• A-
    A+

Звіт Донецького відділення за 2014 рік

Опубліковано 31 березня 2015 року о 15:39

Звіт про діяльність
Донецького обласного територіального відділення
Антимонопольного комітету України за 2014 рік.

У 2014 році рішеннями адміністративної колегії Донецького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі - Відділення), прийнятими за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, визнано вчинення 62 порушень конкуренційного законодавства.

Загальна кількість порушень, припинених внаслідок виконання рекомендацій, наданих Відділенням суб’єктам господарювання та органам місцевого самоврядування відповідно до ст.46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», усунутих причин виникнення цих порушень та умов, що їм сприяли, становить 204 одиниці.

Також, Відділення надало 29 рекомендацій щодо запобігання порушенням конкуренційного законодавства, обмеження монополізму та розвитку конкуренції.

Протягом 2014 року відповідачами у справах, за рішеннями Відділення, сплачено штрафів на загальну суму 808,45 тис. грн.

Економічний ефект внаслідок припинення порушень, за підсумками 2014 року, складає 53,759 млн. грн.

Відділенням протягом звітного періоду було припинено 49 порушень з боку виконавців (виробників) житлово-комунальних послуг в тому числі: 25 порушень на ринку надання послуг з вивезення побутових відходів, 9 - на ринку централізованого водо - теплопостачання; 11 - при наданні послуг з видачі технічних умов на підключення до мереж водо- теплопостачання; 4 - на ринку послуг з монтажу та введення в експлуатацію приладів обліку води.

Загальна сума економічного ефекту від припинення порушень в цій сфері становить майже 215 тис. грн.

Відділення відслідковує ситуацію на ринках, пов’язаних із підключенням об’єктів містобудування, в тому числі об’єктів житлового будівництва, до інженерних мереж тепло-, водо-, електро-, газопостачання.

Так, Відділенням припинені порушення з боку КП «Компанія «Вода Донбасу», яке:

-       встановило економічно необґрунтовану вартість послуги із введення (виведення) в (з) експлуатації засобів обліку холодної води;

-       неправомірно обумовило прийняття в експлуатацію приладів обліку води виконанням робіт із встановлення (зняття) засобу обліку холодної води, у зв’язку з їхньою заміною (повіркою), тільки організацією, що має ліцензію на здійснення таких робіт.

Економічний ефект припинення порушень становить 122,2 тис. грн.

Також, Відділенням, шляхом надання рекомендацій, припинені порушення з боку КВП «Краматорський водоканал», КП «Маріупольське виробниче управління водопроводно-каналізаційного господарства», ККП «Донецькміськтепломережа», які полягали у :

- вимаганні від юридичних осіб повторного отримання технічних умов на приєднання до мереж водопостачання та/або водовідведення у разі зміни власника об’єкта;

- безпідставному обмеженні терміну дії зазначених технічних умов;

- недотриманні строків видачі технічних умов, передбачених чинним законодавством.

Також, Відділення припинило порушення з боку ПАТ «Донецькоблгаз» яке неправомірно обмежило приватному підприємству «Газ Сервис» доступ на ринок виконання робіт із газифікації. Внаслідок виконання рекомендацій Відділення, доступ приватного підприємства на цей ринок було відновлено.

На регіональних ринках ритуальних послуг Відділенням припинено 4 порушення, у вигляді зловживання монопольним становищем, шляхом встановлення завищеного, економічно необґрунтованого розміру плати за ритуальні послуги. Економічний ефект припинення порушень склав більше 172 тис. гривень.

Також, Відділенням припинено порушення з боку низки суб’єктів господарювання - учасників ринку роздрібної торгівлі скрапленим газом через АГЗС у м. Маріуполь, становище яких на ринку мало ознаки колективної монополії.

Відділення, з’ясувавши, що на інших регіональних ринках ці суб’єкти господарювання встановлювали нижчу ціну на скраплений газ, ніж та, що застосовувалась ними у Маріуполі, рекомендувало припинити застосування необґрунтованих цін. Внаслідок виконання рекомендацій відбулось, зменшення у грудні 2014 року ціни скрапленого газу на на 0,50-0,90 грн./л, порівняно із листопадом 2014 року.

Одним із пріоритетних напрямків роботи Відділення було дослідження стану конкуренції та цінової ситуації на таких соціально важливих ринках, як ринки роздрібної реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення, ринки основних продовольчих товарів.

Так, Відділення встановило, що середній показник підвищення оптово-закупівельних цін на лікарські засоби іноземного виробництва у січні-квітні 2014 року складав 38,84%, однак в окремих випадках (у деяких постачальників) досягав 70,97%-110,54%. При цьому, курс долару у зазначений період зріс на 50%. З метою недопущення реалізації лікарських засобів, за завищеними цінами, запобігання вчиненню порушень, Відділення надало 11 найбільшим аптечним мережам відповідні рекомендації, які були виконані

За результатами моніторингу, проведеного Донецьким відділенням у 2014 році, встановлено зростання у період з 14 по 28 березня роздрібних цін на яйця товарні курячі з 10% до 13,3%, а оптово-відпускних цін з 17,2 % до 43,6%. Зазначене не могло бути пояснено об’єктивними причинами. Тому, Відділення рекомендувало 9-тьом основним учасникам ринку та 3-м найбільшим спеціалізованим роздрібним мережам знизити ціни на цю продукцію. Внаслідок виконання рекомендацій відбулось зниження вартості яєць курячих товарних в середньому на 2,18 гривні. Економічний ефект від вжитих заходів склав більше 47 мільйонів гривень.

Поза увагою Відділення не залишився й регіональний ринок послуг з ремонту легкових автомобілів марки Mercedes-Benz в період гарантійного строку їх експлуатації, отримання яких є необхідною умовою наявності гарантійних зобов’язань продавця (офіційного дилера) в Донецькій області (м. Донецьк).

Так, Відділення з’ясувало, що єдиний учасник цього ринку, встановлював та застосовував економічно необґрунтований розмір вартості 1 нормо години на роботи з ремонту легкових автомобілів марки Mercedes-Benz, у період гарантійного строку експлуатації. За цими фактами Відділення розглянуло справу, застосувало до відповідача штрафні санкції у розмірі 65 тис. грн. та зобов’язало останнього припинити порушення. Економічний ефект припинення порушення становить більше 1 млн. 314 тис. гривень.

Відділення постійно відстежує стан розвитку конкуренції на ринках житлово-комунальних послуг, оренди землі.

У зв’язку із виявленням випадків визначення органами місцевого самоврядування виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів без застосування конкурсних процедур, у звітному періоді розглянуто справи відносно 48 органів місцевого самоврядування, рішеннями у яких відповідачів зобов’язано застосовувати виключно конкурсні засади при визначенні виконавців житлово-комунальних послуг. На виконання рішень, відповідачі вживають заходів із визначення надавачів послуг на конкурсних засадах, що забезпечує прозорість та рівність умов вступу на ринок нових суб’єктів господарювання.

Також, Відділенням були виявлені випадки встановлення та застосування органами місцевого самоврядування різних процентних ставок нормативної грошової оцінки для розрахунку орендної плати за земельні ділянки для суб’єктів господарювання, які здійснюють однакове цільове її використання. Оскільки ці дії призводили до спотворення конкуренції, Донецьке відділення рекомендувало їх припинити. Рекомендації Відділення були виконані.

Відділення вживало заходів щодо припинення недобросовісної конкуренції у вигляді оманливої реклами, зокрема, з боку виробників м’ясної продукції, які поширювали відомості стосовно назв ковбасних виробів, які віднесені до традиційних, у словосполученні з іншим словом. За результатами вжитих відділенням заходів було припинено низку порушень боку виробників ковбасних виробів, зокрема, ФОП Жидкової О.І., ФОП Бухтіярова А.М., ФОП Сенникова С.В. та ТОВ «Форіца».

Економічний ефект від зазначених заходів склав 571,72 тис. грн.

Відділення, також, припинені: дії виробника макаронних виробів ТМ «La PASTA», які полягали в оформленні упаковки з використанням позначень, притаманних оригінальним італійським виробам; двох суб’єктів господарювання: ТОВ «Авто-Прогрес» та ПП «КФ «Альфа Дон», які розповсюджували неправдиву інформацію про нібито найнижчу вартість навчання на курсах підготовки водіїв категорії «В».

Відділенням у 2014 році розглянуто 2 справи відносно учасників процедур закупівель. До відповідальності притягнуто 4 суб`єкта господарювання, які діяли на ринках послуг з технічного обслуговування і ремонту пасажирських автомобілів, закупівлі харчових продуктів для навчальних закладів освіти. До порушників застосовані фінансові санкції у загальній сумі 190 тис. гривень.

Донецьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України також проводило роз’яснювальну роботу з органами влади та місцевого самоврядування щодо:

-       необхідності розвитку конкуренції на ринку послуг з вивезення побутових відходів, шляхом визначення виконавців послуг на підпорядкованій їм території на конкурсних засадах;

-       дотримання законодавства про захист економічної конкуренції органами місцевого самоврядування при проведенні конкурсів на визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів, затвердженні тарифів на житлово-комунальні послуги, тощо.

В наслідок виконання рекомендацій, наданих Донецьким відділенням, органами місцевого самоврядування припинено 35 порушень.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux