За поданням Управління Служби безпеки України в Сумській області адміністративна колегія тервідділення розпочала розгляд справ за ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях перевізника м.Конотоп ПП «Корунд-С» та виконавчого комітету Конотопської міської ради.
У зв’язку із відповідними зверненнями перевізників, які здійснюють перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху у м.Конотоп, зокрема, ПП «Корунд-С», з 21 квітня поточного року тариф на послуги з перевезення на підставі рішення виконавчого комітету Конотопської міської ради від
Слід зазначити, що методикою розрахунку тарифів, затвердженою Міністерством транспорту та зв’язку України наказом від
ПП «Корунд-С» у розрахунку тарифу застосувало плановий обсяг перевезення пасажирів, що на 18,1% більше фактичного обсягу перевезення пасажирів за 2013 рік. При цьому перевізник зазначає, що плановий розрахунок обсягу перевезених пасажирів в прогнозованому періоді розраховувався використовуючи дані вивчення пасажиропотоків, на підставі обстеження на міських маршрутах. Однак жодних підтверджуючих документів щодо реальних обсягів перевезення пасажирів на кожному із маршрутів, що обслуговуються цим перевізником, організатору перевезень не було надано.
Тервідділення здійснило аналіз наданих перевізниками, зокрема, ПП «Корунд-С» розрахунків тарифу на перевезення у розмірі 3,0 грн. і звернуло увагу на низькі показники обсягів перевезення пасажирів за рейс у 2013 році , зокрема, на маршруті №7 – 8 чол., на маршруті №17 – 5 чол. З огляду на те, що на цих маршрутах довжиною понад
Зважаючи на те, що без встановлення реального пасажиропотоку на міських маршрутах загального користування визначення розміру економічно обґрунтованого тарифу на перевезення пасажирів є неможливим, аналіз матеріалів дає підстави стверджувати, що розрахований ПП «Корунд-С» тариф на перевезення у розмірі 3,0 грн. є не обґрунтованим. У зв’язку з зазначеним дії ПП «Корунд-С» містять ознаки зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху в межах маршрутів №№1,3,4,5, 7 та 17 у м.Конотоп , що може призвести до ущемлення інтересів споживачів; зазначене стало підставою для початку розгляду відповідної справи.
В той же час міськвиконком з метою визначення розміру обґрунтованого тарифу на перевезення пасажирів мав би до прийняття Рішення №195 провести обстеження пасажиропотоків на цих маршрутах, як того вимагає Порядок організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від
Отже, встановивши Рішенням №195 тариф на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які здійснюються в звичайному режимі руху, перевізникам міських маршрутів, зокрема, ПП «Корунд-С», у розмірі 3,0 грн., і при цьому не перевіривши дані щодо обсягів перевезення пасажирів шляхом здійснення обстеження пасажиропотоків, зокрема, на міських автобусних маршрутах загального користування №№1,3,4,5, 7 та 17, Міськвиконком практично легітимував неправомірні дії ПП «Корунд-С».