• A-
    A+

ЗВІТ голови Полтавського обласного територіального відділення Володимира Оніщенка про роботу відділення за І півріччя 2013 року

Опубліковано 04 липня 2013 року о 08:53

Вся діяльність територіального відділення направлена на розвиток конкуренції в Полтавській області яка є гарантією сталого економічного розвитку, захисту інтересів споживачів та суспільного добробуту.

За 6 місяців поточного року Полтавським обласним територіальним відділенням АМКУ отримано від фізичних, юридичних осіб, правоохоронних органів 113 заяв, тому числі і 13 депутатських звернень щодо недотримання суб’єктами господарювання області конкурентного законодавства. За результатами ретельного дослідження по заявах спеціалістами відділення за поточний період розпочато 19 справ.

Взагалі, за 6 місяців 2013 року територіальне відділення розпочало із власної ініціативи, за результатами розгляду заяв, здійснених перевірок та досліджень товарних ринків 56 справ про порушення конкуренційного законодавства, які в переважній більшості кваліфікуються як зловживання монопольним становищем.

З метою реального впливу на соціально-важливі ринки Полтавської області, насамперед, ринки житлово-комунальних послуг, інвентаризаційних послуг, ринку оренди землі сільськогосподарського призначення, ринку лікарських засобів, ринку перевезення пасажирів та цінову ситуацію на них, територіальним відділенням за І півріччя поточного року розглянуто 62 справи, за результатами чого припинено 103 порушення конкурентного законодавства у вигляді:

- Антиконкурентних узгоджених дій – припинено 15 порушень, розглянуто 14 справ та накладено 645,650 тис. грн. штрафу на порушників, сплачено – 348,421 тис. грн. штрафу та пені, як приклад:

- спотворення результатів тендеру, проведеному Відділом освіти Полтавської РДА в лютому 2011 року на потреби 2011 року та в грудні на потреби 2012 року по предмету закупівлі «Послуги шкільних їдалень» з боку фізичних осіб – суб’єктів господарювання - штраф накладений на порушників у двох справах складає – 264,876 тис. грн.

- Зловживання монопольним становищем – припинено 61 порушення, розглянуто 24 справи та накладено 824,500 тис. грн. штрафу на порушників, сплачено – 241,578 тис.грн. штрафу та пені, як приклад:

- включення до вартості проїзду за тарифом та стягнення з пасажирів додаткових 20%, що не відповідає чинному законодавству, з боку авто перевізників Полтавської області - штраф накладений на порушників склав 183,500 тис. грн. Крім того, в ході розгляду справи були надані 59 рекомендацій автоперевізникам, обов’язкові для виконання;

- Не здійснення розрахунків економічно обгрунтованих тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій з боку ТОВ "Житлорембудсервіс" та ТОВ "Добробит" - штраф накладений на порушників склав 68 тис. грн. кожному відповідачу у справах.

- Недобросовісної конкуренції – припинено 10 порушень, розглянуто 10 справ та накладено 218,450 тис. грн. штрафу на порушників, сплачено – 88,170 тис. грн. штрафу та пені, як приклад:

- Поширення інформації про капсули "Спулан", що вводить в оману, з боку ТОВ «Віталіті». Штраф накладений на суму 68,000 тис. грн. Порушення скоєне вдруге.

- Антиконкурентних дії органів влади та місцевого самоврядування – припинено 10 порушень, розглянуто 8 справ, як приклад:

- Прийняття рішення щодо допущення до участі у Торгах на закупівлю продуктів хімічних різного технічного призначення (24.66.4), препаратів фармацевтичних різних (24.42.2) та продуктів агрохімічних (дезінфікуючих) (24.20.1) у 2011 році, пропозицій ТОВ «Віола Медтехніка» та ПП «Медтайм», які не відповідали умовам документації конкурсних торгів та вимогам законодавства з боку Полтавської обласної дитячої клінічної лікарні. Норми права спрямовані на встановлення конкурентного середовища у галузі закупівлі товарів, робіт а послуг за державні кошти та визначають обов’язок розпорядника державних коштів, який здійснює закупівлю в установленому законодавством порядку, під час проведення торгів розвивати конкурентні засади, об’єктивно та неупереджено оцінювати пропозиції учасників конкурсних торгів. Відділення зобов’язало Лікарню привести свою діяльність до вимог чинного законодавства.

- Інформаційних порушень – припинено 7 порушень, розглянуто 6 справ та накладено 53,000 тис. грн. штрафу на порушників, сплачено – 55,810 тис. грн. штрафу та пені.

Взагалі за 6 місяців поточного року за результатами припинення 103 порушень на відповідачів у справах накладено штрафу на суму 1 744,410 тис. грн. Сплачено до державного бюджету за зазначений періоду – 734,699 тис. грн.

Економічний ефект припинених порушень за І півріччя 2013 року склав 13 926,696 тис. грн., а саме:

- на ринку житлово-комунальних послуг склав 6,227 тис. грн.

- на ринку молока – 2 806,937 тис. грн.

- на ринку скрапленого газу для потреб населення – 642,188 тис. грн.

- на ринку послуг митного складу – 164,705 тис. грн.

- на ринку надання послуг з доступу та використання місць на об’єктах, на яких розміщено телекомунікаційне обладнання – 847,680 тис. грн.

- на ринку перевезення пасажирів в автомобільному транспорті загального користування, який працює у звичайному режимі руху – 9 344,000 тис. грн.

- на ринку надання послуг з видачі технічних умов на підключення до систем централізованого водопостачання та водовідведення – 98,500 тис. грн.

- на ринку надання ритуальних послуг 16,459 тис. грн.

За визначений період Відділенням надано суб’єктам господарювання, органам влади та органам місцевого самоврядування 137 рекомендацій в порядку статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції». Суб’єктами господарювання розглянуто 95 рекомендацій, чим припинено 122 дії з ознаками порушення конкурентного законодавства . Як приклад:

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України рекомендувала виконкому Полтавської міської ради припинити антиконкурентні дії.

Як встановило Відділення за результатами власних досліджень та розгляду звернення правоохоронних органів, конкурсний комітет з визначення автомобільних перевізників для роботи на міських автобусних маршрутах загального користування, утворений виконавчим комітетом Полтавської міської ради, не допустив ТОВ «АВА-Експрес» до участі у конкурсі за об’єктом конкурсу № 32 маршрут № 52, хоча документи Товариства відповідали умовам, визначеним організатором цього конкурсу – виконавчим комітетом Полтавської міської ради. Такі дії конкурсного комітету суперечать пункту 12 Порядку проведення конкурсу про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника та містять ознаки порушення конкурентного законодавства як антиконкурентні дії органу місцевого самоврядування у вигляді вчинення дій, які можуть призвести до недопущення та спотворення конкуренції на ринку перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у межах м. Полтава.

Враховуючи вищевикладене, в порядку статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» адміністративна колегія територіального відділення рекомендувала виконавчому комітету Полтавської міської ради усунути дії, що містять ознаки порушення конкурентного законодавства, шляхом прийняття рішення про відмову у введенні в дію Протоколу № 3 засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для роботи на міських автобусних маршрутах загального користування, складеного 14.05.2013 року за об’єктом конкурсу № 32 маршрут № 52.

Одночасно, в порядку статті 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», адміністративна колегія територіального відділення рекомендувала виконавчому комітету Полтавської міської ради, як організатору конкурсу на автобусному маршруті загального користування у межах м. Полтава, при прийнятті рішення про введення в дію рішення засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для роботи на міських автобусних маршрутах загального користування, оформленого у Протоколі № 3 від 14.05.2013 року, забезпечити виконання пункту 5 Порядку проведення конкурсу, зокрема, забезпечення створення конкурентного середовища, та у разі виявлення порушень, допущених вищевказаним конкурсним комітетом при проведенні конкурсу за об’єктами № 9,13, 19, 22, 23, 26, 28, 30, вжити заходи в межах повноважень, визначених Порядком проведення конкурсу.

Згідно чинного законодавства, органи місцевого самоврядування зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

Рекомендації територіального відділення не були виконані. Тому адміністративна колегія територіального відділення розпочала справу щодо анти конкурентних дій органу місцевого самоврядування шляхом вчинення дій, які призвели або можуть призвести до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції на ринку пасажирських перевезень міста Полтави.

За І півріччя 2013 територіальним відділенням надано 58 рекомендацій за ст. 14,17 Закону України «Про Антимонопольний комітет України». Враховані 47. Як приклад:

Враховуючи соціальну значимість ринку роздрібної реалізації ветеринарних медикаментів і препаратів, з метою запобігання порушенням конкурентного законодавства та на підставі статті 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», адміністративна колегія територіального відділення рекомендувала 9-ти суб’єктам господарювання та фізичним особам - підприємцям – учасникам зазначеного ринку, вжити заходи щодо утримання від встановлення таких цін на ветеринарні медикаменти та препарати, що реалізується через ветеринарні аптеки, аптечні кіоски та пункти, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції та від необґрунтованого підвищення роздрібних цін на ветеринарні медикаменти і препарати на ринку роздрібної реалізації ветеринарних медикаментів і препаратів. Всі суб’єкти господарювання врахували рекомендації відділення.

Органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані погоджувати з антимонопольними органами проекти нормативно-правових актів та інших рішень, які можуть вплинути на конкуренцію, зокрема щодо створення суб’єктів господарювання, встановлення і зміни правил їх поведінки на ринку, або такі, що можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції на відповідних ринках.

На погодження до ТВ за І півріччя 2013 року надійшло 51 проект рішень органів влади, органів місцевого самоврядування, 46 з яких погоджено, 1 проект погоджений із зауваженнями, 6-ти проектам - в погодженні відмовлено. Як приклад:

Відповідно до чинного законодавства, виконком Полтавської міської ради надав до територіального відділення на погодження проект вищеназваного рішення, пунктом 1 якого передбачалось встановити скориговані тарифи на послуги зі збирання, вивезення та захоронення твердих побутових відходів, що надаються Полтавським комунальним автотранспортним підприємством 1628.

Проте, територіальному відділенню не було надано економічного обґрунтування скоригованих тарифів на послуги. Зокрема, відсутність детальної розшифровки статей витрат, по яких проводиться коригування, що були враховані у діючих тарифах та на момент проведення коригування діючого тарифу (фонду заробітної плати; кількості паливо-мастильних матеріалів тощо), не дало можливості територіальному відділенню зробити висновок щодо економічного обґрунтування скоригованих тарифів.

Враховуючи вищенаведене, територіальне відділення не погодило проект рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради «Про коригування тарифів на послуги зі збирання, вивезення та захоронення твердих побутових відходів, що надаються Полтавським КАТП 1628».

Національним планом дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженим Указом Президента України від 12 березня 2013 року № 128/2013 передбачено виконання низки завдань, спрямованих на захист економічної конкуренції. Ці завдання визначено, зокрема, стосовно вжиття комплексних заходів, спрямованих на запобігання, виявлення та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції, в тому числі, у сферах реалізації лікарських засобів, підключення об’єктів будівництва, в тому числі об’єктів житлового будівництва, до інженерних мереж електро-, газо-, тепло-, водопостачання та водовідведення і надання комунальних послуг, збору, вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів, супутніх послуг при наданні адміністративних послуг, ритуальних послуг.

На виконання доручення виконуючого обов’язки Голови Антимонопольного комітету України Кузьміна Р.І. від 09.10.2012 №13-08/547 здійснюється дослідження ринку ритуальних послуг (кінцевий термін виконання 12.07.2013 року).

За результатами проведеного дослідження станом на 03.07.2013р. територіальним відділенням здійснено розгляд 9 справ щодо ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку:

- КП «Спецкомбінат похоронно – ритуального обслуговування» (м. Полтава),

- Полтавської міської ради;

- Гадяцької міської ради;

- КП виконавчого комітету Лубенської міської ради «Ритуалсервіс» (м. Лубни),

- виконавчого комітету Лубенської міської ради,

- Кобеляцького КП «Міська сервісна служба»,

- виконавчого комітету Кобеляцької міської ради,

- КП «Ритуал» (м. Миргород),

- виконавчого комітету Миргородської міської ради.

За результатами їх розгляду накладено штрафних санкції на загальну суму 44,0 тис. гривень. На даний час сплачено 17,0 тис. грн. (КП «Спецкомбінат похоронно – ритуального обслуговування» (м. Полтава). Гадяцькою міською радою на виконання рішення створено ритуальну службу.

На даний час триває розгляд справи щодо ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку КП «Спеціалізований комбінат ритуальних послуг» (м. Кременчук).

Крім того за результатами дослідження було надано 4 рекомендації: КП Диканський ККП, Диканській селищній раді, КП «Комунпобутсервіс» (смт. Семенівка) та виконавчому комітету Семенівської селищної ради. Всі вказані рекомендації на даний час виконані.

Також, на даний час територіальним відділенням здійснюється дослідження ринку ритуальних послуг, що надаються закладами судово – медичної експертизи (постмортальні послуги).

Крім того, територіальним відділенням Комітету було проведено планову виїзну перевірку Гожулівської сільської ради за результатами якої виявлено ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції на ринку ритуальних послуг з боку Гожулівської сільської ради та комунального підприємства з надання похоронно-ритуальних послуг «Гожулівська ритуальна служба» та надані відповідні рекомендації щодо усунення виявлених порушень. Також територіальним відділенням Комітету проведено планову виїзну перевірку Семенівської селищної ради за результатами якої виявлено ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції на ринку ритуальних послуг з боку Семенівської селищної ради та надані відповідні рекомендації щодо усунення виявлених порушень.

Територіальним відділенням Комітету розглянуто звернення Тимчасової контрольної комісії з перевірки діяльності Щербанівського комунального підприємства з надання похоронно-ритуальних послуг «Пам’ять» за результатами розгляду якого, виявлено ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції на ринку ритуальних послуг з боку Щербанівської сільської ради та КП «Пам’ять» і винесено рекомендації щодо усунення виявлених порушень.

На виконання доручення в.о. голови Антимонопольного комітету України Кузьміна Р.І. здійснюється дослідження щодо стану товарних ринків, пов’язаних із підключенням об’єктів містобудування, в тому числі житлового будівництва, до інженерних мереж електро-, газо-, тепло-, водопостачання та водовідведення.

На даний час на підставі звернень громадян за результатами дослідження на ринку видачі технічних умов щодо приєднання до мереж електропостання розглядається 5 справ щодо ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку ПАТ “Полтаваобленерго».

Також територіальним відділенням Комітету проведено планову виїзну перевірку ПАТ «Гадячгаз», за результатами якої в діях товариства при видачі технічних умов на газопостачання виявлено ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції і розпочато розгляд справи.

На виконання доручення Голови Антимонопольного комітету України Цушка В.П. від 02.04.2013 здійснюється дослідження ринку поводження з побутовими відходами, зокрема збирання, вивезення (перевезення) твердих побутових відходів. Зокрема, територіальним відділенням на 1 етапі проводилось дослідження питання щодо дотримання органами місцевого самоврядування вимог законодавства про захист економічної конкуренції під час проведення конкурсів на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів.

За результатом проведеного дослідження надано 9 рекомендацій органам місцевого самоврядування: Котелевській, Чутівській, Шишацькій, Диканській, Машівській, Новосанжарській селищним радам та виконкому Пирятинської міської ради, Виконкому Лубенської міської ради, Зіньківській міській раді. На даний час про вжиття заходів по виконанню рекомендацій повідомили 8 органів місцевого самоврядування.

На виконання доручення виконуючого обов’язки голови Антимонопольного комітету України Кузьміна Р.І. від 09.04.2013 проводиться дослідження ринку роздрібної реалізації вугілля та вугільної продукції для населення за 2012 рік. Комітет повідомлено про виконання вказаного доручення.

Крім того, територіальним відділенням Комітету постійно здійснюється контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на ринках надання послуг у сфері житлово-комунального господарства.

Так, протягом поточного періоду 2013 року територіальним відділенням постійно вживалися заходи щодо забезпечення ефективної протидії випадкам зловживання монопольним становищем та випадкам антиконкурентних узгоджених дій на ринках житлово-комунальних послуг, зокрема:

Розглянуто 8 справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем, за результатом розгляду накладено штрафів на загальну суму 282,0 тис. грн. на ТОВ «Житлорембудсервіс» (м. Кременчук), ТОВ «Добробит» (м. Кременчук), КП «Полтававодоканал», КП «Лубни-водоканал».

Адміністративна колегія Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала КП ПОР «Полтававодоканал», КП «Пирятинський міський водоканал», Кобеляцький КП «Водоканал» загалом на 68 тис. грн. за зловживання монопольним становищем. Як встановило Відділення у ході розгляду справ, зі споживачів (населення) послуг з централізованого водопостачання та водовідведення стягувалась плата за опломбування (переопломбування та розпломбування) засобів обліку води, що не передбачено нормативно-правовими актами.

На даний час на розгляді знаходиться 6 справ щодо ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку КП «Кременчукводоканал», ТОВ «ЖЕП «Перспектива» (м. Кременчук), МКП «Зіньківський комунгосп» Зіньківської міської ради (2 справи) та Зіньківської міської ради (2 справи).

Крім вищезазначеного, адміністративною колегією територіального відділення надано 18 рекомендацій щодо припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції на ринках ЖКГ, в тому числі 6 рекомендацій суб’єктам господарювання та 12 рекомендацій органам місцевого самоврядування. На даний час враховано 15 рекомендацій.

На виконання доручення Голови Антимонопольного комітету України В.П. Цушка від 20.03.13 територіальним відділенням здійснюється дослідження регіонального ринку роздрібної торгівлі лікарськими засобами, учасниками якого є аптечні заклади, що розташовані в медичних установах.

Відповідно до технологічної карти дослідження, територіальним відділенням були направлені вимоги до Полтавської клінічної інфекційної лікарні, Полтавського клінічного онкологічного диспансеру, Кременчуцького обласного протитуберкульозного диспансеру, Лубенського обласного протитуберкульозного диспансеру, Опішнянської туберкульозної обласної лікарні, Веприцької обласної туберкульозної лікарні, Кременчуцького обласного онкологічного диспансеру, Полтавського обласного клінічного кардіологічного диспансеру та Полтавського обласного клінічного протитуберкульозного диспансеру. Інші заклади охорони здоров’я, що були зазначені в технологічній карті дослідження, на території Полтавської області за даними Департаменту охорони здоров’я в Полтавській області відсутні.

Як було встановлено в ходів дослідження, лише на території Полтавського обласного онкологічного диспансеру здійснювали діяльність з роздрібної реалізації лікарських засобів суб’єкти господарювання, а саме: ТОВ «Юнсон» (м. Полтава - 1 аптечний пункт), ТОВ «ТВА – Групп» (м. Київ - 1 аптечний пункт), ПОКП «Полтавафарм» (м. Полтава - 2 аптечних пункти). Зазначеним аптечним мережам були направлені вимоги з переліком лікарських засобів, визначених Лікарнею. Інформація надійшла та здійснюється аналіз динаміки закупівельних та роздрібних цін. Зокрема, при встановлені в мережі однакових цін, при закупівлі лікарських засобів за цінами, нижчими або вищими від попередніх, роздрібні ціни змінювались не відповідно зниженню чи підвищенню закупівельних цін постачальників, що призвело до збільшення роздрібних цін для кінцевого споживача.

Крім того, територіальним відділенням була визначена відстань між зазначеними вище закладами охорони здоров’я та найближчими аптечними пунктами (відстань визначалась відповідно до технологічної карти, з розрахунку пішохідної доступності для хворих - 500 м та 10 хв.). Аптечним мережам, що знаходились в межах пішохідної доступності, були направлені вимоги та на даний час здійснюється аналіз інформації.

Також, в ході дослідження було встановлено, що в більшості своїй аптечні мережі, які знаходяться як на території медичних закладів (які були визначені відповідно до технологічної карти доручення), так і в радіусі 500 м. від них, здійснюють свою діяльність і на території інших закладів охорони здоров’я, які не входили до переліку, визначеному Комітетом. Тому, для повного та всебічного дослідження діяльності суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну реалізацію лікарських через свої аптечні пункти, що знаходяться на території лікарень, порівняння їх поведінки при встановленні роздрібних цін з метою виявлення та припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, територіальним відділенням був направлений лист до Департаменту охорони здоров’я щодо переліку всіх лікарень, що діють на території Полтавської області. Після одержання відповідної інформації, територіальним відділенням були направлені вимоги 47 лікарням. На даний час, інформація надходить. В ході аналізу інформації, було встановлено, що порівняно з 2011 роком, в 2012 - І кварталі 2013 років більшість аптечних пунктів на території лікарень працюють цілодобово як кожен день або в ургентні дні – по середах та п’ятниця). Наразі дослідження триває, здійснюється аналіз цінової політики аптечних мереж, що здійснюють роздрібну реалізацію лікарських засобів в закладах охорони здоров’я на території Полтавської області, за результатами якого будуть вжиті заходи щодо виявлення та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

На виконання доручення Голови Антимонопольного комітету України від 05.04.2013 здійснює дослідження (моніторинг) у сфері оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення відповідно до затвердженого Плану заходів системного моніторингу на 2013 рік у сфері оренди земель сільськогосподарського призначення (лист Комітету від 19.03.2013 №142-29/07-2813) та Технологічної карти, що додається, шляхом опитування орендарів земельних ділянок сільськогосподарського призначення.

Відповідно до Технологічної карти проведення зазначеного моніторингу територіальним відділенням було направлено вимоги 48 суб’єктам господарювання, частка яких у межах певного району Полтавської області перевищувала 5% та перелік яких наведено у додатку до Доручення. Відповідно до вимоги, кожному суб’єкту господарювання необхідно надати інформацію стосовно переліку договорів, які ним укладені та є діючими у 2013 році, а саме: вказання орендодавця, номер та термін дії договору, місцезнаходження земельної ділянки, її кадастровий номер та площу, форму власності (державна, комунальна, приватна тощо), нормативно-грошову оцінку земельної ділянки та річну орендну плату відповідно до договору за земельну ділянку сільськогосподарського призначення.

На даний час іде збір інформації та її аналіз.

Територіальним відділенням здійснено дослідження на виконання доручення Голови Антимонопольного комітету України Цушко В.П. від 17.09.2012 послуг сертифікованих зернових складів в межах Полтавської області.

В результаті проведеного дослідження територіальним відділенням було встановлено, що на території Полтавської області на ринку послуг сертифікованих зернових складів протягом досліджуваного періоду здійснювали діяльність велика кількість зернових складів, а саме: 2010-2011 м.р.- 55 СЗС, 2011-2012 м.р. – 64 СЗС, липень-вересень 2012р. – 58СЗС. Тобто, в межах економічно-вигідної відстані для транспортування зерна від поля (або току) до зернового складу здійснюють діяльність від 4 до 11 сертифікованих зернових складів, тобто відстань між ними значно менша 50 км. Водночас, поклажодавцями зерно завозиться на декілька різних елеваторів на відстань до 110 – 160 - 210 км.

Окрім того, суб’єкти господарювання, що займаються вирощуванням сільськогосподарських культур мають не сертифіковані зернові склади, що використовуються ними для забезпечення внутрішніх потреб господарства з первинної доробки та зберігання власного зерна.

Слід також зазначити, що протягом 2010-2013 рр. до територіального відділення не надходили звернення від суб’єктів господарювання щодо неправомірних дій сертифікованих зернових складів.

Вищезазначене свідчить про наявність досконалої конкуренції на досліджуваному ринку, оскільки споживачі послуг (поклажодавці) не обмежені у виборі зернового складу для отримання послуг зберігання, первинної доробки та відвантаження зерна, а також про відсутність ознак домінуючого становища серед суб’єктів господарювання, що діють на зазначеному ринку.

На виконання доручення Голови Антимонопольного комітету України В.П. Цушка від 31.05.13 розпочато дослідження ринків супутніх послуг при наданні адміністративних послуг. Зокрема, на даний час направлені відповідні запити органів влади щодо надання інформації по зазначеним послугам, зокрема Головному управлінню юстиції в Полтавській області, виконкомам міських рад Полтавської області, міграційній службі тощо, щодо надання інформації про нотаріальні послуги, послуг при оформленні закордонних паспортів та технічної інвентаризації нерухомого майна. На даний час інформація надходить та аналізується. Також за І півріччя 2013 року територіальним відділенням було здійснено 2 перевірки та прийнято 3 рішення щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Комунальне підприємство «Лубенське міжрайонне бюро технічної інвентаризації», Комунальне підприємство «Кременчуцьке міжміське бюро технічної інвентаризації Полтавської обласної ради», Комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації та містобудування Полтавського району» на ринку оформлення та реєстрації прав власності на нерухоме майно та пов’язані з цим інвентаризаційні роботи та накладено штрафних санкцій у загальній сумі 77 000 грн. на даний час продовжується дослідження, аналізується надана інформація, у відповідності до строків, встановлених Комітетом.

Також одним з пріоритетних ринків, що знаходиться під постійним контролем територіального відділення є ринок молока для подальшої промислової переробки . Так, в межах Полтавської області, станом на 01.01.2013 на ринку закупівлі молока для подальшої промислової переробки в межах Полтавської області діяло 12 молокопереробних підприємств, 1 приватний підприємець - Коломієць Олександр Євгенійович та 2 фізичні особи-підприємці - Козуб Юрій Григорович та Мамрікішвілі Коба Володимирович.

В поточному році в межах області розпочало працювати нове підприємство - ТОВ «Маслозавод «Заріг» (місцезнаходження: с. Заріг Оржицького району Полтавської області), що виробляє молоко, кефір, сметану, сир кисломолочний та масло.

Протягом поточного місяця різкого зниження закупівельних цін на молоко не відбувалося.

На даний час закупівельні ціни на молоко по Полтавській області складають (грн./кг):

Назва

Закупівельна ціна на молоко від

населення

виробників

мін

мах

мін

мах

молоко

2,00

3,60

3,00

4,15

 

В разі виявлення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, територіальним відділенням вживаються невідкладні заходи щодо їх припинення.

Крім того, на засіданні останньої колегії 27.06.13 територіальним відділенням прийнято рішення щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Полтавської обласної дитячої клінічної лікарні під час здійснення закупівлі виробів медичного призначення. Відповідач порушення визнав та зобов’язався в подальшій своїй діяльності неухильно дотримуватись вимог ЗЕК. А також прийнято рішення про порушення законодавства про захист та недобросовісної конкуренції з боку ФОП Кадиєва А.А. Як встановило відділення Підприємець здійснював поширення відомостей про каплі для очей, що вводять в оману споживача.

Також за результатами проведення планової виїзної перевірки Семенівської селищної ради та ТОВ «ТК «Автоцентр» територіальним відділенням були надані рекомендації в порядку статті 46 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Так, Семенівській селищній раді були надані 5 рекомендацій щодо скасування рішень виконкому про затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, тарифів на ритуальні послуги та виготовлення ритуальної атрибутики, на послуги, пов’язані з експлуатацією автотракторної техніки, на послуги з вивезення та розміщення твердих побутових відходів, а також щодо розроблення Порядку встановлення орендних ставок в залежності від місця розташування або цільового призначення земельної ділянки.

В свою чергу, ТОВ «ТК «Автоцентр» було рекомендовано встановити економічно обґрунтований тариф за утримання торгового місця. На даний час рекомендації на розгляді.

Крім того в рамках дослідження діяльності суб’єктів господарювання, що здійснюють медичну практику, зокрема стоматологічну, територіальним відділенням були надані за статтею 46 ЗУ «Про захист економічної конкуренції», рекомендації 3 суб’єктам господарювання (назви яких містили слово «клініка» що не передбачено вимогами МОЗ України та нормами чинного законодавства) щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого статтею 15-1 Закону України “Про захист від недобросовісної конкуренції” шляхом приведення назви діяльності з медичної стоматологічної практики до вимог законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Територіальним відділенням розглянуті матеріали, надані Прокуратурою Полтавської області щодо проведених КП «Полтавська МШЕД» у квітні 2013 року відкритих торгів по предмету закупівлі «Продукти нафтоперероблення, інші (Бітум нафтовий – 2700 т)», очікуваною вартістю 24 030 тис.грн.

Як було встановлено в результаті аналізу матеріалів, відкриті торги на закупівлю нафтового бітуму були проведені з порушенням норм ЗУ «Про здійснення державних закупівель», внаслідок чого КП «Полтавська МШЕД» визначено переможця торгів з порушенням норм зазначеного Закону, що може призвести до перевитрат бюджетних коштів, оскільки ціна акцептованої пропозиції, ФОП Січевського О.М., перевищує очікувану вартість предмету закупівлі на 2 565 000 грн.

Детальна інформація про результати розгляду вищевказаного тендеру та оригінали наданих матеріалів направлені листом від 21.06.2013 №02/4189 до Прокуратури Полтавської області.

Окрім того, на офіційному сайті інтернет-видання «Полтавщина» 25.06.2013 було розміщене інтерв’ю міського голови Олександра Мамая під назвою «Полтава ремонтується і розвивається на голому ентузіазмі», зокрема, щодо виконання ремонтних робіт КП «Полтавська МШЕД» та поставок бітуму. Для всебічного, повного та об'єктивного дослідження вищевказаного тендеру територіальним відділенням 01.07.2013 направлена додаткова вимога до Полтавської міської ради про надання інформації щодо причин невиконання КП «Полтавська МШЕД» ремонтних робіт в місті (через не проведення платежів органами Держказначейства за придбаний нафтовий бітум у ФОП Січевського О.М., через невиконання умов договору (тендеру), проведеного в квітні поточного року на закупівлю бітуму, чи з інших причин). В разі виявлення порушення вимог законодавства про захист економічної конкуренції територіальним відділенням будуть вжиті відповідні заходи щодо його припинення, а також про виявлені факти порушень законодавства про здійснення державних закупівель буде повідомлено правоохоронні органи.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux