26 лютого 2025 року адміністративна колегія Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України надала рекомендації Сумській міській раді припинити дії, які полягають у затвердженні рішенням міськради інформаційної картки, яка встановлює неправомірні вимоги для суб’єктів господарювання некомунальної форми власності щодо встановлення за погодженням з власниками зручного для населення режиму роботи підприємств, установ та організацій сфери обслуговування, розташованих на території громади.
Відділенням встановлено, що рішенням Сумської міської ради від 30.09.2024 №5025-МР затверджено перелік адміністративних послуг, які надаються через управління «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми», його територіальні підрозділи, віддалені робочі місця адміністраторів, та форми інформаційних і технологічних карток адміністративних послуг, до яких включені, зокрема, послуги встановлення за погодженням з власником зручного для населення режиму підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності, на території громади у денний та нічний час.
Заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради затверджені інформаційні картки адміністративних послуг щодо встановлення за погодженням з власником зручного для населення режиму роботи підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності, на території громади у денний та нічний час, відповідно.
Згідно з інформаційними картками вищезазначених адміністративних послуг, заява та перелік документів, необхідних для отримання кінцевого результату адміністративної послуги, подаються безоплатно до відповідального представника управління «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» Сумської міської ради особисто.
Суб’єктом надання адміністративних послуг є Департамент інспекційної роботи Сумської міської ради.
Слід зазначити, що згідно з технологічними картками адміністративних послуг щодо встановлення за погодженням з власником зручного для населення режиму роботи підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності, на території Сумської міської територіальної громади у денний та нічний час, відповідно, передбачено, що одним з етапів надання цих послуг є прийом заяв та відповідних документів, а також перевірка повноти поданих документів та правильність їх оформлення, що, в свою чергу, може створювати бар’єри вступу на ринок через впровадження неправомірної процедури погодження режиму роботи, а також можливість відмовити у такому погодженні.
Законодавством України встановлений вичерпний перелік документів дозвільного характеру. Погодження щодо режиму роботи не закріплено Законом України «Про перелік документів дозвільного характеру», а відтак і вимоги щодо його отримання є безпідставними.
Отже, механізм надання такої адміністративної послуги як погодження режиму роботи є надуманим та не регламентованим законодавчо, а прийняття актів, які його запроваджують, не відповідає чинному законодавству України.
З огляду на ці обставини Відділення рекомендувало Сумській міській раді припинити порушення. Розглянути рекомендації міськрада має у 4-місячний термін з дня їх отримання.