Анотаційний звіт
до основних показників діяльності Донецького відділення
Антимонопольного комітету України
за 6 місяців 2013 року
У першому півріччі 2013 року Донецьким обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі - Відділення) розглянуто 56 справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Загальна кількість порушень, визнаних рішеннями адміністративної колегії Донецького відділення за результатами розгляду цих справ (без урахування інформаційних порушень), становить 59 одиниць, що майже на 64% перевищує відповідний показник відповідного періоду 2012 року.
Також, першому півріччі 2013 року Відділення, відповідно до ст. 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», надало суб’єктам господарювання та органам місцевого самоврядування 51 рекомендацій про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення наслідків вчинених порушень, причин та умов, що їм сприяють. Внаслідок виконання цих рекомендацій припинено 65 порушень законодавства про захист економічної конкуренції, - 5 рекомендацій перебувають у стадії виконання.
Внесено більше 35 рекомендацій щодо запобігання порушенням конкуренційного законодавства, обмеження монополізму та розвитку конкуренції.
У першому півріччі 2013 року Відділенням проведено 9 перевірок суб’єктів господарювання, за результатами кожної з перевірок виявлені ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Загальна кількість порушень конкуренційного законодавства (без урахування інформаційних) та неправомірних дій суб’єктів господарювання, органів влади та місцевого самоврядування, виявлених та припинених внаслідок заходів, вжитих Донецьким відділенням протягом першого півріччі 2013 року, дорівнює 124.
Сума штрафів, накладених на порушників конкуренційного законодавства склала 2210,5 тис. грн, що перевищує аналогічний показник I півріччя минулого року майже в 3,1 рази.
Протягом першого півріччя 2013 року суб’єктами господарювання, що вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції, за рішеннями Донецького відділення, сплачено штрафів на суму 1223,64 тис. грн., що майже в 2,2 рази більше, ніж за відповідний період 2012 року.
Економічний ефект внаслідок припинення порушень, за підсумками першого піврріччя 2013 року, складає 98643,54 тис. грн., (за відповідний період минулого року – 1005,90 тис. грн.).
Вищезазначене свідчить про динамічне підвищення результативності діяльності Донецького відділення.
2. Реальний вплив відділення на соціально важливі та пріоритетні ринки.
2.1. Донецьким відділенням здійснюється постійний контроль за дотриманням вимог конкуренційного законодавства виконавцями (виробниками) житлово-комунальних послуг
Відділенням протягом звітного періоду було розглянуто 10 справ щодо виконавців (виробників) житлово-комунальних послуг в результаті чого припинено 21 порушення пов’язане із безпідставним застосуванням підвищених тарифів на житлово-комунальні послуги.
Загальна сума на яку була зменшена вартість житлово-комунальних послуг внаслідок перерахунків, здійснених виконавцями за рішеннями Донецького відділення у першому півріччі 2013 року, близько 2 млн. гривень.
2.2. Протягом звітного періоду 2013 року, як і у минулих роках, одним із пріоритетних напрямків роботи відділення було дослідження стану конкуренції та цінової ситуації на соціально важливих ринках, зокрема, на ринках роздрібної реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення.
Щодо дослідження стану конкуренції на регіональних ринках роздрібної торгівлі лікарськими засобами, учасниками яких є аптечні заклади, що розташовані в медичних установах, то в рамках виконання зазначеного доручення Донецьким відділенням було направлено 47 вимог щодо надання інформації медичним установам, зокрема, онкологічним диспансерам, туберкульозним лікарням, шкірно-венерологічним лікарням, психіатричним лікарням, з метою встановлення переліку суб’єктів господарювання, які укладали договори оренди на розміщення їх аптечних закладів в будівлях відповідних медичних установ та було встановлено, що лише у 19 з 47 медичних установ існують факти оренди приміщення для розміщення аптечних закладів.
У зв’язку з чим, Донецьким відділенням з метою виконання зазначеного доручення, враховуючи територію пішохідної доступності було визначено вісімнадцять (два медичних заклади, розташовані у одному приміщенні) регіональних ринків роздрібної торгівлі лікарськими засобами, учасниками яких є аптечні заклади, що розташовані в медичних установах та відповідно було проведено аналізи стану конкуренції, результати яких надіслані до Комітету у додатках.
При цьому, під час проведення Донецьким відділенням аналізу станів конкуренції у вищезазначених територіальних межах суб’єкти господарювання, аптечні заклади яких розташовані у медичних закладах, зазначили низку конкурентів, які здійснюють діяльність з роздрібної реалізації лікарськими засобами у зоні пішохідної доступності від стаціонару закладу охорони здоров’я, зокрема, від трьох медичних установ, яким в свою чергу були направлені вимоги щодо надання інформації.
Оскільки станом на цей час відповіді від зазначених суб’єктів господарювання не надійшли до Донецького відділення, здійснити аналіз стану конкуренції на ринку роздрібної торгівлі лікарськими засобами у територіальних межах пішохідної доступності зазначених трьох медичних установ є неможливим, у зв’язку з чим така інформація буде надіслана до Комітету додатково.
Крім того, враховуючи те, що характерною рисою осінньо-зимового періоду в Україні є загострення стану захворюваності на грип та на гострі респіраторні вірусні інфекції, у зв’язку з чим різко зростає попит на лікарські засоби, що використовуються для лікування (профілактики) таких захворювань, а також результати досліджень, що проводились у минулих роках, які показали тенденцію зростання цін на лікарські засоби, що використовуються для лікування (профілактики) грипу та гострих респіраторно-вірусних інфекцій, у вказаний період, Донецьким відділенням були надані низці суб’єктів господарювання - власникам розгалужених аптечних мереж у Донецькій області, обов’язкові до розгляду рекомендації щодо запобігання порушенням законодавства про захист еконоринкумічної конкуренції. В даних рекомендаціях зазначалось про необхідність утриматись від дій або бездіяльності, що може спричинити підвищення цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення, що використовуються для лікування (профілактики) грипу та гострих респіраторних вірусних інфекційних захворювань та/або виникнення дефіциту на такі лікарські засоби та вироби медичного призначення.
Внаслідок зазначених дій цінова ситуація на ринку лікарських засобів та виробів медичного призначення у період загострення стану захворюваності на грип та на гострі респіраторні вірусні інфекції характеризувалась як стабільна.
2.3. Вжиті відділенням заходи на такому соціально вагому ринку, який віднесено до пріоритетних ринків - ринок ритуальних послуг.
За результатами здійсненого дослідження на цьому ринку, відділенням розпочато 6 справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. На цей час прийнято 4 рішення у справі відносно трьох суб’єктів господарювання (зловживання монопольним становищем) на загальну суму 148 тис. грн. та одне рішення відносно органу місцевого самоврядування (відмова в укладанні договору на надання ритуальних послуг).
Щодо дослідження посмортальних послуг
За повідомленням Головного управління охорони здоров’я Донецької обласної державної адміністрації у відділах та відділеннях обласного бюро судово-медичної експертизи будь-які платні послуги не надаються.
Виходячи з інформації КЗОЗ «Донецьке обласне бюро Судово-медичної експертизи», міськими та районними відділами та відділення ми Бюро будь-яких платних послуг, у тому числі зі зберігання у холодильних камерах, населенню Донецької області не надаються.
Запитані лікарні, окрім Центральної міської лікарні міста Сніжне також у своїх відповідях зазначали про ненадання платних постмортальних послуг, зокрема, транспортування тіла померлого до моргу, санітарно-гігієнічної обробки (омивання), зберігання тіла померлого в холодильних камерах, бальзамування, одягання, гримування, перукарських послуг, вкладання тіла в труну.
Що стосується Центральної міської лікарні міста Сніжне, то зазначений заклад охорони здоров’я протягом 2012 – поточного періоду 2013 року надавав послуги «Содержания тел умерших в холодильной камере паталогоанатомического отделения сверх нормы (более суток) после смерти в лечебном учреждении, а также находящихся на сохранении по желанию родственников» (мова оригіналу).
Однак, за результатами аналізу матеріалів ціноутворення Центральної міської лікарні м. Сніжне в частині формування тарифу на дану послугу ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції не встановлено.
2.4. Що стосується ринку оренди землі, який також включено до пріоритетних, то з метою виконання доручення щодо дослідження ринку оренди землі було надіслано 28 вимог до міських рад про надання інформації щодо договорів оренди землі, розміру орендної плати та 31 вимога щодо надання інформації до орендарів земельних ділянок.
На цей час здійснюється аналіз отриманої під час моніторингу інформації, яка узагальнюється та заноситься у табличну форму додатку № 3 до технологічної карти.
2.5. З метою забезпечення дотримання законодавства про захист економічної конкуренції суб’єктами господарювання, поведінка яких може вплинути на зростання споживчих цін на продукти харчування, Донецьке відділення здійснює постійний контроль за станом конкуренції на основних ринках продовольчих товарів.
Сьогодні особлива увага приділяється питанню ціноутворення на яйця курячі товарні, оскільки вони є одним із основних соціально значущих продуктів харчування для всіх верств населення та знаходяться у зоні ризику необґрунтованого підвищення цін в тому числі і напередодні Великодня в умовах значного збільшення попиту.
Результати моніторингу проведеного Донецьким відділенням у поточному році свідчить про зростання у період з 15 по 22 квітня роздрібних цін на яйця товарні курячі в середньому на 5,4%, оптово-відпускних цін від 3,2 % до 5,4%, що не може бути пояснено об’єктивними причинами.
Враховуючи вищенаведене, Донецьке відділення з метою забезпечення стабільної цінової ситуації і зменшення негативних наслідків коливання цін на ринку яєць курячих та з метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції надало рекомендації 13-тьом основним виробникам-птахофабрикам, які виробляють найбільші обсяги яєць курячих, зокрема, утриматися від вчинення дій щодо встановлення оптово-відпускних цін на яйця курячі, які перевищують економічно-обґрунтований їх рівень. Крім того, відділення рекомендувало 4-м найбільшим суб’єктам господарювання – спеціалізованим мережам роздрібної торгівлі харчовими продуктами утриматися від необґрунтованого підвищення роздрібних цін на яйця курячі та від вчинення дій, які можуть сприяти такому підвищенню.
Результати розгляду зазначених вище рекомендацій знайшли свої відображення на полицях продовольчих магазинів, де відбулось зниження вартості яєць курячих товарних в середньому на 3 гривні.
Економічний ефект від вжитих заходів склав близько 23 мільйонів гривень.
2.6. Донецьке відділення постійно відслідковує ситуацію на такому пріоритетному напрямку, як ринки, пов’язані із підключенням об’єктів містобудування, в тому числі об’єктів житлового будівництва, до інженерних мереж тепло-, водо-, електро-, газопостачання
За зловживання у цій сфері Донецьким відділенням застосовано фінансові санкції до ПАТ «Донецькміськгаз» у розмірі 26 тис. грн.
Відділення встановило, що ПАТ «Донецькміськгаз» безпідставно припинило газопостачання багатоквартирного будинку житлово-будівельного кооперативу, у зв’язку з тим, що члени кооперативу не виконали необґрунтованої вимоги газопостачальної організації щодо встановлення загально-будинкового приладу обліку природного газу за власний рахунок.
Крім того, ПАТ «Донецькміськгаз» неправомірно відмовлялося укладати індивідуальні договори про газопостачання з членами ЖБК, які не облаштовували свої квартири приладами обліку природного газу за власні кошти.
Відповідач визнав факт порушення, сплатив штраф до Державного бюджету України.
В результаті заходів, вжитих Донецьким відділенням, споживачі (члени ЖБК) не зазнаватимуть додаткових витрат, пов’язаних із встановленням лічильників у власних квартирах.
Також, за результатами розгляду заяви проектувальної організації були надані рекомендації ПАТ «Донецькоблгаз».
Так було виявлено, що ПАТ «Донецькоблгаз», відмовляло у видачі технічних умов на виконання проекту газифікації на звернення довіреної особи власника оселі (якою виступав проектувальник). Крім того, розробленим на підприємстві Положенням по розробці та наданню технічних умов передбачалося, що технічні умови надаються лише замовнику під особистий підпис. ПАТ «Донецькоблгаз» погодився з рекомендаціями та повідомив про їх виконання.
Крім того, Донецьке відділення оштрафувало комунальне підприємство «Компанія «Вода Донбасу» на 30 тис. грн. за зловживання монопольним становищем на ринку надання послуг з видачі технічних умов на приєднання до мереж з водопостачання та водовідведення, встановлення приладів обліку води.
Донецьким відділенням було встановлено, що КП «Компанія «Вода Донбасу», зловживаючи своїм монопольним становищем на ринку:
- недотримувалось строків видачі технічних умов на приєднання до мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення;
- встановило економічно необґрунтовані тарифи на послуги з видачі технічних умов за рахунок застосування норм часу, які не відповідають фактичним витратам часу на виконання відповідних робіт.
Підприємство припинило порушення та знизило вартість технічних умов в середньому на 20%. Економічний ефект від припинення порушення становить 322,2 тис. грн.
Таким чином у першому півріччі Відділення подовжило системну роботу щодо виявлення та припинення порушень на цих ринках. Так відділенням підготовлені та направлені необхідні запити, до органів місцевого самоврядування, суб’єктів природних монополій, територіальних органів, що здійснюють регулювання діяльності останніх.
Також проводиться розгляд низки заяв та розслідування у справі відносно ПАТ «Маріупольгаз», яке пред’являє вимоги щодо необхідності реконструкції газорозподільного пункту без відповідного техніко-економічного обґрунтування. На теперішній час відділення очікує висновки НКРЕ, до якого звернувся відповідач, а також і Донецьке відділення (через Комітет).
2.7. Не менш вагомою є робота Відділення, яка спрямована на припинення та запобігання порушенням у вигляді оманливої реклами. За цим напрямком Відділенням розглянуто 21 справу, за результатами яких до порушників застосовано фінансові санкції у загальній сумі 863,5 тис. гривень.
Для прикладу, у першому півріччі 2013 року Донецьким відділенням завершено рослідування у справі про недобросовісну конкуренцію з боку учасника ринку томатних продуктів - ТОВ «Прайм-Продукт».
Як встановило відділення, вказаний суб’єкт господарювання виготовляв та реалізовував у мережах роздрібної торгівлі під торговою маркою «МакМай» томатний продукт, виготовлений із томатної пасти іншого виробника, шляхом додавання до неї води, та штучних поліпшувачів смаку. Зазначений томатний продукт маркувався, як томатана паста, хоча відповідно до ДСТУ томатна паста має виготовлятися виключно із свіжих томатів та не повинна містити ніяких домішок у тому числі, поліпшувачів смаку. За введення в оману споживачів ТОВ «Прайм - продукт» оштрафовано на 60 тис. гривень та зобов’язано припинити порушення. Відповідач визнав факт вчинення порушення.
Також, Донецьке відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало товариство з обмеженою відповідальністю «МЕТРО Кеш Енд Кері Україна» за порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції на 65 тис. гривень.
Як з’ясувало Відділення, ТОВ «МЕТРО Кеш Енд Кері Україна» при реалізації у власних центрах оптової торгівлі акційних наборів дитячого йогурту «Тема» (4 пакувальні одиниці по 208 г з наповнювачем абрикос-банан, 2,8 % жиру) поширювало неправдиві відомості на упаковці наборів «3+1 безкоштовно», при тому, що фактично четверта пакувальна одиниця в упаковці не була безкоштовною.
Отже, поширення на упаковці набору інформації «3+1 безкоштовно», яка є неправдивою, що вводило споживачів в оману.
Зазначені дії ТОВ «МЕТРО Кеш Енд Кері Україна» були кваліфіковані, як порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбачене ст. 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.
ТОВ «МЕТРО Кеш Енд Кері Україна» визнало факт вчинення порушення.
Рішенням адміністративної колегії відділення дії ТОВ «Епіцентр К» з поширення при реалізації акційних наборів ополіскувача Silan Королівський (3 пляшки по 900 мл.) інформації «2+1 безкоштовно», притому, що фактично третя одиниця товару не була безкоштовною, визнані порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, у вигляді поширення інформації, що вводить в оману. На підприємство накладено у розмірі 65 тис. грн. Підприємство визнало факт вчинення порушення та припинило його в рамках розгляду справи.
Крім цього, відділення подовжувало здійснювати контроль за конкурентною поведінкою ритейлів, які поширюючи у власних торгівельних мережах неправдиві відомості при реалізації акційних пропозицій при тому, що фактично умови акції не виконувались, та відносно виробників м’ясної продукції, які поширювали відомості стосовно назв ковбасних виробів, які відноситься до традиційних, у словосполученні з іншим словом, що може утворювати у потенційного споживача уяву про властивості даних ковбасних виробів визначених нормами державних стандартів України, при тому, що їх виробництво здійснюється на підставі технічних умов, згідно з якими продукція виготовляється за іншою рецептурою та технологією та відомості стосовно назви ковбасного виробу, а саме: «Вершкова», при тому, що ці вироби фактично не містили у своєму складі зазначених інгредієнтів, що знайшло своє відображення у 3 рішеннях адміністративної колегії відділення, прийнятих з цього приводу (рішення відносно: ТОВ «Еффект» та ТОВ «БУМСІТІ», ТОВ «Єнакієвський м’ясокомбінат», ПАТ «Фірма Колбіко») та рекомендаціях про припинення дій, що містять ознаки порушення.
Відділенням, також, розглянуто 2 справи відносно лікувальних установ, які в рекламних оголошеннях позиціонували себе як клінічні заклади, хоча це не відповідало дійсності.
2.8. Особливу увагу відділення приділяє роботі по виявленню порушень при проведенні процедур закупівель. У першому півріччі 2013 року розглянуто 5 справ відносно учасників процедур закупівель. До відповідальності притягнуто 11 суб`єктів господарювання, які діяли на ринках нафтопродуктів, напівфабрикатів з міді, послуг їдалень. До порушників застосовані фінансові санкції у загальній сумі 426 тис. гривень.
2.9. Поза увагою Відділення не залишився й ринок послуг з технічного контролю (перевірки технічного стану) колісних транспортних засобів.
Так відділенням розглянуто справу відносно ТОВ «В.І.П. АВТО», яке входило до складу суб’єкта господарювання, що займав монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг з технічного контролю (перевірки технічного стану) колісних транспортних засобів в територіальних межах м. Донецьк.
Рішенням у цій справі визнано, що ТОВ «В.І.П. АВТО», встановивши та застосовуючи у 2010 – 2012 роках завищені розміри вартості послуги з технічного контролю (перевірки технічного стану) колісних транспортних засобів, за рахунок включення до вартості даних послуг завищених норм часу, які не відповідають фактичним витратам часу на надання цих послуг, вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 2 статті 50 та визначене пунктом 1 частини другої статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.
За вчинення порушення на відповідача накладено штраф у розмірі 50 тис. гривень.
Відповідач сплатив штраф та припинив порушення, зменшивши вартість своїх послуг до економічно обґрунтованого рівня, економічний ефект від припинення порушення за результатами розгляду цієї справи становить більше 568 тис. гривень.
3. Забезпечення захисту та розвитку конкуренції:
3.1. Донецьке відділення постійно відстежує стан розвитку конкуренції на ринках житлово-комунальних послуг.
Так, Донецьким відділенням були виявлені випадки визначення органами місцевого самоврядування виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів та послуг з утримання будинків та прибудинкової території без застосування конкурсних процедур, які передбачені чинним законодавством. Оскільки це призводить до недопущення конкуренції, Донецьким відділенням за звітний період було розглянуто справи відносно 5 органів місцевого самоврядування (Білозерської, Новоазовської міських рад; Краснополянської сільскої, Новодонецької, Тельманівської, Ялтинської селищних рад), та прийнято відповідні рішення, якими відповідачів зобов’язано застосовувати виключно конкурсні засади при визначенні виконавців житлово-комунальних послуг.
Погодившись з позицією Донецького відділення, органи місцевого самоврядування вживають заходів щодо визначення надавачів послуг на конкурсних засадах, що забезпечує прозорість та рівність умов вступу на ринок нових суб’єктів господарювання.
Зокрема, своїм рішенням, адміністративна колегія Відділення зобов'язала Ялтинську селищну раду визначити виконавця послуг з вивезення побутових відходів на конкурсних засадах.
Як з'ясувало відділення, на території смт. Ялта Донецької області, конкурси із визначення виконавця послуг із вивезення побутових відходів Ялтинською селищною радою не проводилися, що звільнило суб'єктів господарювання від потреби пропонувати для здобуття права на надання такої послуги кращі умови її надання, тобто використовувати власні досягнення для отримання переваг порівняно з іншими учасниками ринку.
Ялтинська селищна рада визнала вчинення порушення та зобов'язалася провести відповідний конкурс.
3.2 З метою забезпечення захисту конкуренції, Відділення надало Контарнівській селищній раді обов’язкові для розгляду рекомендації про припинення практики невизначення термінів повідомлення заявників про результати розгляду заяв про включення до переліку об’єктів комунальної власності територіальної громади смт. Контарне та смт. Московське, що підлягають приватизації, що може призвести до створення окремим суб’єктам господарювання несприятливих умов діяльності порівняно з конкурентами. На виконання рекомендацій орган місцевого самоврядування припинив порушення конкуренційного законодавства.
Рекомендації про припинення дій, що містять ознаки порушення також були надані виконкому Торезької міської ради. На виконання цих рекомендацій виконком припинив дії, що полягали у залишенні, всупереч положенням чинного законодавства, діючих договорів щодо перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у м. Торез та укладання нових договорів в редакції, що забезпечувала замовнику перевезень право на одностороннє розірвання договорів у випадку відсутності у водіїв дорожніх листів, та могли призвести до спотворення конкуренції на відповідному ринку.
3.3 Донецьким відділенням розглянуто справу про антиконкурентні узгоджені дії 3 суб’єктів господарювання, що надають послуги доступу до мережі ІНТЕРНЕТ у м. Красноармійську Донецької області, які одночасно, майже у 2 рази підвищили тарифи на свої послуги, встановили ці тарифи на одному рівні та забезпечили, при цьому, однакову швидкість доступу до мережі ІНТЕРНЕТ. Хоча, до моменту погодження конкурентної поведінки, вказані суб’єкти господарювання надавали споживачам послуги доступу до мережі ІНТЕРНЕТ із різними швидкостями.
До порушників застосовано фінансові санкції у загальному розмірі 106 тис. гривень. Учасників антиконкурентних узгоджених дій зобов’язано припинити порушення.
4. Взаємодія з органами державної влади та органами місцевого самоврядування в регіоні
Донецьке відділення на постійній основі здійснює заходи із взаємодії, як з обласною держадміністрацією, так і з обласною радою.
Основними формами взаємодії є:
1. участь у роботі сесій обласної ради, в колегіях та нарадах облдержадміністрації;
2. погодження проектів рішень;
3. систематичне інформування облдержадміністрації про порушення конкурентного законодавства органами місцевого самоврядування;
4. участь у роботі численних міжвідомчих органів обласного рівня.
Одним із прикладів співпраці відділення з облдержадміністрацією є участь представників відділення у нараді щодо розгляду питання підвищення тарифів на пасажирські приміські залізничні перевезення (ініційованого Донецькою залізницею). Учасники наради дійшли спільної думки, що Донецька залізниця не надала достатнього економічного обґрунтування необхідності підняття зазначених тарифів.
Проблем у взаємовідносинах з облдержадміністрацією у Відділення не виникає.
У червні поточного року відділенням на базі виконкому Харцизької міської ради Відділенням проведено захід - «День відкритих дверей з питань захисту конкуренції» у м. Харцизьку. Під час заходу, із залученням зацікавлених сторін були обговорені актуальні питання захисту конкуренції, зокрема, у сферах
- створення і функціонування об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ);
- підключення об'єктів будівництва, в тому числі об'єктів житлового будівництва, до інженерних мереж електро-, газо-, тепло-, водопостачання та водовідведення і надання комунальних послуг;
- надання супутніх послуг при наданні адміністративних послуг;
- поводження з побутовими відходами, зокрема, збирання, вивезення (перевезення) твердих побутових відходів;
- надання ритуальних послуг.
У зв’язку із виявленням та припиненням порушень законодавства про захист економічної конкуренції Відділення протягом першого кварталу 2013 року активно взаємодіяло з правоохоронними органами.
Так, Відділенням на адресу податкових органів у м. Краматорську та Амвросієвсьому районі Донецької області надсилалася наявні у відділенні матеріали щодо можливих порушень податкового законодавства суб’єктами господарювання.
Також Відділенням до підрозділів МВС України у Донецькій області, що виявляють та розслідують економічні злочини, спрямовано матеріали, які свідчать про можливе підроблення документів, необхідних для участі у процедурі закупівлі за державні кошти, службовою особою одного із учасників процедури закупівлі.
За поданням підрозділу СБУ України у Донецькій області, Відділенням здійснюється розслідування за фактами погодження конкурентної поведінки учасниками процедури закупівлі, що проводилась ДП «Донецька залізниця». Наразі підготовлено подання про початок розгляду справи
Крім того, Відділенням до Краматорського МВ ГУМВС у Донецькій області направлено матеріали, які можуть свідчити про комерційний підкуп службової особи суб’єкта господарювання – надавача послуг щодо доступу до мережі ІНТЕРНЕТ.