 2014 року становить 19503 грн.

Протягом 2013 року КП «Сумижитло» виконало мешканцям будинку № 14 по вул. Даргомижського перерахунок плати за ненадані послуги з дератизації, дезінсекції, поливання дворів, клумб, газонів, освітлення місць загального користування у розмірі 75 грн. Разом з тим, підприємство недовиконало послуги, які є накопичувальними, зокрема: послуги технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем, обслуговування димовентканалів, проведення поточного ремонту, експлуатації номерних знаків на будинках, на загальну 3792 грн.

Щодо заяви мешканців будинку № 29 по вул. Заливна, м. Суми від 22 серпня 2012 року щодо завищених тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, рішенням адміністративної колегії Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 30 грудня 2013 року № 112 у справі № 03-06/77-2013 дії КП Сумижитло, які полягають у здійсненні розрахунків тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що встановлені виконавчим комітетом Сумської міської ради рішенням від 27 вересня 2013 року № 476 «Про тимчасові тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій комунального підприємства «Сумижитло» Сумської міської ради», із порушенням порядку їх формування, визначеного Порядком, визнано порушенням, передбаченим пунктом 2 статті 50 та частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у межах власної території обслуговування в місті Суми, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.

Окрім цього, у матеріалах справи містяться заяви мешканців багатоквартирних будинків м. Суми до Відділу житлового господарства щодо неякісного надання КП «Сумижитло» послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та відповіді на них (лист Відділу житлового господарства від 14 травня 2014 року № 410), зокрема.

- згідно із заявою ОСОБИ_9 (м. Суми, вул. Жукова, 2/1, кв. ___) від 4 вересня 2013 року, надісланою до Відділу житлового господарства, заявниця кілька разів зверталась до КП «Сумижитло» (листи від 4 квітня 2013 року, від 10 червня 2013 року, від 2 вересня 2013 року) з проханням усунути протікання покрівлі, що призвело до заливання трьох кімнат в її квартирі. У відповідь на вказану заяву Відділ житлового господарства листом від 3 листопада 2013 року № П-259 повідомив заявницю про відсутність можливості виконати ремонт покрівлі у зв’язку із використанням коштів, оплачених мешканцями будинку на інші ремонти.

- згідно із заявами ОСОБИ_10 (м. Суми, вул. Металургів, 13, кв. ___) від 5 грудня 2013 року, від 21 січня 2014 року, від 18 квітня 2014 року, надісланою до Відділу житлового господарства, заявник кілька разів звертався до КП «Сумижитло» (листи 25 червня 2013 року, від 28 липня 2013 року, від 18 вересня 2013 року, від 1 листопада 2013 року) з проханням усунути протікання покрівлі, що призвело до заливання квартири заявника та під’їзду. У відповідь на вказану заяву Відділ житлового господарства листом від 7 травня 2014 року № С-248 повідомив заявника про внесення ремонту покрівлі до плану ремонтів на другий квартал 2014 року.

- згідно із заявою ОСОБИ_11 (м. Суми, вул. Петропавлівська, 60, кв. ___) від 16 січня 2014 року, надісланою до Відділу житлового господарства, заявник неодноразово звертався до КП «Сумижитло», у тому числі через Сумський обласний контактний центр щодо порушення запланованих строків виконання ремонтних робіт покрівлі будинку. У відповідь на вказану заяву Відділ житлового господарства листом від 16 лютого 2014 року № К-61 повідомив, що роботи, які були заплановані не були виконані у зв’язку із великим обсягом робіт та несприятливими погодними умовами, у зв’язку з чим, ремонт покрівлі перенесено на 2014 рік.

- згідно із заявою ОСОБИ_12 (м. Суми, вул. Черепіна, 78, кв. ___) від 18 лютого 2014 року, надісланою до Відділу житлового господарства, КП «Сумижитло» не виконало заплановані на 2013 рік роботи по частковому ремонту покрівлі над сходовою клітиною під’їзду № 3 при тому, що Відділ житлового господарства листом від 2 жовтня 2013 року № К-284 повідомив мешканців будинку, що вказаний ремонт буде виконано до 30 жовтня 2013 року. У відповідь на вказану заяву Відділ житлового господарства листом від 17 березня 2014 року № Є-129 повідомив, що вказані роботи перенесені на перше півріччя 2014 року. При цьому, слід зазначити, що станом на 1 березня 2014 року залишок коштів за статтею «поточний ремонт» по вищезазначеному будинку складав 38 тис. грн.

- згідно із заявою ОСОБИ_13 (м. Суми, вул. Петропавлівська, 109, кв. ___) від 3 вересня 2013 року, надісланою до Відділу житлового господарства та КП «Сумижитло», заявниця раніше зверталась до КП «Сумижитло» (лист від 9 червня 2013 року) з проханням усунути недоліки при виконанні попереднього ремонту покрівлі, що призвело до заливання кімнат в її квартирі та з урахуванням того, що ремонт не було проведено, просить про це повторно. У відповідь на вказану заяву Відділ житлового господарства листом від 3 жовтня 2013 року № К-266 повідомив, що у зв’язку із заборгованістю мешканців будинку за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій КП «Сумижитло» не має можливості виконати вказаний ремонт.

Таким чином, строки ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків КП «Сумижитло» становлять від 120 до 330 днів при тому, що встановлені законодавством граничні строки невідкладної ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків зокрема становлять: для ліквідації протікання покрівлі з руберойду – 5 днів, покрівлі з шиферу – 1 день; стиків панелей стін – 7 днів.

Зазначені факти свідчать, що порушення прав споживачів для КП «Сумижитло» є звичайною практикою та має системний характер.

Численні скарги, відсутність реакції на заяви споживачів з боку виконавця послуг та тривалість ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків свідчать про відсутність системного контролю з боку органів місцевого самоврядування міста Суми, що призводить до ущемлення інтересів споживачів.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг, відноситься до повноважень органів місцевого самоврядування.

Слід зазначити, згідно з пунктами 3.2.3 та 3.2.7 Положення про відділ житлового господарства до завдань Відділу житлового господарства віднесено:

- розгляд проектів планів роботи підприємств і організацій комунальної форми власності, які належать до сфери його управління, контроль за їх виконанням;

- здійснення контролю за виконаними обсягами робіт з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та поточних ремонтів, перевірка актів виконаних робіт на відповідність їх нормативним документам.

З метою встановлення повноти виконання завдань, покладених на Відділ житлового господарства в частині здійснення контролю за суб’єктами господарювання, що надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій головою тервідділення до Відділу житлового господарства було направлено вимогу від 14 квітня 2014 року № 02-10/783 щодо надання:

- копій планів роботи КП «Сумижитло»;

- копій документів (погоджень тощо), якими Відділ житлового господарства погоджували акти виконаних робіт КП «Сумижитло»;

- копій актів перевірок Відділом житлового господарства діяльності КП «Сумижитло» Відділ житлового господарства листом від 30 квітня 2014 року № 381 не надав запитуваних документів та повідомив, що Відділом житлового господарства направлено запит до КП «Сумижитло» про надання інформації, зазначеної у вимозі голови тервідділення.

Отже, зазначені документи у Відділі житлового господарства відсутні.

Вказане свідчить про відсутність контролю з боку Відділу житлового господарства за діяльністю КП «Сумижитло» на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Слід зазначити, що періодичність складання актів виконаних робіт (наданих послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій) КП «Сумижитло» становить один календарний місяць. З урахуванням встановлених законодавством короткотермінових строків невідкладної ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків (усунення протікання покрівлі з руберойду – 5 днів, покрівлі з шиферу – 1 день; стиків панелей стін – 7 днів тощо), здійснення ефективного контролю за своєчасністю та якістю наданих послуг може бути гарантованим у разі здійснення системного контролю за результатами складання актів виконаних робіт КП «Сумижитло».

Бездіяльність Відділу житлового господарства, що полягає у нездійсненні контролю за якістю послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надаються мешканцям багатоквартирних будинків міста Суми, кваліфікується як порушення, передбачене пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення дій, заборонених згідно зі статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції» в частині створення умов для вчинення КП «Сумижитло» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50 та частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у межах власної зони обслуговування у місті Суми.

Відповідно до пункту 26 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції (Правила розгляду справ), затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за № 90/299 (в редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року № 169-р) (зі змінами), Відділу житлового господарства, ОСОБІ_8, ОСОБІ_5, ОСОБІ_14, ОСОБІ_4, ОСОБІ_3, ОСОБІ_1, ОСОБІ_2 із супровідними листами від 19 травня 2014 року № 02-06/1087, від 19 травня 2014 року №02-06/1099, від 19 травня 2014 року № 02-06/1100, від 19 травня 2014 року № 02-06/1101, від 19 травня 2014 року № 02-06/1102, від 19 травня 2014 року № 02-06/1103, від 19 травня 2014 року № 02-06/1104, від 19 травня 2014 року № 02-06/1105 відповідно було надіслано копію подання про попередні висновки у справі № 02-06/64-2012 від 19 травня 2014 року № 75 (далі – Подання) з пропозицією надати свої заперечення, міркування, зауваження щодо висновків, зроблених у Поданні.

ОСОБА_8, ОСОБА_5, ОСОБА_14, ОСОБА_4, ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_2 заперечень, міркувань, зауважень щодо висновків, зроблених у Поданні, не надали.

Відділ житлового господарства не погодився з висновками, викладеними у Поданні (лист від 28 травня 2-14 року № 459) .

Зокрема,

1. Відділ житлового господарства стверджує, що ненадання КП «Сумижитло» інформації на вимогу голови тервідділення від 14 квітня 2014 року № 02-10/783 не свідчить про відсутність контролю, а пояснюється відсутністю у Положенні про Відділ житлового господарства повноважень по «погодженню» планів роботи або актів виконаних робіт КП «Сумижитло», а також нездійсненням перевірок КП «Сумижитло», оскільки Відділом житлового господарства з 1 липня 2013 року по перший квартал 2014 року проводились перевірки санітарного стану прибудинкових територій (10 актів), технічного стану житлових будинків (10 актів).

Зазначене заперечення не може бути враховане виходячи із наступного.

Згідно з пунктами 3.2.3 та 3.2.7 Положення про відділ житлового господарства до завдань Відділу житлового господарства віднесено:

- розгляд проектів планів роботи підприємств і організацій комунальної форми власності, які належать до сфери його управління, контроль за їх виконанням;

- здійснення контролю за виконаними обсягами робіт з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та поточних ремонтів, перевірка актів виконаних робіт на відповідність їх нормативним документам.

На вимогу голови тервідділення від 14 квітня 2014 року № 02-10/783 Відділ житлового господарства не надав жодного документу, який би свідчив про виконання завдань, покладених на Відділ житлового господарства в частині системного контролю за виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

2. Відділ житлового господарства стверджує, що виконання робіт з поточного ремонту здійснюється у відповідності до графіку. Графік виконання робіт з поточного ремонту розробляється з урахуванням фактичної необхідності виконання робіт через зношеність конструктивних елементів будинку, а фактичне виконання робіт здійснюється у межах суми коштів, які фактично сплачено мешканцями будинків за відповідний період. Окрім цього, деякі роботи виконуються лише у суху погоду.

Зазначене заперечення не може бути враховане виходячи із наступного.

Згідно із матеріалами, зібраними у ході розгляду справи строки ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків КП «Сумижитло» становлять від 120 до 330 днів, при тому що встановлені законодавством граничні строки невідкладної ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків зокрема становлять: для ліквідації протікання покрівлі з руберойду – 5 днів, покрівлі з шиферу – 1 день; стиків панелей стін – 7 днів. Таке значне перевищення строків не може пояснюватись необхідністю внести роботи в графік, недостатністю коштів на рахунку по будинку чи очікуванням сухої погоди. Окрім цього, КП «Сумижитло» не виконує роботи навіть за наявності коштів на рахунку по будинку, що підтверджується матеріалами справи (заява ОСОБИ_12 (м. Суми, вул. Черепіна, 78, кв. ___) від 18 лютого 2014 року, надіслана до Відділу житлового господарства).

На підставі вищезазначеного, керуючись статтями 12, 121, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтею 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3 та 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001 року №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за №291/5482 (із змінами), пунктом 32 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції (Правила розгляду справ), затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року №5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 6 травня 1994р. за №90/299 (в редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

ВИРІШИЛА:

1. Визнати бездіяльність відділу житлового господарства Сумської міської ради (ідентифікаційний код – 38725019), яка полягає у нездійсненні контролю за якістю послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надаються мешканцям багатоквартирних будинків, міста Суми, порушенням, передбаченим пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення дій, заборонених згідно зі статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції» в частині створення умов для вчинення КП «Сумижитло» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50 та частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у межах власної зони обслуговування у місті Суми.

2. Зобов’язати відділ житлового господарства Сумської міської ради (ідентифікаційний код – 38725019) у двомісячний строк припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього рішення, шляхом запровадження системного контролю за виконаними обсягами робіт з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та поточних ремонтів, перевірки актів виконаних робіт на відповідність їх нормативним документам.

Рішення може бути оскаржено до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення.

Голова колегії Є.М. Касьян

Члени колегії: В.М. Коваленко

О.А. Бульченко

І.В. Заїка

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux