• A-
    A+

ЩОКВАРТАЛЬНИЙ ДАЙДЖЕСТ 3 КВАРТАЛУ 2013 РОКУ

Опубліковано 31 жовтня 2013 року о 15:11

Липень-жовтень 2013 року

КОНКУРЕНЦІЯ

 

 

Щоквартальний дайджест,

Інформаційно-довідковий листок

Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

ЖОВТЕНЬ 2013 РОКУ

 

Про головне

ГОЛОВА АМКУ ВАСИЛЬ ЦУШКО ВЗЯВ УЧАСТЬ

У ЩОРІЧНОМУ КОНГРЕСІ МІЖНАРОДНОЇ ЛІГИ КОНКУРЕНТНОГО ПРАВА (LIDC),

ЩО ПРОЙШОВ 19-22 ВЕРЕСНЯ У М. КИЄВІ

20 вересня 2013 року Голова Антимонопольного комітету України Василь Цушко та державний уповноважений Комітету Микола Бараш взяли участь у щорічному Конгресі Міжнародної ліги конкурентного права (LIDC).

Конгрес LIDC об'єднав відомих світових експертів з конкурентного права, таких як: Фредерік Женні, Мюриель Шані, – а також представників конкурентних відомств світу, бізнесу та юридичних компаній, які займаються питаннями конкуренції.

Під час відкриття щорічного Конгресу Голова Комітету Василь Цушко окреслив основні завдання, які стоять перед АМКУ. Так, Голова Комітету зазначив про схвалення КМУ Загальнодержавної програми розвитку конкуренції на 2014-2024 рр., про роботу АМКУ щодо створення в Україні системи моніторингу державної допомоги суб’єктам господарювання, розробленої відповідно до Національного плану дій на 2012 рік до Програми економічних реформ Президента України та наближеної до стандартів ЄС. Василь Цушко повідомив присутніх і про проведений ЮНКТАДом Огляд конкурентної політики та законодавства, за результатами якого українському конкурентному законодавству надана висока оцінка.

Державний уповноважений Комітету Микола Бараш виступив з доповіддю щодо основних проблем розвитку економічної конкуренції в рамках секції: «Дотримання антимонопольного законодавства: міжнародний досвід та країни перехідних економік».

Фредерік Женні поділився досвідом щодо ефективності антимонопольного регулювання ринку продовольчих товарів.

Конгрес Міжнародної Ліги конкурентного права (LIDC) є об'єднанням професіоналів з метою обміну досвідом з питань вивчення конкурентного (антимонопольного) права, права інтелектуальної власності, а також проявів недобросовісної конкуренції як на національному, так і на міжнародному рівнях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРЕС-СЛУЖБА АМКУ ПРО ПОДАННЯ З ПОПЕРЕДНІМИ ВИСНОВКАМИ

У СПРАВІ ЩОДО АНТИКОНКУРЕНТНИХ УЗГОДЖЕНИХ ДІЙ СУПЕРМАРКЕТІВ

Враховуючи численні звернення представників ЗМІ, прес-служба Антимонопольного комітету України повідомляє, що 4 вересня цього року було завершено попередній етап збирання та аналізу доказів у справі про антиконкурентні узгоджені дії, вчинені з боку ТОВ «Фоззі-Фуд», ТОВ «Фора», ТОВ «Ашан Україна Гіпермаркет», ТОВ «Фудмаркет», ТОВ «ЕКО», ПІІ «БІЛЛА-Україна», ТОВ «Край-2», ПрАТ «Фуршет», ДП «Фуршет Центр», ДП «Сеть-Маркет», ДП «Мережа-Трейд», ДП «Терра-Трейд», ДП «Продмережа», ТОВ «НОВУС Україна», ПрАТ «Ікс 5 Рітейл Груп Україна», ТОВ «Спар-Центр», ТОВ «Бімаркет», ТОВ «МЕТРО Кеш енд Кері Україна», ТОВ «АТБ-маркет», ТОВ «Адвентіс», ТОВ «АСНільсен Юкрейн» і надіслано подання з попередніми висновками відповідачам.

У ході розслідування, яке було розпочато Комітетом у травні 2012 року, з’ясовано, що відповідачі у справі вчинили антиконкурентні узгоджені дії, результатом чого, зокрема, стало підвищення цін в торгових мережах на продукти харчування в 2010-2011 роках. При цьому, відповідачі узгоджували між собою формат взаємодії з постачальниками, що зачіпало інтереси останніх, тим самим створивши картель, в центрі якого знаходиться ТОВ «АСНільсен Юкрейн».

Також відповідачі вимагали від постачальників відстрочки платежів (до 120 днів) і оплати різних додаткових послуг (реклама, бонуси та інше), які досягають 5-10% від вартості поставленого товару.

Відповідно до чинного законодавства відповідачі, ознайомившись з матеріалами подання з попередніми висновками у справі, мають право подати до АМКУ свої міркування та зауваження. Цей етап передує прийняттю рішення у справі, яке буде прийнято Комітетом після опрацювання заперечень, наданих відповідачами.

На сьогодні відповідачі звернулись до Комітету з клопотанням відтермінувати прийняття рішення у справі на другу половину жовтня у зв’язку із великим обсягом обробки подання.

 

Повідомлення

 

ЗАЙВЕ СТЯГНУТІ КОШТИ БУДУТЬ ПОВЕРНУТІ МЕШКАНЦЯМ

Сумське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало Комунальне ремонтно-експлуатаційне підприємство «Центральне» (м.Конотоп) на 2,55 тис. грн. за зловживання монопольним (домінуючим) становищем.

Як з’ясувало Відділення в ході розгляду справи, підприємство, діючи на ринку послуг з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, стягувало з мешканців плату за ці послуги без врахування часткового відшкодування підприємству витрат на їх надання операторами телекомунікаційних послуг, чиї комунікації розміщені в будинках, у вигляді плати за користування конструктивними елементами будинків.

Зокрема між КРЕП «Центральне» та ТОВ «Пан-Телеком» на початку 2011 року був укладений договір згідно якого Товариство отримує право використання будівель, житлових будинків, що знаходяться у віданні КРЕП «Центральне», для облаштування та експлуатації ним ліній зв’язку загального користування-телекомунікаційних мереж, натомість сплачуючи кошти в розмірі 5,0 грн з кожного під’їзду будинку. Плата складалася з витрат на оплату спожитої мережевими комутаторами електроенергії, витрат на утримання внутрішньобудинкових електромереж, рентабельності підприємства та ПДВ.

Оскільки, згідно «Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», затвердженого постановою КМУ від 01.06.2011 №869 витрати на утримання технологічних електричних мереж для електрозабезпечення технічних цілей будинку та електроустановок власників нежитлових приміщень, відшкодовуються мешканцями за рахунок тарифу на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, який затверджений відповідними рішеннями Конотопського міськвиконкому, стягнення плати КРЕП «Центральне» з мешканців без врахування вже отриманих з Товариства коштів могло призвести до подвійного відшкодування мешканцями витрат на утримання технологічних електромереж як у складі квартплати, так і у складі плати за телекомунікаційні послуги Товариства.

В ході засідання адміністративної колегії по прийняттю рішення у справі, підприємство визнало факт вчинення порушення та зобов’язалось, у визначений колегією термін припинити порушення та усунути його наслідки, провівши мешканцям перерахунок плати за послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, що і було враховано при визначенні розміру штрафу.

 

РЕГІОНАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ ФІНАНСОВОЇ УСТАНОВИ ЗОБОВ`ЯЗАНО

ПРИПИНИТИ АНТИКОНКУРЕНТНІ ДІЇ

 

Як з’ясувало відділення в ході розгляду справи, Сумське регіональне управління (надалі - Управління) Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву (надалі –Фонд) діє як орган адміністративно-господарського управління на ринку доступу будівельних компаній до державних фінансових ресурсів при житловому будівництві.

При цьому Управління нехтуючи, затвердженими рішеннями Фонду Порядками формування переліків перспективних об’єктів житлового будівництва, що визначають вимоги, критерії та процедуру формування та застосування Переліків об’єктів житлового будівництва, які фінансуються з державного та місцевих бюджетів на кредитування молодих сімей на будівництво, реконструкцію, придбання житла, всупереч вимогам Конституції України та Закону України «Про захист економічної конкуренції» щодо заборони вчиняти будь-які неправомірні дії, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію, при формуванні до Фонду пропозицій до проектів Переліків перспективних об’єктів житлового будівництва на 2009, 2010, 2011, 2012 та 2013 роки без застосування конкурентних засад включало до них одні і ті самі будівельні компанії, тим самим обмежуючи можливість інших забудовників отримати доступ до фінансових ресурсів Фонду.

Рішенням адміністративної колегії відділення зобов’язано Управління припинити порушення шляхом забезпечення відбору об’єктів житлового будівництва при формуванні пропозицій до Проекту Переліку об’єктів житлового будівництва на будівництво, реконструкцію, придбання житла на які можуть спрямовуватися кредитні ресурси Фонду на 2014 рік за встановленими Фондом критеріями відбору

 

ЯКІСТЬ НАШИХ ДОРІГ ПОЧИНАЄТЬСЯ З ЧЕСНИХ ТОРГІВ І НАВПАКИ

 

Тимчасова адміністративна колегія Комітету оштрафувала ДП «Сумський облавтодор» та ТОВ «Дорбудсервіс» у розмірі 1 млн.грн. і 5 тис.грн., відповідно, за антиконкурентні узгоджені діє під час торгів за державні кошти.

У ході розгляду справи встановлено, що ДП «Сумський облавтодор» (м. Суми) та ТОВ «Дорбудсервіс» (м. Суми) узгодили власну поведінку під час підготовки та участі у процедурі закупівлі за державні кошти робіт з капітального ремонту доріг міста, проведеної Управлінням житлово-комунального господарства Конотопської міської ради.

Внаслідок таких дій конкуренцію між ДП «Сумський облавтодор» та ТОВ «Дорбудсервіс» під час участі у процедурі закупівлі було обмежено, чим було спотворено результати торгів.

Під час визначення розміру штрафів враховано, що ДП «Сумський облавтодор» не визнало факт вчинення порушення, порушення вчинило повторно, лише за поточний 2013 рік було прийнято 3 рішення щодо вчинення вказаним підприємством аналогічних неправомірних дій. Натомість ТОВ «Дорбудсервіс» порушення конкуренційного законодавства визнало, сприяло та допомагало у розкритті даного порушення.

«Припинення порушень конкуренційного законодавства у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що призводять спотворення результатів торгів, і надалі залишається одним із пріоритетних напрямків роботи органів Антимонопольного комітету України. Робота Комітету у цьому напрямку сприяє розвитку конкуренції на товарних ринках України та має на меті підвищення ефективності використання державних коштів» - зазначив голова Колегії, державний уповноважений Антимонопольного комітету України Сергій Шершун

 

 

МІСЦЕВА ВЛАДА ПОВИННА ВІДНОВИТИ КОНКУРЕНЦІЮ НА РИНКУ ВИВЕЗЕННЯ СМІТТЯ

 

На виконання Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 12.02.2013 № 128/2013, територіальним відділенням проводяться дослідження ринків збору, вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів.

Наразі територіальним відділенням завершено розгляд справ про порушення конкуренційного законодавства у діях органів місцевого самоврядування м. Конотоп та м. Охтирка, що полягають у визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів не на конкурсних засадах. Також, розпочато розгляд справи за ознаками аналогічного порушення у діях Тростянецької міської ради.

Встановлено, що ще у 8 районних центрах Сумської області виконавці послуг з вивезення побутових відходів визначались без проведення конкурсу, а саме в м.Глухів, м Лебедин, м.Ямпіль, м.Кролевець, смт.Л. Долина, смт.Краснопілля, смт.С-Буда, смт. Недригайлів.

Окрім цього виявлено, що органами місцевого самоврядування м. Путивль конкурс на визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів проведено з порушенням Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 №1173 «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів».

 

ІНВЕСТИЦІЙНА ПРОГРАМА ПАТ «СУМИОБЛЕНЕРГО» ЩОДО МОДЕРНІЗАЦІЇ ТА БУДІВНИЦТВА

ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ПОВИННА УЗГОДЖУВАТИСЯ З ПЛАНАМИ ЗАБУДОВИ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ

 

В ході дослідження відділенням ринків послуг, пов’язаних з приєднанням до власних місцевих (локальних) електромереж у межах Сумської області, на території якої розташовані діючі місцеві (локальні) мережі ПАТ «Сумиобленерго» було проведено «круглий стіл» між представниками органів місцевого самоврядування, місцевих органів державної виконавчої влади, компаніями-забудовниками, що діють на ринках будівництва житла в регіоні та ПАТ «Сумиобленерго», що діє на ринках постачання та передачі електроенергії в Сумській області.

Встановлено, що неузгодження ПАТ «Сумиобленерго» розвитку електричних мереж, які перебувають в його власності або користуванні, передбаченого його інвестиційними програмами з планами забудови відповідних територій області, як того вимагає частина 3 статті 18 Закону України «Про електроенергетику», за певних умов призводить до ущемлення інтересів суб’єктів містобудівної діяльності, зокрема шляхом встановлення ПАТ «Сумиобленерго» вимог щодо розвитку його електричних мереж та відповідного фінансування забудовниками у обсягах непотрібних їм при будівництві конкретних будинків.

Такі дії ПАТ «Сумиобленерго» кваліфіковані адміністративної колегією відділення як такі, що містять ознаки зловживання монопольним (домінуючим) становищем, у зв’язку з чим колегії рекомендувала ПАТ «Сумиобленерго» в подальшому забезпечити узгодження своєї Інвестиційної програми на відповідний рік з планами забудови територій, як то передбачено частиною 3 статті 18 Закону України «Про електроенергетику.

Окрім того, всім 18 райдержадміністраціям області та 7 міським головам міст обласного підпорядкування (м.Глухів, м.Конотоп, м.Лебедин, м.Охтирка, м.Ромни, м.Шостка, м.Суми) направлені рекомендації щодо вжиття заходів на запобігання порушенням конкуренційного законодавства на ринках послуг, пов’язаних з приєднанням до власних місцевих (локальних) електромереж у межах сумської області, на території яких розташовані діючі місцеві (локальні) мережі ПАТ «Сумиобленерго». Місцевій владі запропоновано вжити заходів по наданню пропозицій ПАТ «Сумиобленерго» щодо будівництва (відновлення, реконструкції) електричних мереж відповідно до програм розвитку підпорядкованої території для врахування ПАТ «Сумиобленерго» при формуванні інвестиційної програми розвитку електромереж на відповідний рік.

 

Офіційно

ЗВЕРНЕННЯ СУМСЬКОГО ОБЛАСНОГО

ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН ТА СУБ`ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

За дорученням Антимонопольного комітету України його територіальними органами, зокрема, Сумським тервідділенням здійснюється дослідження порядку надання органами влади, органами місцевого самоврядування та територіальними органами центральних органів влади адміністративних послуг, а також особливостей умов надання останніми та посередницькими структурами супутніх послуг, що передують наданню адміністративних послуг (платних та безкоштовних).

Враховуючи викладене, просимо громадян та суб’єктів господарювання у разі виявлення в діях надавачів адміністративних та супутніх послуг, що передують наданню адміністративних послуг, ознак порушень законодавства про захист економічної конкуренції та гострих проблем, що мають негативний соціальний аспект та стримують розвиток конкуренції за рахунок перешкоджання веденню бізнесу (цінового характеру, термінів надання супутніх послуг, нав’язування заявникам непотрібних супутніх послуг (в тому числі безкоштовних) тощо), звертатися до Сумського обласного відділення Антимонопольного комітету України за телефонами: (0542) 22-12-84, (0542) 36-00-85 та (0542) 36-00-32. Прохання при цьому зазначати точну назву надавача адміністративних та супутніх послуг.

Разом з тим можливо звертатись до тервідділення із відповідними письмовими заявами за адресою: вул. Харківська, 30/1, м. Суми, 40024

 

 

 

Приймальня

Реквізити відділення

 

 

 

Касьян

Євген Миколайович

 

Голова Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

 

Графік прийому громадян:

Понеділок 15.00-17.00

 

Сумське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України створено 4 квітня 1994 року. Територіальне відділення є юридичною особою — органом у системі Антимонопольного комітету України. Відділення утворюється Антимонопольним комітетом України, йому підпорядковане і підзвітне. Спрямування, координація і контроль діяльності територіального відділення здійснюються Головою, його заступниками, державними уповноваженими Антимонопольного комітету України згідно з розподілом функціональних обов'язків. Свої завдання відділення здійснює у відповідному регіоні, а у випадках, передбачених законодавством, та за дорученням Голови Антимонопольного комітету України — за межами регіону.

 

 

Адреса:

вул.Харківська, 30/1, м.Суми, 40024

тел. 22-12-84

факси: 36-00-85, 36-00-32

 

E-mail: sumytv@ukrpost.net

http://www.amc.gov.ua/amku/control/sum/uk

 

 

Розклад роботи:

Пн-Чт 8.00-17.15

Пт 8.00-16.00

Обідня перерва: 12.00-13.00

 

 

Графік «прямої» телефонної лінії

Сумського обласного територіального відділення

Антимонопольного комітету України

т. (0542) 22-12-84

 

Посада

Прізвище, ім’я, та по батькові

Час

Голова відділення

Касьян Євген Миколайович

Щопонеділка

з 16:00 – до 17:00

Заступник голови

Коваленко Валентина Миколаївна

Щовівторка з 16:00 – до 17:00

Щоп’ятниці з 8:00 – до 9:00

Начальник 1-го відділу досліджень та розслідувань

Бульченко Олена Анатоліївна

Щосереди

з 16:00 – до 17:00

Начальник 2-го відділу досліджень та розслідувань

Гусак Світлана Віталіївна

Щочетверга

з 16:00 – до 17:00

 

 

Телефони «гарячої лінії»

Сумського обласного територіального відділення

Антимонопольного комітету України

працюють щодня з понеділка по четвер з 8:00 до 17:15, у п’ятницю – з 8:00 до 16:00.

Перерва з 12:00 до 13:00

 

Посада

Прізвище, ім’я, та по батькові

Телефон

Начальник 1-го відділу досліджень

та розслідувань

Бульченко Олена Анатоліївна

36-00-85

Начальник 2-го відділу досліджень

та розслідувань

Гусак Світлана Віталіївна

36-00-32

 

Для реєстрації звернення в ході «прямої» або «гарячої» телефонної лінії, заявнику необхідно повідомити відповідальній особі, яка чергує на телефоні:

-          адресу проживання та телефон;

-          прізвище, ім’я та по батькові

-          суть звернення.

 

Наша адреса: вул.Харківська, 30/1, м.Суми, 40024

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux