• A-
    A+

Припинити обмеження прав споживачів: надано рекомендації КП «Кролевецьводоканал»

Опубліковано 09 червня 2023 року о 16:53

Східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України надало рекомендації КП «Кролевецьводоканал» щодо необхідності припинення дій, якими обмежуються права споживачів послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення на території міста Кролевець Сумської області.

На виконання доручення Голови Антимонопольного комітету України щодо здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції, Відділення проаналізувало договори КП «Кролевецьводоканал» зі споживачами. У документах було виявлено невідповідність положенням Постанови Кабінету Міністрів №690 від 05.07.2019, якою затверджується перелік цих вимог.

Зокрема, у зазначених договорах відповідача було суттєво звужено права споживачів та натомість розширено права самого суб’єкта господарювання, як виконавця зазначених послуг.

А саме:

  • відсутні норми щодо прав споживача на отримання неустойки (штрафу, пені), яку підприємство зобов’язане сплатити споживачу у разі ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості;
  • було внесено норму щодо права обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги її споживачу, у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів, у скороченому вигляді, з виключенням слів: «таке попередження надсилається споживачу не раніше наступного робочого дня після спливу граничного строку оплати комунальної послуги, визначеного законодавством та/або договором про надання відповідної комунальної послуги»;
  • зазначено, що розрахунковим періодом є календарний місяць. У разі застосування щомісячної системи оплати послуг платежі вносяться не пізніше 10 числа місяця, що настає за розрахунковим. За несвоєчасне внесення плати із споживача стягується пеня у розмірі подвійної ставки НБУ за кожен день прострочення. Тоді як в пункті 37 Правил № 690 в редакції Постанови № 85 встановлено, що оплата послуг здійснюється не пізніше останнього дня місяця, що настає за розрахунковим періодом.

Окрім того, згідно з чинним законодавством, а саме: частиною першою статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», пунктом 41 Правил № 690 в редакції Постанови № 85, у разі несвоєчасного здійснення платежів за послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.

Тобто чинними нормативно-правовими актами не передбачено сплату споживачем пені в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми простроченого платежу за кожен день прострочення.

З огляду на це Відділення 08 червня 2023 року надало рекомендації КП «Кролевецьводоканал» - припинити порушення, а також усунути причини його виникнення і умови, що йому сприяють. Зокрема йдеться про необхідність укладання зі споживачами договорів про надання послуг централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, відповідно до Типових договорів, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 05.07.2019 № 690. Також підприємство повинно поінформувати споживачів, з якими було укладені невідповідні договори, про можливість їх переукладання.

Розглянути рекомендації товариство має у 2-місячний термін з дня їх отримання.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux