АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
СУМСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Лисенку О.М.
____________________________
Шановний Олександре Миколайовичу!
У ході здійснення повноважень, покладених на Сумське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, територіальне відділення достатньо часто працює з органами державної влади та місцевого самоврядування, у тому числі з Сумською міською радою та підпорядкованими їй структурними підрозділами.
Так, територіальним відділенням розглядалася справа № 02-06/64-2012, за результатом чого було прийнято рішення від
У ході розгляду справи територіальним відділенням встановлено, що порушення прав споживачів комунальним підприємством «Сумижитло» є звичайною практикою та має системний характер. При цьому, системний контроль з боку органів місцевого самоврядування м. Суми, зокрема відділу житлового господарства Сумської міської ради, до повноважень якого віднесено такий обов’язок, відсутній. Про це свідчать численні скарги мешканців, відсутність реакції на заяви споживачів з боку виконавця послуг, тривалість ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків. Зокрема встановлено, що КП «Сумижитло» безпідставно порушує граничні строки невідкладної ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків. При встановлених законодавством граничних строках невідкладної ліквідації виявлених несправностей елементів жилих будинків тривалістю 5 днів (для ліквідації протікання покрівлі з руберойду), 1 день (покрівлі шиферу), 7 днів (стиків панелей стін), строки ліквідації виявлених несправностей комунальним підприємством «Сумижитло» фактично становлять від 120 до 330 днів.
Тобто, відділ житлового господарства Сумської міської ради не виконує покладених на нього обов’язків щодо здійснення перевірок діяльності КП «Сумижитло» навіть у випадках, коли про неякісне надання останнім послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій свідчать скарги мешканців будинків, які КП «Сумижитло» обслуговує. Відсутність контролю відділу житлового господарства за діяльністю КП «Сумижитло» створює передумови для зловживанням останнім своїм монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що, в свою чергу, призводить до ущемлення інтересів споживачів.
Про відсутність контролю свідчать і інші факти. Зокрема, як доведено матеріалами справи, згідно із заявою ОСОБИ_12 (м. Суми, вул. Черепіна, 78, кв. __) від 18 лютого 2014 року, надісланою до відділу житлового господарства Сумської міської ради, КП «Сумижитло» не виконало заплановані на 2013 рік роботи по частковому ремонту покрівлі над сходовою клітиною під’їзду № 3 при тому, що відділ житлового господарства Сумської міської ради листом від 2 жовтня 2013 року № К-284 повідомив мешканців будинку, що вказаний ремонт буде виконано до 30 жовтня 2013 року. У відповідь на вказану заяву відділ житлового господарства Сумської міської ради листом від 17 березня 2014 року № Є-129 повідомив, що вказані роботи перенесені на перше півріччя 2014 року. При цьому, слід зазначити, що станом на 1 березня 2014 року залишок коштів за статтею «поточний ремонт» по вищезазначеному будинку складав 38 тис. грн.
Також поширеною є практика пересилання відділом житлового господарства Сумської міської ради скарг мешканців на роботу КП «Сумижитло» цьому ж підприємству для отримання пояснень по суті проблем, порушених у скарзі. Тобто, фактично скарги мешканців м. Суми на неякісні послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надаються КП «Сумижитло», розглядаються не уповноваженим на здійснення контролю за діяльністю КП «Сумижитло» органом місцевого самоврядування, а підприємством, на бездіяльність якого і надходять скарги.
Враховуючи викладене вище, та те, що розрахунки між комунальним підприємством «Сумижитло» та субпідрядним організаціями за виконані роботи здійснюються щомісячно, вважаємо за доцільне запропонувати Вам запровадити здійснення щомісячного контролю за реалізацією відділом житлового господарства Сумської міської ради наданих йому повноважень, у тому числі за станом реагування на скарги споживачів щодо надання виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій неякісних послуг, що надійшли у цьому та попередніх періодах.
голова відділення Є.М. Касьян