• A-
    A+

Інформація щодо попередніх висновків по справі № 1060 щодо наявніості у діях ТОВ "Міська Біржа" ознак порушення законодавства про захист недобросовісної конкуренції

Опубліковано 20 грудня 2012 року о 10:10

Інформація щодо попередніх висновків у справі № 1060
за виявленими ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку ТОВ "Міська Біржа"

На адресу Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (надалі – тервідділення) звернулись гр. Гончаров І.В., гр. Пермякова В.Є., гр. Трут К.В., які зазначили, що звернувшись до вказаного агентства вони уклали договори про надання консультативних послуг з товариством з обмеженою відповідальністю «Міська біржа» (м. Житомир) (надалі – ТОВ «Міська Біржа») та заплативши гроші (500 грн.), заявники жодного разу не отримали інформацію, яку їм було повинно надати вказане агентство.

Тобто, споживчі втратили власні кошти, не отримавши від агентства нерухомості послуги з надання інформація про житлові приміщення на ринку оренди, чим були введені в оману та понесли витрати.

Листом від 16.11.2012 № 12-01/7408 Головою Антимонопольного комітету України було надано Луганському обласному територіальному відділенню повноваження на проведення дослідження та прийняття відповідного рішення щодо наявності ознак порушення в діях ТОВ «Міська Біржа», передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману та прийняття відповідного рішення.

У зв’язку з тим, що дії ТОВ «Міська Біржа» містили ознаки недобросовісної конкуренції, що кваліфікується за статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, розпорядженням адміністративної колегії тервідділення від 07.12.2012 № 01-23/257 було розпочато розгляд справи № 1060.

У ході розгляду справи встановлено наступне.

У м. Луганську на ринку посередницьких послуг з надання житлових приміщень в оренду діють риелторські агентства нерухомості, які укладають з клієнтами (споживачами) платні договори інформаційного обслуговування. Тобто, ріелтори продають клієнтам (споживачам) інформацію про оренду житлових приміщень у м. Луганськ. Однак, яким чином надходить до ріелторів інформація від потенційних орендодавців, та у який саме спосіб оформлюються взаємовідносини між ними, невідомо.

Інформація про здачу житлових приміщень в оренду, розміщується ріелторами у ЗМІ та Інтернеті без дозволу орендодавців та з ознаками введення в оману потенційних споживачів.

Ріелтори при наданні посередницьких послуг з надання житлових приміщень в оренду за Договорами зі споживачами надають інформацію щодо житлового приміщення, яке здається, в якій зазначається лише район знаходження житлового приміщення, що здається в оренду (наприклад, СШ 39 або Динамо), кількість кімнат, оплата за оренду та номер телефону для зв’язку.

Відповідно до статті 40 Закону України «Про інформацію»: інформаційна продукція - це матеріалізований результат інформаційної діяльності, призначений для задоволення інформаційних потреб громадян, державних органів, підприємств, установ і організацій.

Згідно із статтею 41 Закону України «Про інформацію»: інформаційна послуга - це здійснення у визначеній законом формі інформаційної діяльності по доведенню інформаційної продукції до споживачів з метою задоволення їх інформаційних потреб.

Кінцевою метою клієнта, який звертається до ріелторів, є отримання житлового приміщення у оренду, за сприятливими клієнту умовами (ціною, місцем знаходження тощо).

Отже, товаром, який реалізують ріелтори, є інформація про житлові приміщення на ринку оренди.

Безперечно, що така інформація повинна, по-перше бути актуальною, тобто, відповідати вимогам клієнта на дату її надання, та по-друге – повною, тобто містити усі відповідні реквізити щодо кожного приміщення.

У інших випадках, тобто у разі, якщо інформація надається без додержання зазначених двох чинників, вона не відповідатиме умовам договору, а отже – буде недійсною.

ТОВ «Міська Біржа» зареєстровано за адресою: 10003, м. Житомир, пл. Перемоги, 43/3, ідентифікаційний код юридичної особи – 37857586.

ТОВ «Міська Біржа» отримує вихідну інформацію (від орендодавців) із ЗМІ та мережі Інтернет без їх (орендодавців) на те дозволу.

На підставі цих даних Агентством формується клієнтська база.

Отже, ТОВ «Міська Біржа» не може апріорі знати, чи дійсне на даний момент те чи інше оголошення, (оскільки не має контактів з орендодавцями), тобто користується неповною інформацією щодо приміщень, які здаються в оренду.

Кінцевою метою клієнта, який звертається до ріелторів, є отримання житлового приміщення у оренду, за сприятливими клієнту умовами (ціною, місцем знаходження тощо).

Потенційний клієнт, звертаючись до Агентства, після укладання інформаційного договору та сплати коштів, отримує на руки витяг з вказаної бази.

Отже, товаром, який реалізує Агентство, є інформація про житлові приміщення на ринку оренди.

Безперечно, що така інформація повинна, по-перше бути актуальною, тобто, відповідати вимогам клієнта на дату її надання, та по-друге – повною, тобто містити усі відповідні реквізити щодо кожного приміщення.

При цьому інформація, яка надається, не містить повних відомостей щодо вказаного приміщення, а вказується лише номер телефону орендодавця, який або не обслуговується, або орендодавець, назначивши час та місце зустрічі, взагалі не з’являється.

Принаймні, жодний з клієнтів Агентства, який звернувся до Луганського тервідділення, не отримав цієї інформації.

Тобто, інформація, яка продається Агентством своїм клієнтам, є неповною.

Таким чином, споживачі втратили власні кошти, не отримавши від агентства нерухомості послуги з надання інформація про житлові приміщення на ринку оренди, чим були введені в оману та понесли витрати.

Інформація, яка надається споживачам ріелторами за договорами інформаційного обслуговування є такою, що вводить в оману, а дії цих суб’єктів господарювання, як такі, що мають ознаки порушення, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», як поширення інформації, що вводить в оману.

Отже, матеріалами справи доведено, що дії товариства з обмеженою відповідальністю «Міська Біржа» (м. Житомир, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи – 37857586) є порушенням, що кваліфікується за статтею 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», а саме: поширення інформації, що вводить в оману, у вигляді повідомлення суб’єктом господарювання безпосередньо невизначеному колу осіб неповних відомостей, які надаються за договорами інформаційного обслуговування, що вплинули на наміри цих осіб щодо придбання посередницьких послуг з надання житлових приміщень в оренду цього суб’єкта господарювання.

Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 12, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтею 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктом 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України 23 лютого 2001 року № 32-р та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за № 291/5482 зі змінами та доповненнями, та пунктом 23 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами),

ПРОПОНУЄМО:

 1. Визнати дії товариства з обмеженою відповідальністю «Міська Біржа» (м. Житомир, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи – 37857586) порушенням, що кваліфікується за статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», а саме: поширення інформації, що вводить в оману, у вигляді повідомлення суб’єктом господарювання безпосередньо невизначеному колу осіб неповних відомостей, які надаються за договорами інформаційного обслуговування, що вплинули на наміри цих осіб щодо придбання посередницьких послуг з надання житлових приміщень в оренду цього суб’єкта господарювання.

 2. Відповідно до статті 21 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» на товариство з обмеженою відповідальністю «Міська Біржа» (м. Житомир, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи – 37857586), за порушення, зазначене у пункті 1, може бути накладено штраф у розмірі до п’яти відсотків доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) суб’єкта господарювання за 2011 рік.

Керівництво ТОВ «Міська Біржа» або уповноважена особа мають змогу отримати або ознайомитися зі змістом зазначеного подання та матеріалами справи у приміщенні Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за адресою: м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 9, тел. (0642) 58 51 16, 58 51 28.

ТОВ «Міська Біржа», має право надати свої міркування, пропозиції або заперечення щодо висновків та пропозицій, викладених у поданні.

У разі надання заперечень щодо висновків і пропозицій, викладених у поданні, необхідно надати докази, які їх підтверджують.

Разом з цим, повідомляємо, що розгляд справи № 1060 відбудеться 28 грудня 2012 року об 11-00.

Місце розгляду справи: Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, м. Луганськ, пл. Героїв Великої Вітчизняної війни, 9, 4 поверх, к.407.

У разі зміни дати проведення розгляду справи буде повідомлено про це додатково.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux